ruime foederaal


Plaats reactie
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

18-04-2008 21:06

Wie heeft er een suggestie (merk,model) voor een ruime foederaal voor 3 opgetuigde hengels met grote molens.Wegens overstappen naar andere,grotere molens passen ze niet helemaal lekker meer.De molenvakken zijn iets te klein.Heb 13ft hengels dus..Iemand?

Gr.Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

19-04-2008 13:00

Dennis,

Misschien eens kijken bij Wychwood. Kan deze zeker aanbevelen.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

19-04-2008 16:04

Ziet er zeker goed uit Frank.Gelijk gemaild en heb zeker wel intresse in de maximiser 5 rod.
Alvast bedankt Frank
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-04-2008 22:33

Dennis,

Het maakt mij niet uit maar een paar mensen hier 'die het weten kunnen' hebben al diverse keren laten weten dat de huidige Wychwood foudralen/quivers lang niet meer van die legendarische kwaliteit zijn als ze ooit waren. Ik kan eerlijk gezegd ook niet echt onder de indruk zijn als ik dit bijeengebonden bosje hengels zie. Dan zou ik eerder voor Aqua of JRC gaan als ik jou was.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

20-04-2008 01:54

JRC Cocoon...

Weet alleen niet of ze hem in 13ft. hebben.....
Dat zul je eventjes moetne informeren.

De molenvakken zijn in ieder geval zeer ruim, en er gaan makkelijk bigpits in...

Succes met de aankoop!
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

20-04-2008 11:01

Mark Uitenhoven schreef:JRC Cocoon...

Weet alleen niet of ze hem in 13ft. hebben.....
Dat zul je eventjes moetne informeren.

De molenvakken zijn in ieder geval zeer ruim, en er gaan makkelijk bigpits in...

Succes met de aankoop!


Is te verkrijgen in 13 ft.

Ik ben nogal grote voorstander van het systeem met de sleeves. Hier was Wychwood één van de koplopers destijds!
Heb nog steeds mijn eerste foudraal met sleeves van Wychwood en is nu toch al zo'n goeie 25 jaar dat deze dienst doen.
Hiermee dacht ik direct aan Wychwood, wist niet John dat de kwaliteit erop achteruit gegaan was.
Volgens ik weet hanteert Wychwood twee verschillende modellen. Namelijk je hebt deze met de gewone ritsen (minder van kwaliteit) en dan het model met ritsen die het logo dragen (blaadje) en deze zouden toch beter zijn van kwaliteit.

Kan iemand dit soms bevestigen??

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-04-2008 21:27

Frank,

Ik weet niets van twee verschillende uitvoeringen in ritsen of wat dan ook bij Wychwood. Ik weet alleen dat ze érg mooie spullen maken http://www.wychwood-carp.co.uk/ maar nogmaals: uit betrouwbare bron is, en niet alleen door mij vernomen dat helaas sommige spullen niet meer van die kwaliteit zijn als ze ooit waren.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-04-2008 21:58

En Dennis,
wanneer je dan toch eerst gaat kijken, neem een hengel met molen mee om te passen.. lang niet elke 13 voeter is 13 voet :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

21-04-2008 17:17

Henk ter Maat schreef:En Dennis,
wanneer je dan toch eerst gaat kijken, neem een hengel met molen mee om te passen.. lang niet elke 13 voeter is 13 voet :roll:


Dit lijkt me idd het meest verstandig, ik heb zelfs 3 dezelfde hengels die een (weliswaar minimale) paar mm schelen....

gr
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

21-04-2008 18:26

Mensen,harstikke bedankt voor jullie info,en ja John eigenlijk was ik ook stiekem op zoek naar de Aqua tot Frank mij op de Wychwood tour stuurde.Het is trouwens jouw oude Foudraal John,heeft zijn dienst bewezen en is mij tot nu toe steeds trouw gebleven,was altijd gemotiveerd om mee te gaan. :wink: De losse pouches spreekt mij ook aan,dus John ben je nog te spreken over je Aqua holdall?Laat me ff wat weten a.ub.

Gr.Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

21-04-2008 18:44

Dennis,

Ik weet het!!!
Ik wil niet anders dan Aqua meer. Ik stond er altijd sceptisch tegenover, vooral door de aanschafprijs. Maar inmiddels weet ik wel beter. Je hebt wel wat langer werk met in en uitpakken maar dat is het me wel waard. De waarde van m'n hengels is niet in geld uit te drukken dus dan mag het best vijf minuutjes langer duren. En het ziet er nog strak uit ook.
viewtopic.php?f=38&t=23157&st=0&sk=t&sd=a&hilit=aqua+foudraal&start=25
Groet,

John
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

21-04-2008 19:00

John,heb de topic inderdaad gevolgd die tijd en ga toch overstag op de Aqua.Ik heb hem ook bij je thuis zien staan samen met je prachtige hengels.Heb zelf de Conquistadors dus verdienen ook wel deze rodsling.Zal ff contact opnemen met Henk.Bij deze nogmaals bedankt voor je info en de prachtige foto`s in je oude topic.

Gr.Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Plaats reactie