Welke voerboot?


jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

10-06-2011 08:09

Kijk anders ff op Marktplaats.
Staat vaak een hoop goed 2dehands spul. Zorg dat het er 1 is van de goede merken en je kan
eigenlijk niet meer stuk.

Je hebt alleen geen garantie, maar de onderdelen kun je bij elke modelbouw winkel kopen en zijn afzonderlijk
niet eens zo duur.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

10-06-2011 08:33

Gewoon de maverick doen ipv die goedkope chinese zooi met ontploffings gevaar !
Ik ken het gevoel : je bent er eigenlijk al uit dat je hem wil maar je wilt nog meer bevestiging van andere mensen .
Wat je ook koopt je gaat spijt krijgen en het gaat aan je knagen dat je de maverick niet hebt gekocht !

100% maverick !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Daan Reukers
Berichten: 85
Lid geworden op: 06-03-2011 21:58
Locatie: Lichtenvoorde

10-06-2011 12:22

jeffrey van osch schreef:Gewoon de maverick doen ipv die goedkope chinese zooi met ontploffings gevaar !
Ik ken het gevoel : je bent er eigenlijk al uit dat je hem wil maar je wilt nog meer bevestiging van andere mensen .
Wat je ook koopt je gaat spijt krijgen en het gaat aan je knagen dat je de maverick niet hebt gekocht !

100% maverick !


Haha dat klopt wel een beetje ja, ik weet al bijna zeker dat ik hem wil halen, maar ik wou nog wat meer zekerheid zeg maar :lol:
Dan moet ik hem toch maar ff gaan bestellen en hopen datie volgende week binnen is :D
Tim Snijders
Berichten: 65
Lid geworden op: 27-01-2010 18:07
Locatie: Reutum

10-06-2011 12:31

Daan,

Hij gaat zo ver dat ik niet meer kan zien als ik voor of achteruit gaat denk wel 350 +- verder is toch ook niet nodig dan heb je een verrekijker nodig:P
mij vader heeft de boot nu 1,5-2 jaar

Tip: koop nooit geen 2dehands spul niet alles is slecht wat er te koop is maar als je iets slechts koopt krijg je er spijt van.

Mvg,
Tim snijders
Daan Reukers
Berichten: 85
Lid geworden op: 06-03-2011 21:58
Locatie: Lichtenvoorde

10-06-2011 13:36

Tim Snijders schreef:Daan,

Hij gaat zo ver dat ik niet meer kan zien als ik voor of achteruit gaat denk wel 350 +- verder is toch ook niet nodig dan heb je een verrekijker nodig:P
mij vader heeft de boot nu 1,5-2 jaar

Tip: koop nooit geen 2dehands spul niet alles is slecht wat er te koop is maar als je iets slechts koopt krijg je er spijt van.

Mvg,
Tim snijders


Ligt eraan hoe groot het verschil is tussen 2e hands en nieuw, als het nou bijvoorbeeld 50% zou schelen overweeg ik nog wel ff om die 2e handse te kopen... Maar het wordt denk ik toch een nieuwe MET garantie :wink:
Tim Snijders
Berichten: 65
Lid geworden op: 27-01-2010 18:07
Locatie: Reutum

10-06-2011 15:09

ik heb ook 1x shimano longcast gekocht via marktplaats zag er goed uit alles liep goed maar toen ik ze naar shimano op stuurde voor nakijk beurt was de molen zo kapot van binnen dat het te veel geld koste om te repareren.

dus alles wat goed lijkt hoeft niet altijd goed te zijn ik zou de boot nieuw kopen.
Bennie Peper
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-02-2011 11:43
Locatie: Groningen

13-06-2011 12:33

Hallo Daan,

Ik heb zelf een Baitcruiser XL dit is een leuke boot, maar absoluut niet betrouwbaar.
Nadat ik aan mijn derde printplaat toe was heb ik hem leeg getrokken en er Graupner en Spektrum ingezet.
Ben je zo weer 250 a 300 euro verder :o (, maar doet het nou wel goed.)
Moet ik er wel bij zeggen dat ik de boot met een kapotte plaat kocht voor 150 euro.


Ik vaar trouwens wel twee lijnen tegelijk uit met mijn boot, maar dan liggen ze maar zo'n twee a drie meter uit elkaar.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

15-06-2011 19:22

En ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Daan Reukers
Berichten: 85
Lid geworden op: 06-03-2011 21:58
Locatie: Lichtenvoorde

15-06-2011 23:08

Ik ben er nog steeds niet uit, moet nog ff met m'n kameraad overleggen :wink:
Ik laat van me horen zodra ik het weet.

Groeten
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

17-06-2011 19:38

als je iets meer te besteden hebt zou ik gewoon een viper x range kopen.
geen gezeur over chinese onderdelen die niet te vervangen zijn.
Heb zelf een jaartje geleden deze versie samen met mijn vader gekocht en hij bevalt uitstekend vooral met hoge golfen.
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
otje latumahina
Berichten: 54
Lid geworden op: 08-08-2008 21:42
Contacteer:

17-06-2011 20:42

Heb net de maverick gekocht echt een top voerboot ik raad het jullie aan:

check op deze site:http://www.globalfishing.eu/?maverick :lol:

had de voerboot+extra accu+voerboottas voor 720 euro is toch een redelijke prijs!! :wink:
otje latumahina
Berichten: 54
Lid geworden op: 08-08-2008 21:42
Contacteer:

17-06-2011 20:47

jeffrey van osch schreef:Gewoon de maverick doen ipv die goedkope chinese zooi met ontploffings gevaar !
Ik ken het gevoel : je bent er eigenlijk al uit dat je hem wil maar je wilt nog meer bevestiging van andere mensen .
Wat je ook koopt je gaat spijt krijgen en het gaat aan je knagen dat je de maverick niet hebt gekocht !

100% maverick !


Ben ik met je ééns heb hm ook topp voerboot!!
ben ook van plan om een hummingbird rf15 dieptemeter erop laten zetten eve 3maandjes sparen!! :D :wink:
otje latumahina
Berichten: 54
Lid geworden op: 08-08-2008 21:42
Contacteer:

17-06-2011 20:50

Daan Reukers schreef:Hallo,

Ik ben al een lange tijd op zoek naar een goede voerboot voor mij en mijn kameraad.
Maar ik kan echt geen keuze maken tussen de vele verschillende merken en modellen.
Kan iemand mij misschien helpen met deze keuze? Een aantal gegevens:

Budget: Rond de €500,-
Vaartijd: minimaal 2 uur
Uitvaren: Minimaal 2 lijnen per keer uitvaren / 2 verschillende bakken voor voeren
Kwaliteit: Ik wil hem minimaal een paar jaartjes kunnen gebruiken (ik ben redelijk zuinig met mijn vis spul)
Garantie: minimaal 1 jaar (liefste 2 jaar)
Bereik: Minimaal 400m
Uiterlijk: Niet zo belangrijk, liefste een donkere kleur

Ik hoop dat jullie zo genoeg informatie hebben, zodat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze.
Alvast bedankt,

Groeten Daan


Als je toch 500euro te besteden heb ken je net zo goed eve 2 of 3maandjes SPAREN!!! :wink:
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

17-06-2011 22:10

De Navigator Maverick is een prima keuze. Ik heb zelf de "gewone" Navigator en die bevalt prima. Ik heb wel eens een probleem gehad maar dat is zeer professioneel opgelost door Remco (en Cor!)

Ik heb gezien hoe hij zijn bootjes bouwt en dat ziet er strak uit. Een nette werkplaats en dat zie je terug in de boot. Alles netjes afgewerkt en gebruik makend van eerste klas materialen.

De boot zelf vaart zeer goed en is plezierig in gebruik. Aangezien de Maverick gebruik maakt van dezelfde romp zal deze ook prima varen.

Hopelijk helpt dit om een keuze te maken.
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

20-06-2011 07:58

Ik zelf heb de Maverick ook na een bootje of 5 / 6 gehad te hebben. ( Zoals de mini baitcruiser, baitcruiser, anatec mono etc etc )

Ik heb hem nog niet zo lang maar ik denk toch tot dit de boot voor mij is. Als je kijkt wat je toch voor een kwaliteit krijgt voor een redelijke prijs. De anatec mono was ook redelijk maar toch net wat minder dan deze Maverick. Denk dan aan een Graupner torque motor ipv een speed, een digitale zender + ontvanger, de perfecte wierbescherming en de grote 60mm messing schroef ipv de meest voorkomende 20mm / 30mm schroefjes. De anatec is ook geheel Graupner maar deze had niets van schroefbescherming waardoor de boot vaak op 100+ meter opeens langzaam vaarde en dus vol met groen bleek te zitten. ( niet echt fijn dus :wink: ) En dit zie ik bij de Maverick niet snel gebeuren. Ook het roer is misschien 3x zo groot waardoor dit bootje geen draaicirkel heeft van een touringcar.. :P

Dit zijn slechts wat voorbeeldjes die ik noem en die ervaring heb ik alleen kunnen opdoen door verschillende bootje gekocht en getest te hebben gehad. En opeens zit er 1 tussen waarvan je zegt : " dit is hem " :)

Dus ik zeg prijs / kwaliteit verhouding ga voor de Maverick.. Hebben we het nog niet eens over de super vaartijd gehad van de boten..!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

20-06-2011 08:09

ik zou voor een schrijver boot gaan beste service als er eens wat mee is ik heb een bt 3 en hij vaart nog steeds als een raket ik heb hem al een jaar of 8 of 9 . 2e hands op markplaats zijn ze echt niet meer zo duur rond de 500 euro heb je er al 1 gr harald gerantie voor je leven :wink:
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

21-06-2011 18:47

alleen een beetje waardeloos dat je bij zon dure boo,t de boot altijd op het standaard moet zetten omdat de schroef niet beschermd is.
en dat je de voerboot met je hand terug moet zetten en dan zelf het pinnetje in het palletje moet duwen.
en dat de boot bij een beetje golven als een gek heen en weer schommelt.
geef mij maar de baiter van de good old corry!
Wannie Wedduh?!
Daan Reukers
Berichten: 85
Lid geworden op: 06-03-2011 21:58
Locatie: Lichtenvoorde

26-06-2011 18:46

Sorry maar we stellen het kopen van een voerboot nog even een jaartje uit i.v.m. geld 'problemen'.
Eerst maar eens wat kopen wat een hogere prioriteit heeft :wink: Voerboot kan altijd nog
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

26-06-2011 18:56

Daan daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen, ik vindt het alleen maar heel verstandig.
Let op slagboom !