fox eclipse 2 man opzetten


Plaats reactie
Dave van den Hurck
Berichten: 7
Lid geworden op: 13-09-2010 19:54

25-04-2011 19:36

Goedenavond allemaal!

Is er iemand in de omgeving van Budel-Weert die mij thuis een keer kan komen helpen met het opzetten van mijn fox eclipse 2 man. Ik heb deze afgelopen weekend gekocht maar kom er helemaal niet in uit. Is er iemand die mij hier een keer mee kan komen helpen?
Zou erg fijn zijn.

Groetjes
Dave
henk kroos
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-09-2010 00:37
Locatie: Alphen ad Rijn

25-04-2011 19:54

Wat lukt er niet ?

Eerst de stokken in elkaar.
Dan de lijn die over de breedte van de tent loopt aanspannen/vastmaken(hier is even wat kracht voor nodig).
Een haring aan de achterkant vastmaken en dan het geheel naar voren trekken en dan het doek op spanning zetten.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-04-2011 22:18

Ahh, dus daarom:
Fox eclipse 2 man.. 8) :lol: :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

25-04-2011 23:36

Ik heb zelf ook de eclipse 2 man en de tent is zeker gemakkelijk op te zetten.

Als eerste wanneer je hem uit de zak haalt schuif je alle delen in elkaar.
Wanneer je dit gedaan hebt span je de band en zet je hem vast en daar is idd even een beetje kracht bij nodig.
Eenmaal vast bevestigd is het gemakkelijkst om de stokken er als eerste in te schuiven en strak te zetten.
Wanneer je de stokken hebt bevestigd zou ik eerst niet de achter kant vast zetten maar de zijkanten waar alle inschuifdelen bij elkaar komen.
Ik zou alle elastieken + het ringetje van muggengaas meenemen en vast zetten in het midden en beide kanten.
Nu zou ik de achter kant vast zetten en hierna kun je het voorste gedeelte strak zetten en vast zetten.
Hierna kun je de grondzeil plaatsen maar dit zou je eventueel ook als eerste kunnen doen om te kijken hoe je tent komt te staan.
Deze kun je daarna passend plaatsen over het grondzeil.

kom je er dan echter nog niet uit dan zal ik volgend weekend een filmpje voor je maken en deze naar je toe sturen.

mvg; jan
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-04-2011 10:34

Dave,

Kom je naar de reactie van Jan nog niet uit kom dan volgende week 05-05-2011 naar t’Tipke in Maarheeze. We gaan er dan op KSN jeugdkamp wil je dan zeker wel effe helpen, kleine moeite groot plezier. Is voor jou toch maar een wipje de A2 over.

Groetjes,
Peter
Martin de Lange
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-05-2013 18:37

18-05-2013 18:47

1,5 jaar geleden de fox eclipse 2 man gekocht, vandaag getracht op te zetten maar niet gelukt.
Klopt het dan er 2 stokken bij zitten met punt??
Als ik hem opzet lijkt het erop dat je maar 1 stok met een punt aan 1 zijde nodig hebt (achterkant)
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

18-05-2013 19:27

Martin de Lange schreef:1,5 jaar geleden de fox eclipse 2 man gekocht, vandaag getracht op te zetten maar niet gelukt.
Klopt het dan er 2 stokken bij zitten met punt??
Als ik hem opzet lijkt het erop dat je maar 1 stok met een punt aan 1 zijde nodig hebt (achterkant)



ik zou even naar de winkel toegaan waar gekocht!

tent bestaat uit,

tent,
haringen,
achterstok met punt, 2 gewone stokken en 2 kleine voor stokken voor luifeltje!
grondzeil,
Misschien nog paar extra dingen maar denk dat het dit wel was!

Haringen en stokken zitten in bijbehorend opberg stoffen tasje!

opzetten moet geen PUNT zijn in dit geval voor jou met 2 punt stokken hmmmmm dan maak je er wel een PUNT van! effe belle
Martin de Lange
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-05-2013 18:37

18-05-2013 21:26

Bedankt voor de snelle reactie PUNT..
Ik heb een mail naar fox gestuurd, maar aangezien deze tent al een tijdje uit het assortiment is heb ik er een zwaar hoofd in.

Nog een vraagje tussendoor, is de overwrap voor deze tent aan te raden?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

18-05-2013 21:40

Martin de Lange schreef:Bedankt voor de snelle reactie PUNT..
Ik heb een mail naar fox gestuurd, maar aangezien deze tent al een tijdje uit het assortiment is heb ik er een zwaar hoofd in.

Nog een vraagje tussendoor, is de overwrap voor deze tent aan te raden?


Punt was meer omdat je 2 punt paaltjes had!

Ik heb de overwrap er niet bij gekocht, vind de overwrap ( persoonlijk ) meer nodig in koudere periodes in combinatie met grondzeil die ik eigenlijk ook nooit gebruik! om warme en condens te verkomen!

Maar misschien dat iemand anders er nog anders over denkt en je hier beter mee kan helpen!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-05-2013 10:59

Condens in die Eclipse 2 man? Moet je het wel heel bont maken, ik had er nooit last van. Dat is dan wel weer een goede eigenschap van het ventec doek..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martin de Lange
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-05-2013 18:37

19-05-2013 19:17

Sven van Anrooy schreef:Condens in die Eclipse 2 man? Moet je het wel heel bont maken, ik had er nooit last van. Dat is dan wel weer een goede eigenschap van het ventec doek..


Overwrap dus overbodig? Ik ga sowieso niet met zeer koude dagen vissen.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

19-05-2013 23:16

Overwrap dus overbodig? Ik ga sowieso niet met zeer koude dagen vissen


ik vind persoonlijk de overwrap ook veel te duur heb je bijna 2de eclipse tent voor terug!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-05-2013 11:23

Bij mijn 1 man is de wrap makkelijk omdat de tent er een pak ruimer van wordt. Bij een 2 man is dat absoluut overbodig, dat is immers al formaatje slagschip. Wel merk ik dat de wrap aardig bijdraagt qua isolatie. Bij koudere dagen (zoals nu) blijft het wat aangenamer in de tent met wrap en 's zomers warmt het minder snel op. Voor langere sessies vind ik het wel prettig, maar noodzakelijk is het niet. Enige nadeel is dat de venstertjes aan de achterkant overbodig worden met de wrap.

Qua opzetten heb ik er geen problemen mee. Hij is wel wat lastiger op te zetten dan b.v. de gemiddelde trakker tent. Het zijn meer baleinen, die uit meer delen bestaan. Je moet dus meer in elkaar klikken dan bij andere tenten en dat duurt evn wat langer. Het makkelijkst is om de tent helemaal te strekken, je klikt de baleinen dan zo in elkaar. Spanband aantrekken en vastmaken. Met de stokken kun je het doek op spanning zetten, deze klik je in het midden over de tent op de baleinen. Je begint met die ene met punt, deze zet je vast met een haring. Daarna begin je met het luifeltje, anders kun je er op het laatst niet meer bij! :lol:. Als je niet de juiste stokken hebt, dan wordt het lastig, maar ik kan het niet helemaal aflezen aan je laatste post. 2 stokken met punt heb je iig niet nodig!
Plaats reactie