Evaringen Fox NTXR beetmelders en receiver


Gebruikersavatar
Rein Dekker
Berichten: 161
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

16-01-2012 20:06

Up
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

17-01-2012 22:40

Ik wil mijn oude LXR set ook gaan vernieuwen dit seizoen en heb ook al over van alles research gedaan natuurlijk. Ik had de Ntx-r set al op verlanglijst staan toen ze uitkwamen, maar niet aangeschaft omdat ze toen te duur (vond ik toen) waren.

heb vanalles gelezen over de kinderziektes enz enz. toen begon mijn twijfel... Fox, Delkim, Ace, atts en de Nash. het gaat mij om de mogelijkheden, degelijkheid en natuurlijk het totaal plaatje. Fox heeft mij nooit in de steek gelaten. Delkim betrouwbaar, maar vindt ze persoonlijk niet mooi. Ace combi van functies die ik wil hebben, maar toch net niet mijn ding. Atts niet mijn ding ivm de verplichting van de receiver en Nash niet omdat je alles moet instellen via de receiver.

Uiteindelijk kwam ik op een eindejaarsactie bij sanders hengelsport voor een Rx set voor €285,-. Ik dacht doen! snel bestellen voordat hij op was (zondag). Dinsdag een mail dat de rx set niet meer leverbaar was, maar dat ze me de ntx-r set voor een scherpe prijs konden leveren. Ik had gemaild voor hoeveel dus kreeg woensdag mail terug €525,-.

Ik had woensdag vrij en dacht mail eens met fox om eens al die vragen wat hier gesteld zijn en nooit een duidelijk antwoord op gegeven is.

Copy/paste wat ik gemaild heb.

Code: Selecteer alles
Goedenmorgen,

Ik wil mij de fox ntx-r gaan kopen. Nu heb ik veel gelezen op forums enzo, maar nu kwam ik ook het volgende tegen.

Er zijn ntx-r met een witte of rode r . Wat is het verschil tussen deze?
En wat ik ook heb gelezen is dat de eerste modellen nog wat kinder ziektes hadden en dat er een nieuwe reeks is gekomen. Hoe kan je het verschil zien tussen de oude en de nieuwe reeks?

Nu ga ik de ntx-r set nieuw in de winkel kopen, maar wil wel zeker zijn dat ik de nieuwe reeks heb, aangezien het veel geld is.

Ik zie de antwoorden graag tegemoet.

------
Beste Mark,

De nieuwste Fox Micron NTXr sets worden allemaal geleverd ZONDER laadaccesoires ( CEI098 – 3set en CEI099 – 4set ). Bij de modellen tot eind 2010 / begin 2011 werden nog laadaccesoires meegeleverd in de hardcase > acculader, autolader, oplaadbare batterijen etc. Dit zijn de sets welke nogal eens voor problemen zorgde. Normale batterijen werden gebruikt in de receiver welke vervolgens per ongeluk aan de acculader werden aangekoppeld met als gevolg een defecte receiver etc. Daarom worden alle sets tegenwoordig zonder deze accesoires geleverd en dienen uitsluitend normale hoogwaardige alkaline ( Duracell ) batterijen gebruikt te worden daar optimale prestaties uitsluitend met dit type batterij te behalen zijn. Veel klachten mbt de NTXr hadden betrekking op deze goedkope / slechte kwaliteit batterijen. Maar ik ontken niet dat er weleens een NTXr met storingen / defecten bij ons binnenkomt. Mocht dit voorkomen dan worden deze kosteloos omgeruild voor een nieuwe beetmelder.
Het verhaal mbt de rode of witte R zegt mij persoonlijk niets. Alle huidige modellen hebben een rode R. Mogelijk is de NTXr met de witte R het oude model van een aantal jaren geleden. Wij hebben wel een splinternieuwe NXr met een blauwe R > dat is onze nieuwste draadloze set en voordeliger dan de NTXr. Enige verschil is dat je bij de NTXr alle kleuren zelf kan instellen op beetmelder en receiver. Bij de NXr zijn alle leds uitsluitend blauw. Succes bij je keuze!

Met vriendelijke groet,

Roel Trum

------
Bedankt voor uw snelle reactie. Het is altijd al een moeilijke keuze geweest aangezien je toch voor kwaliteit wilt gaan en het niet gaat om weinig geld. Als ik die set bij de winkel bestel en het mocht de oude reeks zijn met oplaad acc, kan ik die set dan omruilen?

------
Hallo Mark,

Bel of mail de betreffende Fox dealer en vraag even of ze de nieuwe uitvoering hebben zonder de laadaccesoires. Wij hebben onze klanten geadviseerd de accesoires te verwijderen aangezien hier het probeem in zit…niet in de beetmelders zelf. Oude sets zijn trouwens niet veel meer in omloop. Als je de set bij een bekende grote winkel koopt weet je bijna zeker dat je een nieuwe te pakken hebt. De NXr doet kwalitatief niets onder voor de NTXr ondanks dat deze goedkoper is…alleen heeft de NXr iets minder opties. Verder wel een topset van topkwaliteit.

Gr Roel

------
Ik heb de winkel idd gemaild welke acc erbij zitten, ze hebben de laatste set daar als eindejaarsactie liggen voor een aantrekkelijke prijs. Het gaat om deze winkel ( weet niet of dat een dealer is ) http://www.sanders-webwinkel.nl/txt!5!68288341fdbde3de698d40ebc4a4a6da7c62484b!256!!NL
Maar mochten de accesoires erbij zitten en ik zou die weg doen, krijg ik daan geen problemen met de reciever als ik daar gewone batterijen in doe, aangezien oplaadbare 1,2 volt is en gewone 1,5 volt. Ik heb altijd duracel gebruikt in mijn huidige lxr.  Is het ook moglijk om rechtsreeks via jullie te kopen? Aangezien ik die nieuwe nx-r nergens kan vinden. Wat zouden die nieuwe nx-r moeten kosten dan voor een setje van 3+1.

Groet,

mark

------
Hoi Mark,

Als ik je een eerlijke en objectieve mening mag geven: Laat deze NTXr welke je gevonden hebt op de betreffende website liggen…dit is er waarschijnlijk nog 1 van de oude uitvoering. Als ik jou was zou ik 100% voor de NX-R set gaan…ik weet zeker dat deze je goed zal bevallen. Verkoopprijs bij dealers ligt tussen de 599,- en 650,-
Daar koop je misschien ook wel een NTXr set voor in de aanbieding, maar je weet niet wat je krijgt. Oud / Nieuw / Gemengd etc. NX-R is splinternieuw en oa verkrijgbaar bij Hareco en Eurotackle.

Groet,

Roel




heb de order bij sanders geannuleerd en het geld terug gestort gekregen aangezien ze de Nx-r niet konden leveren.

Hoop dat ik hiermee genoeg vragen heb beantwoord voor sommige.

Ik heb de knoop doorgehakt en ga toch voor de NTX-r die al een paar jaar op mijn lijstje staat.

Groet,

Mark
Gebruikersavatar
Rein Dekker
Berichten: 161
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

19-01-2012 17:54

Mark,
Bedankt voor voor deze informatie, blijkt maar weer dat we op moeten passen dat we geen eerste uitgave moeten nemen.
Zal ook niet lang meer duren dat deze sets er niet meer zijn, het voorjaar maar eens kijken als we een nieuwe set kunnen krijgen.
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

19-01-2012 17:59

Ik heb hem besteld bij hareco, maar ook daar wordt hij niet uitgeleverd. ik denk dat ik toch gewoon voor nx-r ga. Dan maar geen instelbare leds..
Gebruikersavatar
Rein Dekker
Berichten: 161
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

19-01-2012 18:09

Mark, waarom heb je er zo'n haast mee, is het niet verstandig om eerst de beurs van Zwolle af te wachten.
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

20-01-2012 12:41

Rein Dekker schreef:Mark, waarom heb je er zo'n haast mee, is het niet verstandig om eerst de beurs van Zwolle af te wachten.


Ik heb er geen haast bij, maar ben al een jaar aan het uitzoeken voor welke optonics ik ga, ivm die problemen van de NTX-r. Hij wordt waarschijnlijk niet uitgeleverd, omdat er toch nog problemen zijn volgens Hareco.

Ik heb met fox gemaild waarom hij niet wordt uitgeleverd en dit is het antwoord.
Code: Selecteer alles
Hoi Mark,

De reden dat de sets nog niet uitgeleverd zijn, is omdat deze uitverkocht waren en in bestelling staan bij onze leverancier. Ze komen 1e week Februari weer binnen en zullen na de quality control ( duurt een paar dagen ) ingeboekt en verstuurd worden. Veel plezier met je Fox set!

Gr Roel

Het weekend van zwolle kan ik niet, maar is voor mij de moeite niet waard om daar naar toe te gaan vanuit Limburg. Morgen ga ik misschien naar Hareco en zie ik wel verder of ik met een set thuis kom.
rowan klok
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-11-2011 20:19

24-01-2012 09:49

jeroen ik wil even op je reageren over de fox ntx-r is wat laat en misschien heb je ze al.
ik werk met veel mensen van hengel sport zaken ik heb zelf ook de NTX-R multie collar en heb de delkim txi
even het verschil ik ben zeer maar ook zeer te vrede over de ntx-r ten eerst batterijen kosten geen drol AA gaan echt heel lang mee heb de set 1 1/2 jaar dus de eerste set voor 900 gekocht verklaar me maar voor gek maar dit systeem is geweldig er zit een d teck op of zo iets heet het hij meld dus echt geen valse beet registratie meer je kan dat uiteraard wel in stellen sorry jongens die ook delkim hebben als we het over geluid hebben red delkim het echt niet meer met fox wat een mooi geluid hebben die zeg het nadeel is echter van de fox ntx-r is dat de knopje van de uit en aan schakelaar bij je oog van je hengel zit (ik heb er nooit last van gehad) maar je zou dus denk ik als je oog van je hengel voor je pieper heb per ongeluk als je beet heb hem uit kunnen zetten je hoort dat want ook hier zit anti diefstal op alleen niet zo achterlijk hard als demkim wat weet een nadeel vind aan delkim is dat er echt heel veel demkim terug gaan naar de hengel sport zaak i.v.b ruis storing op de resiever dat is dus echt een voorkomend verschijnsel ik raad je persoonlijk en nu zijn ze in tussen goed koper de fox NTX-R aan ik heb er echt nooit geen last van gehad m.v.g rowan pS ik hoop dat je eindelijk eens je antwoord heb gehad op je vraag
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

24-01-2012 10:43

Wat leest dat lekker zulke berichten !
Let op slagboom !
kerim lafta
Berichten: 60
Lid geworden op: 29-01-2012 17:55
Locatie: Horst

03-02-2012 00:03

zou als ik jou was de nash sirens halen dat zijn echt onverwoestbare dingen ik vind persoonlijk een mooi geluid en kwa prijs/kwalteit verhouding veel beter en qua prijs en qua kwaliteit
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

03-02-2012 12:14

eerst zegt ie dat de fout in de acc zit, en dat de beetmelders zelf gewoon goed zijn, en vervolgens zegt ie dat je die laatste set beter kunt laten liggen.... luchtje??

ik ben zelf ook genaaid met zon setje, dan deed ie het wel dan weer niet, gewoon midden in een run van kleur veranderen, omruilen deden ze niet aan want bij hun deed ie het gewoon.... een regenbui en de volgende dag deden ze het weer niet meer, dagje drogen en dan weer wel.
ja dan moet je duracell batterijen gebruiken dan stoort ie niet, had er gvd dure panasonics inzitten die nog beter zijn als die duracell....

heb die van mij doorverkocht met een brief erbij van fox dat er niks mee aan de hand was, en gelukkig nu een rx set in het bezit!

betere optonics dan die ntx-r:

rx bleu
delkim txi
nash siren

kosten allemaal ongeveer hetzelfde als je beetje zoekt op internet!
Gebruikersavatar
Mike Chiron
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-05-2010 10:44
Locatie: Nederland

03-02-2012 18:29

Ben ik ff blij dat ik de NX-R sowieso wou halen :lol:
bas trieling
Berichten: 3
Lid geworden op: 16-04-2010 14:25

27-02-2012 02:06

ik heb de nx-r set aangeschaft..,
nog weinig gebruikt, maar naar mijn weten prima set!
roel hermans
Berichten: 45
Lid geworden op: 18-09-2005 09:47
Locatie: echt

01-03-2012 18:49

Vis nu ook een jaartje met ntxr.
Ik heb nog helemaal niks negatiefs aan de tuuters kunnen ondekken.
Het bereik van de sounderbox is gewoon belachelijk,kan de hengels zowat aan het water laten staan, en heb thuis nog ontvangst. :lol: zover gaat een normaal mens niet van zijn hengels zitten.
Als ik dan toch een min puntje moet noemen,een mute knop lijkt me wel handig en die zit er niet op.
Patrick Kwee
Berichten: 12
Lid geworden op: 23-09-2005 14:41
Locatie: Nijmegen

11-03-2013 07:21

Het is alweer en jaar geleden iemand nog evaring over de NTXR set want zit ook te twijfelen om deze te halen

Greetzzz Patrick
Ruud de Blom
Berichten: 73
Lid geworden op: 06-04-2003 02:00
Locatie: rotterdam

11-03-2013 12:06

Ik heb vorig jaar zo's setje 2e hands aangeschaft en ik moet zeggen, het werkt perfect. Geen enkel probleem mee gehad, en er afgelopen weekeinde weer mee gevist. En de batterijen heb ik nog niet hoeven vervangen. Wel de duurste duracels er in gezet.
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

12-03-2013 22:17

Ik heb destijds de ntx-r links laten liggen en toch maar gekozen voor de nx-r. De nx-r hebben vorig jaar het slechtste weer( mega storm dat we letterlijk uit de tent zijn gespoeld door te veel regen:( ) wat je in frankrijk kan hebben overleefd. Ze piepte vrolijk verder:P

Mijn ervaring is dus zeer positief en zal je ook de nx-r aanraden en niet de ntx-r.

Grts
Ruud de Blom
Berichten: 73
Lid geworden op: 06-04-2003 02:00
Locatie: rotterdam

13-03-2013 07:47

Afgelopen weekeinde record 24 uur nonstop regen en de ntx-r's piepen onberispelijk. Helaas niet vd vis.
john onkie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-04-2013 10:58

16-05-2013 14:35

hey
wat ik me wel is afvraag .is dat nu allemaal nodig die tierelantijn?? moet zo ding nou niet gewoon piepen, zo setje 649 euro 1400 gulden om piep te horen?? ik vindt het toch erg ziek,en dan te bedenken dat er qa electronica maar voor een paar euries in zit.
volgens mij gaat het tegenwoordig zo,hoe duurder mijn spullen,hoe beter de karper visser,want met zulke duure spullen kan je wel goed vissen??onzin texten, microprosesor,noem maar op wat er bij staat,allemaal lul verhalen.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

16-05-2013 15:39

Dan ga jij lekker met je attack piepertjes naar frankrijk
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
john onkie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-04-2013 10:58

16-05-2013 19:17

tja
alsof je met die duure piepers nooit wat is,iedereen moet het ook zelf weten hoor,ik bedoel al geef je er 2000 euro voor uit ,ik lig er niet waker van .gaat mij er om dat de meeste van dat spul uit china komt.tegenwoordig wordt je met alles in de zeik genomen.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

16-05-2013 22:13

john onkie schreef:ik lig er niet waker van .


Dan doe je iets niet goed .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-05-2013 13:32

Onkieboy,

Je kunt jezelf er druk om maken of niet:

Met mazzel gaat goedkoop ook lang mee. Absoluut. En de fabrikant zal je bij vroegtijdig defect ook gerust een nieuw verschaffen. Prima. Alleen heb je daar nooit wat aan als het er op aan komt.

Ik heb ook meermaals een goedkoper setje in bezit gehad, maar de robuustheid van veel van die dingen laat te wensen over. Speling op de bout, knoppen die doordraaien. Vochtproblemen.

Mijn RX-en heb ik nooit problemen mee ondervonden die ik zelf niet veroorzaakt heeft. Menig Delkim bezitter idem. Vertrouwen, kunnen bouwen op je spullen en bepaalde features waar die goedkope dingen in onderpresteren. Instellingen voor op de rivier bijvoorbeeld. Zonder dat je last hebt van allerlei gepiep op het moment dat de stroming minder wordt. Of meer. Of vuil.

Afijn, ik hoef jou niet te overtuigen natuurlijk. Zolang ik maar overtuigd ben. En daarom heb ik de stap van RX naar NTXR durven nemen.

In een Alto kun je ook naar zuid Frankrijk rijden. Maar een A6 ligt net even wat lekker onder de reet :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
kris loos
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-01-2011 14:38

18-05-2013 19:29

delkim txi heeft zijn eigen al lang bewezen,voor dat ik delkims kocht had ik de fox eos r.
van miserie weggedaan deze vreten batterijen en de ontvangst na 30meter viel constant weg.
dus voor mij nooit meer fox.
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

19-05-2013 09:45

kris loos schreef:delkim txi heeft zijn eigen al lang bewezen,voor dat ik delkims kocht had ik de fox eos r.
van miserie weggedaan deze vreten batterijen en de ontvangst na 30meter viel constant weg.
dus voor mij nooit meer fox.


Ik had voorheen ook zo'n EOS-R set, maar wat een drama was dat inderdaad. Die van mij begonnen zelfs te piepen in de regen. Gelukkig heb ik ze toentertijd in kunnen ruilen op een NTX-R set van fox. Hier was ik erg tevreden over, maar helaas heb ik ze een jaar of twee geleden weggedaan omdat ik geen zin meer had in vissen ... (en bloed kruipt waar het niet gaan kan, nu juist wel weer zin :))