Delkims lopen leeg...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Trojahn
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-03-2010 17:45
Locatie: Hengelo

06-06-2011 14:51

Beste mede karper vissers..

Ik heb een probleem met 2 van mijn 3 delkims.
Ik heb voor 3 weken terug ongeveer de batterijen vervangen van mijn delkims (bereik was niet goed, ben der achter dat het door het schrikdraad komt bij het water), mja dat terzijde.
Ik heb bij 2 van de 3 delkims de batterijen weer vervangen door Duracell batterijen.
Sinds dien heb ik het probleem dat die 2 delkims de batterijen binnen een paar uur helemaal leeg trekken, of attans, ze doen het na een paar uur niet meer.

Een maat van mij deed de batterijen in een andere pieper en daar doen ze het wel..

Weet iemand hier misschien een oplossing, word helemaal gek, kan niet eens fatsoenlijk nachten aangezien ik ze niet vertrouwen kan, 2 keer s'nacht na het vangen van een vis dat de andere pieper het niet meer deed, en dat ik dan met 1 hengel verder kan gaan.

Met vriendelijke groet,

Dennis Trojahn
Gebruikersavatar
kris loos
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-01-2011 14:38

06-06-2011 17:21

ik gebruik ook altijd duracell maar dit heb ik nu nog nooit gehoord. :o
ik zou het echt niet weten,ben wel benieuwd wat er dan aan de hand is en als iemand een oplossing heeft?
Gebruikersavatar
Dennis Trojahn
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-03-2010 17:45
Locatie: Hengelo

06-06-2011 17:32

kris loos schreef:ik gebruik ook altijd duracell maar dit heb ik nu nog nooit gehoord. :o
ik zou het echt niet weten,ben wel benieuwd wat er dan aan de hand is en als iemand een oplossing heeft?


Nja ik ben ook heel benieuwd..
Mja ben bang dat het terug sturen word.

Mja ben ze dan 6 tot 8 weken kwijt.
Was ik niet van plan.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-06-2011 18:36

Zeer onwaarschijnlijk verhaal, niet dat ik jou niet geloof hoor!

Jij hebt gewoon defecte Delkims dat kan niet anders, terug naar de winkel dan maar. Een beetje winkel geeft jou nieuwe of leent jou piepers voor deze periode, zeker met delkims. Of je zou ze eens opnieuw moeten pairen aan je ontvanger en met de handleiding in de hand eens kijken of je alles goed doet.

Verhaal met schrikdraad ...... hoe zou dat moeten werken in jouw gedachte? Bereik kan alleen maar verminderd worden indien het schrikdraad als een kooi van Faraday zou werken en dat lijkt mij niet te kunnen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-06-2011 18:55

heb zoiets ook gehad met mijn maglite, doe je er 3 van die d cellen in en na een half uurtje schijnen waren ze op...

heb de lamp terug gestuurd en heb gewoon een nieuwe gekregen, later hoorde ik dat het niet aan de lamp lag maar aan de batterijen die ware niet goed opgeladen??? terwijl het nieuwe duracells waren...

al met al zou ik gewoon terug gaan en zoals eerder vermeld, kan je gewoon andere piepers eisen om de tijd te overbruggen en als het een goeie winkel is krijg je gewoon nieuwe..

en ja ik weet het gaat hier om piepers, maar het is beetje net als mijn maglite..

succes
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Dennis Trojahn
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-03-2010 17:45
Locatie: Hengelo

06-06-2011 18:59

Marc Schrikkema schreef:Zeer onwaarschijnlijk verhaal, niet dat ik jou niet geloof hoor!

Jij hebt gewoon defecte Delkims dat kan niet anders, terug naar de winkel dan maar. Een beetje winkel geeft jou nieuwe of leent jou piepers voor deze periode, zeker met delkims. Of je zou ze eens opnieuw moeten pairen aan je ontvanger en met de handleiding in de hand eens kijken of je alles goed doet.

Verhaal met schrikdraad ...... hoe zou dat moeten werken in jouw gedachte? Bereik kan alleen maar verminderd worden indien het schrikdraad als een kooi van Faraday zou werken en dat lijkt mij niet te kunnen.


Klopt klinkt heel onwaarschijnlijk, vandaar dat ik hier ook om eventuele uitleg vraag.
Ben zelf ook even het spoor bijster, had van alles geprobeert, dus vandaar dat ik het zo nog ff probeer, komt er geen oplossing gaan ze terug!

Ja met die batterijen wat ie leeg trekt of wat het ook is, moet ik indd mee terug als er geen oplossing komt.
Daar kan ik wel wat regelen met deze winkel, aangezien ik der zelf werk.

Maar over dat schrikdraad, bij mij thuis heb ik een bereik van ong. 300 mtr.
Ik vis op het moment bij een water waar veel schrikdraad omheen zit ivm met de koeien daar.
Heb daar een bereik van ongeveer 30 a 40 mtr. max.
Een maat van mij heeft percies het zelfde met zijn ontvanger, ook bijna geen bereik bij die put.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

06-06-2011 23:38

Die maat ben ik. Had dus ook het probleem met het bereik. Zittende op een ander gedeelte van de put is het bereik wel goed. Geen schrikdraad in de beurt dus. Vind het zelf ook vage sh*t...

De batterijen waren zeker weten goed. Koop altijd geteste via een groothandel bij mijn werk.
Dus ff de delkims laten checken dennis. Ach, aan de andere kant. Vangen wij....? Hahahaha! Zie je!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Dennis Trojahn
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-03-2010 17:45
Locatie: Hengelo

07-06-2011 08:24

paul te wierik schreef:Die maat ben ik. Had dus ook het probleem met het bereik. Zittende op een ander gedeelte van de put is het bereik wel goed. Geen schrikdraad in de beurt dus. Vind het zelf ook vage sh*t...

De batterijen waren zeker weten goed. Koop altijd geteste via een groothandel bij mijn werk.
Dus ff de delkims laten checken dennis. Ach, aan de andere kant. Vangen wij....? Hahahaha! Zie je!


Paultjeeeee..

Nee vangen doen we indd niet op het moment, mja vis komt nu los.. En nu kan ik nie vissen.. Hihi
Doe ze woensdag retour..
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

07-06-2011 08:39

Weer wat concurentie minder 8) ... 8)
Komt u maar gewoon ff een capo'tje doen...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

07-06-2011 11:48

Dennis,
Heb exact hetzelfde gehad bij aanschaf van mij 3e Delkim. Batterij erin, paar uur later helemaal leeg. Als je geluk had hoorde je nog het signaal van “lege batterij”
Ik kreeg direkt een vervangende mee. Maarja, das Hareco he! (Helden!!!! :P )
Deze heb ik nu nog steeds in gebruik. Is alweer een maand of 3 terug en Delkim heeft nog niets van zich laten horen…
Succes ermee.
Mvg,
Sjoerd
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

08-06-2011 19:26

heej dennis,
ouwe kippevangert!

kom je nu zo ff een delkimpje van mij brengen. beloof je wel dat je er wel zuinig op zult zijn? het is mun back-up back-up piepeltje......
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Jeremy Blomsteel
Berichten: 69
Lid geworden op: 17-06-2010 19:15
Locatie: Hurdegaryp

08-06-2011 21:46

Ik heb het gehad met mijn fox eos-r
was ook gewoon defect en kreeg nieuwe
Plaats reactie