Aqua 60" Brolly of Trakker specimen brolly


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

17-05-2008 16:27

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe oval maar nu twijfel ik tussen de twee bovengenoemde. Welke raden jullie mij aan en waarom?

Groetjes Kenneth.
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

17-05-2008 17:04

Ik heb deze van Trakker gehad en terug verkocht.

Heb nu deze van Angling Intelligence ==> SUPER!!

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

19-05-2008 23:11

Verder niemand?
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

19-05-2008 23:35

Kenneth,

Ik heb een aqua 60" oval en deze bevalt mij super!
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-05-2008 16:06

kenneth,

De aqua brolly is een optie maar als je het meteen goed wilt doen dan neem je een pioneer ultralight
deze tent is meteen een oval met optioneel een standaard wrap die je kan laten zitten.
je kan de folder hier http://www.aquaproducts.co.uk/pdf/Produ ... g-2008.pdf downloaden en de ultralight bekijken.
Verder is een aqualite ook een optie dezetent kan je ook ovalachtig opzetten,deze is ook te zien in de folder

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

20-05-2008 16:13

Viktor hier heb ik ook heen gekeken, maar die is me toch nog wat te duur. En gaat toch weer meer naar een tent vind ik! Daarvoor heb ik nog een armadillo!

Groetjes Kenneth.
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
rob de wit
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-05-2006 16:10
Locatie: waterkant

20-05-2008 22:08

aqua oval 100 procent niet meer twijfelen gewoon kopen
ff een peukie en een biertje en damn gaan we de lijntjes opnieuw uitvaren..
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

20-05-2008 23:12

Ik hoor net dat ze helaas niet meer te krijgen zijn :(
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

21-05-2008 11:49

Weet je dat zeker Kenneth, wat ik ben ook aan het rondkijken voor een oval.

Heb nu van Aqua de pioneer, maar voor de korte nachtjes doordeweeks zoek ik nog een goede oval.

Nu bevalt de pioneer super, dus wil het lieftst ook een oval van Aqua. Weet jij zo de prijs hiervan, of moet ik dan bij Henk Martens zijn?

Groeten Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

21-05-2008 12:52

Erik,

Op de site van aqua staat dat ze 'tijdelijk' out of stock zijn.
Dit staat er nu al bijna een half jaar op! Het is namelijk zo dat de oude 50" en 60" samen tot een 55" gaat worden.
Wellicht heeft Henk nog wat oudere exemplaren?
Anders marktplaats en ebay goed in de gaten houden!

Suc6
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

21-05-2008 17:56

Beste heren,

De oval word momenteel niet geleverd door aqua om de reden dat ze geen goede leverancier hebben van het plu systeem opzich (balleinen),deze maken ze dus niet zelf.
Totdat er geen geschikte leverancier is gevonden worden er geen ovals gemaakt en uitgeleverd.
Als je dan kijkt naar de prijs van een aqua oval 60 inch kompleet kost deze(deal2008) 450 euro (mits je hem in 1 keer kompleet koopt)
Mocht je eerst de oval kopen en later de opties er bij willen kost de 60 inch oval 599 euro.
Dan heb je geen optie tot overwrap want die zijn er gewoonweg niet voor de aqua ovals.

Nu raad ik aan een aqua pioneer ultralight,deze is veel steviger en is meteen een tent waar je een oval van kan maken,plus kun je hier een standaard overwrap voor krijgen die je kan laten zitten.
Verder is deze veel ruimer omdat de balleinen aan de buitenkant van de tent zitten.
Makkelijk voor de nachtjes en dagsessies als oval,beschermd tijdens de nachten en kloteweer als tent en met standaard overwrap condensfree!
Verder is het niet noodzakelijk om een grondzeil te gebruiken tijdens het opzetten wat je wellicht een bekeuring scheelt.
Nu weet ik dat er diverse vissers hier op het board vissen in een pioneer ultralight en deze zijn allemaal zeer te spreken over deze oval/tent.Ook zijn er natuurlijk ex gebruikers van deze tent omdat die vaak een 2 persoons tent willen aanschaffen i.v.m de interne ruimte.

Mocht je/jullie warm zijn gelopen voor een ultralight kan mag je mij mailen op water2008@live.nl dan zal ik je een fotoreeks sturen van de aqua pioneer ultralight.
Voor de gene die voor minder dan de prijs van 60 inch oval en pioneer ultralight willen genieten van een kwaliteitstent gemaakt van aquatex doek,die je ook als "oval" kan gebruiken en waar je ook een standaard wrap voor kan krijgen....namelijk de aqua aqualite die mogen mij ook mailen voor een fotoreeks van deze shelter tent.
Prijs van een standaard aqua aqualite bedraagd 310 euro,deze sheltertent is direkt afgeleid van de befaamde armadillo/m2/m3 tenten,is superlicht en supersnel opte zetten en past vrijwel in elk foudraal.

mvg

viktor
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

21-05-2008 18:18

@ Kenneth. De brolly van Angling Intelligence! Als je informatie wil en een prijs, moet je me een pb sturen. Ruimer, completer (heavy duty grondzeil, echte haringen dus geen satéprikkers zoals Aqua die standaard levert, lager aan de voorkant door verlengde baleinen, links en rechts in het uitritsbare front een mozzi en een window in het midden (welke te vervangen is door een mozzi), gemaakt van IWS (equivalent van Aquatexx) en nieuw tijdelijk veel goedkoper dan de 60" brolly en de Specimen.

Vraag maar aan Frank hoe content hij is.

Groetjes,

Dave
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

22-05-2008 00:59

dave troost schreef:
Vraag maar aan Frank hoe content hij is.
Groetjes,
Dave


En of ik het ben, super die Brolly Angling Intelligence.

Met dank aan Dave.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

22-05-2008 07:50

@Viktor,
Bedankt voor de uitleg. Had via Henk Martens ook al zoiets gehoord via pb.

Zoals gezegd ben al in het bezit van de gewone pioneer, super tent! Maar zoekt voor de korte nachtjes tussen het werk door een degelijke oval, vind de pioneer daarvoor net iets te groot om op te zetten en mee te nemen.

Maar hij vertelde dat zowel de 50 als 60inch versie van de brolly eruit gaan en vervangen worden door de 55inch versie??
Levertijd op dit moment 2 maanden en prijs onbekend.

@Dave en Frank,
Hebben jullie wat info over de Brolly van Angling Intelligence. En eventueel waar deze te verkrijgen is en voor welke prijs.

Alvast bedankt,

Groeten Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

22-05-2008 08:20

Hier de site:

http://www.anglingintelligence.com/home.php

Voor prijs kan je best contact opnemen met Dave. Heb de mijne ook via Dave gekocht, wordt verdeeld door Sanders Hengelsport.

Had mijn oog reeds laten vallen op deze produkten tijdens Carp 2008 te Zwolle.


Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-05-2008 16:35

Heren,

Ziet er inderdaad goed uit alleen jammer dat het weer een regelrechte rip is van het aqua systeem.
Daar voeg ik meteen aan toe dat aqua zich allang bewezen heeft,dat kan ik van dit merk niet zeggen....het is ook de eerste keer dat ik van dit merk iets hoor of zie.
Nu wil deze tent absoluut niets afkraken want ik ken het product niet...de tijd zal het leren.

mvg

viktor
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

22-05-2008 17:04

Hoi Victor,

Waarom een rip off? Ik ken geen Aqua brolly met verlengde baleinen waardoor de voorkant lager is dan andere brollies (de voordelen hiervan kennen we) en een uitritsbaar front met mozzi.

Gr. Dave

Overigens is Sander's GEEN verdeler.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-05-2008 18:28

Beste Dave,

Het buizenframeconcept is bedacht door aqua en door iedereen gekopieerd alleen nooit geevenaard.
Als je naar alle anderen merken kijkt zie je gewoon dat het aquaconcept keer op keer nagemaakt word.
Denk aan bepaalde types van Nash,Fox,Soul,Ultimate,Trakker,Jrc en al die anderen merken.
Zo ook dus bij "jullie" type tent het geval,alleen hebben ze hun eigen visie erin gestopt.
Nogmaals niet om alle andere tenten af te kraken! Maar het is feitelijk gewoon zo.
Dat ze dat allemaal Kopieeren zegt genoeg toch?

ps: aqua tenten zijn in hoogte verstelbaar...en bij diverse types kan de voorkant eruit gerits/opgerold worden,voor ieder wat wils

met vriendelijke groet

Viktor
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

22-05-2008 19:36

Nu begrijp ik je. We praten over verschillende producten. Ik heb het over de plu. Het buizenconcept wordt inderdaad door iedereen gebruikt op z'n eigen manier.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

23-05-2008 17:21

Beste dave,

klopt,ik had alleen de tent gezien...brolly ziet er ook goed uit

fijn weekend

mvg

viktor
William van Rooij 1982
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-10-2005 11:06
Locatie: Velddriel GLD

24-05-2008 08:28

Ik heb sinds dit jaar de aqua pioneer ultralight. Ik heb zeer veel schik met deze tent. Vis met dit weer ook zonder front of met de "ramen" (rechts, voor en links) opgerold (mozzy erachter). Het opzetten is alleen even wennen maar staat sneller dan een plu. Enige nadeel is dat je altijd achter je tent moet staan bij het opzetten. Als de ruimte beperkt is (hoge brandnetels etc. achter je) is dat wel minder. Maar dat is dan ook het enige wat ik als "nadeel" kan bedenken.

Wat mij betreft echt een aanrader. De tent is niet heel groot maar genoeg voor; strecther, foudraal, tas, emmer voer en mijzelf.

Groeten William.
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

24-05-2008 12:23

De Ultralite is ietsjes duurder dan de 60" of Specimen. Het ging over 2 producten uit dezelfde prijsklasse.
Riz Feijt
Berichten: 101
Lid geworden op: 13-03-2002 01:00

25-06-2008 06:46

Die brolly van Angling Intelligence is echt de shit!!!!!
Ik heb hem nieuw gekocht voor 165 euri's omdat ie er voor dit jaar uit ging in de collectie.
Het hele spul is gewoon van top kwaliteit, 400 keer beter dan Nash ,maar dat is niet zo moeilijk!!
En wat je er bij krijgt is ook allemaal vaan top kwaliteit!
2 grote stormsticks
2 kleine stormsticks voor aan de zijkanten
1 infill met muskieten gaas en voor in de deur ook nog een plastic ruit
1 heavy duty grondzeil en dan bedoel ik echt heavy!!! Nooit eerder gezien, nadeel het weegt ook echt heavy!!!
40 haringen!!! Fox kwaliteit, 20 voor de brolly, 20 voor het grondzeil die je niet allemaal nodig hebt!!
En alles geleverd in een mooi groot foudraal!!

Ik vraag me af waarom niemand eerder met dit ding is gekomen?!?
Ik zag wel dat Starbaits met eenzelfde soort uitkomt dit jaar, kosten ervan 340 euro meen ik!!
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

09-11-2009 23:45

Die brolly van Angling Intelligence, is deze nog ergens in Nederland te verkrijgen ? Weet dat ze uit produktie zijn genomen, maar probeer het toch maar even. Heb vanmiddag 2 zaken in Engeland gemaild, maar die hadden ze niet meer (stonden nog wel op hun site).

Ik had eigenlijk willen wachten op die nieuwe brolly van Aqua, maar £400 :o vind ik momenteel iets teveel van het goede.
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Plaats reactie