Ogen hengel staan scheef?


Plaats reactie
Toon Teniers
Berichten: 102
Lid geworden op: 17-04-2008 21:31

11-06-2008 22:49

Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe stok gekocht, de soul the dutch 2,25 lbs. Ik was al even op zoek naar een lichte hengel voor een goede prijs en deze zag mij er wel in orde uit.
Nu kom ik thuis en bekijk ik de hengel in detail en dit viel mij op:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een deel van de ogen staat niet recht. Is dit normaal?
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

11-06-2008 23:08

normaal is het niet maar zal ook geen nadelen hebben als je je er echt aan stoort zou ik ze gewoon bijbuigen of anders terugbrengen....vergeet niet dat er misschien wel 1000 van die stokken worden gemaakt per dag....

het blijven fabrieks hengels...

gr jeroen
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-06-2008 09:41

Senne
Het scheef staan van de ogen zal zolang je ze gebruikt nog wel een aantal keren voorkomen. Het gebeurd meestal tijdens transport van en naar de waterkant. Je kunt ze gewoon heel voorzichtig bijbuigen. Dat je zo nieuw uit de doos hebt gekregen zal waarschijnlijk gebeurd zijn tijdens de opslag bij de winkelier. Er is maar heel weinig kracht voor nodig om de ogen iets te verbuigen. Het kan geen kwaad maar inderdaad ziet het er slordig uit. Helaas kan een winkelier niet iedere hengel van te voren nazien.
Gr Piet Vogel
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

12-06-2008 12:40

In de tijd dat ik nogal eens geregeld een feederstok wou pakken is mij ook opgevallen dat ogen vaak scheef staan of scheef komen te staan, echter is het zo dat het bij een enkele hengel opzettelijk is gedaan en dat het dus fabriekswerk is, waarom dit zo is weet ik niet het zal wel een bepaalde functie hebben. Waneer je de desbetreffende hengel in verpakking hebt gekocht zou je het recht moeten hebben voor het krijgen van een nieuwe, lijkt mij een kwestie van terug naar de winkel gaan, je bon laten zien en een nieuwe hengel mee terug naar huis nemen. Of niet?? :roll:

De ogen rechtbuigen lijkt me geen goed idee, des te vaker je ze terug/bij-buigt des te zwakker ze zullen worden en uiteindelijk zullen ze breken.

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-06-2008 12:53

Beetje onzin. Hoe dacht je dat bij het maken van de hengel ogen gericht en rechtgezet worden?

En voordelig gekocht moet toch wat nadelen in de kwaliteit en de afwerking hebben. Nou, hier heb je er één. Gewoon zoals Piet aangeeft voorzichtig weer recht zetten. Durf je dat niet aan, ga dan naar de winkel. Maar verwacht geen nieuwe hengel. Deze is namelijk prima in orde.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Anonymous

12-06-2008 17:20

mijn shimano beastmasters hebben het ook allebij een beetje maar wel allebij de hengels het zelfde

zou het lekker zo laten en niet gaan buigen
kan alleen maar zwakkerwoorden en zo heb je er denk ook geen last van ik iedergeval niet
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

13-06-2008 11:52

Kees,

Mij leek het met opzet gedaan aangezien de hengels in de winkels te koop stonden, deze lijken mij dan nieuw en naar mijn idee horen je ogen dan niet scheef te staan tenzij dit de bedoeling is geweest.
Zou het dan ook in de winkel al zo zijn dat de ogen door het vervoer oid scheef zijn gaan staan?
Ach ik weet het niet, het lijkt me wel link om er zelf aan te gaan klussen, zou dit door de winkel laten doen want volgens mij houd je dan je garantie??

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

14-06-2008 00:07

De ogen van mijn penhengel staan allemaal ook wat scheef, nog wat erger dan de hengel van de Senne, het zijn 1 potige hoog afstaande sic ogen van verenstaal, dus bijna niet te verbuigen zonder de wikkelingen te beschadigen. Ik heb me daar nooit aan gestoord en vistechnisch maakt het niets uit. Hengel is inmiddels 12 jaar oud en ik vis er graag mee. Ik kan een foto plaatsen als daar behoefte aan is ter vergelijking.
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
Gebruikersavatar
Steven Somers
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-06-2008 12:04

19-06-2008 17:30

Het is inderdaad geen goed idee om die ogen zelf terug recht te zetten (als het al niet met opzet is dat ze scheef staan)
Om een antwoord te geven op wat kees ouwehand zei, "hoe doen ze dat dan in de frabriek":
Net als bij een bril met een gebogen beentje ofzo, opwarmen, en dan pas buigen.
Door zelf te gaan plooien zonder verwarmen zullen de ogen inderdaad verzwakken, en op het laatste, door vermoeiing breken...
(van die vermoeiing ben ik niet zeker indien het van die SiC ogen zijn...)
Plaats reactie