Waarme vervoeren jullie je materiaal!!!


roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

03-07-2011 10:05

kan wel 3 daagse sessie .
2 personen is even goed passen en meten

Afbeelding

sinds een paar weken is mijn corsa gesneuveld :(

Heb nu een opel astra station van 2000 :D foto komt nog wel
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

03-07-2011 10:47

Frans Klomp schreef:Wie heeft er een kleine auto en krijgt hier zijn vis spullen gewoon goed in, een kleine auto bij mij is bijv. een opel corsa of iets in die richting. Wat niet veel in de maand kost, en waar je de spullen goed vervoerd krijgt.


Hoi Frans,

Ik heb een tijdje een ford fiesta uit 1994 gehad, was vaak wel wat behelpen, maar ben er ooit eens mee naar frankrijk geweest met spullen voor 2 man voor 10 dagen, vraag niet hoe maar het is gelukt. Koste €60,- per kwartaal wegenbelasting en reed als ik een beetje mijn best deed 1 op 17. Voor jou beeldvorming, het was er zo 1:
Afbeelding

Daarna heb ik een aantal jaren in een seat ibiza uit 1999 gereden, wederom met 2 man naar frankrijk was behelpen maar ook dat ging. Koste €70,- per kwartaal en reed als ik zuinig reed 1 op 15.
Afbeelding

Je moet allen geen boot met electro e.d. mee willen nemen dan lukt het allemaal wel aardig als je een beetje knap inpakt. Echter is 6 keer verkassen in 9 nachten wel een drama en niet bevordelijk voor je motivatieniveau als het niet loopt :lol:

Nadat ik jaren elk weekend de banken plat moest gooien, de zittingen naar voren moest gooien, hoedeplank eruit, spullen eruit enz enz was ik er helemaal klaar mee en heb ik die ibiza ingeruild voor een citroen berlingo, daar gaat alles net even makelijker in maar ook dat is met 2 man naar frankrijk passen en meten hoor! Kost alleen in de wegenbelasting wel €206,- per kwartaal, kost een hoop meer en moet aardig wat km's rijden wil ik qiet rijden t.o.v. die ibiza met het verschil tussen diesel en benzine maar het comfor wat hij mij geeft m.b.t. het vissen is mij die 10 of 20 euro in de maand extra echt wel waard! Heb ook gekeken naar wat groters als een vivaro, maar dat is echt niet leuk om die particulier te rijden.

Hoop dat je hier wat mee kunt, succes met je keuze!
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

03-07-2011 11:43

Koorn,

Die achterbank moet je er gewoon uitslopen, net als de zitting. Dan past er ineens wel een boot bij.

Ik had 3,5 jaar lang een VW Polo uit 1982. 42PK!!! Geen wegenbelasting en iets meer dan tien euro in de verzekering. Vol visspullen van twee man ging 'ie tegen de wind in net 110.

Maar nu is 'ie dood. :cry:

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

03-07-2011 11:55

WPJ Barnas schreef:Koorn,

Die achterbank moet je er gewoon uitslopen, net als de zitting. Dan past er ineens wel een boot bij.


Ging niet lukken Barnasssss, achterbank en zittingen gingen er standaard uit als ik naar frankrijk ging, een boot ging echt niet lukken, had er zelfs een skibox bovenop :wink:
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

03-07-2011 12:00

Kan heel veel in.

Afbeelding

Buiten dat gebruik ik dit voor vervoer naar de stek ideaal!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

03-07-2011 12:05

Ik heb het zelfde probleem als andere al die spullen in m'n goeie auto blablabla. Dus een peugeotje 306 gekocht van tig jaar oud en daar kan alles 'makkelijk' in, wheelbarrow on de top en klaar voor de sessie. Weekje France voor twee man uitrusting heb ik nog niet geprobeerd mogelijk deze zomer.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

06-07-2011 16:56

@jaap: Hier kan ik zeker iets mee bedankt he!

Heb even gekeken naar een Berlingo, maar dit wordt wel meteen een stukje duurder. Je betaald dan idd 2 tientjes meer wegenbelasting maar een berlingo rijd zeg maar 1 op 13 en een corsa 1 op 18. Dit scheelt dan ook gauw weer tientjes in de maand aan benzine. En de nieuwprijs van een Berlingo is ook hoger, hierdoor betaal ik dadelijk ook weer 2 tientjes meer voor verzekering. Dan zit ik intotaal toch weer op 60 euro meer.
Nou begrijp ik best dat zo'n Berlingo vele malen fijner is. Maar aangezien ik nog student bent, en dus alles in de vakantie, avond uurtjes, en in het weekend moet verdienen is het nog al veel per maand extra. Maar ik begrijp goed dat als je een fulltime baan hebt dat je graag dat geld over hebt om fatsoendelijk je visspullen te vervoeren.
De vangsten maken de visser nog niet!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-07-2011 17:17

mijn carpmobiel
Afbeelding

2.0 hdi wil wel lekker rijden, tussenwand haal ik er binnenkort uit. Enige nadeel is een fluitende turbo, schijnt vaker voor te komen maar kan geen kwaad volgens de garage. Dit is een grijs kenteken uitvoering, scheelt per kwartaal toch nog 50 euro ten opzichte van een normale diesel van dit gewicht