Baitboot of Spektrum DX6


Riemer Timer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12-07-2011 11:10

12-07-2011 11:21

Goeiedag

Lees hier wel veel op het board dacht laat ik maar eens een account maken want heb een vraag .

Ik ben zoekende naar een nieuwe voerboot nou was mijn oog gevallen op de baiter maar niemand heeft die dingen staan en levertijd word steeds uitgesteld.

Nu zag ik ook de spektrum dx6 iemand ervaring met deze boot ?

En waarom de baiter of de dx6 ?

Hoor het graag
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-07-2011 12:37

een antwoord op je vraag :D

de baiter heeft een vriend van mij gehad en is zeker een goed bootje.. de reden dat ze er niet 1 hebben staan is omdat het handgemaakte zijn en op bestelling worden gemaakt ;) zover ik weet. het is een leuk bootje alleen het is een bovenlader dus je zit met die bakjes.. opzich wel leuk maar die kunnen heel snel kapot gaan als je niet oplet.
ook is de boot moeilijk zichtbaar omdat hij zo laag is in het donker.. ok je heb er wel een lampje op maar geloof me hij is echt moeilijk zichtbaar.. verder kan je er niet al te veel in meenemen want je kan de 2 bakken wel voldoen, maar dan heb je een andere voerplek dan dat je gelijk 4 kilo dropt uit 1 bak...

en wat betreft de spektrum dx6??? daar kan ik weinig overzeggen dat model ken ik wel maar ken niet iemand die hem heeft of had :D verder lijkt het mij een beter boot omdat het een dieplader is en je 5 jaar garantie heb. en hij lijkt op de fishmaster extreme en die heb ik ooit eens op een beurs gezien en dat is gewoon een gelikt top bootje absoluut.. en die is niet echt te verglijken met de baiter..

verder zou ik persoonlijk een zodiac model kopen (opblaasboot) daar heb je meer aan kost geen stroom en je kan de bodem goed aftasten.. ik heb mijn baitboat juist weg gedaan om dit soort redenen dus ;)

maar goed,..... succes!!


ps: kijk ook eens voor een Maverick het kleinere broetje van de navigator.. dat zijn ook had gemaakte boten en die heeft mijn buurman endat is een boot die dik 3.5 uur kan varen en echt super is zonder antenne en alles en voldoende volume en snelheid... ik zou zeggen kijk er eens naar..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

12-07-2011 15:34

heb er al genoeg over geschreven op t board, maar toch echt 100% de baiter, te weinig voer ? Ik vindt 3,5 kg bollen meer dan genoeg.
Bovenlader vindt ik dus een voordeel tegenover onderlader, daar ik graag met lekkere slijmerige tijgers vis, plus is het handiger om je onderlijn van bovenaf erin te leggen.
Met verstraler erop wordt je gewoon verblind ! En dat hij laag is heeft 2 voordelen: vangt geen wind, en past onder je stretcher plus bovenop al je spullen in de auto!
Gewoon topboot klaar!
Wannie Wedduh?!
Danny Withaar
Berichten: 58
Lid geworden op: 20-09-2009 13:56

12-07-2011 15:46

Baiter. 100%
Ken ze allebei. Dat de Baiter gelijk 4 kilo voer dropt is onzin.
De servo's die 11 kilo aankunnen (dus wel degelijk sterk zijn) kun je traploos regelen! De andere voordelen zijn hierboven al genoemd.

Ik weet niet hoe het momenteel zit met de wachttijden, maar ik denk dat de nieuwe eigenaar er wel snel een paar wil verkopen.

Stabiel met ruw weer.
Genoeg opties om hem naar je wens te maken.
1 motor (bij 2 motoren heb je een keer zoveel kans op falen..)
Lange vaartijd.

Nadeel is het formaat. Maar door het nadeel krijg je de goede eigenschappen er voor terug!

Navigator is ook een mooie boot! Alleen het nadeel vind ik de voerkleppen en het niet verspreid kunnen voeren.

Succes met de het maken van de juiste keuze :wink:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-07-2011 19:14

Danny,

ik zeg ook niet dat de baiter gelijk 4 kilo dropt ;) staat misschien beetje vreemd (sorry :D ) maar ik bedoel dat als ik met mijn eigen boot vaarde daar kon 4 kilo in dan had ik echt een hoop voer bij elkaar.. met de baiter heb je toch met 2 bakken een andere aanbiedingsplek dan met een onderlader. weet verder niet hoe ik het beter kan vermelden :D

maar goed het is en blijft een persoonlijke keuze...

ik zelf zou als je toch geld wil uitgeven aan een mooie degelijke boot gaan voor de maverick.. of een zodiac ;)

ps: mijn voerboot paste ook onder de stretcher hoor davy ;) alleen me zodiac nu niet meer haha teminsten kan wel maar ligt zo raar :D
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

12-07-2011 19:57

Haha idd, zal er raar uitzien !
Maar mijn stretcher kan niet zo hoog staan dus past echt maar weinig onder.
Maar als de auto afgeladen is kan ik hem nog mooi tussen de spullen en het plafond schuiven.
Als rubberboot heb ik een jrc 290 met airdeck, maar die gebruik ik alleen voor langere sessies, is zon geslenter anders voor een kort nachtje.
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24-10-2011 09:14

Beste Danny,

Helaas zitten er geen servo's in die 11 kg aankunnen. Uit eigen ervaring hebben wij gezien en getest dat de servo's geen 2 blikken cola kan optillen...

Danny Withaar schreef:Baiter. 100%
Ken ze allebei. Dat de Baiter gelijk 4 kilo voer dropt is onzin.
De servo's die 11 kilo aankunnen (dus wel degelijk sterk zijn) kun je traploos regelen! De andere voordelen zijn hierboven al genoemd.

ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

24-10-2011 16:25

Als ik het geld had zou ik voor de Spektrum DX6 gaan. Vooral het garantie verhaal staat mij erg aan.
ben bosman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-03-2011 09:29
Locatie: rottum

24-10-2011 17:42

[quote="Sven Kapiteijn"]Beste Danny,

Helaas zitten er geen servo's in die 11 kg aankunnen. Uit eigen ervaring hebben wij gezien en getest dat de servo's geen 2 blikken cola kan optillen...

Uit eigen ervaring weet ik dat er 9.7 kilo servo,s van futaba in horen te zitten. Twee weken terug had ik eentje stuk die vervangen is door Kor. Twee blikjes lacht mijn baitertje om. Ik heb gezien hoe het er binnenin uitziet, zit jouw overbrenging nog wel goed? Daar zit het probleem denk ik.
Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24-10-2011 18:49

Ik heb zelf geen Baiter wij repareren deze regelmatig voor klanten. Dit zijn onze ervaringen die wij regelmatig tegenkomen.
ben bosman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-03-2011 09:29
Locatie: rottum

24-10-2011 19:13

dan ben ik blij dat ik hem bij Kor heb laten repareren, en niet bij jullie. Er zitten toch echt servo,s in deze boten die per stuk bijna tien kilo drukken. Haal hier het verlies van weerstand en overbrenging vanaf, dan moet je toch wel een paar kilo overhouden.
Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24-10-2011 19:20

Hoe wij hem repareren staat hier buiten. Nogmaals dit zijn zaken die wij tegenkomen in de praktijk. Klanten die langskomen met Baiters waarvan wij de servo's kunnen vervangen... Of er in de tussentijd een upgrade op het gebied van servo's is geweest, weten wij niet.

ben bosman schreef:dan ben ik blij dat ik hem bij Kor heb laten repareren, en niet bij jullie. Er zitten toch echt servo,s in deze boten die per stuk bijna tien kilo drukken. Haal hier het verlies van weerstand en overbrenging vanaf, dan moet je toch wel een paar kilo overhouden.
ben bosman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-03-2011 09:29
Locatie: rottum

24-10-2011 19:45

Ik repareer ze niet eens, maar even via google vind ik zo maar ineens info :roll: En paar dingen uit 2007 geven al aan dat er zulke servo,s gebruikt worden. hoe kun je nu repareren als je niet eens weet wat er in zit???Misschien een tip, voor je gaat reageren en jezelf de markt in prijzen, eerst even weten waar je over praat. Heb ik ook gedaan en ben een zeer tevreden tweedehands baiterbezitter geworden.
Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24-10-2011 19:52

Wij krijgen dergelijke boten binnen met servo's die in ieder geval geen 10kg aankunnen. Waarom moeten wij weten wat er in een Baiter zit?? Klanten met problemen komen naar ons om deze te verhelpen. Het is heel simpel, je doet een intake, vervolgens doe je een diagnose en tot slot kom je tot een oplossing.

Misschien wilje met ons team een dagje meedraaien, het zal je verbazen wat je tegenkomt...
De tip mbt "jezelf de markt in prijzen" zal ik terzijde schuiven, raakt kant noch wal.

In ieder geval bedankt voor je bijdrage

ben bosman schreef:Ik repareer ze niet eens, maar even via google vind ik zo maar ineens info :roll: En paar dingen uit 2007 geven al aan dat er zulke servo,s gebruikt worden. hoe kun je nu repareren als je niet eens weet wat er in zit???Misschien een tip, voor je gaat reageren en jezelf de markt in prijzen, eerst even weten waar je over praat. Heb ik ook gedaan en ben een zeer tevreden tweedehands baiterbezitter geworden.
ben bosman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-03-2011 09:29
Locatie: rottum

24-10-2011 20:22

Waarom? Jij begint over twee blikkies cola. Als je niet het juiste erin stopt kun je geen goed onderbouwde mening op een forum neerkalken. Daarom!!! en helemaal niet als je een bedrijf vertegenwoordigd, komt lekker professioneel over.
Had net Kor aan de lijn, hij wilde je heel graag uitleggen waarom juist die servo,s gebruikt werden door hem.
Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24-10-2011 20:36

Het zijn ervaringen, die wij in het hoogseizoen verschillende malen zijn tegengekomen. Hoe vaak moet ik dit nog vertellen. Als het gaat om ervaringen, draait het niet om welk fundament erachter zit, dat is juist de charme van ervaringen!

Met deze ervaringen kan een forum gebruiker al dan niet wat mee doen.

Wij zijn hier niet om een product te promoten of neer te halen, in tegenstelling tot een hele berg post eveneens ZONDER gefundeerde mening.

Je hebt het over ons dagelijks werk, dus komt zeker profi over, dankjewel...
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

26-10-2011 10:06

Je hebt het over ervaringen.
Ik denk dat ik wel een beetje ervaring met bootjes heb, helemaal met de Baiter.
Het maakt wel degelijk uit welke servo je gebruikt voor de bakken. Ook het 1 op 3 systeem van futaba tussen servo en stang is een belangrijk gegeven. Wordt die ook bij jullie nagekeken/vervangen?
Als je profi bent, waar ik op dit moment gezien je eerdere postings aan twijfel, kijk je hier namelijk wel degelijk na.
Ervaring is leuk, maar weten waar je mee bezig bent is in dit geval een must, zeker naar de klant toe.

Grtn van een ex profi, dankjewel.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

26-10-2011 10:30

Tot nu toe hebben wij nog geen enkele klant hoeven teleurstellen of niet kunnen helpen. Weten donders goed waar wij mee bezig zijn... de rest laat ik aan jullie over.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

26-10-2011 10:34

Geen antwoord vat ik op als ontwijken. dat is jammer, wel beginnen over blikjes en repareren en je daarmee op laten vallen als zijnde een goed bedrijf. Door mijn ervaring weet ik dat het gerepareerd hoort te worden met de juiste materialen. Doe je dat niet dan heeft de klant een probleem op den duur, door mijn ervaring kan ik je dat garanderen.
Typisch geval van klok en klepel.
Met de vriendelijke groet van Bim bam
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

26-10-2011 10:40

Bim Bam,
Betreft geen ontwijken, jammer dat je deze conclusie trekt. Negatieve conclusies trekken om iemand proberen in een kwaad daglicht te stellen is niet ons ding.

groet,
de Klokkenluider

ps. is Riemer zijn vraag beantwoord?
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

26-10-2011 10:49

Google eens, Cor hendriks de klokkenluider bespaart een bepaald bedrijf 22 miljoen. Dus wie is hier klokkenluider?
Veel lawaai maakt iemand nog geen klokkenluider, feiten wel.

Een echte Baiter heeft servo,s die tegen de 10 kilo drukken, door foutieve montage kun je veel kracht verliezen. Uit welk bouwjaar komen de regelmatige baiters die je gerepareerd hebt, misschien zit daar de clou. En waar zijn ze gekocht? Van alle Baiters die hier de deur uit zijn gegaan zijn er Drie teruggeweest met een kapotte Futaba servo, Ik heb zelfs de namen nog voor je. Dat is niet eens 1 procent.
Je schrijft veel, maar geeft geen antwoord. Dat doen meestal mensen die niet echt weten waar het om gaat. Geef nou eens antwoord op de vragen, Quasimodo was ook klokkenluider, maar die verstopte zich altijd. :wink:
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

26-10-2011 11:07

[quote="Sven Kapiteijn"]Bim Bam,
Betreft geen ontwijken, jammer dat je deze conclusie trekt. Negatieve conclusies trekken om iemand proberen in een kwaad daglicht te stellen is niet ons ding.

groet,
de Klokkenluider


Beste Danny,

Helaas zitten er geen servo's in die 11 kg aankunnen. Uit eigen ervaring hebben wij gezien en getest dat de servo's geen 2 blikken cola kan optillen...


Volgens mij begon het hiermee,Toch? :lol: :lol: :lol:
Ik vind het best hoor, ik ga straks weer vissen.
Laters
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

26-10-2011 11:16

Het waren drie gevallen het afgelopen jaar... Ik heb er 1 van geholpen, daar kan ik met zekerheid van zeggen dat daar geen Futaba3305 in zat. Hoe oud de boot was, weet ik niet, in ieder geval was de garantie verlopen werd ons verteld.

Ik stelde in eerdere posts al dat dit hetgeen is wat wij tegen zijn gekomen. Of de Baiter een upgrade heeft gehad op t gebied van servo's weten wij niet. Indien de Baiter standaard is uitgerust met Fubas die 10kg drukken dan hebben wij wellicht Baiters over de vloer gehad die al wat ouder zijn? Of wellicht zelf aan geknutseld is.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

26-10-2011 11:28

Nee, vanaf het begin zaten er 3305 torques in, Wat er na de verkoop van de boot en het bedrijf, in is gezet heb ik geen kijk op gehad.
Zoals ik zeg, misschien zit daar de clou.
Voor je iets op een forum als dit roept, bedenk dan a.u.b even dat ieder woord omgedraaid kan worden. Ik heb altijd die servo,s gebruikt om een bepaalde reden. Zo zijn die boten hier ook allemaal weg gegaan. Zoals jij begon breng je andere mensen (waaronder mij) in diskrediet en daarom reageer ik nogal fel. Ik gun jou met jullie firma het allerbeste maar het bovenstaande moest ik even gezegd hebben.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-10-2011 11:32

ipv te kijken wie de grootste heeft, nodig ik de mannen van hart uit verder te discussieren cq hun bevindingen te geven.

Als leek leek het mij handig om dingen te leren. Het leek me tot nu niet dat er een product neergesabeld wordt.


Off topic:
Hoelang gaan de meeste bootjes mee, als ze los achterin de auto worden gezet? 8)
It's okay 2 pay