Prologic Senzora bite alarm systeem


daan weeber
Berichten: 70
Lid geworden op: 21-02-2006 19:12
Locatie: den haag

21-05-2008 15:33

Mensen, wie heeft er al enig ervaring met de Prologic Senzora bite alarm systeem? Ik wil mijn delkims verkopen en dit systeem aanschaffen, maar heb nog geen recensies hierover gelezen.

Gr,
Daan :lol:
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

21-05-2008 16:58

Als je draadloos wil gaan vissen, standaard delkims zijn dat natuurlijk ook te maken.
Heb je net weer wat meer betrouwbaarheid en kwaliteit dan een Prologic systeem.

Of gewoon toe aan wat anders?

Het is nog niet lang op de markt, waarschijnlijk zullen er dus ook nog niet veel gebruikers van zijn.
Zelf wil ik het TXR look-a-like systeem van prologic gaan aanschaffen voor mijn MX-jes, maar helaas zijn hier dus ook nog weinig ervaringen over.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

25-05-2008 12:04

heeey .. ik heb de 4+1 set . . toon volume gevoeligheid is alle in 4 standen verstelbaar... heb net een week gevist. battery verbruik is hetzelfde als de fox piepers. de ontvanger( met trilstand )vreet ook geen stroom. regestratie is ook goed, nachttlightstand erop.erg tevreden dus.en de (hoos)regen test hebben ze ook doorstaan. gr
Gebruikersavatar
Louise Eghuizen
Berichten: 95
Lid geworden op: 10-12-2006 21:26
Locatie: Dalfsen

25-05-2008 19:17

Mannen!

Ik ben in het bezit van zo'n Prologic Senzora set.
Ik heb sinds ongeveer 4wkn de draadloze versie de Senzora VTSW. Deze heb ik al 1,5wk meegehad naar Frankrijk.
En 2weekenden mee gevist in NL. Ik heb ze ook al in een (langdurige) regenbui gehad, en niks geen last mee gehad.

Ik ben erg tevreden met deze set, de piepers hebben 4x volume regeling, 4x gevoeligheid instelling, 4x toonhoogte, nachtverlichting en gewoon 'normale' stand. De sounderbox die heeft 3 standen voor het volume en 1 stand trilfunctie.
Ik heb gelezen (In de karperwereld, de nieuwste) dat deze eigenschappen ook behoren aan de niet draadloze set van de Senzora's.

De piepers heb ik bij de winkel getest en ik kwam op zo'n 100 á 150m ver voordat de sounderbox het bereik verloor.
Ik had ze in frankrijk onderaan een aflopend stuk staan en achter een bosje, op een afstand van ongeveer 20m van mijn tent.
Toen had de sounderbox het af en toe een beetje moeilijk om het signaal te behouden maar op een vlakke vloer is dit zeker geen probleem.

Ik vind deze set goed betaalbaar, zeker gezien de opties en kwaliteit.
Ik hoop dat ik zo positief kan blijven over deze set en dat jullie genoeg aan deze info hebben,
anders hoor ik het wel.
Hieronder nog even een foto van mijn piepers op mijn pod:

Afbeelding

Groeten,
Louise
Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

27-05-2008 09:38

mocht je een hardcase willen die van delkim passen precies, gr maurice
Gebruikersavatar
Louise Eghuizen
Berichten: 95
Lid geworden op: 10-12-2006 21:26
Locatie: Dalfsen

27-05-2008 10:18

Bedankt voor de tip, ik was inderdaad nog opzoek....
daan weeber
Berichten: 70
Lid geworden op: 21-02-2006 19:12
Locatie: den haag

27-05-2008 11:35

Hallo iedereen,

Bedankt voor de reacties. Inmiddels heb ik ze gehaald en afgelopen zondag nacht getest. Op een grote openvlakte aan het water, met een behoorlijke storm. Ik moet zeggen: perfect, geen piepje gehad van de wind wel één volle fluiter. Te zien aan de andere reacties heeft prologic zich overtroffen, maar het product is nog niet lang op de markt. Als de beetmelders het zo blijven doen, doet het voor mij niks onder aan delkim of fox(met beide merken heb ik een tijd gevist).

Gr,
Daan
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

27-05-2008 16:26

Gezien hier wat Senzora set-bezitters zitten, even een vraagje...

Ik heb de set ook, maar bij echt minimale aanbeten / lijnzwemmers, dan gaat wel de beetindicatie LED knipperen, maar komt er geen geluid uit de pieper. Ze staan dan op de gevoeligste stand, en heb het bij alle 3 mn piepers.

Zodra er dan ietsje meer lijn over het wieltje loopt pieptie wel...

Je zou toch denken... dat als de pieper wel iets waarneemt (want de LED knippert) dat 'ie dan ook een piepje moet geven. Benieuwd naar of jullie piepers dat ook hebben! :)
Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

27-05-2008 16:54

ja heb ik ook ... bij 1 tot 3 mm lijn . gaat bij mij ook eerst de led branden ..(hoort zo denk ik ..want als bij elk rimpeltje (golfje) water je pieper gaat loeien .) krijgen we ook geen nachtrust.
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

27-05-2008 18:08

Mathieu ,
Me maat heb zo zelfde systeem maar dan die van Ultimate.
Hij gebruikt hem op z'n M'tjes gaat prima;)
Als ik MMX ga kopen dan ga ik precies hetzelfde systeem kopen heb al de sounderbox , heb nu WSX Ultimate Piepers.
Gebruikersavatar
Louise Eghuizen
Berichten: 95
Lid geworden op: 10-12-2006 21:26
Locatie: Dalfsen

27-05-2008 21:26

Hey Marvin,

Het klopt dat eerst je ledje gaat branden. Ik vond dit eerst wel apart, maar eigenlijk wel heel erg relaxt!!
Vooral s'nachts scheelt het een hoop dat je eerst een lichtje krijgt voor hij daadwerkelijk gaat piepen,
zo lig je minder snel wakker van losse piepen.

En als je naar je hengels zit te kijken dan vindt ik het ook wel gaaf om het lichtje te zien branden
en daarbij een tik op de top te krijgen, zonder dat hij gelijk gaat piepen, dat maakt mij tenminste op een of andere
manier wel gelijk alert op een eventuele run die kan volgen ;) ;)

Hoe lang heb jij ze nu?
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

28-05-2008 09:34

Ik heb ze ehhh een paar maandjes! Hebben pas 1x in de regen gestaan (een uur of 6), dat hebben ze in ieder geval prima overleeft! Ben alleen nog niet zo blij met het geluid... misschien ook omdat ik er nog geen goeie run op heb gehad :lol: Alleen maar piepen... Vind het geluid nog een beetje "flauw"... Als ik dan de FOXes hoor, die hebben een veel "scherper" geluid. Maar goed, ik moet niet vergeten dat dat een andere prijsklasse is ;)

Opzich heeft het idd wel wat, dat alleen de LEDs gaan knipperen, maar toch zou ik soms ook liever de piep horen. Overigens kan ik totaal nog niet wennen aan de sounderbox. Heb vorige keer pijn in mijn nek gekregen toen ik piepen kreeg, en eerst naar LINKS keek naar mn sounderbox, en daarna gelijk naar RECHTS naar mn pieper. Superirritant :P moet er nog aan wennen.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

28-05-2008 10:13

Taco van der veen schreef:Mathieu , Me maat heb zo zelfde systeem maar dan die van Ultimate.
Hij gebruikt hem op z'n M'tjes gaat prima;)
Als ik MMX ga kopen dan ga ik precies hetzelfde systeem kopen heb al de sounderbox , heb nu WSX Ultimate Piepers.



En toch vind ik de Prologic TXR-look-a-like set er net wat beter uitzien. Het oog wil toch ook wat :wink:

Qua prijsverschil maakt het weinig uit, en qua kwaliteit zal er ook niet veel verschil in zitten. Maar toch bedankt voor je reactie.

Gr.

Mathieu
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Louise Eghuizen
Berichten: 95
Lid geworden op: 10-12-2006 21:26
Locatie: Dalfsen

28-05-2008 19:46

Marvin Honsbeek schreef:Opzich heeft het idd wel wat, dat alleen de LEDs gaan knipperen, maar toch zou ik soms ook liever de piep horen. Overigens kan ik totaal nog niet wennen aan de sounderbox. Heb vorige keer pijn in mijn nek gekregen toen ik piepen kreeg, en eerst naar LINKS keek naar mn sounderbox, en daarna gelijk naar RECHTS naar mn pieper. Superirritant :P moet er nog aan wennen.


Joo hoe wil jij op je strecher liggen dan?? whaha ik heb de sounderbox boven mijn voeten hangen, of naast mij op de tas/emmer natuurlijk aan de kant van de hengels ;) ;)

Oja over die toon, je kunt toch 4 verschillende gebruiken?? Ik heb nu een toon die bijna gelijk is aan die van m'n vriend z'n RX-en....
Maar ik kan er verder prima mee over weg, vind het eigenlijk een heerlijke set en helemaal als je bedenkt dat ik er zo'n 220 voor heb betaald en mijn vriend voor die RX-en ongeveer 600euro, terwijl ik nu ook draadloos heb en verder geen problemen heb gehad tot nu toe haha....
altijd leuk zulke vergelijkingen toch?? :P :P :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

29-05-2008 10:50

Onnodige quote


Ja dan doe je het goed! :D

Nou ik lag niet op mn stretcher maar zat in mn auto, met de sounderbox op het dashboard... had ook geen andere manier om mn auto neer te zetten. Vind het echt superirritant zo'n sounderbox :P hahaha, het zal wel een kwestie van wennen zijn.

Zowieso ben ik een vrij eh... hoe zal ik het zeggen "schrikachtig" persoon :roll: :lol: Dat is behalve heel lastig als je bijvoorbeeld de enige bent die in de bioscoop tijdens de film Happy Feet schrikt wanneer de zeeleeuw plots door het ijs heen duikt... Maar piepen uit een sounderbox (en dus niet uit mn pieper) hebben zo'n beetje hetzelfde effect bij mij als de zeeleeuw uit Happy Feet :lol:
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

14-06-2008 16:22

Hoi,

Vraagje maken deze piepers nu bij een volle run een echte fluiter of alleen maar korte piepjes heeeeeel snel achter elkaar??
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

14-06-2008 17:16

Volle fluiter Raymon,alleen vind ik het volume van de ontvanger een beetje laag,staat wel tegenover dat de toon iritant genoeg is,dus je zult een aanbeet niet missen.

groeten Chris
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

14-06-2008 20:08

Owkee bedankt Chris,

Ik zit er namelijk aan te denken om zo'n set te kopen en of anders alleen het universele draadloos systeem. Ik heb zelf namelijk Knuckleheads en die zijn ook 100% goed. Ik wil alleen draadloos gaan. Nu vind ik het draadloos systeem van ProLogic niet duur 125,-. Maar die van Gardner Tackle is ook wel wijs die ATT x Module Systeem.

http://www.prologicfishing.com/productBig.asp?id=429

http://www.attackle.com/
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

15-06-2008 09:30

Dat is een moeilijke keuze,ik heb de sensora's nu een week of 4 en heb altijd delkim txi gevist,vis voornamelijk op de rivier en daar doen de sensora's het toch wel voortreffelijk moet ik zeggen.
Maar als je aan de andere kant de keus hebt om je knuckelheads(die ook ideaal zijn)aan te vullen met de set van gardner,waar toch ook wel hele positieve geluiden over zijn,word de keus wel erg moeilijk.
Ken alleen het geluid niet van de att ontvanger,veel sucses met je keuze.... :roll:

groeten..
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

02-07-2008 10:24

Gaan de piepers vanzichzelf goed hard als je zonder ontvanger vist? Ik wil misschien ook wel deze set gaan kopen. Heb nu beetverklikkers van The Beast. Niks mis mee maar wil naar draadloos.
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

03-07-2008 00:25

De optonics zelf geven goed geluid Hans,als je een leuk draadloos setje wil voor een redelijke prijs zou ik ze zeker eens gaan bekijken,

groeten Chris.
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

03-07-2008 09:45

ok, bedankt Chris!
Gebruikersavatar
Jarno Kastermans
Berichten: 350
Lid geworden op: 11-05-2006 20:01
Locatie: Schoonebeek Dr

06-07-2008 15:29

ga hem morgen even bekijken denk ik :)
Edwin Beeke
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-07-2008 18:10

06-07-2008 18:14

Bij de goedkopere draadloze systemen (bv. X2) zie je vaak als je één piep op je beetmelder krijgt, dat je er drie op je ontvanger krijgt.

Is dat bij dit systeem ook?
Edwin Beeke
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-07-2008 18:10

07-07-2008 18:14

Edwin Beeke schreef:Bij de goedkopere draadloze systemen (bv. X2) zie je vaak als je één piep op je beetmelder krijgt, dat je er drie op je ontvanger krijgt.

Is dat bij dit systeem ook?



Kan iemand mij hier antwoord opgeven?

Alvast bedankt!