Aan de klusselarij


Plaats reactie
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

06-01-2011 21:42

Jacco, als het niet lukt met die nichtendiscobol van je kun je de mijne ook lenen hoor. Woon zelf niet zo ver van Neef vandaan. Mocht je hem willen gebruiken laat maar even weten.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

06-01-2011 22:04

stefan broks schreef:met 1 woord super!!! ik ben zelf helemaal neit handig in dit soort dingen maar heb er wel over na zitten denken om mijn warriors ook te gaan verbouwen.. iemand enig idee hoeveel het gaat kosten als je het laat doen? er hoeft voor mij geen kurk ofzo op maar gewoon nieuwe ogen en nieuw lakje zal hem niet mistaan

Stefan nieuwe ogen en lakwerk... Bart Bakker doet dit iig niet, of Rob hier zo blij mee is?
Ik weet wel dat Ray dit heeft gedaan maar of hij dit nog doet?
Kosten van zoiets zal je van schrikken €100 is niets voor een stok.

Ben zelf incl reelhouders en greep materiaal lakken excl ogen €90,00 kwijt voor 3.
Tel er een 40 bij voor ogen per hengel.

@ Peter, ik heb de gaybol gevonden en een passtuk gemaakt voor de blank te klemmen.
Dus het gaat wel lukken zo, maar bedankt voor je aanbod.
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

07-01-2011 09:08

Ik bleef maar balen van het familiewapen dat op een zwarte achtergrond niet opvalt. Dan kun je twee dingen doen:
1. accepteren dat je het bijna niet meer ziet
2. De boel wegsnijden en iets anders verzinnen.

Ik koos voor optie 2:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-01-2011 09:14

:o

Daar mag je wel trots op zijn ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

07-01-2011 10:30

:o Nou Lans, tijd dat wij eens ff babbelen :wink:

Ziet er goed uit, ben benieuwd of ik dit kan evenaren :oops:
Ik verwacht vandaag de spullen en begin dit weekeind maar eerst met het lakken van de blanks.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-01-2011 16:47

Nou Arjen,
en daar jou fam. wapen weer opleggen. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

07-01-2011 17:03

Wellicht een enorm domme vraag, maar wat zijn de ideale afstanden tussen reelhouder en ogen? Stel dat ik een hengel heb van 12ft en ik wil 8 ogen er opzetten en 2 op het eerste deel?

Alvast bedankt

Gr. Rene
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

07-01-2011 17:36

Rene,
Er bestaan geen domme vragen, maar een éénduidig antwoord is hier niet op te geven. Alles hangt af van het type blank en wat voor soort actie je wilt hebben. En dan zijn er nog een paar variabelen. Het beste is om eens te sparren met iemand die echt veel hengels bouwt. Dat zijn de mannen met ervaring die weten hoe de actie van een blank is en hoe je dit met een oogzetting kunt beïnvloeden.

Arjen
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

07-01-2011 18:09

Ook ligt het eraan wat voor molen je op je hengel doet.

Ziet er goed uit Jacco en Arjen, als ik dit zo zie denk ik dat ik mijn hengels ook maar eens ga ombouwen!

Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Groeten,

René
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

07-01-2011 19:05

ziet er echt goed uit allemaal, allen hoeveel/hoe dik doe je de lak op het schuifpund, waar het onderste deel en het bovenste deel elkaar overlappen, dus zegmaar, het topje over het onderste deel?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

07-01-2011 19:37

Wat maak je er een werk van Arjen ! zien er goed uit !


Ben je de flexors al kwijt?



gr Sander.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

07-01-2011 20:26

Stefan de pen of oversteeksluiting moet je niet lakken, daarmee verdikt dat gedeelte waardoor de sluiting niet meer klopt.

Mochten de delen versleten zijn en tever over elkaar schuiven kan je opdikker aanbrengen.
Dit is iets anders dan hengellak.

1e laklaag zit er op, nog 2 te gaan....Zondag avond dus klaar met de basis.
Dan pas begint het leukste werk :wink:
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

07-01-2011 20:48

Ha Sander,
Ze zijn eergisteren opgehaald en naar Limburg verhuisd. Ik kreeg gisteren een berichtje dat mijn Ballista Slim blanks binnenkort in Nederland zijn. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Steve Harrison (van Harrison) verwees me naar een nieuwe dealer in NL met wie hij werkt. Ik heb ze via Stefan Dekkers van Volans besteld.

Henk,
Familiewapens zitten inmiddels op de eerste laklaag. Het ziet er veelbelovend uit. Door het zilver valt de decal goed op. Mijn naam zet ik aan de achterzijde. Kleur oranje komt redelijk overeen met het kurk.

Ik was ontzettend bang dat al dat zilver de hengel een bling bling uitstraling zou geven, maar het valt allemaal erg mee: Oranje kurk, zwarte blank, zwarte wikkelingen, zilverkleurige cone, ringetjes en sierwikkelingen, sober en toch chique. Is natuurlijk allemaal erg persoonlijk. Een ander bling bling weer erg mooi.

Vanavond de tweede laklaag over de wikkelingen. Morgen misschien zelfs nog een derde laag over de wikkelingen van het onderstuk.

Arjen
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

07-01-2011 21:05

Arjen ik ben benieuwd.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Kaal..

Ik ben bang dat ik weer "oldskool" printjes ga gebruiken.
Dit is van een 20 jaar oud projectje.
Gelukkig is de blank nu ff wat dikker om te schrijven :wink:
Kroontjes pen met tipex :lol:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

07-01-2011 21:07

Vandaag kreeg ik ook het kurk en de cone voor mijn schepnet binnen. Dat wordt de eerstvolgende klus.

Daarna de 3 slim lines. Pfff Het moet nog wel even koud blijven, heb nu geen tijd om te vissen :lol: :lol: :lol: En dan moet er binnenkort ook nog een blog geschreven worden. Je zou er bijn de stress van krijgen. :D

Arjen
Ps. Over 2 weken komen er ook weer een nieuwe berg Berkley hengels binnen. De eersten gingen als warme broodjes. Mooie, dunne stokken en ik zou zelf bijna verliefd worden op de actie die er in zit. Mochten er nog mensen interesse hebben... stuur maar een PB
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

08-01-2011 09:15

De tweede laag zit er op en ik ben best een beetje tevreden. Op de foto zie je wat wikkelingen scheef zitten, maar als je hem vast hebt zie je het niet. De foto vergroot e.e.a. sterk, dus ook de foutjes.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

08-01-2011 10:20

Ziet er echt strak uit Arjen vooral met je naam erop en je familiewapen ;)

Groeten

Taco
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-01-2011 11:00

Mooi Arjen,
het familie wapen komt er mooi uit zo.
Ben best trots op jou. :)

Jou naam op de achterkant mag gerust wat donkerder..het groen uit het schildje zou al een stuk beter zijn.
Nog mooier word de naam in donker oranje met een groen of zwart randje om de letters, ongeveer zoals de donker oranje onderkant van het kroontje wat weer op het groene schildje staat.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

08-01-2011 11:03

Henk ter Maat schreef:Mooi Arjen,
het familie wapen komt er mooi uit zo.
Ben best trots op jou. :)

Jou naam op de achterkant mag gerust wat donkerder..het groen uit het schildje zou al een stuk beter zijn.
Nog mooier word de naam in donker oranje met een groen of zwart randje om de letters, ongeveer zoals de donker oranje onderkant van het kroontje wat weer op het groene schildje staat.



Bedankt Pa :D

Ik ben zelf ook niet tevreden over mijn naam aan de onderkant. Volgende stokken worden ze donkerblauw, in de kleur van de blank.

Verder laat ik het wapen even in fotoshop opknappen zodat het er nog mooier uitkomt.

Arjen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-01-2011 20:02

Hoezo 'volgende stokken'?
En deze dan?
Hier kun je echt niet mee naar de waterkant, jong.. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

08-01-2011 20:06

http://www.wvr-rodbuilding.com/wvr-rodb ... folio.html

moet je eens kijken wat deze man kan, hij maakt echt meesterwerkjes..

arjan misschien is het wat om je wapen en je naam er in te laten wikkelen...vast en zeker dat hij het kan.. :wink:
Prima Deluxe!
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

08-01-2011 20:16

Henk,
Om je de waarheid te zeggen, ik vis niet graag met deze zware poken. Het waren oude stokken die nodig weer een opknapbeurt nodig hadden.

Ik ben helemaal gek op de actie van de slim line blanks. Ik had er drie van CTH, maar er zaten net twee ogen te weinig op naar mijn zin. Binnenkort komen er drie nieuwe blanks binnen via Volans. Mocht iemand geïnteresseerd zijn in Harrison blanks, Stefan Dekkers kan ze tegen redelijke prijze leveren, goedkoper dan bijv CMW in Duitsland . Die van mij heb ik in de fabriek op kleur laten bakken. Daar komen trouwens geen 6 maar 10 ogen op ;-)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-01-2011 21:44

Nee dank je Arjen, heb ooit Harrison slims in de handen gehad en ook mee gegooid en vond het bij volle belasting 3x niks.
De hengels laden niet goed met 120 - 130 gram lood waardoor de top gaat klapperen en zwabberen bij het loslaten.

Die nieuwe met 10 ogen lijken me op voorhand al beter 8)

Hoeveel ogen heb je op de ouwe zware poken 'waar je niet graag mee vist' gezet?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

09-01-2011 00:24

Het lakken ging gelukkig beter dan verwacht en na 2 lagen kon ik niet langer wachten :P
Ik ben maar gelijk begonnen met de grepen.
Helaas blijkt deze krimpkous net niet ver genoeg te krimpen.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Dit greep materiaal vond ik wel prettig maar heeft het nadeel dat het geen goede rand heeft om je hengel af te klemmen in de steun, vandaar deze extra verdikking.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Reelhouder uitvullen met tape en alles klaar voor de snelle epoxy
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

3 stuks klaar om te vormen, maar eerst even een nachtje drogen :wink:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Na al dat talent gebeuren toch maar even een wikkelingetje leggen :wink:
ook hier lukt het nog aardig, morgen weer verder.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

09-01-2011 01:11

ha ha ha, Ik vind dit echt een leuk topic worden, al ben ik hem zelf gestart. Geen gezeik en een sfeer van "we zijn allemaal maar amateurs en samen helpen we elkaar verder".

Hopelijk zien we meer van dit soort huisvlijt voorbij komen. Het was een beetje mijn bedoeling om het met de foto's wat te verduidelijken. Jacco vult dit schitterend aan. Meer, meer meer!!!

Hij gaat goed Jacco. Niks mis met die wikkeling zo te zien. Laat nog even weten of je toch iets van tekst geprint wilt hebben.

Mijn vrouw zit nu in Rwanda en heeft het fototoestel mee. Anders had ik nu foto's kunnen uploaden van hengels die helemaal klaar zijn en een schepnetsteel die inmiddels 2 lagen lak heeft gehad. Dat gaat dus niet zonder toestel, dus dan maar even tekstueel: Morgen de steel schuren met korrel 800 en 1200 en dan de laatste laklaag met de vinger opbrengen. Ik ben echt heel blij met de tips om dit met je vinger te doen. Resultaat is erg strak en het voordeel is dat je elke oneffenheid voelt zodat je die met de volgende schuurbeurt weg kunt werken. Henry (Hummel) en anderen: bedankt!.

Arjen