Prologic Senzora VTSW Set


Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

19-03-2008 13:59

In de nieuwe "Karper" zag ik een pagina met de nieuwe Draadloze beetmelderset van Prologic.
Het ziet er allemaal mooi uit, en aangezien ik toch al een tijdje zit te denken om een nieuwe set aan te schaffen (delkim txi plus of fox rx).
Lijken deze mij ook wel wat, en vooral voor die prijs van €199,- (3 beetmelders + ontvanger)
Zijn er mischien al wat mensen, die ze hebben of gezien hebben, en mij mischien wat meer zouden kunnen vertellen over deze set?
Degelijkheid, toon, volume, gevoeligheid enz?

Hier een link:
http://www.prologicfishing.com/productB ... uregallery

Bvd Mvg Davy
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

19-03-2008 14:35

Ik weet niet hoe het met deze is maar had begrepen dat de vorige beetmelders van dit merk nogal wat problemen had.
Ik zal dan toch voor de delkims of foxen gaan ondanks het grote prijsverschil.
Als je hier op het board even zoekt zul je verschillende topics vinden over de oude serie's.
Martijn Esman
Berichten: 1
Lid geworden op: 07-05-2007 20:20

19-03-2008 15:21

Davy,

Aangezien ik op zoek ben naar nieuwe piepers kwam ik deze ook tegen. Het zijn mooie piepers voor de prijs. Ze zijn 30euro p.s. als je niet het draadloze systeem hoeft / wilt. Je hebt dan wel volume, toon en gevoeligheid en ze zouden weerbestendig zijn. Bijna te goed om waar te zijn!

Mijn zoektocht naar reacties leverde niet veel op. De discussies op andere forums zijn standaard: Wie weet iets van deze piepers, een of twee mensen reageren "on topic" en de rest zegt dat je voor de Delkims of Foxjes moet gaan. Ik heb nog geen reactie gelezen waar in iemand uitgebreid deze piepers behandelt. Het lijkt erop dat ze recentelijk geintroduceerd zijn en nog geen uitvoerige gebruikservaringen.

Zie dit linkje bijvoorbeeld http://www.carp.com/carp-forum/viewtopic.php?p=349152

Persoonlijk ben ik nerveus over de levensduur van de senzora. De andere piepers van pro logic scoren (batman bv) niet erg hoog op levensduur. Het kunnen natuurlijk incidenten zijn, maar in het algemeen is men niet positief (in de forums). Knopjes zouden er snel afvallen, na een goede regenbui zouden ze niet meer piepen etc.... Wat het ook moeilijk maakt is dat piepers beoordeeld worden naar de maatstaven (kwaliteit) van Delkim en Fox. Of dit eerlijk is: 40 euro of 180 euro voor een (draadloze) pieper is nogal een verschil.

Hoop dat dit beetje helpt,

gr, Martijn.
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

19-03-2008 15:41

Bedankt voor jullie antwoorden,
Had al verwacht, dat er nog geen/niet veel gebruikerservaringen waren over deze piepers.
Of beter neem je delkim/fox.
Delkim en fox heeft zich al bewezen en is gewoon goed, mischien is dit ook wel het geval bij de nieuwe serie van prologic, maar moeten ze zich nog bewijzen, mischien zijn ze verbeterd, of hebben ze nog fouten, wie kan het zeggen?
Kan natuurlijk 800 euro neertellen voor een set delkim of fox, maar kan ook 200 neertellen en de proef op de som nemen, maar of dat verstandig is?
Mischien valt er iets te regelen, dat ik ze mag testen, en als ze niet bevallen dat ik ze terug kan brengen.
Of toch gewoon voor de foxjes gaan of delkims?
Moeilijk, ik wacht nog even wat antwoorden hier af, zodat ik mischien een beslissing kan maken.

Tot nu toe is mijn 1e keus fox rx 2e delkim txi plus en de 3e keus de prologics, maar mischien veranderd dit nog.

Davy
Wannie Wedduh?!
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

19-03-2008 17:55

davy mijn kameraad heeft deze set voor zijn verjaardag kregen en is er niet over te spreken!
toen wij een nacht zaten te vissen en een stortbui over ons heen kwam gaf zijn beetmelder geen registratie meer!

dus zoals martijn al zij!..
ik zou tog voor de wat duurdere beetmelders gaan die er om hun kwaliteit bekend staan.

mvg luc veninga
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

19-03-2008 18:42

hm, dat is een slechte zaak luc, bedankt voor je antwoord.
Ga dan denk ik toch voor de rxen, of mischien toch de delkims, kijk nog even.
Bedankt!
Wannie Wedduh?!
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

19-03-2008 18:59

geen dank davy :wink:
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

20-03-2008 14:21

Kan deze set kopen voor €179,- (gewoon nieuw bij een winkel)

Had voorheen de Arca Bifi set van €95,- voor ogen. Leuk setje! Maar deze Prologic Senzora set is vandaag bij de winkelier binnengekomen, en dat brengt me toch weer aan het twijfelen. Zal ze in de winkel eens bekijken strax. Benieuwd met welke ik naar huis ga :P
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

20-03-2008 15:15

*zucht*







8)
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

20-03-2008 15:18

Mark Uitenhoven schreef:*zucht*







8)


Ah komop! niet jij weer! :roll: :lol:

*om van het gezeur af te zijn (lees: jouw gezeur :P ;)), ga ik naar alle waarschijnlijkheid toch voor de Arca's. Dont worry! :wink:
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

20-03-2008 19:50

haha 8)

nee je moet gewoon doen waar je gevoel het beste bij is!
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

20-03-2008 21:48

ik heb de arca's ook gehad, heb ze vorig jaar terug gebracht naar de winkel en geruild voor fox mxjes.
Zijn goede piepers maar vond het geluid niks "tuut tuut tuut tuut" kreeg nooit een volle fluiter.
Verder hebben ze in regen enz. gestaan en hebben het gewoon overleefd.
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

20-03-2008 22:48

Davy Meulenberg schreef:ik heb de arca's ook gehad, heb ze vorig jaar terug gebracht naar de winkel en geruild voor fox mxjes.
Zijn goede piepers maar vond het geluid niks "tuut tuut tuut tuut" kreeg nooit een volle fluiter.
Verder hebben ze in regen enz. gestaan en hebben het gewoon overleefd.



Hier ook..... een verschrikkelijk geluid. En het lijkt wel een kermisatractie als die dingen afgaan. Nope geen disco voor mij aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

20-03-2008 23:56

Idd, heb de Arca's inmiddels! Gewoon een halve lichtshow als je een run krijgt!

Maar ik zie wel hoelang ik er mee door kan! Vind het tot nog toe een kek setje, en voor een goede prijs (€97,-)... Ben benieuwd, mn 1e run met het geluid van "piep-piep-piep" ipv de volle fluiters die ik op mn oude piepertjes wel had! :)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

21-03-2008 09:14

Marvin kijk ook eens naar het nieuwe setje van Spro D-Tect. Is ook draadloss en ook betaalbaar rond de 100 eurie volgrns mij, dus als je ruilen kan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
goran cingel
Berichten: 22
Lid geworden op: 30-03-2008 20:32
Locatie: norg

30-03-2008 20:42

Zal me eerst voorstellen m`n naam is goran en ben zelf in bezit van een proligic batman set, een woord super.

doe er nu al bijn 3 jaar mee regen, wind, sneuw, vorst, zon, maakt allemaal niets uit en over fox gesproken,

vorig jaar naar frankrijg geweest met 2 kameraden dikke stortbui gehad en de piepers van me maten deden het niet blijkt dat het gat waar het geluid uitkomt niet groot genoeg was dus onstond er een vliesje voor het gaatje waardoor er geen geluid uitkwam moesten ze nota bene allees uitveilen en snijden in de piepers om het goed te maken ,6 piepers naar de knoppen de prologics deden het prima en de registratie na 4 dagen stortregen was uitsekend. 1 woord kwaliteit van prologic voor mij super
Zag toevallig dat en net een nieuw setje uit is gekomen van prologic waar je over twijfelde dus ik denk even reageren ik zou zeggen ze kunnen alleen maar een beter setje maken dus zou zeggen kopen die handel ik in ieder geval wel binnenkort

hoop dat je er wat aan hebt


en jongens strak houden die lijnen he

grtzzz G
Carp Tackle Team Norg
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

30-03-2008 21:52

Heb mn Arca piepers weer teruggebracht ivm los schroefdraad en ben voor deze Prologic Senzora VTSW set gegaan. Vandaag hebben ze voor het eerst hun werk gedaan, alhoewel ze geen run te verduren heb gehad :P. Maar na 5 uur in de regen deden ze het nog prima! 8) :wink:
Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

30-03-2008 22:41

en bevalt t 3 nieuwe piepers... 3 verschilende kleuren leds ? zijn ze aan te raden ... mooi geluid?
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

30-03-2008 23:30

Ben ook wel benieuwd naar het geluid idd?
Volle fluiter of weer zon piep piep piep geluidje?
gevoeligheidsstanden?
En hoe zit het met de ontvanger, 1 piepje op de pieper is ook 1 piepje op de ontvanger, en volle run op de pieper is een volle run op de ontvanger, of kun je hier geen onderscheid tussen maken?

Mvg Davy
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

31-03-2008 10:17

Geluid is gewoon een lekkere volle fluiter wanneer je een volle run krijgt! In te stellen in 4 toonhoogtes.

Set bevat piepers met LEDs in de kleuren rood, oranje/geel en groen. Op de sounderbox zit ook een blauwe LED dus die is vast wel los verkrijgbaar. Ik wil er in ieder geval nog 1 los bij hebben met een blauwe LED.

Gevoelligheid is goed in te stellen in 4 standen. Zoals in de handleiding staat welke je *hier kan vinden. In de hoogste gevoeligheidsstand heb je bij 0,5cm lijn een beetindicatie en op de minst gevoeligheidsstand heb je pas bij 10cm lijn een beetindicatie. Werkt prima! :D

De piepers geven inderdaad 1 op 1 over op de sounderbox. Dus 1 korte piep op de pieper is 1 korte piep op de ontvanger en een volle run op je pieper is een volle run op je ontvanger! :P En ga zo maar verder. Op je ontvanger kun je echter niet de toonhoogte wijzigen, en dat kan op je piepers wel, dus dat zou het enige verschil zijn. Leuke extra op de ontvanger is de trilfunctie (wanneer je het volume opschroeft is het standje na het meeste volume de trilstand). Deze blijft echter niet aan 1 stuk trillen bij een run maar doet zeg maar net als de meeste mobiele telefoons: ... brbrbrbrbrbr ... brbrbrbrbrbr ... brbrbrbrbr ... snappie?! :wink:
Ook zit er een memory functie op de ontvanger. Wanneer je deze indrukt gaan eerst alle LEDs branden en de LED waarop je het laatst piepjes hebt gehad blijft vervolgens als enige nog branden. Zo kun je dus zien op welke hengel je die piepjes nou ook alweer kreeg! :)

Hoop dat dit jullie vragen een beetje beantwoord! :)

Ze hebben bij mij gister de 1e regentest in ieder geval doorstaan! :D
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

31-03-2008 17:49

hmm klinkt toch best goed dan.
Zal toch even gaan kijken in de winkel dan, voor die piepers.
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
goran cingel
Berichten: 22
Lid geworden op: 30-03-2008 20:32
Locatie: norg

31-03-2008 19:01

Ik zei het toch prologic is best een prima merk voor zeker 3 tot 5 jaar plezier denk ik..




strak houden die lijnen he

grtzzz Goran
Carp Tackle Team Norg
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

01-04-2008 17:51

was net even hier in de buurt in de hengelsportzaak geweest.
En zag deze setjes liggen, een koffertje met 3 piepers en ontvanger voor de prijs van 179 euro, en een setje met 4 piepers en ontvanger voor 219 euro (hier zat die met de blauwe led idd bij)

Heb ze even bekeken en geluisterd, ziet er best mooi uit, en denk dat ik van de week zon setje ga halen, twijfel alleen nog wel of ik 3 piepers neem of voor 40 euro meer gelijk een 4e erbij.
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

01-04-2008 18:24

Ja dat kan natuurlijk ook nog, kan voor meerdere doeleinden gebruikt worden dan, maar denk dat ik me oude piepers er ook nog bij houd, dus kijk nog even
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

05-06-2008 12:30

Hallo,

Ik ben ook op zoek naar deze set, maar zie momenteel overal dat de prijs rond de 200 euro bedraag (199 om precies te zijn), terwijl enkele vanjullie de set kennelijk al gekocht of gezien hebben voor 179 euro.

Enig idee waar ik deze set (regio Noord Brabant / Eindhoven) voor 179 euries kan bemachtigen?
Pluk de dag