Bewegingsmelder voor naderende personen


Plaats reactie
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

27-06-2008 19:38

Hoi allen,
Ik vis 's nacht vaak alleen en zou een bewegingsmelder willen hebben. Wat ik niet wil, is een bouwsel met touwtjes en piepers.

Na wat zoekwerk op internet vind ik en Franse firma die speciaal voor karpervissers bewegingsmelders maakt met de naam "endura spy", met een detectiehoek van 120 graden. Zie http://www.atropa-technologie.com/

Zie deze URL voor een plaatje van de "spy":http://www.fishingtackle24.de/product_info.php?pName=AtropaInfrarotSenderSPY&cName=Bissanzeiger-ReceiverSounderbox

Heeft iemand ervaring met dit (dure) systeem dat wel mensen maar geen dieren detecteerd, of heeft iemand een ander systeem? (Liefst geen dingen die bij iedere langslopende eend of rat afgaan)
Laatst gewijzigd door Casper Huizer op 27-06-2008 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.
wiebrand dragt

27-06-2008 20:41

deze
allarm.JPG
(66.62 KiB) 1695 keer gedownload
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

27-06-2008 21:05

Bedankt voor deze bijdragen, maar ik ben meer benieuwd naar mensen die ervaring hebben met het systeem van Atropa of met een ander electronisch systeem 8)

Ik kan zo snel niet vinden of er in Nederland een importeur is van Atropa. Als iemand dat weet dan hoor ik het ook graag.
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

27-06-2008 23:36

Een vriend van me , die heeft een systeem en dan zet die hem naast ze tent en als ik dan naar z'n hengels loop gaat er een alarm af.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

28-06-2008 04:21

Leuk om dat allemaal aan te schaffen.
Waar zijn julie bang voor?????
over paar jaar als overal van die dingen staan,krijg je gewoon een pistool op je hoofd of slaan ze je meteen t licht uit.
Ga golven of tafeltennis spelen als je met die gedachten moet vissen.
paranoide gasten.of scheitluizu.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

28-06-2008 10:42

Casper,

Bij de meeste bouwmarkten hebben ze ook van die bewegingsmelders.
Deze kosten rond de 10 a 20 Euro als ik me niet vergis. (voorbeeld)
Backstick eraan monteren en klaar.
Gr.
Edward
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

28-06-2008 11:11

ron thijsen schreef:Leuk om dat allemaal aan te schaffen.
Waar zijn julie bang voor????? over paar jaar als overal van die dingen staan,krijg je gewoon een pistool op je hoofd of slaan ze je meteen t licht uit.
Ga golven of tafeltennis spelen als je met die gedachten moet vissen.
paranoide gasten.of scheitluizu.


Wat een kortzichtige reactie. Er zijn diverse incidenten die deze apparatuur interessant maken. Als ik bang was dan bleef ik wel thuis. Ik ben niet bang maar vis vaak 's nachts in mijn eentje. Ik wil dan graag wakker worden als (ongewenste) gasten naderen. Dit is dan ideaal. Ik vroeg overigens om informatie over deze apparatuur en niet om een discussie over waarom ik dit zou willen hebben. Het nut daarvan bepaal ik zelf en bovendien loopt over dit nut (of juist niet) een thread bij "discussie".

Heeft iemand ervaring met die dingen van een bouwmarkt? Ik ken die bewegingsmelders wel maar of die ook op batterijen gaan en of ook een acoustisch signaal geven....
Gebruikersavatar
rolf bakhuis
Berichten: 28
Lid geworden op: 23-08-2005 09:08
Locatie: Elst

28-06-2008 11:43

Casper, ik gebruik al jaren een bewegingsmelder van de "gamma". Ook ik ben niet bang 's avonds maar vind het wel fijn als ik lig te slapen/snoozen dat ik merk als iemand bij mijn hengels staat. geeft me toch een prettiger gevoel. De bewegingsmelder die ik heb werkt naar behoren, ik plaats hem middels klitteband op een banckstick. Je kunt ook zodoende de hoogte afstellen waardoor hij niet afgaat bij kleine dieren.
Ik heb hem wel in groen gespoten, vind wit toch een beetje te opvallend. De mijne werkt op een 9 volt batterij al 2 jaar!

Gr Rolf
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

30-06-2008 12:08

Heb je tijdens een eventuele run meteen je stek verlicht...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

30-06-2008 12:16

Even voor mij dan je hebt een bewegingsmelder,
die dan geluid maakt van de gamma of wat? of hoe of waar sluit je die op aan ?
want ik had het gister ook lag te snooze/slapen stond mijn vismaat aan mijn been teschudden.
helemaal niet gemerkt!, ik schrok er wel van. Ik dacht ik slaap niet zo vast..
You know youve played warcraft too much when....

Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-06-2008 13:08

Ik heb net als Rolf een bewegingsmelder, maar dan van de Blokker. Voor een paar tientjes ben je de man. Dit apparaat neemt bewegingen waar in een behoorlijk brede hoek en geeft een instelbaar geluidsignaal (van tamelijk neutraal tot irritant doordringend). Geen licht signaal en ik denk dat Kevin op tuinverlichting doelt en niet op de draagbare bewegingsmelder voor binnenhuis inbraakbeveiliging waar het hier om gaat. Ik monteer hem met een elastische velcro band op een bankstick. Bij regen gaat er een plastic zak omgekeerd overheen. Nooit problemen met vocht gehad, terwijl het apparaat blijft melden, dus dit werkt afdoende. Apparaat werkt op de standaard grotere zaklantaarn batterijen. Het maakt geen onderscheid tussen mens of dier. Beweegt er iets door het detectieveld heen, dan gaat het alarm af. Doorgaans kan ik hem zo opstellen dat het een breed veld achter de tent bestrijkt, zodat de melder niet afgaat als ik voor de tent bezig ben. Ik heb wel eens vals alarm, maar dat zit mij niet in de weg. Beter attent op onraad, dan door onraad heenslapen.

De reactie van Ron vind ik totaal buiten proporties. Als visser in de nacht ben je kwetsbaar en er is niks tegen deze zeer vriendelijke manier van persoonsbeveiliging. Bovendien is het doorgaans stiekume snelroof of andere ballorige onzin en deze gasten schrikken behoorlijk af als ze opgemerkt worden. Gewapende roofovervallen aan de waterkant zijn gelukkig in de minderheid, daar doen die melders niks aan toe of aan af.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

30-06-2008 20:29

Een bewegings melder bewijst zeker zijn nut....ik gebruik er zelf ook eentje.

Een paar jaar terug werd een kennis van mij s'nachts berooft van zijn hengels zonder dat hij hier iets van had gemerkt.....fijn zo s'morgens wakker worden en je spullen zijn weg.

Ik heb er 1 van de gamma....en vorig jaar heeft mijn vrouw er opgekocht bij het Kruidvat voor 2,50 (dat waren toen 4 stuks waarvan ik er 3 heb verkocht en 1 als reserve heb)......dat waren exact hetzelfde model en merk dan die wat de Gamma verkocht voor 17,95.... 8)

Je kan deze melder eenvoudig op een bankstick zetten doordat er in het bestaande beugeltje diverse gaten zitten waar je het telescopisch gedeelte v/d bankstick door kan stoppen zodat hij goed vast zit.

Grtz.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

06-07-2008 19:11

Ik heb verschillende soorten liggen. Een simpele met bewegingsmelder, deze is in te stellen met ding/dong geluid (winkel), 110 decibel alarmgeluid, of enkel de ingebouwde lamp die aan springt als je in de detectiehoek loopt. Combinaties hiervan zijn ook mogelijk ( ook als gewone bivylight te gebruiken). Daarnaast heb ik ook er ook nog 1 die ik wat persoonlijk wat fijner vindt. Deze komt met 2 afstandsbedieningen, hiermee schakel je het detectiealarm aan vanuit je tent. Je hebt dan eventueel nog zo'n 30 sec. om je in je bivy te settelen voordat het alarm geheel ingesteld is. Kom je daarna door de detectiestraal dan geeft het alarm een paar korte piepen zodat je het alarm uit kan schakelen met de afstandsbediening ( als je bijvoorbeeld een run krijgt en je tent uit komt). Schakel je het alarm niet uit dan gaat het alarm binnen enkele seconden over in een 110 decibel sirene. Dit systeem werkt uitstekend. Zelf even groen of zwart verven en klaar, een zakje of transparant hulsje er om heen als het regent.

De eerste kost iets van 5 euro, de 2e toen iets van 50 gulden ( Praxis/Gamma etc.)

Tip: Bij conrad hadden ze ook kant en klare groene en weerbestendige wildmelders, iets van 15 euro meen ik.

Gr. Lesley
©
Plaats reactie