Eos-r of Micron RX Digital pierper set???


Plaats reactie
Bastiaan de Haan
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-05-2008 18:13
Locatie: Landgraaf

22-06-2008 17:46

Wil nieuwe set piepers en ben aan het twijfelen tussen deze twee sets wat vinden jullie er van???
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

22-06-2008 17:56

Het is natuurlijk wat je zelf wil. De eor-r is met druk toetsjes en elke stand kan je volgens mij 6 standen verstellen. Dus gevoeligheid is in 6 standen te zetten. De RX heeft en bediening met draaiknoppen.

Beide zullen het prima piepers zijn. Ik zelf heb de eos-r set gehad en was daar tevreden mee tot ik aan de test sloeg met de delkim TXI. En heb uiteindelijk gekozen voor de delkim omdat ik die draaiknopjes veel lekkerder vindt om in te stellen.

Succes met je keuze 8)
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Bastiaan de Haan
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-05-2008 18:13
Locatie: Landgraaf

22-06-2008 17:59

Was je er niet tevreden over vanwege de druk knopjes?
En hoe zit het met het stroom verbruik? gaat de receiver en beetje lang mee?

Bedankt voor je antwoord

gr Bas
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

22-06-2008 19:23

Op zich bevielen ze goed. Drukknopjes is even wennen maar was mijn 2de set piepers en had daarvoor een spro setje met draaiknoppen. Stroomverbruik; Ja wat zal ik daar van zeggen. Er gaat een speciaal maatje batterij in die wat duurder is als een gangbaar soortje, dus dat moet je even meenemen in de keus. Verbruik van stroom ligt in iedergeval zeker hoger dan bij de delkim die ik nu heb. Maar daar gaat ook een gewoon 9volt blokkie in. De receiver is oke. Je hebt de gewone rx en de rxpro. Het verschil zit volgens mij in de trilstand. die wel op de pro zit maar niet op de gewone rx. In de receiver gaan overigens gewone AAA batterijen. Dit zijn oplaadbare en ik had altijd een gewoon setje mee voor de break.

Wel jammer vind ik dat er op mijn delkims geen bivylight kan (die aanspringt bij een run). Iets dat zeker een aanrader is voor als je voor de eossen mocht gaan. Is net mooi licht om je schoenen/slippers aan te trekken. Alles ook weer in gevoeligheid in te stellen.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

22-06-2008 20:32

heb nog 2 eos-r piepers met een rx3 receiver te koop. 1 jaar oud, in perfecte staat met dozen en alles erbij.
ook de bon heb ik nog.
voor 300 euro weet je alles.

gr. rick
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

22-06-2008 22:08

Heb zelf ook de eosjes....

Eerst heeft mijn zwager ze gekocht...en ik heb ze toen eens bekeken en vond het maar niets....

Na een half jaar heb ik hem eens gevraagd hoe ze waren tov de vorige beetmelders SX'en en hij was er heel tevreden over hetgeen mij heeft doen besluiten om ook maar een set te kopen.

Energy verbruik vind ik wel meevallen....de eosjes gaan toch wel erg lang mee vond ik aangezien er een zender inzit. Daarintegen is de receiver idd wel een stuk sneller leeg.....maar nu moet ik wel ook zeggen dat de meegeleverde accu's (AAA) een lage mA hebben, ik heb deze dan ook vervangen door betere accu's.

Ik heb ze nu dikke 10 mnd en heb er ook al meerdere dagen aan een stuk in de regen ermee gezeten....geen problemen gehad ermee.

Ook het geluid ervan is super....vandaar dat ik ook bij Fox blijf (toch al 15 jaartjes lang...hehehehehe) als het om beetmelders gaat dan.

Grtz,

Fred.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-06-2008 22:50

Bastiaan,


Ik ben sinds 2 weken tevreden gebruiker van de RXen. Voorheen had ik Delkim's maar RX vindt ik persoonlijk stukken beter blijven werken zodra het vriest of hard regent. Het rollertje rolt gewoon terwijl het trilplaatje vastvriest of minder gevoelig wordt zodra er water tussen zit.
Met de Eos-r ben ik niet bekend. Ik kan daar dus ook geen fatsoenlijk oordeel over geven.

Het positieve van de RX vindt ik de duidelijke,blauwe LED's die aangeven wanneer je een zakker( knipperend LEDje en afwisselende toon) of een wegloper (monotome toon) krijgt. De gevoeligheid is ook op 2 manieren in te stellen, namelijk dmv de rollermagneetjes of vibratie's(Delkim-principe).

Maar de RX heeft zn laatste productiejaar gedraait, setjes worden nieuw voor net €600 aangeboden. De Bleu-set is een handig gevoert piepschuim koffertje met 3x RX Blue en RX-ontvanger in een leren beschermhoesje.

Kortom; nooit geen miskoop!!!

Suc6 met je keuze. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Bastiaan de Haan
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-05-2008 18:13
Locatie: Landgraaf

22-06-2008 23:12

Ey jongens bedankt voor jullie antwoorden 8)

Denk dat ik wel en stukje dichter bij men besluit ben

En wat FOX betreft ik heb zowat de hele catalogus van fox thuis liggen hahaha :lol: op men tent na tis en Ultimate bivie :oops:

Tot nu toe ga ik voor de Eos-r set ook en beetje omdat het en nieuwe lijn is Optonic's is van Fox

Gr Bas
Plaats reactie