Aquacrap of niet?


Plaats reactie
Jan Peter Teerling

20-08-2010 12:58

Sinds enige tijd bivakkeer ik in de nieuwe tenten van zowel Aqua (MK2 en Aqualite) als de Trakker (Aerolight) met het Aquatexxxxx doek. Mijn bevindingen van het doek zijn dat het kwalitatief minder is dan het oude doek dat Aqua eerst gebruikte in de vorige series. We hadden in Italie zowel de nieuwe MK2 als de oude MK2 beiden met wrap staan qua condensatie sprong de oude MK2 er toch wel uit.

Tevens vind ik de nieuwe wrap k v/d B!* om makkelijk en snel over de tent te krijgen omdat de stang in de nieuwe wrap ontbreekt. Ook heb ik na de wrap 3x gebruikt te hebben al een 'fijne' scheur aan de voorzijde bij de deur waar je de haringen erin jenst. Ook de sterkte van het nieuwe Aquatexxxxx lijkt mij dus stukken minder dan het oude materiaal waarvan ik de wrap al 10jaar intensief gebruik.

Nog meer mensen die dit is opgevallen?




* kloten van de bok
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

20-08-2010 15:22

Is mij ook opgevallen Peter.
De nieuwe modellen zijn kwalitatief een stuk minder dan de oude.
De nieuwe modellen worden ook goedkoop gemaakt in het verre goedkoope oosten.
Ik was zelf in het bezit van het oude model, gelukkig, maar inmiddels heb ik de aqua ingeruild voor 2 JRC tenten.
Als je zo als ik graag om het jaar een nieuwe tent haalt kunje net zo goed een JRC halen.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Harry Koreman
Berichten: 105
Lid geworden op: 19-10-2009 12:33

20-08-2010 17:56

Tassen net zo!
henk martens
Berichten: 97
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00
Contacteer:

24-08-2010 18:01

CRAP
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

24-08-2010 18:17

Vorig jaar een aqua tent gezien waar iemand al 9 jaar mee zat te vissen. Wat een doek zeg! Toen ik het doek van een "nieuwe" aqua zag en voelde, wist ik niet of ik moest geloven of het wel echt aqua was. Nou hoeft een dunner doek niet persee een slechter doek te betekenen maargoed....De prijzen van de tenten zijn nog wel torenhoog, en ik weet niet of het nu die prijs nog wel waard is???
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

24-08-2010 21:34

Het is zeker jammer dat de kwaliteit achteruit is gegaan en de prijs omhoog.
Het doek ik inderdaad anders dan voorheen,dunner en minder sterk,een kennis van me heeft een aqualite van het nieuwe type en deze is nu al gescheurd.
Zelf vis ik in de "oude" aqualite en deze voldoet prima,ook het doek voelt anders aan dan de nieuwe.
Wat mij ook is opgevallen is dat de nieuwe tenten meer last van condens hebben,heb persoonlijk twijfels of het doek wel echt aquatex is of een slap aftreksel daarvan.
Al met al vind ik het zeer dom van die uk gasten om nu mindere kwaliteit te leveren,de naam die ze opgebouwd hadden (met dank aan henk en ans martens) word nu zwaar verkloot,tja eigenschuld moeten ze maar goed spul leveren als voorheen.
Zelf heb ik wel een goed woord over voor de tassen,de kwaliteit daarvan vind ik persoonlijk goed te noemen,ik gebruik het nu enige tijd en heeft mij nog niet in de steek gelaten.
btw die tassen kwamen altijd al uit china en nooit uit engeland!
Mocht mijn tent het begeven zal ik niet zo snel meer voor een aqua kiezen.......wellicht trakker....onee dat komt uit de zelfde fabriek....zelfde kwaliteit.... beetje jammer :roll: ter info uit die fabriek rollen ook de tenten van ehmans....

En toch houden ze vol dat het handgemaakt uit engeland komt,niet te geloven.....
bel ik ze op hebben ze geen voorraad en zeggen dat de naaisters op volle toeren bezig zijn.....de week erop hebben ze in 1 keer 250 m3 tenten klaar :lol: en de aqualite was opeens ook weer voorradig!!!!
beetje vreemd.

gr

viktor

ps:ik heb me een aantal maanden gelden hier op het board uitgelaten dat ik niet meer zou deelnemen in topics die met aqua te maken hebben.......kon het echt niet laten :-?
Gebruikersavatar
richard otte
Berichten: 99
Lid geworden op: 20-11-2002 01:00
Locatie: Goes

28-08-2010 22:31

Geef mij maar mijn oude vertrouwde aqua armadillo.
Lekt niet en geen condens vorming vele malen beter dan die china troep.
weer of geen weer tijd voor een beer.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

28-08-2010 22:39

Of het minder is ofniet weet ik niet, ik ken de tenten niet.

Maar even over dat china troep gedoe..... Alles komt tegenwordig uit China ongeveer.... dit betekend echter niet dat het troep is, de besten spullen (kwalitatief) komen tegenwordig ook uit China dus dit zegt echt weinig. Het idee bestaat dat China spul slecht is maar ook het beste spul komt er vandaan.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

29-08-2010 08:53

Ik heb ook getwijfeld tussen een aqua tent en de nash titan.
Ik ben voor de nash titan gegaan omdat deze een stuk beter aanvoelde en robuuster is.
Het doek van de titan is een keer zo dik.

Heb er nu al heel wat nachtjes mee gevist en ik heb geen last van condens vorming en het laat geen druppel door.Jammer dat aqua hun naam zo verkwanselt.
edwin moed
Berichten: 102
Lid geworden op: 07-12-2003 01:00
Locatie: beuningen

29-09-2010 20:27

ik heb dus die gescheurde aqua lite ik heb hem opgestuurt en hij is al acht weken weg voor mij ook geen aqua meer het is troep geworden en vooral voor dat geld de druppels vallen onder het slapen op je gezicht
ik ben benieuwd of er wat aan gedaan word anders gaat die gewoon weer terug
Beter een vis in de hand dan tien in de lucht
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

29-09-2010 21:35

over de nieuwe aqua tenten kan ik niet meepraten
want ik heb 2 oudere aqua tenten die nog prima zijn!
maar ik heb een aantal dingen van trakker gekocht het afgelopen jaar
en dat vind ik echt rotzooi!
armo mk2 van mijn zwager is nu ook al lek op 2 plekken na 4 maanden
en dat was al de tweede in de garantie
tas ook al gescheurd terwijl ik 2 grepen beet had

ik begin over trakker want aqua en trakker is 1 toch?
Kevin Makkus
Berichten: 23
Lid geworden op: 16-06-2002 02:00
Locatie: zuid-holland

29-09-2010 22:11

Lijkt wel opvallend, dat tenten in het begin in Europa worden gemaakt met goede recensies.
Later word de productie verplaatst naar Azie, resulterend in mindere kwaliteit voor dezelfde "hoofdprijs".

Hebzucht of bedrijfs efficiency?

Ik ben zelf in de markt voor een nieuwe brolly, kan dus de merken Aqua en Trakker overslaan?

Nash wás goed, werd toen slecht, nu een nieuwe opmars omdat ze deze tendens ook eindelijk begrepen hebben? Ben benieuwd.

Kevin
It's the fruit that makes the fristi!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

29-09-2010 22:37

Ik vind de het “nieuwe” Aqua te duur voor de kwaliteit die ze leveren!!!


Gradus....
....................
laurens holtrigter
Berichten: 86
Lid geworden op: 10-04-2005 16:21
Locatie: klarenbeek

30-09-2010 13:16

heb ook altijd met de aqua armadillo het eerste type gevist, top tent maar nu echt op,,
ben wezen kijken voor de m3 viel echt tegen kwa doek ,,heb een fox eclipse gekocht met wrap hoe gek het ook klinkt,,doek is beter als van de NIEUWE aqua ,

de oude aqua's blijven het best


groet laurens
take me down to the paradise city,
where the grass is green and the girls are pretty
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

30-09-2010 17:38

kevin ehmans valt dan ook nog af
als ik hier in dit topic leest komt dat ook uit dezelfde fabriek
maar over dat merk kan ik zelf eigenlijk niks zeggen
misschien is het wel een prima tent

denk dat mijn volgende tent een oerhollandse tent word http://www.karstententen.nl/site_index. ... &taal_id=1
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

02-10-2010 11:15

Heb sinds een paar maanden de nieuwe m3, het doek is dikker dan de vorige m3, en absoluut niet hetzelfde met dat doek van fox, heb zelf de equazer gehad.

Ik vind het een zeer fijne tent met een zeer goed doek of het nu uit china komt of niet.
Gebruikersavatar
maikel v steensel
Berichten: 23
Lid geworden op: 26-08-2006 23:09
Locatie: valkenswaard

02-10-2010 12:33

Ik ben in het bezit van een "oude" M3. Ik ben er zeer tevreden over maar ook ik had mijn twijfels of de kwaliteit nog zo goed is als de oudere versies. Nadat ik hem had gekocht (2e hands alles erop en eraan) kwam aqua al redelijk snel uit met een nieuwe verbeterde versie. Ik heb hierop aqua gemaild met de vraag waarom ze na zo'n redelijk korte termijn al met een verbetering kwamen en of er problemen waren geweest met het voorgaande model.
Als reactie kreeg ik dat er geen problemen waren (natuurlijk niet he) maar dat het doek van de nieuwere modellen wel dikker en daardoor sterker is gemaakt.

Dit roept bij mij toch ook wat vraagtekens op!!

Als ik de tent vergelijk met de tenten van een aantal jaren terug denk ik dat het doek inderdaad niet meer zo robuust is. Toch ben ik tevreden met mijn M3.
Any fool can make money,
but show me someone who can make time.
edwin moed
Berichten: 102
Lid geworden op: 07-12-2003 01:00
Locatie: beuningen

03-12-2010 21:27

ik heb mijn tent weer terug het is een hele nieuwe zowie zo netjes
en dan ook nog het goede doek zoals het hoord te wezen
helemaal netjes
dus ik ben weer blij
Beter een vis in de hand dan tien in de lucht
wesley De Bock
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-12-2010 15:16

05-12-2010 15:35

Hello,

Ik zelf heb een aqua m3 en ik ben er best tevreden over. Deze heeft al redelijk wat te verduren gehad.
Alleen heb ik als het serieus koude nachten zijn soms last heb van condens ... Maar als ik er te veel last van heb gooi ik er m'n winterskin over.
Ik lees hier over goeie en slechte doek ?? Ik heb die van mij 2 jaar geleden gekocht toen er een speciale actie was met de beurs in Zwolle aan Henk en Ans en men zei dat deze handgemaakt werden in de uk ... en dat ik er rap moest bij zijn want ze kregen er maar beperkt binnen.
De service die Henk en Ans gaven die was toen super.
Maar welke kwaliteit van doek zou de aqua m3 van mij dan moeten hebben want ik zie het verschil niet met andere aqua's dat ik soms tegenkom ??

Greetz
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

06-12-2010 22:33

wesley
jij heb het oude type net als ik
niks aan het handje prima tent volgens mij 10.000 doek?
Gebruikersavatar
maikel v steensel
Berichten: 23
Lid geworden op: 26-08-2006 23:09
Locatie: valkenswaard

07-12-2010 16:28

wesley De Bock schreef:Hello,

Ik lees hier over goeie en slechte doek ?? Ik heb die van mij 2 jaar geleden gekocht toen er een speciale actie was met de beurs in Zwolle aan Henk en Ans en men zei dat deze handgemaakt werden in de uk ... en dat ik er rap moest bij zijn want ze kregen er maar beperkt binnen.
De service die Henk en Ans gaven die was toen super.
Maar welke kwaliteit van doek zou de aqua m3 van mij dan moeten hebben want ik zie het verschil niet met andere aqua's dat ik soms tegenkom ??


Het doek van 10jr terug was heel anders veel stugger en leek mij iets robuuster dan wat ze nu hebben. De 1e m3's zoals ik ook in mijn bezit heb zijn volgens mij allemaal lichter van kleur en zijn getest op 10.000 mm Hydrostatische druk. De nieuwe hebben iets dikker stof en getest op 14.000 mm geloof ik.

Ik heb zelfs in zware storm nog nooit problemen gehad met de tent en condensvorming is ook minimaal. Aldus zeer tevreden.

mvg
Any fool can make money,
but show me someone who can make time.
Plaats reactie