Hellup welke stokken voor 150 euro!!


Plaats reactie

Welke Zou Je Kiezen

Greys Prodigy SX
3
21%
Soniks SK4
6
43%
Chub Vantage
1
7%
JC TSI Rod
3
21%
JRC Sabre X
1
7%
 
Totaal aantal stemmen: 14
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-05-2011 12:30

Hallo,

Zoals al vele voor mij ben ik ook opzoek gegaan naar nieuwe stokken en molens, dit omdat ik mijn oude set voor een mooie prijs kon verkopen. Nu heb ik al mijn molens gekocht zijn namelijk de shimano baitrunner 8000d dus dat zit wel goed. Maar nu heb ik nog geen stokken alleen heb ik wel een paar stokken op het oog en nu zou ik graag willen weten wie er ervaring heeft met 1 van deze. en wil er wat over vertellen of wat advies overgeven.

Het gaat om de volgende:
Greys Prodigy SX
Soniks SK4
Chub Vantage
JC TSI Rod
JRC Sabre X

Voor suggesties sta ik ook wel open.
Alleen heb ik wel wat eisen..... want ik hoef geen hele afstanden te gooien, want heb een voerboot, wel is het van belang dat het 3/3.25 lbs is en niet meer of minder ;) Dit omdat frankrijk ook nog wel eens een vis optie is. Ook houd ik van goede aktie en mag de top best door buigen tot het handvat als hij maar niet breekt :P Owja het budget is max 150 euro per stok.. en ja de soniks sk4 zijn duurder maar je heb weer de 2 halen en de 3e erbij actie ;)


alvast bedankt..
Laatst gewijzigd door R de Winter op 31-05-2011 18:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

29-05-2011 16:08

Wat dacht je van the force rods mooie stokken voor nette prijzen
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

29-05-2011 16:17

The Force rod heb je van 3Lb die is super prijs wat ik zag in de winkel € 125.
En de nieuwste Chub Kurk outcast is ook € 125 .
Hoop dat je hier wat mee kan.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-05-2011 16:57

Yuri Monster schreef:Wat dacht je van the force rods mooie stokken voor nette prijzen



Ik heb die voorbij zien komen volgens mij bij D&B Hengelsport, maar ik ken die stokken helemaal niet en heb er eigenlijk ook nooit van gehoord... dus ben er een beetje huiverig voor om die te kopen.

en henk..... die chub outcast heb ik een tijdje geleend van een maat van me en die waren opzich best goed, maar wil net met de zelfde stokken als die maat van mij en nog 1000 andere want velen hebben die stok al.... maar toch bedankt voor je reactie!!
Oja joh!!!
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

29-05-2011 18:30

Gewoon ff naar de kaartjes kijken die er aan hangen en lees de garantie voorwaarden.
Dan zou ik ze zo kopen ziet er echt gelikt uit.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-05-2011 12:34

henk plasman schreef:Gewoon ff naar de kaartjes kijken die er aan hangen en lees de garantie voorwaarden.
Dan zou ik ze zo kopen ziet er echt gelikt uit.



ja maar het gaat mij er niet echt om of ze er gelikt uit zien, vind het meer belangrijk dat ze een goede rug en aktie hebben en dat ze goed in de hand liggen..

heb je ze zelf dan??

ga ook morgen even kijken voor de sonik sk4 ;) en die hebben als het goed is levenslange garantie dus dat is zo en zo al een plus waard...
Oja joh!!!
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

30-05-2011 12:53

wel is het van belang dat het 3/3.25 lbs is en niet meer of minder Dit omdat frankrijk ook nog wel eens een vis optie is. Ook houd ik van goede aktie en mag de top best door buigen tot het handvat als hij maar niet breekt


Die twee gaan niet echt samen. Ook als je op afstand vist is 2.25 lbs voldoende, maak er 2.75 lbs van en je zit echt safe. Dan heb je een hengel die genoeg actie oplevert. Als je toch niet ver hoeft te werpen dan heb je aan die 2.75 voldoende (daar kom je ook ver genoeg mee daar niet van) en zo vergroot je je mogelijkheden qua zoeken. Mocht je van kurk houden dan zou ik deze eens bekijken:

http://www.jrc-fishing.co.uk/catalogue/rods,778/carp,975/classic,6797.html

Die gaan ook tot 3.00 lbs en anders zou ik gaan voor een stok van Greys. Prijs/kwaliteit is onovertroffen.

Succes ermee.
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

30-05-2011 18:12

Ja heb ze in me handen gehad en echt die krijg je niet kapot , heb er toch geen belang bij om neer te zetten dat ze goed zijn als het niet zo is.
Kan je bij voorbaad zeggen dat ze sterker zijn dan een outcast en die kan al veel hebben.

http://www.theforcerods.com/Blank-test-set-up.html
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-05-2011 18:58

Ewoud,

Ik snap niet echt wat je bedoelt met die 2 gaan niet samen.... als je het over de lb heb dan bedoel ik gewoon 3 lb en 3.25 lb dus het 1 of ander ;)

maar je geeft aan dat 2.25 al voldoende is op frans water... nou sorry maar ik heb 2.25 gehad in frankrijk en ik had er best moeite mee om alles onder controlle te houden en de top stond veelste ver door wat ik dus niet fijn vind. En ik hoef niet ver te gooien opzich, maar op sommige wateren mag je niet met een voerboot dus moet ik wel werpen dus dan heb ik zeker die 3lb nodig. Mij is toen ook geadviseerd om richting de 3lb te gaan.. Ik heb dus daaromeen set geleend van iemand die had dus 3lb en dat viste toch wel heel anders en het waren hengels van het zelfde merk. dus leg me dat dan maar eens uit ;)

En wat betreft dat kurk, nee daar ben ik geen voorstander van (ik weet het ben een zeikerd :P ) maar ik heb liever duplon/krimpkous... verder mooie hengels om te zien, maar nee bedankt..


En henk,

je heb er ook geen belang bij om zoiets neer te zetten, maar daar hoor je mij niet over. je zei alleen van zien er gelikt uit en ja dat zegt net zoveel he.. maar ze kunnen meer hebben dan de chub??? dan ga ik daar ook eens achteraan, ff winkeltje zoeken in nederland.
in ieder geval bedankt voor de link!

ps henk: welke range heb je gezien dan ?
Oja joh!!!
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

30-05-2011 19:25

Ik heb die met Kurk en zonder gezien heb geen idee welke het was van de 4 soorten maar ga vanavond naar mijn vaste winkel die is open dus zal ff na vraag voor je doen.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-05-2011 20:05

henk plasman schreef:Ik heb die met Kurk en zonder gezien heb geen idee welke het was van de 4 soorten maar ga vanavond naar mijn vaste winkel die is open dus zal ff na vraag voor je doen.


zozo dus de winkel bij jou is open!!! welke winkel is dat dan ;) moeten ze hier ook doen, ik moet wachten tot vrijdag :S
maar ik ben opzoek gegaan naar de the force stokken en heb een site gevonden die de 2.75lb en 3 lb weg doen voor 118 per stuk als ik er 3 afneem... en db hengelsport verkoopt ze ook dus denk ff binnenkort langs gaan ;)
En je zegt dus dat die 2.75 ook op de franse wateren goed uit de voeten kan qua aktie en werpvermogen?? maar goed ik hoor het wel van je vanavond :P


maar ik heb mijn keuze nu wel bij gesteld want ik heb nu een keuze uit de:

Sonik SK4
JC TSI Rod
The Force X range

mocht er iemand ervaring hebben met 1 van deze stokken laat het me weten ;)
Oja joh!!!
hans haselaars
Berichten: 49
Lid geworden op: 22-09-2009 17:54
Locatie: limburg, kinrooi

31-05-2011 08:38

Ik heb de JC TSI carp rod van 3lbs sinds vorige week.
Heb er een dagje mee gevist op een vijver.
Mooie hengels en werpen doen ze goed, dus moest je ver gooien kan je hiermee uit de voeten.
Heb er enkele vissen mee mogen drillen en het voelde goed aan. De hengels buigen fijn door over de hele lengte.
Heb er nog geen big mee moeten drillen, maar ze zullen me dan ook plezier geven.

Nu zag ik gister the force hengels en ik moet zeggen ze zien er ook niet mis uit met een mooie buiging over de hele lengte.

succes met je keuze.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

31-05-2011 18:48

dankje wel voor je info hans, maar de jc stokken zijn afgevallen, want kan er te weinig over vinden en die prijzen die bijvoorbeeld hareco hanteert kloppen natuurlijk ook niet.. ze zijn echt geen 300 pond in engeland en hier ineens 130 euro... heb ze zelfs nog goedkoper gevonden in duitsland...

mijn keuze wordt als maar kleiner en ik blijf nu hangen op de sonik sk4 en the force x range... beide wel 3lb... het zijn bijna de zelfde hengels alleen de sonik hengels die worden ontworpen door de oude ontwerper/maker van de greys en hardy's...

en ik vind de sonik er super uit zien.. kan gelukkig aankomende zaterdag bij een winkel terecht die heeft er een paar besteld en dat is ook zover ik weet de enige winkel in nederland..

en bij mijn eigen winkel waar ik spullen haal gaan ze the force x range bestellen wel 1 demo model maar als hij goed bevalt kunnen ze er heus meer bestellen...

wat ik wil de hngels wel eerst zien en voelen en alles voor ik ze koop..

gr,

raymond
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

31-05-2011 22:59

Ik heb de force zien liggen bij karper lisse verschillende modellen grtjes yuri
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-06-2011 08:23

Yuri Monster schreef:Ik heb de force zien liggen bij karper lisse verschillende modellen grtjes yuri

dat zal best maar ik zou toch graag wat meer informatie willen dan behalve dat je ze heb zien ligge.. maar toch bedankt..
Oja joh!!!
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

01-06-2011 12:29

Ik bedoel dat hengels van 3 en 3.5 lbs EN een goed actie/doorbuigen tot het handvat niet samengaan. Daarnaast geef je aan dat je niet ver hoeft te werpen vandaar mijn keuze voor 2,75 lbs hengels. Dat je later aangeeft dat je toch ver wilt werpen kon ik niet ruiken. Komt ook nog eens bij dat de ene 2.75 lbs hengel vele malen beter werpt dan een (goedkopere/slechtere) andere 2.75 lbs hengel. Dan kan ik nog een aantal argumenten aanbrengen om toch voor een 2.75 hengel te gaan maar je keuze voor een zwaardere hengel is al gemaakt en daar kan ik niks tegenin brengen.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-06-2011 13:06

Hallo Ewoud,

Dat ik niet ver hoef te werpen en soms ook wel staan gewoon in 1 zin hoor dus dat kon je best ruiken als je maar je best doet :P
nee maar je heb opzich wel gelijk, maar wat betreft de soniks en de force x range stokken die zijn dus 2.75 maar daar gooi je dus gewoon 130 gram weg op een afstand van 120 meter. Dit heb ik van verschillende mensen gehoord en ook wat filmpjes ondertussen gezien van wat engelse ook buigen ze schitterend door.. en verder heb ik een lange tijd met iemand gesproken die de stokken al een tijdje heeft en ook die beaamde het en zei dus dat zowel de 3lb en de 3.50 gewoon mooie stokken zijn voor het zwaardere werk en onder de top het zelfde als een 2.50/2.75 zijn... ook gaf hij aan dat de 2.75 het wel aankon dus ja ben benieuwd, want de force stokken hebben dus ook een majestic top en dat schijnt dus het verschil te zijn.. en ook is het carbon gehalte wisselend over de gehele blank onderaan schijnt het 36tons carbon te zijn en in de top 32 tons carbon.. en wat de soniks betreft die zijn van de ontwerper van de greys en hardy's dus dat zit zo en zo wel goed ;)

maar bedankt voor het meedenken en alles maar zoals je inderdaad aangeeft staat mijn besluit al beetje vast ;) heb zo en zo al van de 9 stokken die ik eerst wou nog maar 2 over.. dus nu maar even langs de winkels gaan..

gr,

raymond
Oja joh!!!
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

02-06-2011 08:31

Dan zit het met die Soniks ook wel goed ja. Force ken ik helemaal niet dus daar kan ik niks over zeggen maar het is een goed verhaal en als je er tevreden geluiden over hoort en ziet dan moet je het zeker doen.

Succes met de aankoop en dat ze maar snel krom moge staan.


Ewoud
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

02-06-2011 08:45

Ja daar ga ik wel vanuit ewoud dat het wel goed komt, maar ja ik moet ze eerst in me handen hebben en voelen voor ik ze ga kopen. zoals ik al eerder zei heb ik een zaak gevonden vlakbij die ze of morgen heeft en anders zaterdag dus daar ga ik dan even kijken hoe de soniks zijn en dan de week erop ga ik even op zoek naar de force stokken...

en dan zal mijn keuze denk ik snel gemaakt zijn..

verder hoop ik ook dat 1 van deze stokken snel krom zal staan zodat ik gelijk van de aktie en drill eigenschappen mag genieten ;)

raymond
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-06-2011 14:46

de knoop is doorgehakt ik heb de 3x sonik sk4 gehaald ;) althans besteld nu maar hopen dat ze er snel zijn..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-06-2011 17:44

Succes ermee

8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-06-2011 17:57

leen goudappel schreef:Succes ermee

8)



dat gaat zeker wel lukken leen... kan niet wachten tot ik ze heb, voel me nu gelijk een klein kind van 8 die niet kan wacten tot sinterklaas komt hahahaha;)
Oja joh!!!
Plaats reactie