shimano lc big baitrunner


Plaats reactie
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

17-11-2011 15:15

Erwin van Capel schreef:0.30 500mtr dyneema = 0.30 600mtr mono?
Raar maar waar, in de zelfde dikte dyneema krijg ik altijd minder op de spoel dan bij mono gebruik.

Mvg Erwin


Logisch zet een micro meter op gevlochten lijn en meet de dikte: gevlochten "plet' je en mono niet. Op de molen wordt je lijn ook geplet maar niet zoveel als bij het meten.
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

18-11-2011 22:03

?.... dan zou het toch andersom zijn.

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Alta Sfera

29-01-2012 17:13

Richard Pont schreef:Dit filmpje gevonden op youtube. Geen bal van te verstaan, maar wel mooie beelden. Wat mij opvalt is dat er toch wel een behoorlijk verschil zit in grote tussen de Medium en de grootste versie, wat te zien is aan het einde van het filmpje.
Die grote is echt (weer) monsterlijk groot, te groot voor mij waarschijnlijk.

http://youtu.be/5On5if3JeSQ" onclick="window.open(this.href);return false;


Het einde kort samengevat:

Medium: Ideaal voor het vissen die niet gepaard gaat met extreme afstanden. Ideaal voor rivieren, kanalen, meren, en zelfs van groot formaat.

Big: Reel is ontworpen voor het ruige of grote water. Een uitstekende kracht en capaciteit van draad

Ik twijfel ook nog.. mijn voorkeur gaat eerder uit naar de Medium, voornaamlijk omdat ik meestal gevlochten lijn vis (genoeg capaciteit dus), en het kleinere gewicht, maar deze is mss iets te ligt voor mijn 13ft 3.25lb Bruce Ashby perimeter stokken...???
Gebruikersavatar
Mike Chiron
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-05-2010 10:44
Locatie: Nederland

31-01-2012 18:09

Als het toch dezelfde spoelen zijn als de Ultegras, kun je dus ook de slipknop van een nieuwe LC op een ultegra xtb zetten?

Dan heb je een een xtb met instant drag?
Of zeg ik dan hele rare dingen? :lol:

Dit kan igg wel met een xsb slipknop op een xtb spoel.
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

01-02-2012 08:49

Mike Chiron schreef:Als het toch dezelfde spoelen zijn als de Ultegras, kun je dus ook de slipknop van een nieuwe LC op een ultegra xtb zetten?

Dan heb je een een xtb met instant drag?
Of zeg ik dan hele rare dingen? :lol:

Dit kan igg wel met een xsb slipknop op een xtb spoel.



Je zegt nu rare dingen, :lol: :lol: Longcast XT-A heeft geen instant drag maar een gewone slipknop

Ultegra XTB en XSB slipknopppen uitwisselbaar
Ultegra XTB en XSB spoelen ook uitwisselbaar

Ultegra spoelen en slipknoppen ook uitwisselbaar met de nieuwe longcast X-TA

De Longcast XT-A heeft gewone slipknop omdat de Baitrunner achterin zit.
Je zou dus een Longast XT-A met instantdrag kunnen nemen, ( wie dit wil... :-? )
Of helemaal vet een longcast XT-A met 2 Baitrunner systemen, 1 in een XTB spoel en de reguliere achter, handig voor de dubbelrun op dezelfde hengel :lol: :lol:
Of een Ultegra met noch baitrunner noch instant drag maar een gewone slip als je de baitrunner Xt-A spoelknop erop zet.

..eh snappen we t nog??? :P
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

01-02-2012 09:07

Ja hoor Bas, gaat prima, alleen Ultegra spoelen op de XTA`s gaat wel... ziet er alleen niet uit :lol:

Mvg Erwin
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
Mike Chiron
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-05-2010 10:44
Locatie: Nederland

01-02-2012 15:28

Je zegt nu rare dingen, :lol: :lol: Longcast XT-A heeft geen instant drag maar een gewone slipknop

Ultegra XTB en XSB slipknopppen uitwisselbaar
Ultegra XTB en XSB spoelen ook uitwisselbaarJe zou dus een Longast XT-A met instantdrag kunnen nemen, ( wie dit wil... :-? )
Of helemaal vet een longcast XT-A met 2 Baitrunner systemen, 1 in een XTB spoel en de reguliere achter, handig voor de dubbelrun op dezelfde hengel :lol: :lol:
Of een Ultegra met noch baitrunner noch instant drag maar een gewone slip als je de

Ultegra spoelen en slipknoppen ook uitwisselbaar met de nieuwe longcast X-TA

De Longcast XT-A heeft gewone slipknop omdat de Baitrunner achterin zit.
baitrunner Xt-A spoelknop erop zet...eh snappen wet nog??? :P


Dat bedoelde ik ook :).

Dan heb je dus een XTB met een normale slip. (zei instant drag, sorry)

Voor degene die de normale XSB niet mooi vinden, kan je dus de XTB pakken met slipknop van de nieuwe LC. Alleen moet je dan een paar keer extra de slipknop draaien, omdat het geen instant drag is.

Zeg ik nu geen rare dingen? :P

En nog een paar erg fijne plaatjes van de LC:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

06-02-2012 20:55

Sinds vandaag heb ik drie splinternieuwe mediums. Vandaag mijn big baitrunners geruild tegen de medium versie. Vond de big toch wat te groot voor op de 11 ft hengels die ik gisteren besteld heb. Mijn maat kocht gisteren de mediums, maar vond ze thuis toch wat aan de kleine kant. Hij blij, ik blij :D
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

06-02-2012 22:10

haha Richard zei toch dat ze wel erg groot waren tijdens onze shimano xt-a gesprekken in oktober toen ze net uit waren.

Ik heb ook de mediums
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

07-02-2012 10:01

Ik weet het Bas, ik wordt er gek van, ik weet echt nooit wat ik wil :( .

Op mijn 3,5 lb Fat Boy Slims vond ik de big baitrunners een betere keuze. Ook was ik vorig jaar nog van plan om dit jaar weer eens de grote meren in Frankrijk aan te gaan pakken.

Maar de plannen zijn weer gewijzigd en ik wil dit jaar wat meer gebruik gaan maken van een boot. Ik heb daarvoor 11ft 2 3/4 lb Free Spirits besteld en daar past de medium beter bij.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Bart Bekkers
Berichten: 5
Lid geworden op: 27-01-2012 17:30

09-02-2012 19:04

ik heb zelf 2 ultegras xtb 14000 kan ik daar de gewone slipknop van een longcast dan opzetten ? en waar kan ik deze dan verkrijgen ?
Gebruikersavatar
Mike Chiron
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-05-2010 10:44
Locatie: Nederland

11-02-2012 13:48

Volgens mij wel jaaa als ik Bas goed begrijp.
Daniel Schipper
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-09-2009 20:02
Locatie: Numansdorp

20-12-2012 21:29

Medeboarders,

Ik vis nu al een aantal jaar met de oude Longcast molens.
Ik heb alleen het probleem dat bij 2 spoelen aan de binnenkant een klein pinnetje is afgebroken, waardoor mijn spoel geen geluid meer maakt wanneer hij door zijn slip gaat.
Weet iemand of dit pinnetje los te koop is?

Grt
dave van marion
Berichten: 150
Lid geworden op: 09-08-2010 17:20
Locatie: niawier

20-12-2012 21:41

Plaats reactie