http://www.matrixinnovations.co.uk


Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

11-09-2008 16:56

Dan gewoon maar aluminium folie aan de lijn doen als hanger?
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

11-09-2008 20:33

Het voordeel van de monkeys is dat de wind de hanger niet in beweging krijgt. Aluminium is of lichte wakertjes (bv. 3 gram) zijn te licht als het stevig waait.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

12-09-2008 13:17

Als je op obstakelvrij water vist en niet te ver uit de kant kun je ook zonder wakers vissen Coen. De vis prikt zichzelf en zal vroeg of laat je optonic laten loeien. Ik zet dan wel de hengels op losse steunen en een stuk uit elkaar zodat de vis zich niet in de knoop zal zwemmen met de andere hengel.

Gr. Lesley
©
Bob Pieter
Berichten: 99
Lid geworden op: 09-06-2003 02:00
Locatie: Utrecht

12-09-2008 16:04

Heb zelf ook al een tijdje cheeky monkeys, prima spul, nu heb ik enkel een béta light er bij gekocht (ook van matrix) maar er is geen manier om die dingen vast te zetten.
De hengelsportzaak zij dat ik lijm moest gebruiken :evil:,kan iemand mij vertellen wat voor lijm?
bedankt!
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

12-09-2008 16:23

Bob,

Zeker geen lijm gebruiken want dan zijn de betalights stuk, vastzetten met een tipje silicone.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Bob Pieter
Berichten: 99
Lid geworden op: 09-06-2003 02:00
Locatie: Utrecht

12-09-2008 20:17

silicone, da's een goed idee! :D
Bedankt man, de beta's zitten vast 8) !
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

12-09-2008 23:43

Graag gedaan.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
ron vd ende
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-04-2008 22:23
Locatie: hoek van holland

05-08-2014 11:55

Even een heel oud topic omhoog halen. Ik lees veel op dit forum over de cheeky Monkey van Matrix. Ook ik bezit deze en ben het eens dat de waker slecht over het RVS stangetje glijd. Vooral als deze wordt gebruikt zonder of met weinig gewicht onderaan. Bij de meeste gebruikers is deze waker dus op een zijspoor beland. Ik dacht bij mezelf: als ik ze toch niet meer gebruik ga ik ze proberen aan te passen zodat ze wel werken of in ieder geval beter werken. Wat heb ik nu gedaan? Ten eerste heb ik onderin de Monkey een gewichtje geschroefd om het daar aanwezige schroefdraad te beschermen (kom ik op terug). Vervolgens een ijzerboortje met een diameter dat iets groter is dan de doorsnede van het kanaaltje wat door de Monkey loopt in de boormachine gezet. Daarna voorzichtig vanaf boven naar beneden het kanaaltje iets uitgeboord (verbreed) tot het boortje het metaal van het onder in de Monkey geschroefde gewicht je raakt. Nu stoppen met boren. Zodra je nu de Monkey weer op het RVS stangetje zet heeft deze iets meer speling rondom en glijd nu makkelijker. Kijk allemaal maar wat je ermee wil doen (uiteraard op eigen risico :-) ) en goede vangsten toegewenst.
Kenners weten het al jaren. Eenvoud is niet te evenaren.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

05-08-2014 12:03

Heb ze kortgeleden weggedaan, puur omdat ik eens iets anders wilde, maar nooit ervaren dat deze slecht zou glijden. Op het droge kan het misschien zo lijken, maar in de praktijk wordt een zakker echt wel aangegeven en een oploper helemaal.
ron vd ende
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-04-2008 22:23
Locatie: hoek van holland

05-08-2014 12:44

Andre Jacobs schreef:Heb ze kortgeleden weggedaan, puur omdat ik eens iets anders wilde, maar nooit ervaren dat deze slecht zou glijden. Op het droge kan het misschien zo lijken, maar in de praktijk wordt een zakker echt wel aangegeven en een oploper helemaal.


Hallo Andre, het probleempje van het stroef schuiven heeft zich ook waarschijnlijk niet bij iedereen voorgedaan of niet iedereen heeft het zo ervaren. Uit b.v post op de 2e pagina van dit topic blijkt dit toch wel vaker voor te komen. Gelukkig dus niet bij iedereen. M.v.g Ron
Kenners weten het al jaren. Eenvoud is niet te evenaren.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

05-08-2014 18:54

Het is gewoon top spul,.zeker de laatste nieuwe range daar je nooit meer een schroefje kan verliezen.
Ik vind die cheekymonkeys ook zeer degelijk zeker met veel wind en wat betreft dat glijden van de body ik heb er nog geen problemen mee gehad.