Iemand al ervaring met de mini baitcruiser?


Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

29-03-2008 18:34

Hoi,

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe mini baitcruiser van ultimate ?
Deze heeft wel mijn intresse omdat de prijs wel aantrekkelijk is.
Op internet heb ik nog geen testen of ervaringen kunnen vinden.
Gr.
Edward
Emile van der Jagt
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-10-2007 13:40

30-03-2008 18:37

Vandaag een stukje gevaren met de splinternieuwe mini baitcruiser van me zwager en ik heb geen ervaring met andere modellen maar hij liep mooi. Alles werkt eraan en de combinatie met een fishfinder deed het ook prima. Zo ver ik zag was er niks mis mee, mooi ding!
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

30-03-2008 19:14

Wist niet eens dat ze er al een dieptemeter voor hadden.
Had wel gelezen dat FishFun er mee bezig was.
Wel prettig te horen dat er geen problemen mee zijn.
Gr.
Edward
Emile van der Jagt
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-10-2007 13:40

30-03-2008 21:31

Het is inderdaad een dieptemeter van FishFun i.c.m. een Hummingbird fishfinder. Voor de rest heb je 3 ledjes achterop die de accustatus aangeven. Ook heeft de boot felle lichtblauwe achterlichten en witte voorlichten. Voor de rest vaart ie best lekker door. Denk niet dat je hier een slechte koop aan kan hebben, maargoed mijn ervaringen zijn gebaseerd op 5 minuutjes varen.
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

31-03-2008 11:57

En wat kost dan momenteel de uitvoering inclusief fishfinder/dieptemeter?
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

05-04-2008 17:22

Vandaag even naar een plaatselijke viswinkel geweest om de mini te bekijken.
Ziet er niet verkeerd uit.
Doordat hij iets kleiner en lichter is als zijn grote broer vind ik hem iets handelbaarder.
Wat mij wel een nadeel leek was de klep.
Als deze open is hangt hij lager als de onderzijde van de boot.
Dit zou wel eens een lastig kunnen zijn als je de boot neerzet.
Hij komt dan eerst met de klep op de grond.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

06-04-2008 16:58

Heb de boot ook.....deze gaat zaterdag alweer terug naar de winkelier en zal worden opgestuurd ivm reparatie.

De boot zelf ziet er wel leuk uit en heeft leuke opties vond ik echter tijdens het uit testen bleek dat zodra je 40 a 50 meter uitgevaren hebt de boot een bocht gaat maken, bij trimmen heeft dan weinig zin. (dus de eerste 40 meter gaat die goed rechtdoor)

Het is of naar rechts of naar links (die bocht). Na wat testen bleek dat de boot op circa 70 meter best wel onhandelbaar word en je veel moet klooien om de boot nog terug te krijgen.

Nu hoop ik dat dit probleem eenmalig is want ik vond het bootje erg fijn uitzien....en door zijn afmetingen easy te vervoeren (heb er een box voor gekocht met deksel ter bescherming).

Heb eerst een baitliner gehad en die heb ik weg gedaan omdat hij toch vrij eenvoudig was.......achteraf gezien niet zo'n goeie keuze dus........maar goed...wie weet hebben andere er geen last van (mankementen).

Een maat van mij vertelde mij dat er verschillende bootjes waren terug gekomen, hij werkt voor een hengelsportzaak soms en heeft voor hun op de visma gestaan....hij kon mij helaas niet vertellen wat de klachten allemaal waren.....1 klacht wist hij wel en dat was dat er vocht in de voorlampen zou komen....iets wat ikzelf minder erg vind want zoiets valt wel eventueel met kit ofzo te verhelpen.

Ben erg benieuwd naar de bevindingen van andere eigenaren.

Grtz,

Fred.
Martin Ton
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-10-2006 11:20

06-04-2008 19:14

Wat voor box heb je erbij gekocht?
Heb nl zelf een boot van ongeveer zo'n maat, en ben er al een tijd naar op zoek (de box dan hè)
Gr,
Martin
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

06-04-2008 19:26

Martin Ton schreef:Wat voor box heb je erbij gekocht?
Heb nl zelf een boot van ongeveer zo'n maat, en ben er al een tijd naar op zoek (de box dan hè)
Gr,
Martin


Box heb ik voor 14,95 gekocht bij de Kwantum:

Afbeelding

Afbeelding

Alles past erin incl 2 extra accu's.

Grtz,

Fred.
Martin Ton
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-10-2006 11:20

06-04-2008 19:58

Mooi, en zelfs met foto's bedankt!
morgen even boodschappen doen! ;-)
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

06-04-2008 20:16

Fred Clerx schreef:Heb de boot ook.....deze gaat zaterdag alweer terug naar de winkelier en zal worden opgestuurd ivm reparatie.

De boot zelf ziet er wel leuk uit en heeft leuke opties vond ik echter tijdens het uit testen bleek dat zodra je 40 a 50 meter uitgevaren hebt de boot een bocht gaat maken, bij trimmen heeft dan weinig zin. (dus de eerste 40 meter gaat die goed rechtdoor)

Het is of naar rechts of naar links (die bocht). Na wat testen bleek dat de boot op circa 70 meter best wel onhandelbaar word en je veel moet klooien om de boot nog terug te krijgen.

Nu hoop ik dat dit probleem eenmalig is want ik vond het bootje erg fijn uitzien....en door zijn afmetingen easy te vervoeren
Ben erg benieuwd naar de bevindingen van andere eigenaren.

Grtz,

Fred.

Vismaat had dit probleem met de standaard baitcruiser.
Heeft hem terug gebracht en een ander gekregen.
Is inderdaad een probleem dat vaker voorkomt.
Schijnt iets in de electronica of zo te zijn.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

07-04-2008 20:02

Edward Jakobs schreef:Vismaat had dit probleem met de standaard baitcruiser.
Heeft hem terug gebracht en een ander gekregen.
Is inderdaad een probleem dat vaker voorkomt.
Schijnt iets in de electronica of zo te zijn.


Dan heeft hij meer geluk dan ik......

Morgen gaat de boot terug naar Eurotackle en zij zullen de boot naar de leverancier terug brengen waarna hij gerepareerd gaat worden.

Had eigenlijk gehoopt op een nieuwe daar ik de mijne alleen test heb gevaren zonder voer ofzo (test vaart) maar dat vogeltje ging niet op.

Grtz,

Fred.
Mika Leber
Berichten: 103
Lid geworden op: 24-05-2007 16:05

07-04-2008 22:51

Volgens mij als je hem binnen 30 dagen terug brengt, heb je namelijk de niet goed geld terug garantie is namelijk wettelijk als ik me niet vergist.
Dus je zou gewoon een nieuwe moeten krijgen(eisen).

gr Mika
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

11-04-2008 18:13

Mika Leber schreef:Volgens mij als je hem binnen 30 dagen terug brengt, heb je namelijk de niet goed geld terug garantie is namelijk wettelijk als ik me niet vergist.
Dus je zou gewoon een nieuwe moeten krijgen(eisen).

gr Mika


Ik heb dit opgezocht maar in feite zijn ze dit niet verplicht.....zie:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... er_aankoop

Enfin, ik kreeg vandaag een telefoontje van de winkelier met een mededeling en wel dat ik morgen een nieuw bootje kreeg....... :D

Die zal direct uit getest worden zodat ik tenminste zeker weet dat hij het goed doet.

Grtz,

Fred.
Mika Leber
Berichten: 103
Lid geworden op: 24-05-2007 16:05

11-04-2008 21:50

Kijk weer wat wijzer geworden.
Succes met je aankoop.

gr mika
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-04-2008 21:51

Beste Fred,
Klopt wat je zegt, ze zijn niet verplicht je een nieuw produkt te leveren maar in ieder geval er voor zorg te dragen dat het product deugdelijk is.

De 31 dagen regels slaat nergens op conform Boek 7, Artikel 18 Burgerlijk Wetboek staat er namelijk:
Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.

Zo gaat de garantie die wettelijk is geregeld nog wel even verder.
Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Niels Haaring
Berichten: 39
Lid geworden op: 21-03-2008 23:22
Locatie: Westland

11-04-2008 23:08

Fred,

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met je nieuwe boot.
Ik hoop dat je ons er wat meer over kunt vertellen.
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

12-04-2008 12:10

Niels Haaring schreef:Fred,

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met je nieuwe boot.
Ik hoop dat je ons er wat meer over kunt vertellen.


Ben net terug van het water ivm het testen v/d boot.

Ik geloofde mijn ogen niet echter deze boot doet bijna hetzelfde....aftrimmen hoe voorzichtig dan ook zorgt er alleen maar voor dat de boot of naar Rechts of naar Links gaat....hij blijft naar 1 kant trekken (linkse motor veroorzaakt dit).

Vanaf een meter of 50 gaat de boot sterker naar Rechts trekken waarna die dus een grote boog maakt, hij word dan ook slechter bestuurbaar.

Je kan wel indien je de boot bestuurt met b.h.v. de trimmer wel de boot naar een punt krijgen verder dan 70 m, echter ga je dan wel zig zag over het water.

De boot naar links toe sturen gaat vrij snel en dan maakt hij ook een korte bocht maar naar rechts niet...dan gaat zeer moeizaam en met een grote bocht.

Ook op de handzender de schuifjes verzetten om te kijken of dit misschien d.m.v. afstellen op te lossen is liep nergens op uit.....althans het blijft niet stabiel....dus je stelt iets af en dit werkt voor laten we zeggen 20 meter waarna alles weer van voren aan begint.

Ik heb zelfs de hulp ingeroepen van een kennis die al jaren met diverse bootjes heeft gespeeld.......ook zijn reactie was duidelijk ! Weg ermee.

Het kan allemaal wel toevallig zijn maar ik heb er iig mijn neus van vol.

Chinese electronica....... :-?

Zo jammer vind ik dit...kwa afmetingen is dit gewoon een leuke boot met leuke opties.....echter hoef ik er geen meer....deze gaat weer terug en zal proberen een ander merk boot te krijgen ook al moet ik dan flink bij betalen....maar hoogswaarschijnlijk wel minder problemen !

Grtz,

Fred.
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

12-04-2008 16:16

Zo...heb net de boot (2de) terug gebracht.

Nu gaan ze de andere mini baitcruisers die in hun zaak staan ook eens uittesten om te kijken of ze dit nu allemaal hebben, ik ben erg benieuwd want ik had nr 1 en 2 van hun voorraad.

Dan ben ik samen met de winkelier een gewone baitcruiser gaan testen, die ging 100X beter (wel langzamer maar goed).

Aangezien ik nog aan het twijfelen was hebben ze mij een voorstel gedaan waar ik gebruik van heb gemaakt, ik mocht namelijk een gewone baitcruiser meenemen voor 1 week (ga de 18de een weekje Frankrijk in) hetgeen een heel fijn aanbod was. Op deze manier kan ik de baitcruiser eens goed aan de tand voelen.....en daarna kon ik alsnog beslissen wat ik wil, geld terug, baitcruiser of misschien een boot van Proline. (met bijbetaling ofcourse).

Al met al heel wat ellende maar wel goed opgelost door de winkelier zelf !!

Grtz.
Laatst gewijzigd door Fred Clerx op 16-05-2008 06:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Peter Teerling

12-04-2008 17:38

En je denkt dat in het grotere broertje geen Chinese elctronica zit? :D
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

12-04-2008 18:09

wij hebben 2 grote baitcruisers en hebben er erg spijt van :evil:
lijnen die blijfen hangen, kleppen die niet open gaan en vocht problemen

succes :wink:
rik vd rijt
Berichten: 234
Lid geworden op: 21-08-2005 17:58

12-04-2008 18:26

zijn er ook positieve reviews?? heb zelf de mini. maar heb nog te weinig gevaren om een goed oordeel te geven. heb hem 3 x naar 100 meter gestuurt om te testen. ik moest de zender wel in de hand houden om hier en daar wat bij te sturen. maar verder niets bijzonders. wil ik trouwens verder dan die 100 meter moet ik eerst even langs de opticien.mvg
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

12-04-2008 18:56

Jan Peter Teerling schreef:En je denkt dat in het grotere broertje geen Chinese elctronica zit? :D


Ofcourse....zit er die troep in....maar goed......ik denk dan ook niet dat het een baitcruiser gaat worden uiteindelijk.

Grtz.
Arjan Brand1
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-01-2007 23:48
Locatie: Ridderkerk

13-04-2008 00:23

rik vd rijt schreef:zijn er ook positieve reviews?? heb zelf de mini. maar heb nog te weinig gevaren om een goed oordeel te geven. heb hem 3 x naar 100 meter gestuurt om te testen. ik moest de zender wel in de hand houden om hier en daar wat bij te sturen. maar verder niets bijzonders. wil ik trouwens verder dan die 100 meter moet ik eerst even langs de opticien.mvg


Ik heb precies hetzelfde. Heb er geen problemen mee (tot nu toe) en heb wel bijna een verrekijker nodig, maar ja....

Dus van mij voorlopig alleen positieve reacties.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

13-04-2008 13:19

Nog maar eens een keer achter de oren krabben voordat ik een besluit neem. :o
Gr.
Edward