Fox - Delkim - Knuckelhead


Plaats reactie
bert geboers
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-04-2008 19:00

20-04-2008 19:17

Ik wil mijzelf graag een setje draadloze beetmelders met draadloze ontvanger aanschaffen.

Ik twijfel nu eigenlijk over de Fox RX'en, Delkim txi plus met bijhorende ontvanger of de draadloze Knuckleheads.

Kunnen jullie mij jullie idee geven van de beste keuze naar kwaliteit en eventueel in verhouding naar de prijzen? Is er een verschil in kwaliteit tussen Delkim en Fox? Kunnen de Knuckleheads qua kwaliteit mee met de voorgaande merken?

Verder nog wat vragen, zijn er nog andere merken of types van beetverklikkers die ook de moeite zijn om te overwegen? Het moet natuurlijk wel een systeem zijn ingebouwde zender en draadloze ontvanger ...

Is er nog een ander merk dan Fox dat een "drop back" functie heeft? Ik heb da bij een maat gezien en vind het wel heel mooi dat er een ander type geluid komt bij een zakker.

Geef jullie meningen maar,
hoe meer hoe liever,
groetjes, bert
niels hurkmans

20-04-2008 20:07

Ik zou een setje met Delkim txi plus kopen!
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

20-04-2008 20:58

Je keuze komt goed overeen met je avatar Niels 8) . Ik zou voor de rx'en gaan. Gr
.
Danny Mieremet

21-04-2008 13:40

Knucklehead is niet meer te krijgen, nieuw althans.

Waar ik voor zou gaan, kun je in de vele andere topics wel terugvinden.

Delkim TXI!
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

21-04-2008 13:59

niels hurkmans schreef:Ik zou een setje met Delkim txi plus kopen!


Idd Dekim ;) Het enigste nadeel vind ik is het klepje aan de achterkant, die gaat snel los zitten en dan kan je hem verliezen. Mocht dat gebeuren dan kan je bij je hengelsportdealer gratis een nieuw klepje bestellen, ook als het al 2 keer is gebeurd :roll: :P
Mvg,
Stephan van Went
jef van steenbergen
Berichten: 44
Lid geworden op: 23-02-2005 23:22
Locatie: poppel

21-04-2008 14:35

Bedankt voor de antwoporden tot hiertoe ...


Heeft er niemand ooit problemen gehad met de delkims? Of zijn ze gewoon echt 100% betrouwbaar?

Ik kan een tweedehands setje gaan overkopen van iemand, dat hooguit 2 jaar oud is, maar ben een beetje bang om andermans rommel te gaan kopen ...

Heeft delkim ook zo'n dropback functie als de fox RX'en? Ik vind die functie wel echt heel mooi.

groeten,
Bert.
vissers en jagers zijn natuurliefhebbers ... anders zijn het stropers.
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

21-04-2008 17:10

Delkim 100% betrouwbaar? absoluut niet....moet je ze maar eens "per ongeluk" het water laten raken, einde verhaal voor een week, daarna als ze weer goed gedroogd zijn doen ze het overigens gewoon weer.
Als je puur naar degelijkheid op zoek bent, kom je altijd weer bij knucklehead uit.
Niet kapot te krijgen en 100% waterdicht, kan je een versie met gevoeligheid regelen, zou ik zeker die nemen, zijn niet de mooiste, wel de meest betrouwbare.
Ook heb ik in het verleden fox microns gehad en kan er weinig nadelen bij verzinnen, behalve dat ze wat minder waterdicht zijn als knuckleheads maar wel weer waterdichter als delkims.!

Mooie van dit alles dat ik ondanks deze ervaringen gewoon met delkims vis. 8) .... Speelt het weer geen rol, vind ik deze toch nog wel het fijnst.

gr.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

21-04-2008 18:26

heb zelf de eos-r set en die kan ik je zeker aanraden extra opties die delkim bijvoorbeeld niet heeft:
een auto acculader voor je ontvanger.
een normale oplader voor je ontvanger(kunnen tevens ook gewone baterijen(aaa) in ontvanger)
je kunt andere covers kopen net als frontjes voor je telefoon(van vroeger :oops: )
je kunt er een halo light bij nemen dat als je een run krijgt dat je licht aan springt in de tent.
DROP BACK!! indicatie :wink:
een magneetje om je ontver op te hengen in je tent.
en je kunt allerlij verschillende leds verwisselen als je wilt.
voor de rest blijft het met fox en delkim altijd een wellus/nietus verhaal het ois net wat je zelf wil.
ik twijfelde eerst ook of ik nu een delkim setje of fox wou hebbe. en het zijn foxen geworden en ik ben er erg blij mee :).
en knuckle head heeft mij nooit zo getrokken omdat ik ze erg lelijk vind maar daar integen zijn het echt super dingen niet kapot te krijgen alleen jammer dat je ze niet meer nieuw kan kopen.
ik zou zeggen suc6 met je keuze :wink: (oftewel gewoon foxen nemen :P )
zal wel......!
Gebruikersavatar
Ad van Workum
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-08-2005 15:59
Locatie: Delft

21-04-2008 20:25

Ferdy, goed verhaal,

Alleen zo jammer dat je nergens meer service kunt halen op die Knuckleheads. Fox heb ik geen verstand van. Behoudens de normale modellen. Delkim daarin tegen heeft me nooit in de steek gelaten. Enne tweedehands zooi met Delkim heb ik eerlijk gezegd nog niet meegemaakt. Het kan natuurlijk altijd, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar als het van een bekende is zou dat geen probleem moeten zijn.

Met die klepjes heb ik eerlijk gezegd ook nog geen last gehad. Dus als ik zou moeten kiezen.. Werd het dus Delkim.

Suc6 met je keuze.
That dreams may come true.
Danny Mieremet

21-04-2008 21:34

ferdy pol schreef:Delkim 100% betrouwbaar? absoluut niet....moet je ze maar eens "per ongeluk" het water laten raken, einde verhaal voor een week, daarna als ze weer goed gedroogd zijn doen ze het overigens gewoon weer.


gr.


Dan heb jij andere Delkims als dat ik heb. Mijn ontvanger en 1 pieper zijn beide een keer te water geraakt en hebben op anderhalve meter diepte gelegen..... Batterij eruit, even blazen, weer in elkaar en opnieuw prorammeren.

Voila. Prima werkende delkims na een zwempartijtje.
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

21-04-2008 21:48

hoi bert!

mijn voorkeur gaat echt voor knuckleheads!!

heb je ze wel eens open geschroeft??????
gewoon extreem degenlijk :o
super dik gehard kunststof!
echter een nadeel,gaat de electronica toch kapot heb je een probleem.
alle componenten zijn ingegoten dus je kunt het nooit meer repareren.

heb er echter nog niet mee gevist,heb ze sinds vorigeweek van mn vismaat overgenomen. 4 stuks night bread
hij heeft nu die "dure"fox melders met die zakker functie.

slechte keus???

nee, ik denk van niet!
zit niet voor de show te vissen,ze moeten het gewoon doen en goed ook :D
mooi zijn ze niet,lekker belangrijk :wink:
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

22-04-2008 19:07

Danny Mieremet schreef:Knucklehead is niet meer te krijgen, nieuw althans.

Waar ik voor zou gaan, kun je in de vele andere topics wel terugvinden.

Delkim TXI!



Knucklehead niet meer te verkijgen?
Geloof ik, als ik het goed heb heeft Wout van Leeuwen in Ridderkerk ze gewoon nog!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-04-2008 01:36

Hij is dan de eenigste, want ze worden al een tijdje niet meer gemaakt.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Raymond Vis
Berichten: 268
Lid geworden op: 19-07-2006 23:35
Locatie: Den Haag

25-04-2008 05:03

Absoluut niet voor draadloze nuckelheads gaan
, volgens mij hun ondergang in nederland geweest.
Nooit problemen met mijn txi plusjes. 8)

gr Raymoendo.
Beter goed Waterland Baits dan slecht ...........
Gebruikersavatar
Ad van Workum
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-08-2005 15:59
Locatie: Delft

25-04-2008 15:19

Amen.
That dreams may come true.
Plaats reactie