PB Aligners


Boris vd Hut
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-05-2008 15:04

13-04-2010 12:43

Heeft iemand de aligners al in de winkel gezien. Vindt het op zichzelf interessant product, al ogen ze wat grof op de foto, maar kan natuurlijk alleen echt oordelen als ik ze in handen heb. Advertentie van PB heb ik al maand of twee geleden gezien maar noch Nipro noch Sanders heeft ze in huis.
Productieprobleem ofzo?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

13-04-2010 13:02

ALs je het echt precies wilt weten kun je PB toch even mailen?
Maar als ik het goed heb onthouden liggen ze in de loop van deze maand in de schappen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Boris vd Hut
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-05-2008 15:04

13-04-2010 13:50

James warner schreef:ALs je het echt precies wilt weten kun je PB toch even mailen?
Maar als ik het goed heb onthouden liggen ze in de loop van deze maand in de schappen.


Mailen is goed idee, was ik zelf nooit opgekomen :lol:

Helaas geen reactie gehad....
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

13-04-2010 14:05

Hoi Boris,

Gelukkig lees ik af en toe Carpboard dus zodoende kan ik je vraag beantwoorden. Ik heb namelijk geen email van jou gezien maar dat kan ook aan mij liggen hoor. Normaal gesproken check ik namelijk iedere dag info@pb-products.com. Maar blijkbaar glipt er wel eens een mailtje tussendoor of ik heb gekeken na een nachtje vissen... :lol:

De Aligners zijn inderdaad nog niet verkrijgbaar. In eerste instantie zouden ze begin april leverbaar zijn, maar omdat we de Aligner nog een klein beetje hebben aangepast duurt het iets langer. De eerste versie van de Aligner was namelijk vrij zacht. Te zacht naar onze mening. Daarom hebben we een aanpassing in de productie gedaan waardoor de Aligner nog steeds zacht aanvoelt maar toch wat stijver is geworden. Hierdoor zal een goede inhaking gegarandeerd zijn. De verwachting is dat ze er over +- 2 weken zijn.

Alvast veel succes.

Groetjes Martin
Boris vd Hut
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-05-2008 15:04

13-04-2010 14:55

Martin, bedankt voor je reactie. Mail niet geen enkel probleem. Zal mijn adressen in de gaten houden wanneer ze er zijn, ben wel benieuwd. Innovatief product, alleen daarvoor al mijn complimenten.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

14-04-2010 09:15

Ik had de aligners in Zwolle gezien en het zag er wel handig uit voor wanneer het snel moet gaan. De versie die ik zag was inderdaad een beetje te zacht. Voor de rest zag het er best aardig uit.

Greets

Peter
Boris vd Hut
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-05-2008 15:04

23-04-2010 09:33

Volgens mijn winkelier wordt het pas eind mei voordat ze in de winkel liggen. Geduld derhalve.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

23-04-2010 10:01

Voor degene zie ze in levende lijven hebben gezien........zijn ze subtieler dan die gekleurde mouth snaggers van cap r us????
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

23-04-2010 12:20

Ik heb ze gezien in zwolle, daar hadden ze een paar samples bij.
Ze zijn veel subtieler als de mounth snagger, vergelijk het eerder met krimpkous die je niet hoefd te stomen en die je elke keer kan herbruiken.
Greetz
carpanglers soak their balls in love juice
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

23-04-2010 13:14

dat klinkt als muziek in mijn oren..
dus nooit meer ingescheurde krimpkous..hmmm

ben benieuwd..zal ze zeker eens gaan bekijken als ze te krijgen zijn
Greetz Roy
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

24-04-2010 21:06

Heb ze opgemerkt zowel in Zwolle als in Essex en zijn zeker de moeite waard, zoals vooraf reeds neergepend ze waren te zacht.

Denk wel dat dit een topper wordt want in de hengelsportzaken krijg je constant de vraag als deze reeds voorhanden zijn. Jammer genoeg nog niet leverbaar.

Kind regards,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Boris vd Hut
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-05-2008 15:04

05-05-2010 14:28

Laat ik nou in Tackle News van De Karper (KSN) lezen dat de lancering een daverend succes is!
Niet helemaal objectief wellicht, aangeleverde teksten? Geen probleem wat mij betreft, weet dat het zo werkt. Maar bij niet commercieel blad verwacht ik eigenlijk dat dit dan ook vermeld wordt.
K. van den Herik

05-05-2010 14:35

alle teksten zijn aangeleverd. Maar je punt is? Ik vond de lancering nl ook een daverend suc6.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-05-2010 14:53

Boris,

Niets anders, commercieel gezien, opgevallen t.a.v. voorgaande de Karper ?

Oh ja, bij een vriend gelezen ?

m.vr.gr.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-05-2010 17:54

Boris
Normaal gesproken zouden de Aligners waarschijnlijk al in de winkels moeten liggen. Helaas is dat niet het geval omdat PB de laatste testen het materiaal nog te zacht vond en dus de uitlevering moest uitstellen. Doordat je als bedrijf al ver van te voren een deadline moet halen betreffende het aanleveren van reklameteksten zul je soms een beetje moeten gokken. Dat is nu slecht uitgepakt is jammer maar het valt hun te prijzen dat ze ervoor hebben gekozen niet een product in de markt te zetten zonder dat ze er helemaal tevreden over zijn.
Dat ze schrijven dat de lancering een groot succes is bedoelen ze in mijn ogen de grote belangstelling voor het product op de vele beurzen waar ze het product hebben laten zien. Dus schrijven ze niet iets dat niet waar is.

Nogmaals dat heeft nu eenmaal met het op tijd uitkomen van een magazine te maken. Dan wil er wel eens een keer zoiets doorheen slippen. Een ander voorbeeld hiervan is dat ik in een artikel dat ik al een tijdje geleden heb ingeleverd bij de KSN schrijf dat ik geen Fluoro Carbon hoofdlijnen gebruik omdat ik ze teveel vind glimmen op een ondiep stuk water. Dan krijg je na het inleveren van dat geschreven stuk niet veel later ineens een product (Fluoro Carbon hoofdlijn) inhanden dat juist die (in mijn ogen slechte) eigenschap heeft weten te verwijderen waardoor ik er nu toch mee vis! Dat is nu eenmaal met deadlines.

Trouwens wat een goed magazine is het KSN blad al geworden! Helemaal top!!!!
Gr Piet Vogel
K. van den Herik

06-05-2010 06:51

Boris,
Sluit me helemaal aan:

Michel Hollaar schreef:Vergeet de leden niet die belangeloos hun schrijfsels blijven insturen.

Vergeet de vele adverteerders niet die zorgen dat het nog enigzins betaalbaar blijft om dit magazine te kunnen maken.

Vergeet de overige vrijwiliggers niet die zich inzetten om de KSN met al haar commissie en regio´s draaiende te houden.


Vergeet niet om lid te worden ! :wink:


Want of je bent geen lid van de KSN en dat moet jij weten maar je maatje laat je het blad lezen, of je post niet onder je eigen naam en dat zou ik zielig vinden.
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

06-05-2010 13:15

Want of je bent geen lid van de KSN en dat moet jij weten maar je maatje laat je het blad lezen, of je post niet onder je eigen naam en dat zou ik zielig vinden.


Is dit geen zielig gedrag dan Klaas?
K. van den Herik

06-05-2010 13:51

nee, maar zo ja dan toch bij lange na niet zo zielig dan niet onder eigen naam durven spreken.
Boris vd Hut
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-05-2008 15:04

06-05-2010 23:05

Waarmee Klaas weer eens de discussie een geheel andere wending weet te geven. Ik houd het verder wat dit onderwerp voor gezien.
Mocht mijn argument niet duidelijk zijn wil ik dat best toelichten, maar daar gaat het inmiddels al helemaal niet meer over. Ik ben lid van de KSN en ja ik sta onder andere naam hier ingelogd. So what? Ga in op argumenten of opmerkingen en nee ik vind het niet erg als men het oneens is met me. Piet Vogel komt met goed verhaal waar hij inhoudelijk ingaat op mijn opmerking. Prima, dat is waar het om gata in mijn beleving.
En iemand kwalijk nemen dat hij het KSN blad van zijn maatje zou lezen tsjonge jonge da's inderdaad wel vreselijk, waar haalt zo iemand de moed vandaan, waar moet het naartoe in deze wereld............
K. van den Herik

07-05-2010 06:53

kut he die wereld? En weer heb ik gelijk: geen open masker maar een boerka voor boris. Je maatje en jij moesten op 1 kussen slapen en de karper delen, zo snel reageerde je, dus die optie was ik al vergeten.

Als ksn er heb je alle recht van spreken: in de karper en op een ledenvergadering en zelfs tijdens een regio meeting. Daar wordt ook wat met je opmerkingen gedaan, boris, piet, kees of wie je ook bent.

Huisregel huppekldepup: eigen naam enzo om in te loggen: bannen die gast :lol:

Inhoudelijk?

Als lid weet je hoet het aanleveren van teksten etc werkt en wat er gedaan wordt met die teksten. Je weet ook dat de deadline een maand of wat eerder is en je weet ook dat alle verantwoording bij de schrijver ligt. Wat je niet weet wellicht, is dat er bij mij weten geen commissie sluikreclame is. Wat je weer wel weet, is dat 85% van de schrijvers in bladen belangen hebben ergens. Wat je op je vingers kan natellen is dat ergens een keer een naam voorbij komt. Zolang dat minder is dan de helft blijft , dan in andere bladen zal het wel. Weet zeker dat de PB ers liever hun actualiteit van die dag hadden geplaatst. Maar als je het beter weet? Van harte aanbevolen om de bladenmakers te helpen denk ik.

Rectificatie:

Bij PieeeeeeB is men gematigd positief over hun nieuwe product.
Er zijn eerst 324 testen uitgevoerd. Het nieuwe product kwam in 65% van de gevallen als beste uit de test.
Vervolgens zijn er 63 vissers gevraagd om het product uit te testen. 20 konden geen verschil merken, 25 waren positief , 10 hadden geen mening en 8 vonden het helemaal niets, waaronder de roemruchte karpervisser Boris H aka Boris Boerka.

Toch heeft de directie besloten het product in de schappen te leggen. Helaas is de stoomboot met daarom de container met spulletjes een beetje verdwaald zodat levering aan de winkeliers nog mondjesmaat is.





Rest my case en een heel fijn leven met je nieuwe naam... :lol:
Gebruikersavatar
stefan visser
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-09-2009 16:45

08-05-2010 23:16

Helaas is PB zowiezo de laatste tijd beetje slordig met leveren van hun produkten vind ik dan. :cry:
Neem nou bijv. Down Force 'mijn' winkelier wacht al 6 weken op dit artikel en met hem meerdere waar ik dit artikel wilde halen. :evil:
Heb uiteindelijk maar een ander merk genomen en ben zeeeer tevreden.
FF terug op dit onderwerp:ik heb 3 jaar geleden voor het eerst de mouth snaggers op de beurs gekocht en sinds ik ze gebruik vind ik ze echt fantastisch.Mijn vismaten vinden ze veel te grof maar we merken qua aanbeten weinig verschil,wel vind ik en zij ook dat met de mouth snaggers beter inhaken.Desondanks vissen zij hier niet mee(ieder ze eigen visserij gelukig)
Toen ik de Aligners van PB zag dacht ik meteen Beter Goed Gejat Dan Slecht Bedacht,wil ze graag proberen.Toch denk ik dat de meer opvallende mouth snaggers(rood of groen en erg grof)beter zijn dan de aligners van PB,zij proberen deze juist te camoufleren wat in mijn ogen finaal mislukt is.Ik denk zelfsna overleg met mijn vismaten die op zelfde water vissen dat ik overdag meer vang juist doordat ze zo opvallen. Ze lijken toch op iets van larve en denk dat de vis het toch interessant vind om eens in de bek te nemen en dan meteen gehaakt word door de perfecte indraaing.
(ff voor de duidelijkheid dit is puur MIJN mening)
Gebruikersavatar
Rein Dekker
Berichten: 161
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

09-05-2010 17:13

Martin Post schreef:Hoi Boris,

Gelukkig lees ik af en toe Carpboard dus zodoende kan ik je vraag beantwoorden. Ik heb namelijk geen email van jou gezien maar dat kan ook aan mij liggen hoor. Normaal gesproken check ik namelijk iedere dag info@pb-products.com. Maar blijkbaar glipt er wel eens een mailtje tussendoor of ik heb gekeken na een nachtje vissen... :lol:

De Aligners zijn inderdaad nog niet verkrijgbaar. In eerste instantie zouden ze begin april leverbaar zijn, maar omdat we de Aligner nog een klein beetje hebben aangepast duurt het iets langer. De eerste versie van de Aligner was namelijk vrij zacht. Te zacht naar onze mening. Daarom hebben we een aanpassing in de productie gedaan waardoor de Aligner nog steeds zacht aanvoelt maar toch wat stijver is geworden. Hierdoor zal een goede inhaking gegarandeerd zijn. De verwachting is dat ze er over +- 2 weken zijn.

Alvast veel succes.

Groetjes Martin


+/- 2 weken?????????????
Of gaat het de zelfde kant op als met de camou haken die vorig jaar zouden uitkomen en nu nog niet bij mijn weten op de markt zijn.
Jammer dat alles zo lang moet duren.

Rein
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

11-05-2010 18:55

Halloa,

De lancering van de Aligners is inderdaad een daverend succes. Helaas verloopt de levering momenteel uiterst lastig. Ik ben nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de Aligners en heb daardoor alles op de voet kunnen volgen. Dus vanaf de tekentafel tot het produceren van mallen, keuren van samples, opnieuw laten maken van mallen en het opnieuw keuren van samples, het kleuren van de Aligners, testen van de duurzaamheid tot en met het goedkeuren van het eindproduct en de verpakking. Dit alles verloopt via zo ontzettend veel schakels dat er wel eens iets mis gaat. En wanneer er bij bijvoorbeeld stap 3 iets mis gaat heeft dit consequenties voor alle daarop volgende stappen.

Toen we in jan/feb de goedkeuring gaven aan het eindproduct leek het er op dat alles heel snel zou gaan. Vervolgens hebben we de Aligners ook aangekondigd zoals een bedrijf dat doet wanneer er nieuwe producten op de markt verschijnen. In de tussentijd zijn er enkele dingen mis gegaan waardoor alles wat langer duurt als we zouden willen. Zelfs iets simpels als een aswolk zorgt voor vertraging. Dergelijke zaken kunnen wij op geen enkele manier beïnvloeden. Neem van mij aan dat we er slapeloze nachten van hebben gehad maar inmiddels leert de ervaring dat de Aligners daardoor niet sneller op de markt zullen verschijnen. Het enige wat we momenteel kunnen doen is via dit berichtje een beetje meer duidelijkheid geven en vragen om nog heel even geduld te hebben.

Ik weet dat het niet lang meer duurt maar ik beloof niks. Wat ik wel beloof is dat wanneer alles binnenkomt ik in dit topic wel even een berichtje zal plaatsen. Inmiddels bijten de vissen naar hartenlust en is de productontwikkeling binnen PB op volle gang. Aan fieldtesting ontbreekt het momenteel trouwens ook niet... :lol:

Dus nog even geduld en tot die tijd vangse allemaal.

Vriendelijke groet,

Martin
Laatst gewijzigd door Martin Post op 11-05-2010 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

11-05-2010 20:01

Zie echt niet in waarom sommige mensen een bedrijf/product gaan afzeiken omdat er leverings/productie problemen, lekker boeie?!?!?!??!?!

Het is iets waar ze niets aan kunnen doen blijkbaar, anders was het product er al lang geweest, en net als met z.g.a. elk product, kan men beter iets langer wachten zodat het echt goed is, dan het uit te brengen om mensen, zoals enkele in de hierboven geschreven berichten een plezier te doen.....

Gewoon afwachten dus !

Mij lijkt het ook wel een leuk product, alleen hoop ik persoonlijk niet dat het teveel op die mouth snaggers gaan lijken, deze vond ik niet zo goed werken.
Volgens mij is dit wel zo'n product waar je er altijd een paar van in je box wilt hebben, mocht er iets gebeuren dat je shrink tube uitscheurd, of je even snel een nieuw onderlijntje wil maken aan de waterkant.

Even wachten dus, zolang het maar goed is !
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

11-05-2010 21:08

Hoi Wouter,

De frustratie van sommige mensen is op zich best te begrijpen. Deze frustratie ervaren wij bij dit soort problemen namelijk zelf ook maar dan in het kwadraat... :D . Vele medewerkers van PB Products maken momenteel overuren om er een succesvol bedrijf van te maken. Dit harde werken heeft er wel in geresulteerd dat we de eerste voorzichtige successen boeken. Toch blijven dergelijke problemen erg vervelend. Zowel voor ons als de consument.

Intern werken we er hard aan om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen. Dergelijke processen zijn echter complex en voor een bedrijf wat hoge kwaliteitseisen hanteert niet altijd even makkelijk op te lossen. Maar daarin zit hem tevens de uitdaging en dat maakt dat we allemaal extreem gemotiveerd zijn om leuke, nuttige en visveilige producten te ontwikkelen.

Je hoeft je overigens geen zorgen te maken over de uitvoering van de Aligner. We hanteren namelijk de norm dat het product zo goed, nuttig en subtiel moet zijn zodat we het ook zelf kunnen gebruiken. Vele kritische vissersogen beoordelen het product voordat we het definitief in productie nemen. De Aligner is dus zeer subtiel uitgevoerd, precies zoals wij dat willen.

Alvast succes en vangse natuurlijk.

Groetjes Martin