Strategy Spro X-Ray hengel : + of -


Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

29-07-2010 22:52

gilson martine schreef:Hey jongens , het ging/gaat hier wel over de X-ray hengels van spro .
Enfin kleine zijsprongen zijn wel ok he zolang het hoofdpunt maar aan zet blijft :-)


Over het algemeen is iedereen tevreden over de strategy serie, dus kan je er van uitgaan dat de X-ray ook een degelijke hengel is :wink:

Blijft toch ook een kwestie van eigen smaak en gevoel, dat is bij iedereen weer anders met een hengel.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

20-10-2010 10:08

ik vind spro ok goed merk hoor
ik gaa denk ik nog spro incognito molens kopen

maar wat ik nog nie helemaal snap met die hengels zijn..
dat spro van andere testcurve uit gaat
heb keer gelezen, want kijk bij shimano = 2 3/4 kan je 100 gram max. gooien
en 3.00 lbs max 125 gram

bij spro is het lager heel vaag vind ik = 2 3/4 maar 80 gram max.
3.00 lbs maar 100 gram max.

het stond toen in de catalogus van spro
maar ik weet niet zckkr hoor, want ik vind het maar vaag verhaaltj :P
jens favere
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-07-2013 21:25

27-07-2013 21:53

Ikzelf vis met zo'n hengel en ben er echt tevreden over eerlijk verkies ik spro liever of shimano maar dat is mijn eigen mening :). ik vind het een super venijnige stok waarmee je veel plezier mee beleefd om je karper te drillen. het is een goede hengel maar zeker niet geschikt voor beginners die vanaf 0 met vissen beginnen . het is namelijk een gevoelige hengel . als je een hobby visser bent en graag eens naar de mooiere lichtere hengels gaat kijken. en je vind deze hengel niet in het assortiment dan zou ik dat heel spijtig vinden want hij is het zeker waardig. :)
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

28-07-2013 00:55

ik heb die x-ray van een maat van me wel eens vast mogen houden en ik vind het fantastische stokken!

heb zelf ook fox hengels gehad en meerdere verschillende merken en prijsklasses kunnen vergelijken en wat mij opvalt is dat er weinig fabrieken zijn die hun blank goed gebruiken... er zit een harde en een zachte kant op een blank (geld voor alle merken ook handgebouwd) maar op maar een enkele zitten de ogen zo dat de hengel ook recht is...
gevolg is afwijking bij het gooien en een stok die niet lekker drilt...

Volgens mij zijn er maar weinig mensen die hun stokken controleren voordat ze ze kopen...

heb zelf 2 (handgebouwde) tri-casts en die zijn perfect...
heb ook 3 strategy the edge (fabrieks)hengels en daar heb ik er een van om laten ruilen omdat deze niet recht was gebouwd... trouwens ook echt hele fijne stokken die lekker drillen.

@ Bryan er zit een groot verschil tussen werpgewicht en testcurve. je werpt met de harde kant van de blank en drilt met de zachte kant. mits je hengel goed is gebouwd... licht ook aan kwaliteit van materiaal, manier van blank maken e.d.
waarschijnlijk zijn ze bij spro ook iets voorzichtiger met het (advies)werpgewicht.