Iemand al ervaring met de mini baitcruiser?


Martin Ton
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-10-2006 11:20

14-04-2008 20:09

Erg vervelend allemaal jongens, maar ik heb daar wel een oplossing voor: :P
http://link.marktplaats.nl/159456621
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

21-04-2008 22:40

Nog iemand ervaringen ? Sta op punt deze te kopen !
Piet van Kasteren
Berichten: 3
Lid geworden op: 31-01-2008 17:57

21-04-2008 22:58

Ha mensen,

Zelf heb ik de grote ultimate baitcruiser, al 3 kwart jaar en deze loopt als een zonnetje. Geen enkel probleem. Ik vis overigens elke week op karper dus de boot heeft al wel wat vaaruren gemaakt. En wat is er mis met een product uit China? Daar komt toch in net als in andere branches ook bijna alles vandaan. Vandaar ook de betere prijs.

met vriendelijke groet,

Piet
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

27-04-2008 10:46

Piet van Kasteren schreef:Ha mensen,

Zelf heb ik de grote ultimate baitcruiser, al 3 kwart jaar en deze loopt als een zonnetje. Geen enkel probleem. Ik vis overigens elke week op karper dus de boot heeft al wel wat vaaruren gemaakt. En wat is er mis met een product uit China? Daar komt toch in net als in andere branches ook bijna alles vandaan. Vandaar ook de betere prijs.

met vriendelijke groet,

Piet


Hoi Piet.

Er valt wel iets te zeggen over chinese electronica, erg goedkoop idd maar denk dat de foutmarges van die electronica een stuk hoger zal zijn als van een echt goed merk.

Je moet dit vergelijken met RAM geheugen van je PC, koop je een degelijk merk zoals Kingston/Corsair etc is de kans groter (afhankelijk van de rest van je hardware) dat je een stabieler systeem hebt dan dat je OEM geheugen (goedkoop) gebruikt die een veel grotere fout tolerancie heeft dan bij een Corsair reep.

Natuurlijk zullen er mensen zijn die geen problemen hebben ermee, want uiteindelijk wilt het niet zeggen als er chinese electronica inzit dat het niet werkt.....echter zal het iig niet meer mijn keuze zijn.

Heb een hele week een grote baitcruiser tot mijn beschikking gehad en merk toch dat ze wel stukken beter zijn dan de mini echter toch niet fijn stabiel zijn. De boot ging soms toch ook opeens geheel uit zijn koers terwijl er geen wind stond of er iets anders was waardoor de boot eventueel kon afwijken (denk hierbij aan drijfvuil, wier etc).

In die week had ik een ook een ander voorbeeld ernaast staan, een Proline boot die wel voorzien was van een goed merk electronica.....ik kan je zeggen dat die boot zeer stabiel was en geen kuren vertoonde.

Over de mini baitcruiser nog ff terug te komen, er komen steeds meer klachten binnen bij winkeliers over deze bootjes, en de winkelier waar ik het spul heb gehaald is zelfs aan het denken om de complete zending retour te laten gaan.

Wellicht dat er nog iets aangepast dient te worden voordat ze allemaal als betrouwbaar kunnen worden beschouwd ?

Ikzelf zou wel graag een casco ervan willen hebben omdat ik het formaat ervan fijn vind, uiteraard zou ik deze daarna voorzien van graupner electronica, maar goed, dit zal wel niet mogelijk zijn dus gaat mijn voorkeur bij deze al uit naar andere bootjes die wel voorzien zijn van (in mijn ogen) deugelijke electronica.

Hoe dan ook, ik hoop dat er iets aan de huidige troubles van die bootjes gedaan word want als ze goed werken zou het een perfect bootje zijn voor vele vissers.

Grtz,

Fred.
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

29-04-2008 23:22

ik heb zelf een tijd gevist met de powercatcher laatse versie heerlijke boot maar door gewrichtsproblemen heb ik deze moetne verkopen de boot is nm best wel zwaar , ik heb gezocht naar een lichte boot en kwam op deze uit maar mijn god wat en drama bootje is dit
sochtens ff proef gevaren met het ding das wat erg matig lastig op koers te houden het trimmen wilde niet al te best
valkbij de stek is de boot lastig stil te laten liggen omdat de zender en dan de gaspook geen nul stand heeft dus je moet kijken of de stick wel in het midden staat als je em al stil hebt gekregen draaid de boot een beetje en das vervelend
het release en het drop systeem werkt echter weer geweldig de boot vaart ook behoorlijk snel

savonds ben ik gaan vissen alles opgezet aas rig in de boot gas geven en dat was het dan 2 knallen en rook uit de boot het hele ding naar zijn grootje vette kortsluiting dus kon alles weer inpakken bootje retour gedaan het word nu de sniper broertje van de powercatcher wat wel heel gaaf is is die tas die er bij zit mar ja dan moet ie het wel doen .

er zijn heel veel van die minis verkocht en ik ga er niet van uit dat ze allemaal brak zijn maar ik heb er geen vertrouwen meer in
jammer want hij heeft wel zijn bijzondere dingetjes
en toen was er karper !
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

30-04-2008 09:39

Frank Bosvelt schreef:er zijn heel veel van die minis verkocht en ik ga er niet van uit dat ze allemaal brak zijn maar ik heb er geen vertrouwen meer in
jammer want hij heeft wel zijn bijzondere dingetjes


Je hebt denk ik wel gelijk.....ze zijn goed uitgerust en hebben leuke opties.

En niet alle zullen slecht zijn...denk dat de partij van de winkelier waar ik hem vandaan had gewoon een slechte partij is.....ze zijn namelijk meerdere nieuwe bootjes gaan testen en allemaal deden ze hetzelfde.

Hun partij (20 stuks) gaat dan ook terug naar de leverancier en voorlopig willen ze er geen meer hetgeen ik mij kan voorstellen want ook voor een winkelier is dit nogal een last.

Grtz.
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

30-04-2008 10:15

er zijn te snel problemen de electronica die er in zit is ook erg gevoelig voor vocht volgens mij
ook de motoren kunne op termijn het werk niet aan het slepen met de lijnen is behoorlijk belastend voor een bootje
je hebt echt goeie spullen nodig zeker voor de lange termijn ,welke boot heb jij nu gekocht als ik vragen mag ?
en toen was er karper !
tommy vervoort
Berichten: 18
Lid geworden op: 10-04-2006 11:28

30-04-2008 11:52

rick ga maar eens naar de opticien en als je daar dan toch bent ga dan ook even langs bij beter horen
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

30-04-2008 13:31

Frank Bosvelt schreef:er zijn te snel problemen de electronica die er in zit is ook erg gevoelig voor vocht volgens mij
ook de motoren kunne op termijn het werk niet aan het slepen met de lijnen is behoorlijk belastend voor een bootje
je hebt echt goeie spullen nodig zeker voor de lange termijn ,welke boot heb jij nu gekocht als ik vragen mag ?


Nog geen....heb morgen een gesprek met de winkelier.

Indien hij toch een casco ervan kan krijgen kies ik voor die optie...zoniet dan ga ik toch serieuz nadenken over de volgende bootjes: navigator, baiter of die van Proline.

Van die laatste weet ik dat het wel goed zit aangezien mijn zwager deze heeft en ik die een week in actie heb mogen zien.

Grtz.
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

30-04-2008 15:23

iik zou het hele ding maar laten voor wat het is de vaareigenschappen vind ik ook maar zo zo
ik zelf zit te denken aan of de anatec of de sniper van de anatec vind ik het fijn dat je je rig kunt vastzetten
je trekt de rig niet uit de boot als de spoel een keer hapert maar het blijfen lastige dingen er is altijd wel wat hoor
het blijfen zorgen dingen want water en electronica gaat nog steeds niet goed samen maar met de juiste zorg voor je boot kom je een heel eind ik ben benieuwd wat het word voor je

groeten frank
en toen was er karper !
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

30-04-2008 22:56

Ik koop hem niet, ik hoor niks anders dan negatieve reacties. De enkelingen die al ene hebben, klagen en sukkelen ermee tot en met.
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

30-04-2008 23:07

over welke boot heb je het david??
en toen was er karper !
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

01-05-2008 13:03

Frank Bosvelt schreef:over welke boot heb je het david??


De baitcruiser. Maar de Anatec is ook maar zo zo hoor. Lees eens het testverslag van de Anatec op http://www.allevoerbotenopeenrij.nl.
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

01-05-2008 13:32

de baitcruiser met je idd niet nemen die van mij is letterlijk in rook opgegaan wat een bagger ding
wat de anatec aangaat deze is te slecht beoordeeld vind ik hier lees je weer een positiefe revieuw
http://www.dekarperpagina.nl/test%20anatec.htm

dus zo zie je maar

elke boot heeft zo wel zijn nadelen ik vind zelf de anatec wel redelijk compact en makkelijk meenemen
aleen de voerbak is weer te klein maar de lamp die je er bij kunt kopen is wel weer super
maar gewicht is voor mij erg belangrijk ivb rug klachten het in en uit het water tillen is voor mij een probleem
verder is de boot simpel geen electronische poespas er op en hier in doetinhem een service punt
maar ik ga er ga er eerst een paar dagen mee stoeien daarna zien we wel weer

de testen op allevoerbotenopeenrij vind ik maar zo zo en wat de ene een poep boot vind is voor een ander het helemaal
en dan die sterren aanduiding tja dit moet anders vind ik per onderdeel een cijfer dus varen snelheid hoe werkt de voerbak boven /onderlader word het lood niet uit het bakje getrokken bij haperen spoel etc en das ook een voordeeel van de anatec de rig ligt vast in de bak dusje kun evt de lijn weer strak trekken en dan lossen !!
en toen was er karper !
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

01-05-2008 17:07

Ik vind de anatec te lomp in verhouding met het superkleine voerbakje.
Maar dat is persoonlijk.
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

01-05-2008 17:45

dat kun je ook wel zeggen van de schrijverboot dan die varende schoenendoos en zo zijn er nogwel een paar
maar ik weet het nog niet zeker wat ik doe ik mag em een paar dagen uittesten van de hengelsport zaak
ik ben benieuwd maar voor mijn visserij is het voldoende denk ik en ik ben geen voerkanon dus een grote bak heb ik niet nodig
maar het zijn lastige keuzes die je moet maken hehe
en toen was er karper !
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

01-05-2008 20:26

Frank Bosvelt schreef:dat kun je ook wel zeggen van de schrijverboot dan die varende schoenendoos en zo zijn er nogwel een paar
maar ik weet het nog niet zeker wat ik doe ik mag em een paar dagen uittesten van de hengelsport zaak
ik ben benieuwd maar voor mijn visserij is het voldoende denk ik en ik ben geen voerkanon dus een grote bak heb ik niet nodig
maar het zijn lastige keuzes die je moet maken hehe


Volgens mij heb jij aandelen bij de anatec,alle andere voerboten zijn niet goed behalve..(de anatec)
De site die anatec niet goed heeft heeft beoordeeld, hebben de test niet goed gedaan.
Jij wilt de anatec dat is duidelijk maar je noemt nu al twee andere boten op die in jou ogen niet goed zijn.
Het is goed dat je je mening geeft begrijp me niet verkeerd,maar niet alle andere voerboten de grond in boren.
Heb jaren lang een schrijver voerboot gehad en heb er nooit problemen mee gehad.
Nu ga ik waarschijnlijk de mini van ultimate kopen.

Groet,

Gradus
....................
Peter Bruil
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-11-2004 22:59
Locatie: Doetinchem

01-05-2008 21:44

Sow Frank, je hebt het bootje al weer door laten fikken :lol: . Maar even zonder gein, laat ff weten wat de uiteindelijke keus nu is geworden, ben wel benieuwd. Owja, de foto's staan in het topic van vangsten mei.
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

01-05-2008 22:45

gradus scholtens schreef:
Frank Bosvelt schreef:dat kun je ook wel zeggen van de schrijverboot dan die varende schoenendoos en zo zijn er nogwel een paar
maar ik weet het nog niet zeker wat ik doe ik mag em een paar dagen uittesten van de hengelsport zaak
ik ben benieuwd maar voor mijn visserij is het voldoende denk ik en ik ben geen voerkanon dus een grote bak heb ik niet nodig
maar het zijn lastige keuzes die je moet maken hehe


Volgens mij heb jij aandelen bij de anatec,alle andere voerboten zijn niet goed behalve..(de anatec)
De site die anatec niet goed heeft heeft beoordeeld, hebben de test niet goed gedaan.
Jij wilt de anatec dat is duidelijk maar je noemt nu al twee andere boten op die in jou ogen niet goed zijn.
Het is goed dat je je mening geeft begrijp me niet verkeerd,maar niet alle andere voerboten de grond in boren.
Heb jaren lang een schrijver voerboot gehad en heb er nooit problemen mee gehad.
Nu ga ik waarschijnlijk de mini van ultimate kopen.

Groet,

Gradus


hej daar hebben we gradus uit velp ik hoorde van Hans al dat je weer was gaan vissen
ja eenmaal besmet altijd besmet enieway wat die aandelen aangaat dat valt wel mee
in de prijsklasse en wat ik er mee wil komt deze dicht in de buurt ik heb met pijn in het hart mijn fijne powercatcher weggedaan
maar het tillen in en uit het werd steeds moeilijk ik heb jaren de schrijver boot gehad nooit heeft ie mij in de steek gelaten
alleen het roer vond ik vervelend ik moest altijd een standaard meenemen de anatec kun je gewoon neerzetten
ik wens je veel genoegen met je mini cruiser ik heb er geen vetrouwen meer in

groeten frank
en toen was er karper !
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

01-05-2008 22:50

Peter Bruil schreef:Sow Frank, je hebt het bootje al weer door laten fikken :lol: . Maar even zonder gein, laat ff weten wat de uiteindelijke keus nu is geworden, ben wel benieuwd. Owja, de foto's staan in het topic van vangsten mei.


dat laat ik je zeker weten de mini is inderdaad in rook opgegaan dikke sluiting de connectoren waren gesmolten van de accu naar de boot en roken dat ding echt heel jammer hij vaart mooi en snel maar er waren nog wel dingetjes hoor het lukt niet em hem rechtuit te laten varen ondanks het trimmen maar het ontwerp is prachtig !! en peter gefeliciteerd met je schitterende vis ik heb hans ook al door gesmst maar die ligt met een kater in zijn nest heeft nog niet gerageerd
we bellen van de week nog wel ff

groeten frank
en toen was er karper !
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-05-2008 03:17

hej daar hebben we gradus uit velp ik hoorde van Hans al dat je weer was gaan vissen
ja eenmaal besmet altijd besmet enieway

groeten frank[/quote]

Hey Frank,

Wat det betreft liggen we wel op een lijn,van het karper virus kom je nooit meer af :wink:
Je hebt gelijk de schrijver boot is idd moeilijk neer te zetten,maar net zoals ik zei,heb er nooit problemen mee gehad.
En de mini wacht ik ook nog ff mee,tot dat alle problemen opgelost zijn.
Oja nog een ding ik woon in Westervoort,en niet in velp :wink:

Groet,

Gradus
....................
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

02-05-2008 11:16

hejj Gradus

verstandig dat je even wacht met met de mini boot als ie goed is heb je de perfecte boot in zijn prijsklasse
en had ik em ook beslist niet terug gedaan
wat een heerlijk licht en compact ding met een schitterende rugzak er bij jammer jammer ......

en westervoort is idd iets verder weg als Velp vis je nog wel eens in velp ? ik moet de vergunning nog halen ik ga er dit jaar nog wel een keer zitten denk ik maar de vangsten zijn er niet geweldig heb ik gehoord .
ik woon in doetinchem vlakbij de oude ijssel :D
tot spreeks

groeten frank
en toen was er karper !
Gebruikersavatar
david deman
Berichten: 149
Lid geworden op: 10-12-2006 20:51
Locatie: België, West-Vlaanderen

02-05-2008 11:29

gradus scholtens schreef:En de mini wacht ik ook nog ff mee,tot dat alle problemen opgelost zijn.

Groet,

Gradus


Zal wachten helpen dan ? Want ik zou ook oooo zo graag die mini kunnen kopen.
don frolich
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-02-2007 14:20
Locatie: tegelen

06-05-2008 16:11

ik heb zelf de mini baitcruiser besteld, maar nadat ik deze reacties gelezen had, werd ik toch bang dat het een miskoop zou gaan worden. dus heb even bij een paar winkels en ultimate zelf geinformeerd.
antwoord ultimate: vanuit een filiaal in venlo (dus waarschijnlijk het filiaal waar fred zijn bootje gekocht had), zijn inderdaad meerdere mini cruisers teruggekomen. nu waren al deze boten van de eerste zending/ levering aan ultimate. de tweede zending is pas afgelopen week binnen gekomen en worden deze week aan de filialen geleverd. deze zouden ook beter zijn. dit wilde niet zeggen dat er geen boot tussen kan zitten die niet aan alle eisen voldoet, maar daarvoor diende de garantie.

zelf denk ik dat er bij elk merk wel een mindere tussen kan zitten. zie maar bijvoorbeeld bij tv's en andere apparaten, de beste merken hebben slechte producten ertussen zitten.
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

06-05-2008 23:30

er zijn aardig wat van die dingen verkocht en niet alles komt terug dus er vaaren ook goede exemplaren rond
maar come on ik vind het niet kunnen dat er toch veel defect gaan het gaat toch om veel poen waar we hard voor moeten werken
ik ben blij dat ik em terug kon brengen ik heb nu de anatec perfect klasse boot !!
en toen was er karper !