Foto's van je vis installatie II


Gesloten
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-07-2011 20:34

Pfff

jaloezie is niet te merken hier gelukkig :D
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

29-07-2011 20:50

James warner schreef:Hierbij mijn setje dan. Jaren folders voor gelopen. Om helemaal compact te zijn gebruik ik maar 1 setje banksticks en 1 pieper. Maar....delkims komen nog hoor. Alleen eerst een nieuw stoeltje want die begaf het 5 min na het nemen van de foto.


Afbeelding


twee stokken over elkaar heen...lekker handig :(
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

29-07-2011 22:26

Afbeelding

Na de bui de 2e hengel opgetuigd.

Afbeelding

Hengels : Sportex 2,5 lbs Co Sielhorst
Molens : Good Old Shimano's 4500B, opgespoeld met Berkley Trilene Fluorocarbon
Piepers: TXI's oude model
Hangers en pod van Solar
En ik zie nog een catapult van Drennan liggen
Laatst gewijzigd door Ben de Groot op 30-07-2011 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
lenaerts jordy
Berichten: 29
Lid geworden op: 10-07-2010 18:12
Locatie: Balen

29-07-2011 22:32

Patrick lamers schreef:het is denk ik het feit dat ik het niet krijg, en het ook niet normaal vind daardoor :oops:, als je ouders het je willen geven oke, maar dan hecht je ook minder waarde aan je spullen, vraag me alleen af waarom je het nodig hebt??? ervaring opdoen is toch veel belangrijken?? denk niet dat je op je 16 een setje txi nodig hebt, of je die dan van je ouders krijgt of niet, james setje is daar een mooi voorbeeld van...


of je nu 16 bent of je bent 85 , wat maakt het uit dat je txi koopt of andere? of moet ik denk : ooh ik ben nog maar 16 , dan heb ik nog geen txi nodig , ik koop wel andere die wat goedkoper zijn.

Greetz,
J.L.
Gebruikersavatar
Jorden Van Heuvel
Berichten: 102
Lid geworden op: 16-08-2008 20:58

29-07-2011 22:57

Ik denk dat hij het verkeerd heeft verteld Jordy, als beginnende karpervisser heb je idd niet direct een delkim nodig... Als er een persoon aan mij komt vragen wat hij allemaal nodig heeft voor het karpervissen (ongeacht de leeftijd), geef ik altijd de raad om met goedkoopspul te beginnen, leer daar maar eerst eens met werken, voordat je een fortuin uitgeeft aan spullen, want wie weet ben je het na een jaar ofzo al beu. Het is in sommige gevallen ook zo dat de eerste hengel die ze kopen meestal al snel naar de haaie is (als beginnende jeugdige karpervisser).... omdat je gewoon nog niet met je materiaal kunt omgaan!

Dit is natuurlijk ieders keuze wanneer hij zijn materiaal koopt én wat voor materiaal hij koopt. Er zijn vissers die alles hetzelfde willen hebben (2x dezelfde hengels, molens, biepers...), maar er zijn ook mensen die 2 verschillende hengels, molens biepers en dergelijke hebben. Zolang je er gelukkig mee bent, en je jouw hobby kunt beoefenen is er toch geen probleem?

Je zit hier een discussie te houden die niemand kan winnen, omdat het puur een persoonlijke keuze is!

Back on topic graag!
Gebruikersavatar
Jorden Van Heuvel
Berichten: 102
Lid geworden op: 16-08-2008 20:58

29-07-2011 23:00

@Ben: mooie hengels man! Heb er hier ook nog een soortgelijke liggen. Binnenkort die hengel nog eens opsmukken, en dan post ik daar wel eens een foto van :)
koen schellinkhout
Berichten: 74
Lid geworden op: 18-05-2010 12:12

30-07-2011 03:46

Patrick lamers schreef:het is denk ik het feit dat ik het niet krijg, en het ook niet normaal vind daardoor :oops:, als je ouders het je willen geven oke, maar dan hecht je ook minder waarde aan je spullen, vraag me alleen af waarom je het nodig hebt??? ervaring opdoen is toch veel belangrijken?? denk niet dat je op je 16 een setje txi nodig hebt, of je die dan van je ouders krijgt of niet, james setje is daar een mooi voorbeeld van...


ik weet het ik ga nu reactie's krijgen als : misschien is hij wel dyslectisch bla bla bla..
maar lees alsjeblieft je post's een paar keer door voor je op verzenden drukt? vind het zeer storend als iets helemaal vol staat met onnodige en domme fouten waardoor het geheel zeer moeilijk leesbaar word.
(gaat niet alleen over deze post maar over een stuk of 4/5 die ik van je gelezen heb.)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-07-2011 05:19

Patrick lamers schreef:het is denk ik het feit dat ik het niet krijg, en het ook niet normaal vind daardoor :oops:, als je ouders het je willen geven oke, maar dan hecht je ook minder waarde aan je spullen, vraag me alleen af waarom je het nodig hebt??? ervaring opdoen is toch veel belangrijken?? denk niet dat je op je 16 een setje txi nodig hebt, of je die dan van je ouders krijgt of niet, james setje is daar een mooi voorbeeld van...



Neem het zoals het is!
Mensen zijn niet gelijk! (Gelukkig maar)

Jij bent zelf pas 13 jaar,over 2 jaar kan het voor jou ook totaal anders wezen,en zit je zelf met duurdere spullen. Loopt ook niemand te zeiken.


Valt me op

- Iemand laat een krakkemikkig setje ziet,en word onder de vloer geveegd
- Iemand laat een mooi top setje zien (15,16 jarige) en worden onder de vloer geveegd door leeftijdsgenoten. Doet mij meer denken aan jaloezie!

8)

Wat is het verschil met iemand van 15 en 25 jaar met de zelfde spullen? Niks natuurlijk! Waarom?

15 Jarige is karpervissen en wil gewoon goede spullen hebben. :wink:
25 Jarige is karpervissen en wil gewoon goede spullen hebben. :wink:

Of iemand het nu zelf koopt,of dat iemand het krijgt van zijn ouders daar zie ik ook geen verschil in. jah misschien zie ik in het krijgen van dure spullen van je ouders meer waardering. (Respect noemen ze dat)

En dan moet je geen gelijkenissen gaan trekken met het setje van James. Want er zijn mensen die er zelf voor kiezen om helemaal geen dure spullen te kopen. Want al het spul vangt vis! De vis zelf boeit het namelijk geen bal wat er op de waterkant staat. :D

Wat jij dus niet krijgt,gun je een ander ook niet! Dat komt sterk in je verhaal naar voren jammer genoeg.

Nogmaals,neem de wereld zoals het is. Dus ook met alle verschillen die er zijn! Niet iedereen is gelijk.

8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

30-07-2011 06:28

Oké, ik denk er dus over dat je eerst ervaring op moet doen met goedkoper materiaal, omdat er een grote kans is dat er een keer wat kapot gaat. Blijkbaar is het normaal je duur materiaal wild hebben, maar waarom wil je dat hebben?? Ach ja, het zal aan mij liggen, maar denk dat veel mensen van jonge leeftijd, niet gewoon goed materiaal, maar echt duur materiaal, terwijl er ook goede goedkopere dingen zijn, die spullen hebben om over op te scheppen bij vrienden etc.
Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

30-07-2011 08:18

hier een foto'tje van mijn setup;
Afbeelding
met bezoeker onder de rodpot

kan iemand mij vertellen welke rotpod dit is en welke hengels?? :oops: :lol:
zijn al oud en zou niet meer weten welk merk ed
van de hengels heb ik 3x een 2.75 en 1x een 3.0 lbs
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-07-2011 08:24

Patrick je bent zelf ook pas 13. praat dan ook zo.

Nogmaals

Nogmaals,neem de wereld zoals het is. Dus ook met alle verschillen die er zijn! Niet iedereen is gelijk.



Wat jij dus niet krijgt,gun je een ander ook niet! Dat komt sterk in je verhaal naar voren jammer genoeg.(Opnieuw)



Beter gelijk goed ervaring opdoen met goed spul. Alleen niet iedereen kan het op die leeftijd veroorloven. Dat verschil snap je toch wel?

-Opscheppen. (Klopt,sommige doen dat. Sommige niet en zijn trots! Of het nu gekregen is of zelf gekocht)
-Ervaring opdoen met minder dure spullen. (Dat is jou idee inderdaad klopt helemaal,veel andere hebben hun andere idee hierover)

-Maar waarom wil je dat hebben? (Tja waarom niet?)


Quote van jou eerder

het is denk ik het feit dat ik het niet krijg, en het ook niet normaal vind daardoor


Is dus alles mee gezegt.




Sander.

Dat is JRC Euro pod. Heb hem namelijk zelf ook gehad. Alleen enig verschil met die van mij en deze is dat de basis van de pod waar de poten aan zitten hier zilver zijn en bij andere zwart.

EDIT: Laat maar,ik zie ook andere dingen op de pod zitten wat de Euro niet heeft. Dus denk dat het een ander merk is.

Poten en het uitschuifgedeelte lijken er wel verdomt veel op.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

30-07-2011 08:34

ghehe heb de rodpod eens tijdens een vistrip in limburg of belgie gekocht tijdens een opwelling
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-07-2011 08:45

Heb hem even vergeleken.
Maar dit is naar mijn idee zeker de JRC Euro pod. Oude model
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
jurgern rijnsdorp
Berichten: 74
Lid geworden op: 28-09-2010 21:22

30-07-2011 10:24

Afbeelding
Afbeelding

van afgelopen week.
was lekker weer en ze stonden er weer netjes bij.
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

30-07-2011 10:49

Ben volledig met leen eens , Patrick je komt jezelf wel tegen als je 16 bent !
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-07-2011 11:06

Afbeelding

Afbeelding

Heb een hekel aan rodpods :P Tenminste......om ze te vervoeren. Neem al genoeg zooi mee.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

30-07-2011 17:33

Dat wordt 3 jaar wachten. :lol: :lol:
Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

31-07-2011 08:00

James warner schreef:Heb een hekel aan rodpods :P Tenminste......om ze te vervoeren. Neem al genoeg zooi mee.


Tegenwoordig zitten ze in een makkelijke opbergtas.
En een weetje voor mensen met veel "troep" als je ver moet lopen naar je stek. flikker zo veel mogelijk in je onthaakmat en gebruik het als een soort tas ;). Ik denk dat het cker 3x lopen scheelt altans voor mij zelf :)
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-07-2011 08:48

Trolly joh.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

31-07-2011 11:02

Losse steunenG JWT, eventueel met een buzzerbar erop.

Ook al heb ik onlangs een heerlijk stuk ouderwetse Fox Europod gekocht, als ik hem echt NIET nodig heb gebruik ik die dingen nooit.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

31-07-2011 11:27

Idd. lekker simpel podje voor als een bankstick de grond in rammen niet lukt.Verder gewoon banksticks prikken. Podje in elkaar zetten kost mij al teveel tijd, en neemt me teveel ruimte in beslag 8) Vind het wel mooi om sommige rodpod setjes hier te zien maar not my cup of tea.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

31-07-2011 11:32

Mooie set Jurgen !!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

31-07-2011 11:47

Mwah James,

Qua opzettijd maakt het mij niet echt veel verschil, klik-klak-draai, heb je wat hardere grond sta je ze er in te draaien. Slaan doe ik niet aan, ben gekomen om vis te vangen, niet om ze te verjagen..

Ik hou niet van te grote hoeken die m'n lijn maakt ten opzichte van de hengel, en met een podje heb je dat gewoonweg wat sneller. Plus dat je zo een hengeltje indraait, steuntjes pakt en verderop weer neerzet. Appeltje eitje dus.

Een strak podje met 3 stokken is wel een lust voor het oog, maar ik heb altijd dat gezeik met die middenstok als ik moet uitvaren of drillen. En zo kunnen we nog wel eventjes doorgaan uiteraard..

Foto's dan maar, ik maak er morgen wel een paar.. Hoop ik..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
paulus bruggeman
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-10-2009 20:51

31-07-2011 11:58

@ james...

lekker met 2 stokkies op het rietedak.....
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

31-07-2011 12:23

Beter dan 3 :roll: