Micron M, te repareren?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

05-06-2008 15:47

Beste mensen,

Afgelopen sessie kwam ik er achter dat één van mijn twee Fox Micron M's het niet meer deed. Aangaan ging perfect, maar het magnetische wieltje gaf geen registratie meer van beweging. Thuis aangekomen natuurlijk het ding opengemaakt, om te zien of er wellicht vocht in was gekomen. Vocht viel nergens te bekennen, echter, het gevolg ervan wel. Op het linkerpootje van het stukje elektrotechniek dat de magneet in het wieltje registreert zat namelijk een soort witte erosie, die bij mijn andere pieper niet aanwezig is. Voor de duidelijkheid heb ik hier ook een foto'tje van:
Afbeelding

Nu vraag ik mijzelf af: Is dit bijvoorbeeld schoon te maken, waardoor de pieper weer zal werken, of is dit onderdeeltje wellicht te vervangen? Of is het makkelijker om "gewoon" een nieuwe pieper te gaan halen? :-?

Bvd!

Simon
Nothing can beat a well-sized carp in the morning
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

05-06-2008 15:53

Je had hem beter via een dealer naar Fox opkunnen laten sturen,
Nu je hem zelf open hebt gemaakt, nemen ze hem wellicht niet meer aan.

Klein beetje erosie moet normaal geen problemen opleveren.
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

05-06-2008 16:14

Fabian: Die piepertjes zijn al jaren oud. Daar betaal ik de volle mep voor als ik ze nu nog laat opsturen, ik geloof dat er hooguit een jaar garantie op zat.

Ik vond de erosie ook al geen logische verklaring, maar feit is dat het onderdeel waarop de erosie zit, zorgt voor de registratie (is in andere pieper ook zo) en dat de ene pieper het wel doet en de ander niet. Dus moet het haast wel dat onderdeel zijn.
Nothing can beat a well-sized carp in the morning
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

05-06-2008 16:29

schoonspuiten :wink:
met een compressor en een klijn schuursponsje en wattenstaafje kan je het proberen maar als je kortsluiting gemaakt hebt omdat er op een of andere manier water bij gekomen is en het is doorgebrand dan helaas dan is je Mmetje helaas overleden :cry: fox micron m serie zijn kwalitatief uitstekend dus ik weet niet waardoor hij kapot kan gaan
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
Gebruikersavatar
Tom Daelemans
Berichten: 48
Lid geworden op: 02-03-2007 13:50
Locatie: Tisselt - BE

05-06-2008 16:57

Je moet trouwens niet vijzen om deze open te maken. Gewoon aan de schroef de plastic moer losdraaien en die klapt vanzelf open

Grt
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

06-06-2008 13:01

Heb het zelf ook gehad maar dan bij mijn Ultimate's, toen ik de erosie weg heb kunnen halen ( deze zat op de draaiknopjes ) deden ze het weer voor een tijdje, heb geen kortsluiting gemaakt blijkbaar en ze konden weer even hun werk doen. De pret duurde echter niet lang en niet veel later waren ze toch echt aan hun einde.

Het is het proberen waard lijkt mij :roll: Als het niet werkt denk ik dat 'gewoon een nieuwe kopen' de goedkoopste oplossing is, laten repareren door Fox zal waarschijnlijk duurder worden.

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

07-06-2008 13:26

Kontakt-spray wil ook wel helpen, dit is namelijk ook een anti-oxidatie middel.
Dan hoef je je ook niet druk te maken dat je kortsluiting veroorzaakt.

Wil het d.m.v. de spray alleen niet helemaal oplossen, dan even met een wattenstaafje o.i.d. beetje poetsen.


Als hij het, na het verwijderen van de erosie, nog niet doet:

Stunten met een soldeerapparaat wil ook wonderen doen. Eerst de soldering lossmelten, beetje schoonmaken en weer vastzetten met een nieuwe drup tin.

Zo heb ik al verscheidend piepers weer nieuw leven ingeblazen.

Succes.

Albert.
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Ralph Franssen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15-12-2007 14:33
Locatie: Limburg
Contacteer:

07-06-2008 14:24

en als dat allemaal niet lukt heb ik er wel voor je liggen.. :lol:
Carpfishing real fishing
Plaats reactie