slaapzak


Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

23-11-2011 17:06

Is die JRC 3D Sleepingbag niks dan? (5 Season)
Lijkt me fijner slapen als wat ik nu heb, zo'n JRC Storm nog wat.
Alles blijft hangen in dat fleece en hij is rond aan het einde dus wat minder beenruimte onder..
Dus dat andere materiaal lijkt me wel prettig + die opstaande randen.. Maar die zullen ook niet eeuwig omhoog blijven staan lijkt me?

Groeten

Taco
Gebruikersavatar
Joost Beekhuizen
Berichten: 52
Lid geworden op: 02-10-2007 10:50
Locatie: Heteren (vlakbij Arnhem)

23-11-2011 17:51

Joost Beekhuizen schreef:Nou Björn dat is een luxe slaapzak.
Is die bedekking rondom de stretcher poten nou voor de warmte oftewel waar dient het voor?

Ik heb eigenlijk mijn ideaale slaapzak nog niet gevonden.

Ben namelijk op zoek naar:
-Fleece aan de binnenkant
-vlakke vorming aan de onderkant voor voeten ruimte
-warme winter slaapzak met uitneembare deken voor de zomer
-geen mummie uitvoering dus bovenkant is vlak voor het gezicht
-sterke ritsen die bij een run makkelijk los te gooien zijn
-budget rond de 100euro

Of loop ik nou een slaapzak mis? Iemand een gezien naar mijn wensen?




Bedankt bert! Deze voldoet aan mijn wensen ik denk dat deze het wordt

Herkend iemand nog nadelen aan deze slaapzak?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-11-2011 18:09

Randen zijn niet opstaand (wat wel zo lijkt, dat komt door de vulling ;) ), maar door het ontwerp wel wat ruimer. Maatje van me heeft hem ook en is zeer tevreden erover. Zeker wat compacter ook. Maar voor mij iets te klein, ik ben ook groter dan hem ( toch, constructiesmurf 8) )
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Joost Beekhuizen
Berichten: 52
Lid geworden op: 02-10-2007 10:50
Locatie: Heteren (vlakbij Arnhem)

23-11-2011 19:25

Sven wat bedoel je met de randen zijn niet openstaand bij de soul all seasons?
Ik ben 1,82 is de slaapzak lang genoeg jawel toch...?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-11-2011 19:30

Opstaand... En niet openstaand ;)

Zoals bij een mat is het niet. Ze hebben ze wel zo gefabriceerd dat je binnen genoeg ruimte hebt. Maar het is gewoon soepel materiaal, krijg bij de woorden "opstaande rand" andere beelden voor me..

Het is een vrij ruime slaapzak ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

23-11-2011 20:41

Joost, ik ben ook ongeveer 1m80 en ik heb allezins ruimte genoeg in deze slaapzak.
Die ventec van fox is wel 10 cm langer zie ik, maar ook duurder ;-)
Maar om koud te krijgen in die Soul slaapzak moet je toch je best doen hoor.
Elk zijn smaak maar ik ben er toch heel content van!
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

23-11-2011 21:02

ik zweer bij m'n M90 slaapzak uit de dump met een goretex hoes is hij bovendien waterdicht en warm tot -35graden. en dan kunnen we al lang niet meer vissen. Voor de grotere onder ons tot 200cm geen ruimte gebrek. Als ik dan toch een min puntje moet aangeven is dat hij niet aan de stretcher bevestigd kan worden. O ja, de rits is ook nog eens hufterproef!
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

23-11-2011 21:10

Er zullen zeker genoeg warme, goeie slaapzakken zijn die niet van een karpermerk zijn, maar voor mij is het toch belangrijk dat ie aan de stretcher kan vastgemaakt worden.
Ik zou zoveel runs moeten krijgen als ik draai en keer voor en tijdens mijn slaap wel ik zou niet meer moeten slapen :wink:
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

24-11-2011 11:15

Sven van Anrooy schreef:Heb deze al een jaartje of 2:



En daar krijg ik hem inclusief binnenkant en fleece kussen in ;)

is ie kleiner dan mijn carry-all...

Is wel even een investering, maar dan heb je ook wat waar je zomers ook nog kleren en meuk bij in kunt strappen. Dan is ie ook ineens heel handig.

De standaardhoezen van mijn slaapzakken liggen altijd in de kast. Wat een ondingen.. Zeker als je zo'n zak ook opgerold tussen je benen moet klemmen en een een half uur zit te persen voor ie erin zit..


Ik heb die tas ook sven, is top idd en nog ruimte voor extra kleding inderdaad !
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

24-11-2011 11:20

Taco van der veen schreef:Is die JRC 3D Sleepingbag niks dan? (5 Season)
Lijkt me fijner slapen als wat ik nu heb, zo'n JRC Storm nog wat.
Alles blijft hangen in dat fleece en hij is rond aan het einde dus wat minder beenruimte onder..
Dus dat andere materiaal lijkt me wel prettig + die opstaande randen.. Maar die zullen ook niet eeuwig omhoog blijven staan lijkt me?

Groeten

Taco


Ik heb de Jrc 3d 5 seasons. Heb hem pas 2x gebruikt nu het wat kouder begint te worden. Maar moest gewoon de rits een beetje opendoen s'nachts want lag te zweten. Ik lag in een trainingsbroek en tshirt he! bij een temperatuur van ongeveer 5 graden.
Voor de rest een zeer mooie en ruime zak, die je gemakkelijk aan de stretcher vast maakt. Ook de ritsen zijn super en schieten zo open.
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

30-11-2011 14:05

Nog een tip van mijn kant en tegelijk een waarschuwing.

Ga niet met thermokleding in je winterslaapzak liggen, anders bestaat er nog de kans dat je onderkoelt raakt. Thermokleding of veel lagen truien zorgen er voor dat de warmte niet in de isolerende lagen van je slaapzak opgevangen wordt, waardoor deze niet goed werkt. Gevolg: langzaam afkoelen tijdens je slaap en niet meer op kunnen warmen. Een winterslaapzak moet je warm kunnen houden als je met je blote kont er in ligt, anders is ie niet goed.

Ik ben zelf gewoon erg stom geweest. Heel erg stom. Lees m'n komende blog maar. 2 Keer achter elkaar onderkoeld geraakt, waarvan de tweede keer best heftig.

Gewoon met je truitje en joggingbroek er in, jas op een bankstik naast je (bedankt voor de tip Kwint) en gaan.

Arjen
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-11-2011 18:24

DAt is hoe ik het altijd al doe, en vaak vergeet ik bij het drillen ook nog eens mijn jas. Wel staat in de winter mijn warmtebroek ala waadpak om de laarzen gerold en wip ik daar zo in.

Maar het is zeker goed een keer extra te waarschuwen. Met m'n nieuwe Ventec kon ik alleen maar in m'n blote hol (inclusief binnenvoering, jawel) anders wat het veel te warm..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

30-11-2011 19:40

Met m'n nieuwe Ventec kon ik alleen maar in m'n blote hol (inclusief binnenvoering, jawel) anders wat het veel te warm...


Wat zal die slaapzak meuren.... :lol: :lol: :lol:
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Sander Schaaij
Berichten: 168
Lid geworden op: 24-07-2011 15:29

30-11-2011 22:25

Gelukkig hoeven wij er niet in te liggen :wink:

Maar zonder gekheid, Sven bedankt voor de tip van de Sleeping kit bag !
Naar zoiets ben ik al een hele tijd op zoek, en nu dus gevonden. Inderdaad een beste uitgave, maar de mogelijkheden zijn wel legio! Nu nog een dealer bij mij in de buurt die het verkoopt.
Daniel Schipper
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-09-2009 20:02
Locatie: Numansdorp

13-12-2011 19:35

Iemand toevallig ervaring met de gardner sub zero slaapzakken?