Foto's van je vis installatie II


Gesloten
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-12-2010 22:37

Hoi Den,
ik ken het verhaal en heb er 1 woord voor.
Respect!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-12-2010 22:51

Henk ter Maat schreef:Hoi Den,
ik ken het verhaal en heb er 1 woord voor.
Respect!


Hoi Henk,

Dank u, dank u :wink:
Hoop dat ik je weer eens tegen het lijf loop.
Ik moet maar een keertje met Raymond bij je komen vissen op die knollenputjes van je 8)

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

17-12-2010 23:06

Dennis,

Ik heb afgelopen jaar hetzelfde meegemaakt.

Ik was met een maatje op een grote plas in brabant aan het vissen.
Na een stek te hebben gevonden, alles opgezet en toen nog de stekken zoeken.

Opeens zie ik midden op het water iets vreemds fladderen/spartelen.
Eerst dacht ik aan een volgel maar na iets dichterbij te zijn gekomen herken ik de staart van een karper.

Deze vis een kg of 15 is duidelijk al een beste poos zo aan het zwemmen dus heb um geschept en meegenomen.

De vis was duidelijk redelijk opgezet door lucht en daardoor kan die niet meer duiken.

Na een hele poos vanalles bedacht te hebben wist ik maar 1 optie en dat was met bolienaald de zwemblaas lek prikken.

Had al vaker gehoord dat men dat ook doet bij zeevissen en snoekbaarzen, heb vernomen dat zoiets weer heelt.

Of dat allemaal klopt en goed was om te doen weet ik niet maar anders was deze vis wel dood geweest denk ik, nu zwom die redelijk mooi weg.

GR Remko
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-12-2010 23:12

Hoi Remko,

Wat ik van Piet Vogel(als Snoekbaarsvisser) vernam is dat doorprikken idd helpt om de vissen naar beneden te krijgen maar overleven doen ze het helaas niet......
Maar goed, je hebt naar je beste weten gehandeld.

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

17-12-2010 23:53

Boeiend verhaal Dennis!
En een betere naam had ik ook niet kunnen verzinnen.

Herkende al een aantal plekken ook van de foto's.
Niet dat ik daar veel vis maar wel eens geweest denk ik.

Gezien we dorps genoten zijn kennen we elkaar wellicht?
Misschien ook wel helemaal niet, heb ook een stel hagenezen leren kennen in Frankrijk, hoe vaag is dat?

Ik zou ook heel veel moeite doen voor het beest!
Wie kan ik bellen:
- Een ex is dierenarts (alleen bang voor vissen, hehehe)
- De betreffende hengelsport vereniging?
- Koi boer? (beetje zelfde achterliggende passie denk ik)
- boswachters?
- dierenambulance?

Ik heb wel papieren gehaald voor vis, maar dat is hoe je ze vers moet houden als ze dood zijn en ze moet fileren.
Dat is juist wat we willen vermijden.
EDIT: Dat van die blaas doorprikken heb ik wel meegekregen daardoor...

Ik denk dat ik de vis wel even gezakt had, hoewel ik daar geen echte voorstander van ben normaliter.
Het gebrek aan licht kalmeert de vis. bovendien is het dan ook makkelijker de vis onderwater te fixeren met een paar pegs ofzo.

Wat betreft die hengel Dennis,
Maatje van me heeft 3 x 2.75lbs 12ft blauwe Balista's, (slims toch?) gekocht in randje Voorburg zeg maar.
Han was daar de huisbouwer destijds volgens mij?
En ik weet dat hij nu een 4e wil laten bouwen. Reelhouder e.d. ziet er hetzelfde uit. Alleen butt is iets anders.
Als je er één over hebt moet je me maar even een PB'te sturen, dan zal ik jullie even in contact brengen.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

18-12-2010 00:10

Snoekbaarsvissers 'gooien' de snoekbaars dan ook vaak overboord als hij van diep gekomen is, de zwemblaas komt er dan soms via de bek uit.. Door deze plons komen ze meestal wel weer op diepte. Mijn broertje had er eens 1 met hetzelfde probleem, hij heeft toen met een mesje de blaas ingeprikt zodat de vis terug kon. Een sessie later ving hij deze vis springlevend terug dus de kans dat ze het overleven is er wel!

Gr.
©
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

18-12-2010 00:12

Holy shit Dennis!

Ik kan me heel goed het klotegevoel voorstellen na het zien van een zwaar mishandelde Harrison en het "goede" gevoel dat je overhoud na het redden van een dier.

Komt me bekend voor trouwens, ooit verdween een van mij Harrisons compleet met Tournie 5500T in het Kempisch Kanaal welke ik nooit meer terugvond.
Ik was er behoorlijk ziek van kan ik je vertellen. Wel een reden om nieuwe stokken te kopen maar achteraf vond ik de rode Ballista's die ik had toch mooier dan de blauwe die ik later kocht. Zelfde verhaal voor de molens, de Entohs zijn superfijne molens maar toch heb ik nu weer een setje Tournies gekocht. :)

Over een dier redden. Anderhalve maand geleden ging ik samen met mijn maat vissen op, hoe kan het ook anders, het KK. Midden in de nacht krijg ik een aantal piepen dus ik mij nest uit naar de stokken toelopen. Net voor ik de hengel op wil pakken zie ik in het schijnsel van de verlichting van de overkant wat kringen voor de kant.

Ik probeer te focussen op wat nu precies die kringen veroorzaakt en zie dat er een of ander beest in mijn lijn is gezwommen met een nogal vierkante kop. Een kikker? Zo groot?
Ik roep meteen mijn vismaat die ook komt kijken. WTF? Ik pak mijn schepnet en schep het beest uit het water.

Het blijkt een konijn te zijn! Het arme beest lag er denk ik al een tijdje in want hij spartelde amper meer tegen. Gelukkig zat ie niet verstrikt in mijn lijn maar zat de lijn alleen om z'n pootje ofzo.

Toen ik 'm losliet liep ie heel versuft weg, een beetje strompelend maar al snel leek het beestje weer goed te kunnen lopen.

Helaas die sessie geen karper gevangen maar toch wel een goed gevoel over gehouden aan het redden van dat konijn dat anders beslist verdronken was. :)

@Lode, ik kreeg vandaag een mailtje van Anthony dat de ringen verstuurd zijn. Je hoort het van me zodra ik ze heb. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

18-12-2010 00:26

Eus Molewijk schreef:@Lode, ik kreeg vandaag een mailtje van Anthony dat de ringen verstuurd zijn. Je hoort het van me zodra ik ze heb. ;)


Toppie! De koffie staat klaar :-)
Ben benieuwd naar die clips ook!
Dan kunnen die andere molens ook op voor een nieuw baasje...
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-12-2010 00:41

@ Lodewijk,
Duh Haag is idd groter dan je denkt, dacht ook dat ik al die Hagenaars wel zou kennen onderhand maar blijkt vaak niet zo te zijn.
Moet wel bekennen dat er heel veel karrupperhengelende Peppie's en Tokkie's uit Den Haag komen die al veel hebben verziekt aan de waterkant Nationaal en Internationaal...

Mijn hengels zijn de gewone Ballista's in 3 lbs en 12 ft.
Wel heb ik 4 stuks Ballista Slims, in blauw, in 12 ft en 2,75 lbs gehad maar een paar jaar geleden verkocht.
De nieuwe eigenaars werden, en zijn nog steeds Alexander ( werkt bij De Goudvis in Den Haag ), en zijn vriendin.
Heel misschien zijn zij onderhand aan een nieuw setje toe, dus loop er eens binnen en vraag Alexander of hij er vanaf wil :wink:

@ Lesley,

Okee Lesley, dat is dan idd heel mooi maar ik heb begrepen dat doodgaan het meest voor de handliggende is.
Wellicht dat er hier iemand is op het board kan reageren met echt verstand van zaken.

@ Eus,

Dat is idd een gevoel wat je niet meer zal vergeten, dat die hengel in de plomp verdween.....

Zelf een paar winters geleden tijdens de sneeuwsessie die je bij mijn set-ups ziet een Vos mogen redden uit het water.
Waar ik viste was de kant steil en zo'n meter hoog, en zag in het donker wat beweging onder de kant van iets wat voorbij zwom, dacht eerst aan een kat, en na wat pogingen met het net lag er ineens een Vos op de kant.
Geen idee hoe lang hij/zij er al inlag maar hij had nog heel at meters moeten maken alvorens hij er op eigen kracht had uit kunnen klimmen, en hij zat ff aardig versuft op de kant.
Wellicht heb ik die Vos van de verdrinking gered, en geloof me als ik zeg dat dat me ook een geweldig gevoel gaf !

Gelukkig geen Terry Hearn die dat konijntje heeft gered, die houdt wel van een goede rabbit stew... :wink:

Heppie die geile spoeltjes al besteldt ?

Groetjes,
Tante Tackle Tart
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

18-12-2010 13:43

Lode, prima. :) Zal ergens volgende week zijn dat ik ze binnen krijg.

Dennis,

Ik heb nog geen tijd gehad te reply-en op je PBtje, heb 'm wel gelezen. Beetje gekkenhuis afgelopen tijd.

Die spoelen heb ik (nog) niet besteld maar wel nieuwe rubber ringen voor de bestaande spoelen en RVS (!) lijnclips die hopelijk wel te gebruiken zijn zonder dat meteen je nylon naar de filesteinen is.

Eerst maar eens kijken of dat wat is, anders kan ik altijd die Weston spoelen bestellen.

Ik zal een plaatje posten als ik ze gemonteerd heb.

Die Weston spoelen zijn wel mooi he? Ik heb ergens een plaatje gezien van een SS3000 met die zwarte spoelen erop.. fap fap fap. :D
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

18-12-2010 14:07

Afbeelding

Afbeelding

Zoiets? Gr.
©
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

18-12-2010 15:56

De kenner weet wel hoe ze eruit zien!
Alleen ze zijn niet echt goekoop :cry:

Afbeelding

EDIT: vraag me ook af of ze op die gewone Tournies wel zo mooi zijn?
Anders kan je ze ook niet geanodioseerd krijgen volgens mij.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

18-12-2010 16:55

michel waarom zit uw lijn achter dat klipje van de hengels? en wat voor nu heeft het?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

18-12-2010 17:38

stefan laurijssens schreef:michel waarom zit uw lijn achter dat klipje van de hengels? en wat voor nu heeft het?


Heeft met het registreren van een aanbeet te maken. De lijn heeft zo altijd een ideale hoek.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-12-2010 18:29

Sodejuu, dat ziet er stiekem wel strak uit.

Ik wacht nu nog op iemand die USA's kan voorzien van een rozenhout slinger knopje en een zwarte spoel :P
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

18-12-2010 18:59

Zoiets ja Lesley. :)

Alleen moet die Weston sticker op de onderste foto er wel echt af!

Lode, ze zijn idd in het geanodiseerd zwart of in het zilver en in diep of ondiep verkrijgbaar.

Zilver staat denk ik wel ok op een Tournie. ;)

edit: Eigenlijk bedoelde ik dit plaatje:

Afbeelding
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

18-12-2010 19:58

Kunnen die superlelijke weston stickers er wel af? Of draaien die gekke engelse hun spoelen tot ze de mooie zwarte zijde op de pics hebben?
Ps wat lees ik hier tussen de regels door over rvs linclips voor tournament's? Heeft een van jullie er al positieve ervaringen mee, ik heb namelijk een paar ss spoelen zonder clip, afgebroken....

Stijlvolle setupjes, zo zie ik ze het liefst. Zal die van mij nog eens posten als ik de laatste onderdeeltjes uit de Uk binnen heb. Lijkt wel een beetje er veel op bovenstaande.... greets William
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

18-12-2010 20:35

Ja hoor William, stickertjes kunnen eraf volgens een engelsman die ze had. ;)

Ben benieuwd naar je setup.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

18-12-2010 22:16

stefan laurijssens schreef:michel waarom zit uw lijn achter dat klipje van de hengels? en wat voor nu heeft het?


Doe ik eigenlijk al heel lang, zie oude foto:
viewtopic.php?f=38&t=25122&p=461728#p461728

Je waker loopt dan helemaal tot je hengel op.
In mijn ogen zijn dat cruciale centimeters soms.
Die fox dingetjes die ik gebruik moet je wel even opzij doen als je gaat werpen anders hoor je pats :roll: .

Die foto van die zwarte spoelen is helaas niet van mij.
Maar wie weet haal ik ook nog wel een set Cotswold hengels :o
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

19-12-2010 13:22

michel kan zo je lijn na langduurig gebruik niet beschadigen? en anders kan je toch je slinger boven aan doen, zodat je lijn helemaal recht loopt vanaf je pieper.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

19-12-2010 13:58

stefan laurijssens schreef:michel kan zo je lijn na langduurig gebruik niet beschadigen? en anders kan je toch je slinger boven aan doen, zodat je lijn helemaal recht loopt vanaf je pieper.


Even voor de duidelijkheid ik heet gewoon Lodewijk, of Lode, Lo, Lood... iets in die trant 8)

Zoals je ziet heb ik mijn lijn rollers gewoon aan de bovenkant zitten.
Maar hoeveel ruimtje zit er tussen de hengel, eigenlijk het punt waar je lijn door je buzzer heen gaat en die lijnroller?
Een paar centimeter, beetje afhankelijk van je molens natuurlijk. Bij een tourny is dat wel een stukje.
Dus bij een strakke lijn, loop ie van de roller, naar je buzzer.
Met een clip loopt ie van je hengel naar je buzzer. Wat veel meer ruimte geeft aan de bovenkant.
Afbeelding

Die fox clips die ik heb zijn gewoon twee balletjes waar je je lijn doorheen haalt. lijn loopt er gewoon overheen.
Dat beschadigt vij weinig. Is het zelfde idee als een waker zeg maar.
Die clips die op sommige hengels zitten (en illustratie) kunnen bij fout gebruik wellicht wel wat beschadigen, beetje afhankelijk van hoe zacht je lijn is ook.
Volgens mij zijn die ook eigenlijk ontworpen voor het vissen met een open beugel...

Probeer het anders eens uit en zoek de verschillen...
Ook vast wel natuurkundig te onderbouwen.
Gebruikersavatar
Tom de wal
Berichten: 205
Lid geworden op: 03-01-2008 16:44

20-12-2010 10:24

Afbeelding

Afbeelding
Carp spirit!
Gebruikersavatar
Jorden Van Heuvel
Berichten: 102
Lid geworden op: 16-08-2008 20:58

20-12-2010 17:57

Tom de wal schreef:Afbeelding

Afbeelding

:o prachtige foto's! welke beetmelders zijn dit?
Gebruikersavatar
Tom de wal
Berichten: 205
Lid geworden op: 03-01-2008 16:44

20-12-2010 18:14

Zijn Prologic Senzora 3+1 ;)

En Bedankt :)
Carp spirit!
bryan goossens
Berichten: 53
Lid geworden op: 21-01-2010 17:09

20-12-2010 21:13

Afbeelding[/quote]

weet iemand welke beetmelders dit zijn?
ik zoek er nieuwe en deze zien er echt fijn uit.
Gesloten