fox swingers (mening)


Plaats reactie
Dennis Welling
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-04-2010 20:44
Locatie: Leeuwarden

04-12-2010 10:39

hallo

Wat vinden jullie van fox swingers en welke type vind jij het best
wil er een setje aanschaffen dus ben een beetje aan het uitzoeken welke in de praktijk het beste zijn
Een Dag Niet Gevist Is Een Dag Niet Geleefd
Wesley Verlaan
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-06-2005 14:54
Locatie: Zwitserland

04-12-2010 10:55

Dennis

Jouw vraag en daarbij behordend antwoord hangt af van de soort visserij die je doet. Strakke lijnen, grote afstand, windstille gebieden etc. Desalniettemin is de MKII set allround de beste en veruit de meest verkochte swinger van Fox. Ik heb deze zelf in het verleden gehad en nooit problemen mee gehad. De (Illuminated) Euro swinger is ook erg goed en veel gebruikt voor grote afstanden. Persoonlijk heb ik de Micro, maar die wordt z.s.m. ingewisseld voor iets beter want de lijnclip is k(walitatief)u(uitermate)t(elleurstellend).

De nieuwe Fox Corelite Hangers schijnen snel te breken is mij verteld en worden daardoor niet of minder verkocht. Of dat ook daadwerkelijk waar is, kan ik niet zeggen.

Kijk eens op de website van Fox (http://www.foxint.com) en bepaal voor je zelf wat je het beste vindt voor jouw type karpervisserij.

Overigens bestaan er naast de Fox swingers nog heel wat goede merken swingers (denk bijvoorbeeld aan Solar of Delkim).

Succes!
Een vis zwemt en de meeste vis zit tussen kop en staart!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-12-2010 10:59

Kan er niks aan toevoegen. Lijnclip van een MKII kan wel dichtvriezen bij sneeuwval en temperaturen rond het vriespunt. Smelten en weer bevriezen is ook funest voor beetmelders an sich

Fox hangers met die balletjeskettingen zijn zeer kwetsbaar. Breken heel snel, op willekeurige plaatsen. Plus dat bij het heffen van de hengel het ding over tegenaan kan knallen met als gevolg een gebroken lijnclip of lichaampje Ik zou eerder die kettingen als de sodemieter vervangen door een stukje leadcore waar het lood uit is...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

04-12-2010 17:11

Euro swingers zijn naar mijn idee het meest uitgebreid inzetbaar. Je kunt ze vrij licht tot heel zwaar afstellen. Als ik nog lichter wil vissen gebruik ik wel hangers. Heb nog nooit problemen gehad met de lijn clips van deze swingers, zowel met nylon als dynema lijnen mee geveest.
Dennis Welling
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-04-2010 20:44
Locatie: Leeuwarden

06-12-2010 17:42

ik kan hier welwat mee ben er al uit wat ik wil en doen

Bedankt BOYS
Een Dag Niet Gevist Is Een Dag Niet Geleefd
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-12-2010 17:45

Mooi dat wij na alle adviezen mogen raden WAT jij hebt besloten en waarom :oops:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-12-2010 17:48

MKII Idem. Niks op aan te merken.

Alleen somsssssssssssssssssssssssss,blijft het ijzertje hangen.

Maar met elke Swinger die op de markt is is wel wat op aan te merken!


Duzzzzzzzzzzz wat is de keuze geworden?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

07-12-2010 17:30

Heb er ook nog een paar liggen, altijd met plezier mee gevist.
Alleen wat je er tegenwoordig voor neer moet leggen, pfff...
Zo spannend is het niet qua materiaal.

Geen probleem natuurlijk als je ze eenmaal hebt.
Plaats reactie