2010 /2011 wellke voerboot + diepte is een goede allrounder


Plaats reactie
Andy steen
Berichten: 10
Lid geworden op: 01-09-2010 18:22

01-09-2010 18:58

Hallo,

Ik heb de search functie gebruikt maar ben geen topic /sticky tegen gekomen waarbij verschillende voerboten besproken worden.
Op internet is wel het een en ander te vinden maar worden niet veel gebruikers ervaringen gedeeld.
http://www.allevoerbotenopeenrij.nl/

Ik ben dus op zoek naar een nette degelijke stabiele voerboot voor NL en France.

-2 lades hebben mijn voorkeur, scheelt een ritje..en je kan dan 50/50 voeren..(beetje hier en beetje daar)
-Degelijke electronica / boot / motor / zender storing vrij etc.
-VEEL vaartijd ! wat is veel 2 uur op een accu?
-Geen massa productie wil goede service indien nodig
-Prijs 1000-1400 euro inc fishfinder. (schrijver valt af is te duur)


Fishfinder los/opbouw (dus geen inbouw) heeft mijn voorkeur omdat die dan nog op een zodiac te gebruiken is?


ik heb mijn oog laten vallen op de dreamcatcher http://www.dedreamcatcher.eu/ iemand die de boot bezit of getest heeft?

7.2 ah of 10 ah boten ?maakt dat nog verschil? behalve formaat en gewicht

Wat vinden jullie een goede boot en wat zijn zijn jullie ervaringen
Henk Teunissen1
Berichten: 308
Lid geworden op: 20-09-2009 16:56

01-09-2010 20:08

7 of 10 Amp,bepaald hoelang je boot vaart,10 Amp vaart ie langer op.maar het is natuurlijk ook zo dat de ene boot zuiniger als de andere met de stroom omgaat,zelf heb ik een Big Dropper,zeer tevreden erover,grote boot,2 accu's,twee voerbakken ,kan 4,5 Kg voer mee accu omschakelbaar op afstand,kijk eens op : http://www.bigdropper.be/
zeer degelijke bouw,groeten henk
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

01-09-2010 21:05

Baiter??
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

01-09-2010 21:27

Dreamcatcher??
Andy steen
Berichten: 10
Lid geworden op: 01-09-2010 18:22

01-09-2010 23:46

Heren, allen bedankt voor jullie reactie maar indien mogelijk een korte toelichting?

De boten die jullie aanbevelen zien er allen goed uit.. echter was is jullie ervaring met stabiliteit, accu verbruik.. varen jullie volgas of 50% trottle?

Ik heb een budget van 1000-1500 in mijn hoofd.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

02-09-2010 07:48

Heb zelf een navigator.
Deze vorige week voor het eerste ook op de maas gebruikt.
Was aardig wat stroming door de vele regenval van afgelopen dagen.
Stroomafwaarts moest ik hem in de achteruit zetten omdat het anders veel te snel ging.
Stroomop geen enkel probleem, ondanks de sterke stroming.
De accuduur van 3 uur die gezegd word haal ik niet. (met geen van de 3 accu's die ik erbij heb)
Maar iets meer dan 2 uur is geen probleem, daar ben ik tevreden mee.
Gr.
Edward
Andy steen
Berichten: 10
Lid geworden op: 01-09-2010 18:22

02-09-2010 10:48

Edward Jakobs,

Bedankt voor je reactie!

Je kan dus makkelijk op 1 accu 2 uur volgas varen op de maas dat vind ik ook een prima vaartijd. Hoe bevalt het voerbaksysteem? (dus dat je nu bakken hebt die van ondere openen in plaats van een kiep bak ala schrijver etc)

Wat was de reden dat je voor The navigator gekozen hebt ben erg benieuwd omdat er zoveel aanbod is..

En heb jij ook een dieptemeter erop?
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

02-09-2010 11:25

Andy,

Hiervoor heb ik een mini baitcruiser gehad.
Deze is toch aardig tegengevallen maar daar lees je genoeg over op dit forum. :wink:
Ik heb bewust gezocht naar een boot met 2 voerbakken die van onderen te laden is.
Voordeel hiervan vind ik dat je de rig er nooit uit kunt trekken zoals bij een bak het geval kan zijn.
Tevens moest de boot een betere accuduur hebben dat de baitcruiser omdat we ook regelmatig op grotere wateren vissen.
Dan is een lange accuduur zeker van belang.
Ja, ik heb er ook een dieptemeter opzitten.
De inbouw RF15 van fishfun.
Werkt perfect. :D
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

02-09-2010 12:46

Ik heb ook een navigator. Ik heb hier voor gekozen omdat ik voor dat ik hem aanschafde goede berichten had gehoord over deze boot. Nu zo'n 2 jaar verder met veelvuldig gebruik heeft hij mij nog nooit in de steek gelaten. Hij werd eerst geleverd met graubner 412 zender die prima voldeed en inmiddels heb ik hem digitaal om laten bouwen met een futuba zender. Het voordeel is dat er een antenne van de boot af kan. Ik had er 3 op zitten omdat ik ook de gps module aan boord heb. Als dieptemeter de hummingbird die bijna op elke boot geleverd (en in gebouwd) kan worden.

De batterijduur red ik wel met 3 uurtjes. Het is bij mij niet zo dat ik altijd vol gas vaar dus ik heb daar ook geen ervaring mee. Dan wat voordelen verder (en ik weet er zijn meerdere boten die dit hebben) goede electronica en dat ligt hoog in de boot voor het geval er water in de boot komt je niet meteen sluiting hebt. Al het electronica is van de profi serie van graubner. Verder wat ik als plezierig ervaar is dat de schroef afgeschermd is met een rvs rooster zodat je geen last van planten hebt als je vaart.
Verder als je niet de maverick (de uitgeklede versie) neemt heb je hookreleases er is je licht (led en schijnwerper) vanaf de zender schakelbaar. Ook wel prettig. De futuba zender is digitaal wat betekend geen antenne op de boot en de dieptemeter die er tegenwoordig er op geleverd word is eveneens zonder antenne. Dus je bent geheel antenneloos. Makkelijk voor als je onder overhangende takken wil varen. laadvermogen 2x 1,5kilo dus genoeg. Vaareigenschappen. Ik heb hem met een ZW storm een plas opgevaren tegen de golven en geen problemen met die hoge golven.

Dieptemeter is prima voor op een voerboot. Je kan natuurlijk altijd voor een eagle 350 gaan die nog beter is maar die is slecht te verkrijgen laat staan dat ze die inbouwen.

Dan de service. Ik heb 1x een kapote verstraler gehad en die werd ter plaatse vervangen. Ik was op de beurs in Utrecht en de eigenaar van Global kwam even langs om het lampje op de parkeerplaats te vervangen.

tot zo ver mijn bevindingen.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Andy steen
Berichten: 10
Lid geworden op: 01-09-2010 18:22

02-09-2010 14:08

Raymon Reterink,

Bedankt voor je bijdrage!
Ik ben niet van plan om het instapmodel te kopen. Als ik voor The navigator ga komt er ook een HB RF-15 bij/in. Ik heb Global fishing aan de lijn gehad zij werken nu met een antenneloze HB RF-15 van Visvinder-oost.

Is de RF-15 ook nog aan een laptop te koppelen? om data direct uit te kunnen lezen en te verwerken? (zou wel tof zijn) zo niet is dit te realiseren?

En jullie ervaring met loodaccu's nog voorkeur voor bepaalde merken? en slijt zo een ding snel? ik neem aan dat zij een geheugen hebben en naarmate het gebruik steed slechter worden?
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

02-09-2010 15:00

RF op mijn labtop heb ik nog nooit aangesloten weet overigens ook niet of dat kan.

Maar over die loodaccu''s. dat is makkelijk op te lossen.

Neem een automatische druppellader en laat de accu's als je ze niet gebruikt er aan hangen. Zo blijft hij goed. Wat er vaak fout gaat is dat men de accu's langdurig opbergt. Of die nou vol of leeg is en dat is funest voor je accu's
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-09-2010 22:26

Raymon wat je ook voor voerboot ook kiest ik zou er één nemen waarbij je altijd voor service terecht kan bv toch schrijver of scen de laatste heb ik zelf wel eens gebruik van gemaakt en was goed. Ik heb er een tijdje één gehad maar ben weer terug op zelf uitroeien. Wat ik trouwens de mooiste optie vond was een digitaal tellertje achterop zo kon ik precies zien hoe vaak ik nog met de accu uit kon varen. Succes met je keuze.
Let op slagboom !
Andy steen
Berichten: 10
Lid geworden op: 01-09-2010 18:22

02-09-2010 23:59

Service is zeker belangrijk! maar elke verkoper zegt of kan zeggen dat die service gaat verlenen. Wanneer je als consument/klant echt iets heb dan moet de fabrikant/ leverancier zich bewijzen. Dus vandaar dat ik op een forum meer informatie probeer te verzamelen op gebied van de verschillende boten en de bouwers.

ik ga trouwens testvaren met The Navigator inc fisfinder.. en misschien nog met de berns adventure en de dreamcatcher.

de laatste 2 ben ik nog aan het uitzoeken of het mogelijk is.
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

03-09-2010 08:42

Mijn top 3:

1. Big Dropper (ZEER degelijk, enkel aan de grote en zware kant)
2. Smartboat (Compact, maar toch in de praktijk overal inzetbaar)
3. Schrijver (Gewoon goed, enkel wel beugel bij het op de kant zetten ivm roer, en hij is boven je budget).

Suc6 Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-09-2010 21:36

.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

03-09-2010 22:05

Maar met de smart boot heb ik ook wel ervaring. Helaas 7x retour afzender voor diverse reparaties waaronder water in de boot door een lekke kering in 1 van de assen.

Maar compact bootje met 2 motoren. 1 voerbak standaard en 2 aan de zijkant als optioneel. Gaat ca 1 kilo totaal aan voer in verdeeld over de 2 bakken. korte draaicirkel omdat je met 2 motoren werkt echter zijn deze motoren doordat ze niet beschermd zijn bij de schroef ook weer kwetsbaar bij planten en wier. Verder heb ik hem weggedaan omdat deze echt 7x binnen een jaar retour moest omdat er van alles aan mankeerde. Ik had volgens mij het maandag ochtend model (maar dat kan volgens mij bij elke boot gebeuren) en bij mij hield de pech ook niet op. En dat was ik dus zat.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Plaats reactie