improve 2 rod


Plaats reactie
wilco meppelen
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-09-2010 21:05

21-09-2010 21:15

ik heb bij raven een set van 2 freerunnerhengels, rodpod en beetmelders van 80 euries van het merk x2 onder de naam improve set 2 rod. heeft iemand hier al ervaring mee??
grts wilco
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-09-2010 21:44

Verplaatst naar materiaal.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
renzo de klerk
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-09-2010 20:02
Locatie: Barneveld

21-09-2010 22:28

X2 is over het algemeen troep... :roll:

Maar ik moet zeggen wat ze wel kunnen is hengels bouwen.
Ik heb zelf alleen ervaring met de Mystic Carp van X2.
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

22-09-2010 00:03

Nou wil ik niet lullig doen maar... Welkom..
Wij hebben een search hier en over de improve freerunner set staat genoeg op dit forum.
Snap ik nooit he, of ligt dat aan mij?
Mensen bestellen iets en gaan dan vragen: heeft iemand hier ervaringen mee?

Lekker belangrijk.. Je hebt een toch al besteld..

Maar om eerlijk te zijn.. Je hebt troep gekocht.
Nu denk je van, ja het zal wel voor mijn visserij is het prima.
Maar over 3 weken denk je van.. Ik heb inderdaad troep gekocht.
Tight Lines !
Wesley Waelkens
Berichten: 24
Lid geworden op: 28-07-2008 22:03
Locatie: Oudenaarde, België

22-09-2010 22:33

In het begin dat ik viste heb ik mij deze aangeschaft, zoals anderen al zeiden heb je inderdaad troep besteld, ondervond ik ook, na een paar drils begonnen de molens al te slippen, de zogenaamde rod-pod is zo wankel als maar zijn kan en de beetmelders werkten ook niet echt zoals ze moeten.

conclusie: had beter mijn geld direct in het water gesmeten, heb ondertussen alles al vervangen van X2
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

22-09-2010 22:59

Nou denk ik ook dat je troep hebt gekocht... Maar ik moet zeggen heb ook wel eens spul van x2 gezien wat "oke" is.

Mijn ervaring met x2: Ik had een foudraal nodig nou 16 euri bij raven! Besteld eerste week dacht ik oh wat een super koop heb ik gedaan! 2e week was t: teeering wat een kutspul, touwtjes gaan stuk, rits is kut etc. Dus heb in middels ook geleerd bij sommige producten kun je beter ietsje meer uitgeven.
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

22-09-2010 23:40

ik ben het hier gedeeltelijk mee eens..
het is niet kwalitatief dat van X2.
maar wat als je beginnend bent en je niet zeker weet of karpervissen wel iets voor je is?

dan lijkt het me best een redelijke koop om er achter te komen of het wel jou''ding'' is!

dat is tenminste hoe IK erover denk..

groeten

melvin
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

23-09-2010 00:19

melvin verhoeven schreef:maar wat als je beginnend bent en je niet zeker weet of karpervissen wel iets voor je is?

dan lijkt het me best een redelijke koop om er achter te komen of het wel jou''ding'' is!


Mee eens!
wilco meppelen
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-09-2010 21:05

23-09-2010 15:36

dusss als ik het goed begrijp is het ongelovelijke troep...
maar overdrijven jullie niet een beetje over dat het na 3 weken weggegooid kan worden enzo?? ik had me juist zo op dit set verheugd
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

23-09-2010 19:13

uhmm nee, dat is echt niet overdreven :S. een vriend van mij heeft het ook en die rodpod is een keer gebruikt en na de sessie in de locale vuilnisbak beland. met piepers er bij. hij heeft nu een jrc pod, en spro piepers, de swingers is die wel tevreden mee dat zijn van die look-a-like MK2 fox swingers, alleen wel wat olie of zo op het scharnier punt smeren. de back rests is niets mis mee volgens hem. de foudraal ook nog niet en de hengel en molens zijn van shakespear. niet meer de black phantoms met de helius free runner er onder. dit is wel beter, daar is hij zeker tevreden over. hij had ook een net van x2 en die is ook naar de malle moer.
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

23-09-2010 19:14

Het enige goede aan die set is die onzettend stevige rodpod.

Wat kan je nou serieus verwachten voor die €80, Voor dat geld heb je net één fatsoenlijke hengel.
wilco meppelen
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-09-2010 21:05

23-09-2010 19:53

oja en zijn de beetmelders waterdicht of niet??
wilco meppelen
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-09-2010 21:05

23-09-2010 20:07

oja en iemand die ervaring met dit set heeft...
wat zijn de maximum maten die je met dit set kan vangen??
ik heb nog ff verder gezocht over dit set en alleen de rodpod en de beetmelders schijnen slecht te zijn maar de hengels + molens schijnen het prima te doen...
groet
Gebruikersavatar
jari bonouvrie
Berichten: 24
Lid geworden op: 22-09-2009 16:39

23-09-2010 20:15

ik had deze set dus ook en hij was binnen 3 weken echt helemaal kapot.....
ik kreeg een run en me rodpod viel om.... na 1 week begon me slip ook al te haperen, dus ja niet zulke beste kwaliteit

wilco meppelen schreef:oja en zijn de beetmelders waterdicht of niet??


nou om kort te zijn. NEE
na een flinke regenbui begonnen me piepers vals te worden en 5 minuten later stopten ze ermee, ik had ze toen laten drogen en toen deden ze het weer.

melvin verhoeven schreef:maar wat als je beginnend bent en je niet zeker weet of karpervissen wel iets voor je is?
dan lijkt het me best een redelijke koop om er achter te komen of het wel jou''ding'' is!
melvin


nou ik ben het gedeeltelijk met je eens, tuurlijk als je net begint koop je niet gelijk het allerduurste, maarja deze set is zulke slechte kwaliteit en als je dan steeds hebt dat niks je meezit met het materiaal heb je er gelijk al veel minder zin in en dat is ook niet de bedoeling lijkt me...

jari
Gebruikersavatar
jari bonouvrie
Berichten: 24
Lid geworden op: 22-09-2009 16:39

23-09-2010 20:23

ik zag je vragen dus hier wat antwoorden:

wilco meppelen schreef:wat zijn de maximum maten die je met dit set kan vangen??
alleen de rodpod en de beetmelders schijnen slecht te zijn maar de hengels + molens schijnen het prima te doen...
groet


beste wilco,

de maximum maten, tsja wat kan je hierover zeggen niet veel natuurlijk. vis je op een rivier zijn de vissen meestal een stuk sterker dan op een klein watertje,
de hengel die houdt het wel, je hebt wel kans dat de slip begint te haperen en dan ben je de klos.

de molens waren bij mij dus zo kapot maar de hengels deden het inderdaad wel goed, ik vond ze alleen erg zwaar.
ik heb er zelfs meerdere keren mee gespod en ze breken echt niet, daar hoef je niet bang voor te zijn.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

23-09-2010 22:31

Wilco,

gewoon lekker mee gaan vissen.
ik heb die set ook gehad, het is perfect om te kijken of je statisch karpervissen echt leuk vind.
naar mate je meer gaat vissen, ga je ook meer verwachten van je materiaal.
Later kun je nog wel een keer geld in je spullen steken.
Maar met deze set kun je heel leuk vissen in het begin.
Ik heb heel veel leuke vissen gevangen met dit setje, maar na enige tijd slijten de spullen.
Dit merk je zelf wel, met die hengels heb ik 2,5 jaar gevist, nooit problemen mee gehad
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-09-2010 08:14

X2 om te testen of je statisch vissen wel leuk vind?

Ik vraag mij af of Wilco unerhaupt al wel eens op karper gevist heeft gezien zijn andere vragen over maximale grootte. De vis weet immers niet met wat voor spullen jij aan de waterkant zit. Het materiaal zal bij een "ervaren" visser waarschijnlijk zelfs wel een 60 ponder op de kant krijgen.

Hoe dan ook, ik denk dat je wel een indruk kan krijgen van het karpervissen hoor met deze set, maar denk idd niet dat je de komende jaren hiermee vooruit kan. Dit is helaas niet zo.

Zoals geschreven:

De rodpod is van een ontzettend goedkope kwaliteit waardoor hij snel wankel wordt.
De molens zijn ook dusdanig goedkoop gemaakt dat de slip na een paar sessies (of beter na een paar goede vissen) de geest kan geven, waardoor jij vissen gaat verspelen.
Piepers zijn niet waterdicht, geven geen goede registratie.

En nu? je hebt 80 euro geinvesteerd en je kunt nog steeds niet vissen ......

Schepnet! Koop een goede, maar vooral je kunt kunt een karper niet scheppen zols een voorn de steel is niet sterk genoeg om de vis alleen aan de steel uit het water te tillen.
Onthaakmat, dat is wel het minste wat je voor de vis moet doen beschadigen kan niet jou doel zijn (toch?)

Gebruik de safezone leaders of een vergelijkbaar systeem om er voor te zorgen dat de vis bij lijnbreuk, en dat gaat gebeuren!, alleen met een onderlijn rond zwemt en niet met meters en meters lijn. Gebruik de zoekfunctie hier om eens bij te lezen, je hebt wel tijd aangezien de freerunner sets niet (meer) op voorraad zijn.

Besteed de komende weken uberhaupt eens aan deftig bijlezen op dit forum. Tussen alle onzin (wat veel is) staat ook veel zinnigs geschreven door mensen die al jaren op karper vissen en zodoende de zin van de onzin kunnen scheiden en waar je waardevolle zaken van zou kunnen leren. Je vangsten zullen iig meer worden als je de juiste tips op waarde kunt schatten.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-09-2010 13:40

melvin verhoeven schreef:ik ben het hier gedeeltelijk mee eens..
het is niet kwalitatief dat van X2.
maar wat als je beginnend bent en je niet zeker weet of karpervissen wel iets voor je is?

dan lijkt het me best een redelijke koop om er achter te komen of het wel jou''ding'' is!

dat is tenminste hoe IK erover denk..

groeten

melvin


Als je nog niet zeker weet of karpervissen je ding is kan je beter nog helemaal geen karperset kopen naar mijn mening. Begin lekker met witvissen om de basics te leren als je dit niet al doet. Koop een penhengel met molen, daar kan je je eerste karpers mee vangen en zelfs als je straks wel een statische set hebt heb je er nog steeds wat aan. Een penhengel is zeker niet ideaal om statisch mee te vissen maar zolang je maar niet hoeft te gooien kan het allemaal best. Tegen de tijd dat je dan een complete set gaat aanschaffen weet je al dat je door wil met karpervissen dus kan het ook geen kwaad om er wat meer geld aan uit te geven voor goede spullen. Je hoeft echt niet meteen een set van 3000 euro aan te schaffen, maar je kan wel beter meteen degelijke spullen kopen waar je even mee vooruit kan. Ja dan ben je een paar honderd euro verder, maar het is beter dan voor 80 euro een set kopen die van ellende in elkaar zakt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie