Black Monkey..


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

16-02-2011 15:29

Beste Jan, volgens mij haal je toch het een ander door elkaar! Denk zelf dat je de vissen hebt gevangen dmv. je stek keuze je aas, dus niet speciaal door de BM. Heb zelf geen ervaring met de BM, wel met de cheeky monkey s. Heb er op de beurs naar gekeken en er een aantal vragen over gesteld! Raakte er niet van overtuigt, in mijn optiek, lijken het van die ondingen! Zou het systeem om de een of andere reden stagneren geeft het toch weer kinken op je hoofdlijn?? Verder lijken lijken ze ook ongemakkelijk, om mee te nemen in de tas.

mvg. Robert.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

16-02-2011 16:29

Dit valt reuze mee, Ze zitten in een transport koker, Deze zijn dus wel ongemakkelijk in gebruik maar passen zeker in een carryall of andere tas.

De lengte van het geheel is een 49,5 cm weet wel zeker dat jij genoeg dingen bij je hebt waar dit extra geval heus wel in past, vraag 2 is of het je interesseert of niet.
Natuurlijk is het stek keuze en aas soort maar dit is in alle gevallen zo mag ik aannemen, Een lege hair nog haak vang je ook niks dus wat dat betreft.
Ik Zelf heb de black monkey gewoon bij mijn carry all buzzerbar vakje zitten, Hoeft maar een tent haring mee of de haring die is bijgeleverd, reserve elastieken heb ik gewoon in plastic bij geleverd zakje in mijn rig materiaal tasje zitten. Deze ook altijd standaard bij me. Dus zie zelf het probleem niet echt voor 1 zo,n monkey.
Zou je er meerdere aanschaffen zijn er wel weer mogelijkheden, Zie genoeg mensen zoveel bende mee slepen waar de helft niet nodig is dus 3 monkeys passen dan ook wel.

mvg; jan
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

13-03-2011 22:08

ik probeer er een te bestellen
nu al zo ongeveer een week maar ja mijn visspullen moet ik nog uit het vet halen en ik vis nu al achter het net
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-03-2011 11:09

voordat ik de mijne had ging er ook wel 2 weken over heen vind het niet zo,n ramp als de spullen maar komen.......
Denk dat je dan nog even moet wachten.......

mvg; jan :D
Gebruikersavatar
Andre Bijl
Berichten: 35
Lid geworden op: 31-12-2004 15:27
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-03-2011 11:49

Heren,

Mijn excuses : de mailafhandeling van de website heeft er bijna een week uitgelegen, vandaar dat de bestellingen niet doorgekomen zijn. Met Boudewijn is de bestelling inmiddels kortgesloten. Mochten andere mensen nog zitten te wachten op de bevestigingsmail : graag even een berichtje, dan gaan we dat in orde maken.

M.vr.gr. André Bijl
http://www.smart-indicators.eu
Carp Tackle Websop and Innovaiting Products
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

19-03-2011 20:00

ja kan melden dat ik het binnen heb:)
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-04-2011 22:42

zal binnenkort een nieuw verslagje volgen voor de mensen die het leuk vinden om te lezen...........
waaronder de black monkey daadwerkelijk zijn mannetje heeft gestaan en voor een schitterende vis heeft gezorgd zie later verslag.......

mvg; jan
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-04-2011 22:55

Bijgeloof,zoals de rest van de 90% materialen. :wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

03-04-2011 12:56

volgende week gaat ie bij mij in belgie de aap uithangen.

zal een ieder verwittigen over mijn behaalde resultaten met den zwarte aap
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

03-04-2011 15:12

Zoals beloofd een verslagje....

Van 26 maart tot 2 april zijn wij een weekje weg geweest te karper vissen.
Vanaf dag 1 werd er al goed gevangen op 3 spots met 2 man sterk. Echter kreeg ik op 1 hengel constant enkel een paar piepen.
de hanger kwam zo nu en dan ook omhoog maar zakte weer in positie of bleef staan waar die heen ging zonder een run.
Wat ik niet wist was dat ik eerst dacht dat ik mijn black monkey was vergeten echter kwamen we er achter na drie dagen dit gevolg aan te hebben moeten zien dat deze nog achter in het busje lag.

Deze dus op dag 4 van onze week op deze hengel gezet. ( er was nog steeds niks gevangen hierop enkel piepen ).
En voor de mensen die het willen geloven of niet dat maakt me in dit geval erg weinig uit, de black monkey heeft in mijn ogen nu 100% vertrouwen voor mijn gevoel gewonnen want na het plaatsen van de monkey kregen we hierna vele runs met een aantal flinke bakken waaronder een schub van 44 pond en ondanks dat er ook vissen werden verspeeld op de andere hengels, werden alle vissen binnen gehaald met de hengel waar de black monkey bij op scherp stond, ook onze laatste dag was dit opnieuw de hengel die weer voor vis zorgde.

foto wordt geplaatst bij april.

mvg; jan
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

03-04-2011 21:41

Gefeliciteerd Jan

Met je vangsten zoals ik al eerder heb gezegd de monkey werkt
Ik krijg steeds meer positieve berichten dat er mee gevangen word

Mag ik weer vragen waren de vissen anders gehaakt dan normaal met je systemen
Heb je met vastlood of freeline gevist
Nylon of gevlochten
Ver of dichtbij

Dit is interesant voor ander vissers die met de monkey vissen

Groeten tino
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-04-2011 21:59

jan de jager schreef:Zoals beloofd een verslagje....

Wat ik niet wist was dat ik eerst dacht dat ik mijn black monkey was vergeten echter kwamen we er achter na drie dagen dit gevolg aan te hebben moeten zien dat deze nog achter in het busje lag.

mvg; jan


Goeiendag Jan,
Het kwam dus na drie dagen nog steeds niet bij je op om eens op die piepen te slaan??
Nu begrijp ik tenminste waar de naam black monkey op gebaseerd is..
Treurige zaak, het karpervissen tegenwoordig!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Tino de bruijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-01-2011 20:50

03-04-2011 22:35

Henk

Als je in de nacht piepen krijgt je ligt in je slaapzak ben je altijd te laat de monkey niet

Tino
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-04-2011 22:48

Hahahaha Henk. Spijker. Kop. Raak!

Ongelofelijke PRietpraat weer hier. Maar, ongelovigen, de black monkey werkt echt, bakken tot 44 pond, alles raak enz. Waar en waarover heb ik dat toch meer gelezen?

Je krijgt in ieder geval vele runs als je dat kreng inzet! Vele runs???? Ik dacht dat dat ding er was voor alleen de piepen???
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

03-04-2011 22:56

antwoord is al duidelijk genoeg en gegeven en beschreven,

Tino gevangen en gevist met nylon 0.43 vastlood montage 130 tot 140 gram lood en waren zeker anders gehaakt de meeste vissen waren op de black monkey dieper gehaakt en 1 helemaal schuin in de bovenhoek.

maar die piepen zal ik even uitleggen voor onze meneer hier boven.
ik zat al kort op de hengels en kreeg direct 1 of 2 piepen waarbij de hanger iets omhoog schoot en daar bleef staan zonder leven meer te geven, zonder een verende kromme top, zonder trillende of bewegende lijn, was voor mij een reden en blij dat ik het bij me had om de black monkey opnieuw toe te passen. De schub in het topic vangsten april is gevangen op dit systeem.
En henk als je toch constant alleen maar zo nodig commentaar moet leveren op iets wat jou niet boeit kun je dan beter gewoon niet reageren en het voor de mensen open laten staan die het wel wat lijken en die nieuwschierig zijn na wat test verslagen.
Mag nu toch echt wel zeggen of dit werkt of niet want denk dat ik de black monkey nu toch zeker wel al een aardige tijd in me bezit heb om hier nu ook een open en eerlijk test verslagje neer te mogen zetten.

Voor de mensen die wel interesse hebben of vragen hebben stel ze gerust.

mvg; jan :D

een paar vissen die we hebben gevangen op de black monkey Tino ik zal je binnenkort even wat foto,s met uitgebreider verslag sturen..... Binnenkort zal er nog een bestelling extra plaatsvinden ik houd je op de hoogte.....

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-04-2011 10:13

Dus de black monkey verplaatst 140 gram lood? Nou geef ik je graag de voordeel van de twijvel maar dat verhaal klopt niet bepaald?

Dus 3 dagen lang verplaatsen de vissen 140gram lood zonder gehaakt te worden? Waarom zouden ze met de black monkey dan wel gehaakt zijn? Door de "aanslag"? Het zal me uberhoud verbazen als het lood zou bewegen zodra de monkey naar beneden klapt.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

04-04-2011 10:24

ference 140 gram lood op een harde bodem zonder blubber wordt makkelijk verplaatst.
door het elastiek een 2 keer te wikkelen om de peg zorgt voor een hardere terug klap waarbij je zelfs wel met 200 gram of meer kan gaan vissen en dit wordt makkelijk terug getrokken. De inhaking die er bij komt kijken zitten dan op andere plekken dan normaal voor in de lip, de meeste inhakingen ( bij mij waren dieper ) zijkant bovenhoek mond en 1 keer in de boven kant bek, lijkt me wel zeker dat dit door het systeem komt. Je kan nooit 100% zeggen dat je de vissen zonder black monkey niet zou hebben gevangen maar in mijn geval wanneer ik eerst enkel en alleen piepen kreeg zonder dat de vis zich uberhaubt ook maar haakt en zonder een run te krijgen er weer van door gaat, vind ik wel dat in deze gevallen de black monkey meer dan zijn werk heeft gedaan. Maar al met al iedereen moet er maar lekker van denken wat hij of zij van het broodje aap verhaal wil denken of vinden, ieder zijn eigen ding in zijn eigen beleving, dit is mijn verhaal.

mvg; jan
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

04-04-2011 14:30

ferenc van de vorstenbosc schreef:Dus de black monkey verplaatst 140 gram lood? Nou geef ik je graag de voordeel van de twijvel maar dat verhaal klopt niet bepaald?

Dus 3 dagen lang verplaatsen de vissen 140gram lood zonder gehaakt te worden? Waarom zouden ze met de black monkey dan wel gehaakt zijn? Door de "aanslag"? Het zal me uberhoud verbazen als het lood zou bewegen zodra de monkey naar beneden klapt.



voor ik het ding kocht was ik eigenlijk ook een beetje septisch over de kracht wie den aap nodig zou hebben om het lood een bonjour te geven.

maar ik heb een keer in de kamer ""droog gemonkeyt"" ben flink op me vingers getickt kan ik u mededelen.
nog niet mee gevist dus daar kan ik nog niks over zeggen
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-04-2011 14:37

Black monkey is het dus helemaal!

Zonder Afbeelding hoef je niet naar de waterkant te gaan.
Ach zonder black monkey op een harde bodem zonder blubber met een goed afgestelde swinger/hanger lukt het prima.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-04-2011 16:37

Tino de bruijn schreef:Henk

Als je in de nacht piepen krijgt je ligt in je slaapzak ben je altijd te laat de monkey niet

Tino

Onzin, mocht ik piepen krijgen dan hangt ie!
Zo niet, dan klopt het systeem niet en zit ik te prutsen..

jan de jager schreef:maar die piepen zal ik even uitleggen voor onze meneer hier boven.
ik zat al kort op de hengels en kreeg direct 1 of 2 piepen waarbij de hanger iets omhoog schoot en daar bleef staan zonder leven meer te geven, zonder een verende kromme top, zonder trillende of bewegende lijn, was voor mij een reden en blij dat ik het bij me had om de black monkey opnieuw toe te passen. De schub in het topic vangsten april is gevangen op dit systeem.
En henk als je toch constant alleen maar zo nodig commentaar moet leveren op iets wat jou niet boeit kun je dan beter gewoon niet reageren en het voor de mensen open laten staan die het wel wat lijken en die nieuwschierig zijn na wat test verslagen.
Mag nu toch echt wel zeggen of dit werkt of niet want denk dat ik de black monkey nu toch zeker wel al een aardige tijd in me bezit heb om hier nu ook een open en eerlijk test verslagje neer te mogen zetten.


Jan, wanneer het niet zou boeien dan reageerde ik ook echt niet.
Mijn commentaar betreft niet de black monkey maar eerder jou viskunsten..
Zoals ik ook al eerder beweerde in een reactie op Tino; ik zou zitten te prutsen met ondeugdelijk materiaal en niet kunnen vissen als ik met dergelijke hulpmiddelen wel wat ving.
Een zwarte aap doet het jou nog voor jong, zou me niet best en verslagen voelen als het mij overkwam.
Groet'n Henk..

still growing Old.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-04-2011 18:31

Ik heb gehoord dat er vissen op gevangen worden die anderser nooit uit komen , dankzij de black monkey. :lol:
Net zoals veel andere producten die met regelmaat nieuw op de markt komen :lol:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-04-2011 22:34

ieder zijn eigen ding in zijn eigen beleving.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

05-04-2011 00:56

Ik heb de black monkey net voor het eerst in me handen, ik moet zeggen dat ik het een top product vind en het werk naar mijn mening behoorlijk gevoelig en soepel.. ehnj wat een kracht zit er achter man man,ik ga m vrijdag voor het eerst zelf testen tijdens de 48uurs wedstrijd , challenge 2011! ik heb er zeer veel vertrouwen in nu ik m in me handen heb en kan niet wachten m in te zetten.. en het voordeel ervan mag ook duidelijk zijn. de Uitvinder zelf heeft mij het een en het ander verteld.. die heeft m ingezet op een water bij mij in de buurt, en dat water staat niet echt bekend als makkelijk.. zware dressuur vissen. in elke keer avondjes vissen heeft ie aardige toppers gevangen! ik ben overtuigd.. ik laat t wel hooren na het weekend wat de resultaten zijn.. binnekort verkrijgbaar bij hengelsport Barendrecht..

Gr Danny
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

05-04-2011 09:12

Hahaha, die laatste zin! :lol:
©
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-04-2011 09:40

welke die van jou lesley :-?