Beta light gebroken!!!!!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

03-09-2010 18:41

Beste Boarders.

Wat zijn de gevolgen van een beta light die gebroken is? Ik kwam het gebroken hulsje net tegen in mijn lead en bits tasje, dat was dus de beta light die ik al even kwijt was.

Waarschijnlijk is hij met 1 van de 2 weken frankrijk gebroken, hoogstwaarschijnlijk met het transport (overvaren, of de reis etc.).

Heeft er iemand echt veel verstand van, en zou er reden zijn om me zorgen te maken?

Mvg Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

03-09-2010 18:45

Als je sperma glow in the dark is zal ik me zorgen maken.
carpanglers soak their balls in love juice
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

03-09-2010 18:54

Tot nu toe geeft het nog geen licht gehehe ;).

Maar ik was op deze pagina aan het lezen en zag dr wel lijp uit (http://hps.org/publicinformation/ate/q3753.html). Gaat wel over verkeersborden,maar toch ik denk ik vraag het even.

Gr Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

03-09-2010 19:34

Ben je gek. Ik heb al zoveel van die dingen gebroken terwijl ik ze in mijn handen had. Als het echt schadelijk zou zijn mochten ze echt niet worden verkocht. Nee hoor, ik wandel nog steeds rond dus mag je aannemen dat het veilig is
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

03-09-2010 21:10

ooit is een dame gezien op een feestje die met zo'n ding in haar mond zat die was gebroken :)

zag haar laatst nog lopen dus wat in jou tasje moet prima kunnen hahah :D
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-09-2010 21:56

Daarom is de verkoop van betalights ook verboden. Als je haar uitvalt, dan snel naar de dokter. :D

Betalights zijn gevuld met tritiumgas. Dat is een isotoop van waterstof en derhalve radioactief. Maar de straling is gering en dringt niet door de hoornhuid. Maak je maar niet druk. Maar doe voortaan wel wat zorgvuldiger met die dingen. Iemand die veel van die dingen gebroken in zijn handen heeft gehad is sowieso niet slim. Een betalight is niet zo erg, maar er een gewoonte van maken. De kosten lopen nogal op dan.

Overigens zijn de veel goedkopere breekstaafjes die op feestjes gebruikt worden niet gevuld met tritiumgas en ongevaarlijk. Ik neem maar even aan dat de dame een breekstaafje uit de feestwinkel had en geen betalight. Anders is het toch niet zo een goed idee.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-09-2010 11:52

Ik ben radiotherapeutisch laborant van beroep, wat inhoud dat ik mensen met kanker bestraal. Gezien mijn opleiding en beroep kan ik er wel iets over vertellen.
Zoals eerder vermeld bevatten de buisjes tritium gas dat radioactief is. Het zend electronen straling uit met een lage energie. Een fosforicerende laag aan de binnekant van het glas licht daardoor op. Het glas van de buisjes is dik genoeg om praktisch alle straling op te vangen. Echter als het glas breekt is het een ander verhhaal omdat je dan het gas bijv kunt inademen en het in je lichaam terecht kan komen. Hoewel de radioactiviteit erg laag is, heeft het een halfwaarde tijd van ruim 12 jaar, wat in houd dat na 12 jaar de activiteit is gehalveerd, derhalve wil je dit isotoop niet in het lichaam hebben. In jou geval is het in je loodtasje gebroken en kan het zeker geen kwaad.Vroeger werd het ook wel gebruikt in bijv horloges, in het geval waarbij de stralings bron langdurig in contact staat met de huid kan er bijv huidkanker optreden. Wel is het zo dat de huid veel minder straling gevoelig is dan bijv je
[list=][/list]ooglens.
In nederland is het bezit en handel ervan bij wet verboden, desondanks zijn ze relatief makkelijk verkrijgbaar.

mvg martijn
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

05-09-2010 07:49

Uhh, nooduitgang bordjes met isotopen zijn gewoon met nederlandse goedkeuring te koop hoor.
Hier bij mij op het bedrijf worden alle ledbordjes vervangen voor isotopen bordjes.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-09-2010 08:04

Boyd
Dat is geen particuliere toepassing
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-09-2010 10:27

Jeroen Visser schreef:Ben je gek. Ik heb al zoveel van die dingen gebroken terwijl ik ze in mijn handen had. Als het echt schadelijk zou zijn mochten ze echt niet worden verkocht. Nee hoor, ik wandel nog steeds rond dus mag je aannemen dat het veilig is


Yep,
asbest longen zijn ook van vandaag op morgen.
Vroeger liepen ze ook met emmertjes vloeibare kwik rond.

Vraag eens hoe die mensen allemaal aan hun einde zijn gekomen en realiseer je dan dat "" natuurlijke dood"" vroeger ook stond voor hartaanvallen en het nog niet ontdekte kanker.

Zoals Martijn al stelt de halfwaarde tijd van die rommel is 12 jaar, dit betekend dat het na 12 jaar nog maar de helft gevaarlijk is, over 24 jaar een kwart en over 36 jaar een achtste ..... probeer voor de lol maar eens op 0 uit te komen ..... hoe lang ben je dan bezig?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

14-09-2010 09:39

Jeroen Visser schreef:Zoals Martijn al stelt de halfwaarde tijd van die rommel is 12 jaar, dit betekend dat het na 12 jaar nog maar de helft gevaarlijk is, over 24 jaar een kwart en over 36 jaar een achtste ..... probeer voor de lol maar eens op 0 uit te komen ..... hoe lang ben je dan bezig?


Wiskundig gezien nooit... En al wil je op praktisch 0 uitkomen, dan ben je allang dood :o
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

14-09-2010 11:27

Hmm zit toch nog een stuk meer achter dan ik dacht!
Maargoed gelukkig is hij gebroken met waarschijnlijk het transport in de boot of aanhanger.
De meest ideale (lees meest geventileerde) situatie om zon ding gebroken te hebben, kan toch maar beter buiten zijn.

Ik zal wel zien of ik zelf licht begin te begin te geven haha, anders zal het denk ik wel meevallen.
Bedankt voor alle antwoorden mannen!

Mvg Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Plaats reactie