Foto's van je vis installatie II


Gesloten
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-12-2010 18:39

yan boo schreef:jongens, het is winter en er ligt ijs :lol:

Er ligt hier geen ijs.. Alles bevisbaar :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-12-2010 18:41

dat meen je niet sven ! hier ligt het dicht.waar kom jij vandaan dan ?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-12-2010 19:05

Pluto...

Kijk ik weer naar buiten ligt het kanaal dicht :lol: Watertemp is wel laag hoor..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Teunis Ouwehand
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-11-2010 00:00
Locatie: Hengelo in mooi Twente

14-12-2010 19:07

:lol: Hier ligt ie het hele jaar open :lol: hehehehehehe
Ego Piscis, Ego Viva
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

14-12-2010 19:12

mitchell jans schreef:mijn setje :)
Afbeelding
niet zo`n heel duidelijke foto.
er staat :
fox warrior rodpod
prologic beetmelders
ultimate culture runners
attack hengels :oops:


Ik zou zeker snel andere hengels halen, anders hoor je er namelijk niet bij!
Tight Lines !
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

14-12-2010 19:16

Job Verweij zijn dat hyperloop hengels?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-12-2010 19:54

Wat spulletjes uit het heden, en verleden..



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

14-12-2010 21:15

Dankje dat iedereen het voor me op neemt 8)
Inderdaaad hyperloop hengels
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

14-12-2010 21:22

die laattste vraagt om toch wel wat uitleg dennis ????
b de jong
Berichten: 62
Lid geworden op: 01-10-2009 22:20
Locatie: nieuwegein

14-12-2010 21:27

dennis,

mooie spullen heb je (gehad),
en wtf heb je met die daiwa gedaan?
ben je der overheen gereden ofzo?

mvg bas
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

14-12-2010 21:32

dak
auto
laten liggen
nog meer auto's
overheen
einde molen

sensatiezoekers :lol:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

14-12-2010 22:01

Wat een zooitje ouwe meuk zeg :lol: :lol: :lol:

GR Remko
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

14-12-2010 22:35

Job Verweij zijn lekkere hengeltje hoor, heb ik ook.

dennis, bij die ene foto kan je echt zien dat het van een tijdje geleden is, maar mooie setten hoor. alleen wel aardig wat verschillende hengels en rodpodden heeft u al gehad haha
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

14-12-2010 23:10

Wederom indrukwekkend Dennis,

Volgens mij zoekt een maatje van mij nog zo'n mooie blauwe Balista Slim van Han v. Boxtel 2 3/4.
Zeker niet één over per ongeluk? 8)

Vrijdag nieuwe, oude molens als het goed is! :o
Maar ik bewaar de foto's voor volgend seizoen denk ik...
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

14-12-2010 23:26

ahhh kom op even een mooie foto michel
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

15-12-2010 19:31

@ Dennis, die ene pod is een Solar Crocpod niet? nice!
Carpfishing, a way of life!
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

15-12-2010 19:48

@ dennis heb jij de lotto gewonnen ofzo :o
je hebt wel veel verschillende setjes (gehad) :wink:
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

15-12-2010 19:51

@dennis welke hangertjes zijn dat (die witte met dat kettinkje)
mvg justin
----------------------------------------------------------
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

16-12-2010 14:22

Ik ben Dennis niet, maar:
- Dat is een croc pod inderdaad.
- Die hangers lijken wel nash? met zo'n fietsketting idee
damian de ruijter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-11-2010 17:51

16-12-2010 20:18

dit is mijn oude setje nieuwe komt nog :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tom de wal
Berichten: 205
Lid geworden op: 03-01-2008 16:44

17-12-2010 11:45

Afbeelding

Afbeelding
Carp spirit!
Wesley Verlaan
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-06-2005 14:54
Locatie: Zwitserland

17-12-2010 12:04

[quote="damian de ruijter"]dit is mijn oude setje nieuwe komt nog :wink:

Leuk setje, ook al bestempel je het als oud. Ik heb die buzzerbars en banksticks ook en die werken prima. Goedkoop en succesvol. Hoeft niet altijd het allerduurste te zijn, toch?

laat je nieuwe setje snel zien!
Een vis zwemt en de meeste vis zit tussen kop en staart!
Marc Waber
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-06-2007 19:58
Locatie: limburg

17-12-2010 17:13

welke pod is dat bij de 14e foto patrick?

alvast bedankt 8)
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

17-12-2010 17:50

is dat niet solar globetrotter? kan ook dat het goedkope ultimate is, maar denk dat dit originele is, die van solar dus
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-12-2010 22:18

Geachte Heren,

Het betreft idd een Solar croc-pod, die ik speciaal voor het steigervissen had aangeschaft waardoor hij muur- en muurvast zat, dit ivm het vaak met slippie dicht vissen.

Foto 14 is idd een Solar Globetrotter, en moet zeggen dat ondanks dat ik geen B-merken-fan ben, de Ultimate desert-pod toch ook geen verkeerde was qua prijs/kwaliteit.
Ik weet overigens dat er wel wat via MPL zijn verkocht als zijn "echte" Globetrotters door mensen die de kenmerkende Ultimate schroeven vervingen door die van Solar waarna de meeste leken daar vervolgens in tuinden.....

@ Justin, Dat is de Nash Back biter, en ik heb zeker weten nooit de Lotto gewonnen !
Als je zo'n beetje alle 2dehands sites binnen Europa ongeveer non-stop in de gaten houdt, en er veel werk van maakt, kun je voor een mooie prijs heel wat leuks bij elkaar sprokkelen :lol:

Die platte Daiwa is idd het gevolg van een flink aantal autootjes die er overheen zijn gereden.
Gelijk het verhaal nog maar een keer:
Na een zeer bewogen sessie waarbij alles dagenlang heeft gedraaid om "Operation Pop-up", was ik s'avonds laat helaas niet zo scherp meer bij het uitladen van mijn spullen, uit de auto van mijn maat.
Netjes alles naar binnen gebracht, en afscheid genomen van Ray.
Krijg ik een half uur later een telefoontje van Ray met de vraag of ik niets mis ?
Hoezo ?
"Er ligt nog een pouch van je op mijn dak" !
......... Ik krijg een onbeschrijfelijk gevoel, en ga meteen op zoek naar mijn hengels in huis, die waren er dus niet....
Wat was er gebeurt, ik had de 4 pouches die op het dak vastgebonden lagen blijkbaar losgemaakt, en vervolgens vergeten de hengels mee naar binnen te nemen.
Raymond is vervolgens weggereden en was tijdens de rit naar huis 3 van de 4 hengels verloren, en was er dus door een klein wonder eentje op zijn dak achter gebleven.
Ik als en speer op mijn scooter gesprongen, en het traject wat Ray had afgelegd afzoeken.
Na een kilometer of 3 kom ik na een flinke bocht wat aangereden pouches tegen op een provinciale weg.......
Totale schade was 2 platte Daiwa's, 1 platte Harisson Ballista, 1 platte handbouw penhengel, 1 platte Abu Cardinal 44, en 2 vernaggelde Wychwood pouches...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Hoef zeker niet te vertellen hoe ik me voelde toen ik mijn spulletjes terugvond.... :-?

Ergste was dat ik nu 1 van mijn setje van 4 hengels kwijt was, en deze was niet vervangbaar aangezien het om een "speciale" Ballista voorzien van een kevlarmatje ging.
Hierdoor moest ik dus 4 nieuwe hengels kopen, aangezien je je natuurlijk niet met een afwijkende 4de stok kunt vertonen aan de waterkant 8)
Pluspunt is dat ik mijn goede vriend Mitsz erg blij kon maken met een set van 3 blauwe Ballistaatjes voor een vriendenprijsje :P

Afbeelding

@ Lodewijk, interesse in de hengel ? :lol: :D :wink:

Voor wie het nog niet kent, en evt. geinteresseerden hier het relaas van Operation Pop-up:

Dat onze hobby niet altijd alleen maar rozengeur en maneschijn met zich meebrengt laat het volgende verhaaltje blijken.....

Ik ving op een dag om 15.00 uur in de middag een karper van ergens in de 20 pond, schitterende vis die er blakend van gezondheid bijlag(op de mat).
Afbeelding
Voor ik verder ga eerst even iets over de dril:
Ik haakte deze vis op een diepte die mij nu niet meer helemaal duidelijk is maar die in ieder geval tussen de 5 en 10 meter ligt.
Op desbetreffend water drillen wij alle vissen uit de rubberboot (i.v.m. obstakels), en komen zodoende meestal op "het wijd" uit waar zo'n 25 tot 35 meter water staat.
Het drillen van een vis die op volle snelheid de diepte in schiet is werkelijk schitterend.
Zeer mooi om te zien dat een karper tijdens die dril regelmatig zijn zwemblaas leeggooit(flink wat bubbels)om de druk op de verschillende dieptes te regelen.

Frappant was dan ook deze vis minimaal de 15 meter diepte bereikte maar dat er geen bellen omhoog kwamen.
Verder geen aandacht aan geschonken........

Enfin,vis gewogen en wat plaatjes geschoten(bedankt Mitsz),vis terug in het water, en zwemmen maar....

Ik kan je vertellen dat het zwemmen prima ging maar dan helaas wel aan de oppervlakte met de rug ver uit het water !
De vis probeerde uit alle macht om naar beneden te gaan maar lukte hem gewoon niet.
Ik "lichtelijk" in paniek,in de boot met net en de vis een meter of 30 uit de kant geschept en mee naar de kant genomen.

Tjaa, wat moet je dan ?

Het eerste wat ik ons opkwam was uiteraard dat het een probleem met de zwemblaas was en duidelijk een luchtbel in zijn lijf.
Wat nu ?
Allereerst heb ik de vis in een uitgeklapt net gedaan en hem daar in laten uitrusten in ons "privezwembad", een bak van een meter of 6 breed en zo'n 100 meter lang met een diepte tot 1 meter, waarbij er slechts 1 echte uitgang is.
Afbeelding
We hadden zoiets van laat hem maar even rustig liggen en wie weet komt het wel goed.
Dus niet...hij bleef maar op zijn zij vallen alsof een zak lucht hem op zijn zijkant duwde en kon vervolgens niet meer rechtop komen.
Vervolgens heb ik zo'n uur in het water gestaan en de vis zoveel mogelijk rechtop gehouden maar zonder verder resultaat.
Als ik hem losliet donderde hij gewoon om.

Op een gegeven moment hadden we zoiets van,"wat moeten we nu" ?
Stel in het ergste geval dat het niet meer goed komt,wat moet je dan met deze stumper ?
Loslaten is geen optie omdat ie dan ten prooi valt aan baldadige jeugd, stropers, boten, hongerdood enz.
De enige optie lijkt doodmaken......... :-?
Ik gaf al aan dat ik nog liever al mijn hengels zou breken(deze opmerking kreeg nog een staartje.....), en zou stoppen met vissen dan dat ik zo'n vis zou moeten doden.
Vervolgens Mitsz en Raymond aangekeken en stonden er ook een beetje fluitend bij van"Kuch kuch,ikke echt niet".

Enfin,vis ligt op zijn kant in het net, en doet behalve een beetje ademen verder niets.
Ik wat mensen gebeld(snoekbaarsvissers die vaker te maken krijgen met zwemblaasproblemen), en wellicht wisten wat te doen,helaas zonder al teveel positief resultaat.
Helaas kon ik de Heer G.Gerlach van Sportvisserij Nederland niet bereiken omdat ie zijn telefoon niet opnam.
Ik heb hem op dat moment flink vervloekt,maar bleek later dat ie op dat moment voor het altaar stond om te trouwen.
Maar goed het blijft een k*texcuus.....(geintje Gerwin)

We besloten de vis maar een nacht in het net te laten zwemmen in de hoop dat de blaas zich zou herstellen(voor zover mogelijk).
Ik heb er bewust voor gekozen om de vis niet in een bewaarzak te doen omdat het mij persoonlijk beter lijkt om een toch al "zwakke" vis niet een "beklemmende" zak te stoppen maar juist een beetje de ruimte te geven.

s'Nachts hebben we nog een aantal keren gekeken maar de stumper bleef op zijn zijkant liggen.
Vervolgens om een uur of 11 besloten Gerwin nog eens te bellen en een ideetje voor te leggen.
Gelukkig was ie toen weer nuchter en kon hij zijn telefoon gewoon opnemen....

Hij vertelde dat zo'n probleem vrij zelden voorkomt bij karpers en dat het gewoon een moeilijk geval zou worden.
Ik stelde voor dat ik de vis in een bewaarzak verzwaard met een paar kilo lood aan een touw zou laten afzinken, hem vervolgens daar een tijdje zou laten om de druk op de blaas te vegroten met wellicht een positief effect,en daarna rustig aan weer naar de oppervlakte zou halen.

Gerwin vond het een prima idee, dus zo gezegd zo gedaan.
Vis in zak met 2 kilo lood, al het touw wat we hadden(meter of 8), en naar diep water om hem te laten afzinken.
Na een minuut of 20 vis rustig omhoog gehaald, metertje voor metertje en helaas kwam de vis nog steeds als een ballon bovendrijven,waarna Raymond de vis de naam "Pop-up" heeft gegeven....
Wellicht dat ofwel de diepte niet groot genoeg was geweest of hij gewoon niet meer te genezen was.

Op dat moment zo'n 24 uur verder en nog geen positief resultaat.
Toen besloten we om de vis de vrijheid te geven, er met de boten/netten achteraan te gaan, en te kijken wat er zou gebeuren.
kortgezegd heeft de vis zo'n 600 meter rondgezwommen aan de oppervlakte met rug en deel van staart boven water.
Wederom vis geschept en weer terug in het net.

Verder de hele middag bezig geweest om de vis rechtop te houden,wat wel steeds beter ging.
Begin van de avond besloten om hem wederom een nacht in het net te laten liggen/zwemmen.
Die nacht werd de vis zeer actief en nam verwoede pogingen om uit het net te springen(!!), niet zo raar natuurlijk al je al anderhalve dag in zo'n klotenet zit.

De volgende ochtend besloten we 1 ding, doodmaken was nog steeds GEEN optie omdat ie gewoon levendig genoeg was.
Vervolgens heb ik de vis in ons "privezwembad" losgelaten en er continue met een net achteraan gewaad.
Ik heb de vis zeker een uur laten zwemmen en leek steeds beter te gaan behalve dat ie nog steeds niet geheel onder water kon verdwijnen.
Ook waren mijn benen zo onderhand "afgestorven" van de kou en had ik een stevig koutje te pakken in mijn rug !
Volgende poging die ik ondernam/we ondernamen was de volgende:
ik had reeds een meter of 20 touw geregeld en deed hetzelfde als de dag daarvoor maar dan naar een diepte van 20 meter.
Had helaas ook niet het gewenste effect maar heeft hem achteraf gezien waarschijnlijk wel goed gedaan.

Ik besloot eens te testen hoeveel druk er nodig was om de vis naar benden te krijgen en kwam uit op 6 ons om hem net naar beneden te krijgen.
Ik kwam op een idee wat voor de meesten nogal beestachtig in de oren klinkt en dat was om iedere buikvin te voorzien van 3 ons lood,en ook na overleg met Gerwin leek hem dat idd een van de laatste opties.
Achterliggend idee was dat de vis met dat lood aan zijn lijf zou zwemmen minimaal totdat ie weer een keer gevangen zou worden.
Uiteraard geen pretje maar beter dan doodgeslagen worden lijkt me !

Na een beetje praktiseren kwam ik op de volgende constructie:
Ik nam twee stukken stevig tube van de zelfde lengte met aan ieder een gewicht van 300 gram.
Deze zouden dmv tie-raps aan de rugvin bevestigd worden(het voorste "zaag" gedeelte,uiteraard na enig boor en snijwerk....
Bedoeling zou dus zijn dat langs elke flank 3 ons lood zou hangen tot halverwege de buik.
Om het zooitje wat stabieler te maken zou ik de twee stuken lood onderlangs ook weer doorverbinden mbv een stuk powergum (rekkend zodat het niet zou gaan snijden/irriteren in de huid/buik.

Op het moment dat ik de "operatietafel" klaar had besloten we om hem nog eenmaal los te laten en te kijken wat ie zou doen.
We zetten hem in ons "privezwembad" en laten hem gaan,hij zwemt richting schoeiing waar net 2 cm water boven staat,gaat op zijn flank,gaat er overheen en hij ging de diepte in.
Kon uiteraard zo zijn dat ie genoeg kracht had verzameld om een korte tijd onder te blijven en vervolgens weer boven zou komen.
Daarom ben ik met de boot het water op gegaan en heb een minuut of 20 over het water getuurd om te zien of ie daadwerkelijk onder bleef.
Gelukkig niet meer gezien !

Ofwel was ie zo geschrokken van onze operatietafel, en beestachtige ideeen ofwel heeft dat afzinken naar 20 meter hem toch goed gedaan,denk dus het laatste.

ERG fijn om te zien dat deze vis na 48(!!) uur wellicht toch weer enigszins de oude is !
En zeker dat dat is gebeurt zonder de (on)noodzakelijke "versieringen".

Uiteraard hoop ik dat ik "Pop-up" op een later tijdstip nog eens in volle glorie mag bewonderen op mijn mat.

Doel van dit verhaal is niet om schouderklopjes te ontvangen maar meer om te zien hoe jullie tegenover zoiets staan.
Wat zouden jullie doen ?
Zouden jullie desnoods ook vissen gaan verzwaren of andere extreme middelen gebruiken of zien jullie dat als pure dierenbeulerij ?

Lijkt me leuk als er mensen zijn die hun reaktie bij de redactie kwijt willen en wellicht dat er in de toekomst een aantal van geplaatst zouden worden.

Over dat "staartje" mbt gebroken hengels het volgende.
Helaas was het zo dat ik tijdens de terugreis idd mijn dierbare hengeltjes ben kwijtgeraakt, :cry: :cry: :cry: !
Maar goed,ik zal het wel verdient hebben of zo......

Mvrgr Dennis van den Bogaert
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 19-12-2010 12:03, 3 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gesloten