Evaringen Fox NTXR beetmelders en receiver


Ruud de Blom
Berichten: 73
Lid geworden op: 06-04-2003 02:00
Locatie: rotterdam

18-05-2010 18:36

Een dealer die nu nog de oude serie verkoopt, brrrr. De meeste dealers hebben de nieuwe serie nog niet in huis of hebben deze net binnen. Ik neem aan dat een winkelier wel eerlijk antwoord geeft, waarom niet, hij kan de oude immers retourneren.
De ntxr heeft zes verschillende kleuren welke erg mooi zijn en behoorlijk fel.
Gebruikersavatar
Jeroen v Jole
Berichten: 51
Lid geworden op: 04-04-2010 22:47

24-05-2010 20:46

Iemand nog ervaringen met de NTXR??

Wat ik bv een groot nadeel vind van de RX Digital BLUE (heb ik nu) is dat bij een aanbeet in de nacht bijna niet op de ontvanger is te zien welke hengel afgaat.

Ik overweeg daarom terug te kaan naar de kleurtjes :( om zo weer te zien welke hengel afgaat... helaas want blauw vind ik mooier.... het zou perfect zijn als de overige ledjes zwak op zouden lichten als hij afgaat en de betreffende hengel fel, dan heb je weer een duidelijk onderscheid.

de NTXR lijken me perfect omdat ze meerkleuren ledjes hebben...
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!

Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol...
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

03-08-2010 16:39

als ik 18 wordt mocht ik iets kiezen, ik zat zelf te denken aan de fox rx set, maar de mening van jullie, waarom wel en waarom niet nemen?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

05-01-2011 12:55

Zijn er nog mensen die ervaringen willen delen over de NTX-R van FOX?

We zijn inmiddels een tijdje verder sinds de N serie is uitgekomen. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Wat is er goed aan, wat niet ?

Dank je!
TTB Baits !
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-01-2011 13:23

Zichtprobleem bij RX ontvanger in de nacht is eenvoudig op te lossen door een stipje zwarte stift in het midden van het ledje van de ontvanger te drukken. Neemt een hoop felheid weg, en is goedkoper dan een nieuwe set tuters..

Ook al zou ik ook wel weer terug willen naar kleur. Kun je altijd zien welke tuter welke is, vooral handig bij losse steunen. Volgorde van alleen blauwe is lastig. Vandaar maar eventjes met stift een 1-2-3 achterop gezet ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

05-01-2011 17:16

Hè hè, eindelijk mensen die er voor uitkomen weleens een 'blauwtje' te lopen. Tot jammer als je naar de verkeerde hengel loopt. :D

Dáárom wilde ik destijds juist GEEN blauwe set! Heb nog steeds de MMXR waarbij de ledjes op de ontvanger ieder een eigen kleur hebben (schroeflensje in kleur). Vooral in de polder - waar de hengels nogal ver uit elkaar staan - bevalt dit mij prima! Kleur volgorde rood-wit-blauw-oranje lijkt me wel duidelijk, toch?
...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-01-2011 18:17

Naar de verkeerde hengel lopen is mij nog nooit overkomen hoor. Het gaat mij er meer om met mijn slaperige kop een enkele piep af te zien. Bij een run kijk ik nooit op de ontvanger, geen tijd voor.

Of je nu een STR hebt met 1 led, of niet kan zien welke led van de vier is ook niet echt een verschil. Ik ervaar het niet als een gemis ofzo..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
frederik puntdraad
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-11-2010 10:50

05-01-2011 21:19

ik heb ntx-r en en moet zeggen ze bevallen uitstekend wat iedereen ook mag beweren ik kan uit eigen ervaring putten vis er nu een seizoen mee en heb nog problemen gehad uitermate betrouwbaar heldere leds goed geluid bij run en zakker makkelijke batterijen(aa) en een sterke receiver waardoor je in de slechste atmosferische omstandigheden toch een betrouwbaar bereik hebt
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

05-01-2011 23:55

Thnx Frederik,

Kijk gebruikerservaringen ! Daar heb ik wat aan... nog meer mensen die ervaringen willen delen over de NTX-R.
(ipv rx, delkim, 3 blauwe lampjes, verkeerde hengel lopen etc etc verhalen :wink: )
TTB Baits !
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

06-01-2011 02:10

De eerste series hebben problemen met het halen van de zend/ontvangafstand wat minimaal 500 meter zou moeten zijn


Het zou MAXIMAAL 500 meter moeten zijn. En dat is nog 300 meter te ver naar mij zin....

Wie haalt het in z'n botte kop om zover bij je stokken vandaan te gaan :evil:

:lol:
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-01-2011 06:33

Bij interferentie van niet te beinvloeden storingsfactoren is zo'n beetje extra bereik wel handig..

Niet zo'n STR die al weigert bij een boompje tussen tent en tuters..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Douwe Bantema
Berichten: 174
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: Groningen

06-01-2011 07:27

Vis er nu een jaar mee en zeer tevreden. Zeer felle leds, prima bereik receiver die zonder vertraging doorgeeft. Bij de RX zat er een aantal seconden vertraging op en toch minder bereik. Enige minpuntje vind ik de beschermkapjes die wel wat dikker/degelijker uitgevoerd mochten worden.

Douwe
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-01-2011 07:31

RX vertraging en minder bereik? 350 meter en vertraging van niks in mijn setje hoor..

Of bedoel je nu de STR? Want die had dat wel namelijk ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Douwe Bantema
Berichten: 174
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: Groningen

06-01-2011 07:53

Heb meegemaakt aan een water met een dijkje er omheen waarbij de hengels onderaan de dijk van ongeveer 200 cm stonden en ik even aan het verkennen was op 50 meter, er geen ontvangst was. Een enkele piep werd niet altijd 1 op 1 doorgegeven op de RXreceiver. Bij een run werd deze vertraagd doorgegeven. Ik had een van de eerste RX bluesets, zo'n 10 jaar oud.

Douwe
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

06-01-2011 10:11

Hoe zit het eigenlijk met het batterij verbruik van de NTX-R piepers ?
Je hoort heel vaak dat deze apparaten batterijen vreten.
Wat is daar van waar ?
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

06-01-2011 17:52

zou best kunnen denk ik zelf, maar als je het zo bekijkt, zouden ze er toch wel wat aan het stroom verbruik zijn gedaan toch?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Douwe Bantema
Berichten: 174
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: Groningen

06-01-2011 18:23

Inzake batterijverbruik. Flikker de meegeleverde batterijen gelijk in de kliko, behalve de oplaadbare voor de receiver. Gebruik in de beetmelders en ontvanger Duracell procel batterijen, gaan een heel seizoen minimaal mee.
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

06-01-2011 20:59

Heb vorige week ook een ntx-r set aangeschaft , dit seizoen maar even kijken of het bevalt .

gr Sander.
frederik puntdraad
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-11-2010 10:50

12-01-2011 09:15

Douwe Bantema schreef:Inzake batterijverbruik. Flikker de meegeleverde batterijen gelijk in de kliko, behalve de oplaadbare voor de receiver. Gebruik in de beetmelders en ontvanger Duracell procel batterijen, gaan een heel seizoen minimaal mee.

hahaha douwe ben het helemaal met je eens maar in mijn optiek kun je die oplaadbare ook beter gelijk wegmikken want als je die een aantal keren opgeladen hebt dan doen ze het amper een nacht. gewoon duracell erin en je ze gaan net zo lang mee of nog langer als de blokken in je rx of delkim. ligt er ook aan hoe vaak je beet krijgt :wink:
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

18-01-2011 14:44

Vorige week een leuke deal kunnen sluiten en m'n mmxr set ingeruild voor de NTX-r set (hard-/softcase). Afgelopen weekend uitgeprobeerd: enkel een terugzakker geregistreerd, zonder resultaat helaas :cry:

Naar mijn idee heb ik de nieuwere versie: rood/bruine sync-/ledknoppen en sticker in batterijvak met 'water tested' o.i.d. Wie kan dat bevestigen?

Wat mij ook opviel is dat de 'R' rood van kleur is, terwijl vele 'reclameplaatjes' een volledig wit logo laten zien. Wat is hierin het verschil, behalve de kleur? :P

De LED's zijn zeer fel en het geluid is mooi zuiver. Kleine minpuntjes van de reciever: volume is niet geheel uit te zetten en het trilalarm had wel wat sterker gemogen. Zéker als je gebruik maakt van de bijgeleverde siliconen hoes. O ja, nog een minpuntje: op de reciever zit geen riemklip. Hiervoor dien je de siliconen hoes te gebruiken: hier schuif je je riem doorheen. Daardoor niet makkelijk 'af te koppelen'.

Ik ben in het bezit van de Fox Illuminated Euro Swingers met de rechte stekker. Deze past niet goed in de beeper (snoertje is nét te kort) omdat de stekker niet meer in de onderkant maar in de achterkant gaat. Is dat de reden waarom de nieuwe serie swingers een haakse stekker hebben gekregen? (Heeft iemand trouwens een makkelijke oplossing voor dit 'probleem'?) Overigens zit er op de achterkant nóg een aansluiting voor toekomstige producten zoals swingers met het Color Sync systeem.

Verder nog geen bevinden/ervaringen. Zodra ik die heb, plaats ik ze.
...
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

18-01-2011 15:00

Douwe Bantema schreef:... Enige minpuntje vind ik de beschermkapjes die wel wat dikker/degelijker uitgevoerd mochten worden.

Douwe


Ik neem aan dat je de hardcases over de piepers bedoeld? Wat is daar mis mee? Ik vind ze echt prima!
...
Douwe Bantema
Berichten: 174
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: Groningen

18-01-2011 17:46

de hardcases zijn de helft zo dik als van de RX, die robuuste uitvoering beviel mij wel.
kris van looy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-08-2010 14:50

18-01-2011 18:16

ga ze begin maart voor een derde keer gebruiken benieuw hoe ze het regenweer gaan trotseren
vind het maar niks dat de illuminated swingers nu vanachter ingeplugd moeten worden een truuk om nieuwe swingers te verkopen?? :-?
Plus een ntxr haaks op een hengel die omhoog gevist wordt ,dan staan deze socketjes klaar om water te vangen imo stonden ze vroeger dus beter nl vanonder

voor de rest vind ik ze wel ok
Gebruikersavatar
Rein Dekker
Berichten: 161
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

17-05-2011 11:09

We zijn alle weer een aantal maanden verder en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de ntx-r hebben aangeschaft, wat zijn jullie ervaringen tot zover.
Ook ik ben van plan om over te stappen naar deze piepers maar na de negatieve reacties heb ik het nog maar even in de ijskast gezet.

Gr Rein
Rolff van Ewijk
Berichten: 57
Lid geworden op: 22-01-2011 17:59
Locatie: Almere
Contacteer:

30-07-2011 11:23

Ik heb nu bijna een jaar de NTX - r. Heb zo goed als niks te klagen over de melders alleen heb ik er 1 die soms...met nadruk op soms eens in de zoveel tijd een piep geeft. Ook als de ontvanger uitstaat. het is dan elke keer strak om de minuut. Zet ik hem aan en uit is het weer weg. En dan komt hij er ineens weer mee. Soms een dag later of soms een andere sessie. Dacht eerst aan lege batterijen maar dat kan het niet zijn want dan zou hij volgens het boekje geel moeten oplichten en nu is het gewoon de ingestelde kleur. Ook nieuwe batterijen geprobeerd en dat helpt ook niet. Storing kan het volgens mij ook niet zijn, want het is echt de verklikker zelf. Ik ga zo verder met lezen wat hierboven staat maar mijn volgende vraag is of iemand ook zoiets heeft of weet wat het is. In de winkel krijg ik te horen dat het tussen mijn oren zit want hun kunnen niks vinden en uiteraard doet ie het bij hun niet. Verder de andere 2 zijn echt helemaal top. Ook de lamp in de tent die je kan afstellen op het infrarood systeem is super. Aanbeet, gaat de lamp ook aan.

Ik zie de antwoorden tegemoet,

Alvast bedankt en dit is mijn ervaring
Het gaat niet om het formaat, maar om het plezier dat je er aan beleeft.
( maar een grote is altijd meegenomen )