Black Monkey..


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

04-09-2011 19:36

Zou jij nog durven dan? 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

05-09-2011 11:59

Ja hoor geen enkel probleem.


Mijn verslag volgt nog tino ben er mee bezig dat zal tevens mijn laatste reactie zijn.


vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

09-09-2011 11:47

Tino je hebt PB
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Jarrid De Weerdt
Berichten: 1
Lid geworden op: 12-09-2011 12:55

12-09-2011 13:08

Mischien zo'n ding opsturen naar de maker van deze filmpjes
http://www.youtube.com/watch?v=-Hx4hB7ZPHQ
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

16-09-2011 11:15

De blackmonkey,

Ik heb hem nu best een tijdje kunnen testen om er een oordeel over te kunnen geven.

Om te beginnen nee ik heb niet mijn pb verbroken. Maar daar had ik bij voorbaat al rekening mee gehouden want ik vind persoonlijk dat je dat sowieso al niet aan een ding of schakel kunt toewijzen. Daar is gewoon meer voor nodig.

Waar is ie dan wel geschikt of ongeschikt voor ga je je dan afvragen. In mijn ogen is het vooral geschikt voor de nachtelijke uurtjes om dan toch nog effectief/ semi actief kunt vissen. Nu heb ik het veel uitgetest op een een dressuur water en af en toe ook wat op het kanaal. Op het kanaal is ie gewoon overbodig gezien de vissen daar gewoon vertrouwd azen en gewoon weg vliegen als ze geprikt worden. Daar heb je hem gewoon niet nodig.

Op het dressuur water dan. Hoe ga ik dit goed testen vroeg ik me af. Nou eigenlijk heel simpel je mag er met 3 hengels vissen.
Maar omdat dit nog al een vertekend beeld geeft qua stek keuze ben ik toch met 2 hengels gaan vissen.
Een met de monkey en een zonder.

Dan kom je bij het probleem stek keuze waar is de vis waar aast de vis en waar zet ik hem in om een degelijk beeld te krijgen want is het de stek die loopt of de monkey. Want je gaat je toch afvragen had ik hem ook gevangen zonder monkey.

Om dit uit te schakelen switch ik per sessie met de black monkey.Overigens vis ik altijd instant. Na 3 blanks op rij nog geen actie van de monkey maar ook niet van cyprinus carpio. Sessie 4 volgt en de eerste karper ook s'nachts om 4 uur en ja hoor op de monkey geen monster maar vis is vis. Lucky shot? Ik weet het nog niet.

We vissen stug door 4 maanden gaan voorbij en dan maken we een optelsom. 20 sessies 12 vissen.
Allemaal s'nachts geen dikke big maar wel duidelijk een hogere score dan vorig jaar.
Stand 7-5 voor de monkey. Is dit te wijden aan de monkey? of had ik ze anders ook gevangen?

Ja er zitten zeker vissen bij die ik dank zij de monkey heb gevangen. Toch zaten er ook twijfel gevallen bij. Het geeft mij persoonlijk wel een beter gevoel als ik hem inzet want ik vang duidelijk meer dan vorig jaar.

Die piepjes die ik vorig jaar ook wel had worden nu toch wel eens door een tik van de monkey omgezet in een run. Gezien je s'nachts op een een stretcher ligt en niet continu pal achter je hengels kan je daar niet zo snel op reageren. En voordat doel is de monkey zeker effectief te noemen.

Ik vis zelf praktisch nooit met gevlochten lijn en heb de monkey altijd ingezet met nylon. Hij is goed in te stellen en als je het eenmaal door hebt dan valt het met de wind ook reuze mee.
Toch wil die wel eens gaan aanslaan bij een goede windvlaag wat toch wel tot enige frustratie lijd.

Hij is goed inzetbaar tot een meter of 80 daarboven word word in het in mijn ogen nutteloos met nylon. Ik heb met verschillende gewichten lood gevist 80 tot 120 gram en het werkte gewoon. Er is tijdens het testen altijd gevist met een standaard onderlijn met lign aliner
wel varieerde ik in lengte.

Conclusie: Het is geen wonder apparaat die je die ene dikke vis gaat opleveren. Maar voor mij geeft hij me veel vertrouwen in de nachtelijke uurtjes. Gezien mijn vangsten dit jaar toch een stuk zijn gestegen. Mijn broer vist altijd met mij mee en die ving zonder monkey toch een stuk minder als mij.

Dus mensen zomaar te schreeuwen dat het crap is zonder even te testen gaat in dit geval niet op. Maar de mensen die zo hard schreeuwen hebben dit toch niet nodig hun ego zorgt wel voor de vissen.

Tino top van je dat ik hem mocht testen.

En mensen veel plezier hier op dit board dit was mijn laatste bijdrage.

Tight lines toegewenst.


Vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-09-2011 12:43

Succes met die aap.

:lol:

:wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

16-09-2011 14:44



mvg.

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

16-09-2011 14:53

Kap nou Rob, ga vissen!

Mvg Erwin :wink:
PS: knutselse met de CoatInk.
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

16-09-2011 14:55

:roll: Heb je weer gelijk in, vanavond maar weer proberen! :roll:

mvg.
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

16-09-2011 17:17

even off topic
Erwin zijn die verlichte swingers van jullie (goed!) waterdicht?
wil ze namelijk bestellen maar ze moeten wel tegen een buitje kunnen
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

16-09-2011 18:45

Leen over jou blanks gesproken en altijd maar weer commentaar te plaatsen, terwijl je nog nooit een BM in je f.....ing tengels hebt gehad is het juist voor jou iets om te proberen.......

Laat het anders zoals het is.....

mvg; jan

Peter mooi verslag en mooi dat het bevallen is mijn revieuw volgt nog........
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

16-09-2011 19:06

Peter kuipers schreef:De blackmonkey,

Ik heb hem nu best een tijdje kunnen testen om er een oordeel over te kunnen geven.

..........

Conclusie: Het is geen wonder apparaat die je die ene dikke vis gaat opleveren. Maar voor mij geeft hij me veel vertrouwen in de nachtelijke uurtjes. Gezien mijn vangsten dit jaar toch een stuk zijn gestegen. Mijn broer vist altijd met mij mee en die ving zonder monkey toch een stuk minder als mij.

Dus mensen zomaar te schreeuwen dat het crap is zonder even te testen gaat in dit geval niet op. Maar de mensen die zo hard schreeuwen hebben dit toch niet nodig hun ego zorgt wel voor de vissen.

Tino top van je dat ik hem mocht testen.

En mensen veel plezier hier op dit board dit was mijn laatste bijdrage.

Tight lines toegewenst.


Vr gr peter


Eerlijk en evenwichtig verslag met voors tegens en geen harde conclusies. Lijkt me ook onmogelijk met zoveel afhankelijkheden (hetgeen je terecht zelf al aanhaalt).

Ga m binnenkort ook eens proberen.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

17-09-2011 15:24

:roll: Nou heeft toch echt iemand, uit ons vriendenclubje, aangeboden de bm te testen! En zo de non- believers binnen ons clubje, te overtuigen of niet! :wink: Tot op heden niks uitgekomen.

Maar om dan toch enigszins on- topic te blijven!



mvg.