Wie van de 4?


Plaats reactie
Mari Bens
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-08-2008 13:38

05-08-2008 13:36

Na wat zoekwerk op de site het internet en de reactie's hier ben ik tot een 4-tal boten gekomen.
Mijn vraag welke boot zouden jullie adviseren en waarom?

Het gaat om de:
Powercatcher
Baiter
Big Dropper
Carpcatcher BT-05

Bedankt alvast.
http://www.camoucarp.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

05-08-2008 17:42

Gewoon de baiter van Cor nemen. Is altijd goed, en als je er een keer wat mee hebt dan zal Cor je er altijd mee helpen. Als ik een boot zou kopen dan zou ik ook zeker voor deze boot gaan.
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Hans Gielissen
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-01-2004 20:07
Locatie: Eindhoven

05-08-2008 19:10

zoals je al eerder aangaf wil je een releasekoppeling. Die zit alleen op de Big Dropper en op de Baiter (2 zelfs). Ik denk dat Leon van Powercatcher er wel een op wil zetten als je er speciaal om vraagt.
Twee motoren was ook je voorkeur. Blijft er eigenlijk maar 1 over (Big Dropper).
De boot moet lang varen op 1 accu. Kom je bij de Baiter uit en bij de carpcatcher (maar die heeft weer geen releasekoppeling. De Big Dropper heeft vanwege zijn twee accu's (tegenwoordig alletwee 12 v.) ook een lange vaartijd. Big Dropper is de enige onderlosser.
Carpcatcher en Powercatcher hebben een kiepbak waar ook je rig in moet. Op grotere afstanden wil het lood er nog wel eens uitgetrokken worden als je lijnafgifte op de molen
even hapert. De carpcatcher heeft als enige een standaard nodig om het roer te beschermen (vind ik een nadeel) Alle vier de boten hebben zich al lang bewezen. Zijn alle vier goed.
In prijs zit er met zoveel mogelijk dezelfde opties ook geen wereld van verschil in.
De powercatcher zal het goedkoopste uitkomen en de Carpcatcher het duurste, de Baiter en de Big Dropper komen vrijwel op de zelfde prijs uit.
Ik heb uiteindelijk voor de Big Dropper gekozen maar het was close met de Baiter. De carpcatcher viel bij mij als eerste af vanwege de kwetsbaarheid van het roer en omdat ik geen enkele reden zie waarom die boot duurder moet zijn dan de andere. De keuze zul je echt zelf moeten maken op basis van wat jij het belangrijkste vindt en waar jij het beste gevoel bij hebt. Succes.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

05-08-2008 20:05

De carpcatcher viel bij mij als eerste af vanwege de kwetsbaarheid van het roer en omdat ik geen enkele reden zie waarom die boot duurder moet zijn dan de andere. De keuze zul je echt zelf moeten maken op basis van wat jij het belangrijkste vindt en waar jij het beste gevoel bij hebt. Succes.[/quote]

Ik denk dat dat een stukje betrouwbaarheid is.
Hij is mischien de minst mooiste van allemaal maar wel de beste.
Van alle voerboten staan hier wel dingen beschreven die niet deugen,maar die van schrijver niet!


Groet,

Gradus
....................
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

05-08-2008 22:25

Mis eigenlijk nog een smartboot?

Vindt overigens wel een beetje raar dat je nu weer om meningen gaat vragen terwijl je al een soort gelijke topic hebt lopen :roll:

Zie hier; http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=38&t=50166

VOERBOOT WELKE?
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

06-08-2008 11:08

gradus scholtens schreef:Ik denk dat dat een stukje betrouwbaarheid is.
Hij is mischien de minst mooiste van allemaal maar wel de beste.
Van alle voerboten staan hier wel dingen beschreven die niet deugen,maar die van schrijver niet!


Groet,

Gradus


Ook een schrijver boot heeft nadelen.

ik heb zelf met een carpcatcher gevaren, en vindt het waardeloos!
Ik vond hem niet fijn varen, met een beetje wind had hij al moeite, dan nog niet over golven gesproken.
Hij is lomp groot, het standaard wat je nodig hebt lijkt me zwaar irritant, en vind het helemaal waardeloos dat je voor zoveel geld, wel zelf het pinnetje van de voerbak weer in het palletje moet stoppen om opnieuw uit te varen.
Geef mij maar lekker de baiter, is langer dan andere boten maar daarentegen is die wel de helft lager, waardoor hij bijna geen wind pakt, snachts schuif ik hem onder me stretcher, en als me auto tot de nok vol geladen is, krijg ik de baiter nog tussen me spullen en het plafond van de auto.
Standaard is niet nodig omdat er een beschermbeugel onder het roer zit.
Je kunt lekker veel voer kwijt in de bakken, en nog gedoseerd voeren ook.
Hij vaart dwars door de hoge golven heen met veel wind, en hij vaart redelijk snel.
Korte draaicirkel, en met het wierfilter vaar je dwars over de lelies heen als het moet.
Elke kant van de boot heeft een andere kleur ledverlichting, waardoor je snachts goed ziet welke kant je opvaart.
En nog een voordeel is, dat de opties voor de boot niet zo verschrikkelijk duur zijn.
Hij is niet voor niets verkozen tot voerboot van het jaar 2007, en is voor 2008 opnieuw genomineerd.

mvg
Wannie Wedduh?!
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

06-08-2008 15:47

Iemand ook nog ervaring met de Navigator?
Ik ben benieuwd of er al meer over te zeggen is.
Plaats reactie