Welke comfortabele stretcher?


Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

21-04-2008 17:57

Ik heb mijn oog laten vallen op de JRC Terry Hearn Cocoon en de Soul bedchair Comfort.

Ik heb zelf helaas niet de mogelijkheid om in de winkel te gaan kijken en uittesten.

Graag zou ik wat persoonlijke ervaringen met deze stretchers teweten willen komen. Dat de JRC van prima kwaliteit is weet ik al, maar de Soul stretcher is nieuw.
Ik hou zelf van een lekker zacht doek zodat ik niet op de stangen lig en voldoende ruimte om te draaien.

Iemand tips o.i.d, zet ze maar neer :wink:
Ook tips over andere stretchers zijn welkom!

Gr. Mathieu
Laatst gewijzigd door Mathieu de Witte op 23-04-2008 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

21-04-2008 19:19

Mathieu,kan je alleen vertellen over de JRC,dit merk gebruik ik nu 11 jaar waaronder de oude clubman strechter en nu sinds 2 jaar de cocoon.De clubman is nog steeds goed ook de elastieken maar ligt niet erg comfortabel meer.De cocoon is voor mij uitermate geschikt omdat ik 1,94 ben en rond de negentig kilo.Ik gebruik hem elke week voor minimaal een nacht per week.De elastieken zijn goed en lig niet op harde stukken of stangen.Ook is deze iets hoger dan de defender van JRC dus de in en uitstap is goed voor mijn lengte.Heb gauw last van mijn rug maar op deze is het best een week uit te houden ook in de kou zoals vorige maand een week in Frankrijk met goeie vorst heb ik het aardig uitgehouden op de cocoon.Enige nadeel kwa duurzaamheid is mischien de kunstof draaiknoppen aan de zijkant van je rugleuning,maar na twee jaar nog steeds in goeie conditie.Het is een aanrader en wil je nog een hogere dan moet je eens naar de FOX kijken.Over SOUL kan ik je niks vertellen maar ben wel nieuwschierig naar de duurzaanheid van hun hardware producten.

Gr.Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

24-04-2008 12:26

Als je écht comfort wilt hebben dan kom je naar mijn mening toch uit op een Nash Indulgence. Super dik cocoondoek en ook nog een extra matrasje erop. Ook is hij extreem breed. Top ding! Gr Dirk
.
Gebruikersavatar
Tom Daelemans
Berichten: 48
Lid geworden op: 02-03-2007 13:50
Locatie: Tisselt - BE

24-04-2008 13:17

Dirk Maatman schreef:Als je écht comfort wilt hebben dan kom je naar mijn mening toch uit op een Nash Indulgence. Super dik cocoondoek en ook nog een extra matrasje erop. Ook is hij extreem breed. Top ding! Gr Dirk


Dit is simpelweg de beste bedchair die er is of ge moet u bed me lattenbodem en matras mee naar het water sleuren

Grt
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

24-04-2008 13:29

Lijkt me ook zeker een superstretcher maar helaas ook met een super(hoge)prijs!

Budget loopt tot 140 euro ongeveer en 200 euro of meer voor een stretcher zit er helaas niet in :wink:

Bedankt voor de tips, keep on coming!

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

24-04-2008 22:03

Kijk is naar de Strategy Bedchairs , staan mooie dingen tussen voor leuke prijzen :wink:
Gebruikersavatar
Tom Daelemans
Berichten: 48
Lid geworden op: 02-03-2007 13:50
Locatie: Tisselt - BE

25-04-2008 07:31

Mathieu de Witte schreef:Lijkt me ook zeker een superstretcher maar helaas ook met een super(hoge)prijs!

Budget loopt tot 140 euro ongeveer en 200 euro of meer voor een stretcher zit er helaas niet in :wink:

Bedankt voor de tips, keep on coming!

Gr.


Prijs is misschien hoog MAAR de waarde van iemands rug is onbetaalbaar. Stel je maar eens voor dat je op latere leeftijd rugklachten krijgt door te dikwijls op een slechte bedchair geslapen te hebben...

Wat je ook kan doen is een campeermatje als matrasje gebruiken...

Grt
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

26-04-2008 12:18

Maatje,

Heb zelf JRC Defender, goed ding. Als je volgende keer naar eindhoven komt zal ik je de jrc kwaliteit laten zien :lol: Haha nee grapje,
Heb zelf ook voor de cocoon gekeken en lang getwijfeld zoals jij weet.

Verder heb ik ook op de soul strechers gelegen maarja om het echt te voelen is 3 min. testen te kort :P
De poot die vooruit steekt is wel handig ivm het omklappen.
Het is gewoon een keuze die je maakt na lang nadenken:

Spreek je,

Sander.
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Danny Mieremet

27-04-2008 13:19

JRC Super Cocoon XL.

Hier kun je prima op draaien en je hebt een stevig doek, waar je de stangen absoluut niet van zult voelen. Mooie hoogte om uit je "bed" te stappen en er vervolgens weer in te rollen. Zijn i.d.d. wel wat duurder, maar je hebt er dan ook voor lange tijd plezier van.
Verder is hij handig mee te nemen doordat deze in vier gedeelten in elkander klapt.

Nadelen:
Doordat hij in vieren klapt is het een raar pakket om in de auto te vervoeren. (Niet plat, zodat je kunt stapelen)
Poten zijn extra verstevigd, wat volgens mij alle JRC bedchairs hebben, met een stang die in een U vorm de poten met elkaar verbindt. Er is hierdoor minder ruimte onder je bedchair om je (hoge) spullen op te bergen.

De nadelen wegen bij mij echter niet op tegen de voordelen waardoor ik voor dit bed een rapportcijfer 9.5 geef. De beste bedchair bestaat in mijn ogen nog niet. Al vind ik dit wel de beste die op dit moment te krijgen is.

Ik zat destijds erg te twijfelen tussen de Nash Indulegence (met het afritsbare doek) en de JRC Super Cocoon XL. De JRC heeft zijn elastieken niet om de stangen zitten, maar aan de onderzijde alleen door het doek. Hierdoor ligt deze wat steviger wat ik persoonlijk fijner vind.

Succes met de aankoop van een bedchair.
Als je er niet genoeg geld voor hebt kun je beter even doorsparen zodat je direct een goede koopt. Beter 1 keer goed kopen dan twee keer slecht kopen!!!
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

27-04-2008 18:14

Ik heb zelf een jrc defender.
Maar ik heb sinds kort een Inflatable mat van 198 x 63 x10 die leg ik daar op
Wat een uitkomst
Lig je niet meer tegen die draaiknoppen aan
Een goedkopere oplossing ipv een nieuwe strechter
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

27-04-2008 22:39

ik heb de fox ultra.ik vind het een superfijne stretcher.hij is lekker licht,en 2.15m lang!ik ben bijna 2 meter,dus dat is voor mij echt fijn.ik weeg 102 kilo,en lig absoluut niet door,of heb last van mijn rug na een nacht vissen.de poten hebben ook een fijne manier van afstellen.
ik kon hem toen nieuw kopen bij hennie kruidenier voor 150 euro nieuw in doos,omdat het de laatste was.
ik ben er supertevreden over.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

27-04-2008 22:43

Ik kan enkel maar de bedchairs van JRC aanbevelen.

Ik heb nog steeds mijn JRC Cocoon, is al ettelijke jaren dat deze in het circuit meedraait en lig er nog steeds heel goed in. Doek staat nog steeds lekker strak en heb er toch al menig nachtje in doorgebracht.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

30-04-2008 14:49

Heb ook lang voor een goede strecher gekeken. Ik heb de JRC Stealth gekozen. Is een hele brede strecher en is in drie delen in te klappen. Nadeel van die strechers die in vier delen in te klappen zijn, is dat je hoofd meestal geen ondersteuning heeft als je het laatste deel iets omhoog zet. Dat was voor mij de doorslag. Als je hem alleen gebruikt om te slapen is het compacte vervoeren wel handig.
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

30-04-2008 20:15

Ik heb zelf ook JRC gehad maar heb nu een Leon hoogendijk stretcer en dat had ik veel eerder moeten doen geweldig ding ik ben niet een van de kleinste 2meter maar deze is gewoon super

groeten

eric
Mathieu de Witte schreef:Ik heb mijn oog laten vallen op de JRC Terry Hearn Cocoon en de Soul bedchair Comfort.

Ik heb zelf helaas niet de mogelijkheid om in de winkel te gaan kijken en uittesten.

Graag zou ik wat persoonlijke ervaringen met deze stretchers teweten willen komen. Dat de JRC van prima kwaliteit is weet ik al, maar de Soul stretcher is nieuw.
Ik hou zelf van een lekker zacht doek zodat ik niet op de stangen lig en voldoende ruimte om te draaien.

Iemand tips o.i.d, zet ze maar neer :wink:
Ook tips over andere stretchers zijn welkom!

Gr. Mathieu
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
melvin de boer
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-04-2008 12:55
Locatie: Geleen

30-04-2008 20:29

Ik zou voor Soul gaan,

Heb de comfort van Soul en vind het een superfijne stretcher,lekker breed/lang en heb totaal geen last van de draaiknoppen waar ik sommige Jrc gebruikers over hoor klagen en de 7e poot zorgt er zeker voor dat je stretcher niet omklapt.
Laatst gewijzigd door melvin de boer op 30-04-2008 20:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Als jullie me missen dan ben ik vissen !!!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

30-04-2008 20:34

Wat is er mis met het good old luchtbed?
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

01-05-2008 00:04

Josef Stalscu schreef:Wat is er mis met het good old luchtbed?


Ik wil graag blijven liggen en niet het water in glijden :lol:

Omdat ik zowat altijd op een schuine kant vis is een stretcher wel een vereiste anders had ik het ook wel geweten!

Super bedankt voor de tips iedereen!

Ik ben nu alleen nog maar meer gaan twijfelen om toch een Super Cocoon XL te nemen maarja. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

01-05-2008 13:12

JRC is goed maar de meeste zullen allemaal wel lekker liggen. Ik vind JRC gewoon een goed merk en ligt ook echt lekker. Wilde eerst ook de cocoon maar toen ik erop lag (1.83m) had me hoofd geen steun. Dit is dan als je het laatste deel omhoog zet, zodat je een soort stoel hebt. Vond dit een groot nadeel! Daarom de Stealth.
bart loomans
Berichten: 25
Lid geworden op: 17-08-2007 17:19
Locatie: Heusden

01-05-2008 21:15

ik heb zelf ook de Stealth stretcher van jrc, de super cocoon klapt nogal vaak om, bij de stealth stretcher zit ook een zeer zacht doek wat extra fijn ligt en de stretcher ligt heel laag tegen de grond, persoonlijk zou ik zeker voor de Stealth gaan en niet de super cocoon, ik wilde eerst ook de supercocoon maar nadat ik erop gelegen heb was mijn keuze duidelijk.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

01-05-2008 22:37

Wat is nou eigenlijk de lichtste stretcher? Bij welke merken moet je dan terecht? Fox, JRC, Nash, Soul??

Greetzz
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

02-05-2008 00:36

Als je even kijkt in hun catalogussen dan weet je het :)
Niels Rook
Berichten: 166
Lid geworden op: 22-09-2007 10:43
Locatie: gouderak

02-05-2008 17:46

vandaag de super cocoon xl gehaald maar dat is egt enorm hoor
heb er nog nie opgelegen maar denk dat het wel goed zal zijn
hij was zelfs voor mijn 1,90/110kg groot genoeg
je hebt je hart op de juiste plaats ..... alleen jammer dat het nog klopt
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

02-05-2008 17:49

en dan ook nog eens 20 kilo liegen :evil:
istie nog niet kapot dan?? :P
zal wel......!
Niels Rook
Berichten: 166
Lid geworden op: 22-09-2007 10:43
Locatie: gouderak

02-05-2008 20:17

haha flapsok
:wink:
je hebt je hart op de juiste plaats ..... alleen jammer dat het nog klopt
bart loomans
Berichten: 25
Lid geworden op: 17-08-2007 17:19
Locatie: Heusden

04-05-2008 12:26

ik heb vorige week de nieuwe proline 6 poots stretcher vast gehad, en die weegt nog minder dan de al zo lichte stealth stretcher van jrc, dat nieuwe proline bed is echt een topbed, echt kwaliteit!