Delkim: Wat werkt, wat werkt niet?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank Stigter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-07-2007 22:16
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:

05-03-2008 20:19

Beste mede-delkim-gebruikers,

op dit moment ben ik in het bezit van 2x Delkim plus beetmelders en wil uitbreiden naar het draadloze systeem. Echter in mijn verkenning naar de verschillende opties die hierbij mogelijk zijn stuitte ik op een aantal vragen.

De bedoeling is om uiteindelijk gebruik te gaan maken van een Rx receiver. Deze zijn in verschillende types uitgebracht. Wat de specificaties van de verschillende types zijn blijven mij een beetje onduidelijk.
Mijn eerste vraag is dan ook of iemand mij duidelijk kan uitleggen wat de verschillen zijn tussen de Rx plus en de Rx pro.

Verder zijn er dan ook de zendblokjes die wederom in verschillende types zijn uitgebracht. Zo heb je bijvoorbeeld Tx2000, Tx-pro en volgens mij ook de tx-plus.
Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen tussen deze blokje zijn en of bepaalde functies uitvallen wanneer je het verkeerde transmitterblokje met de verkeerde receiver gebruikt.
Is het namalijk nodig om een duurder Tx-pro blokje te kopen als een goedkoper Tx-2000 blokje hetzelfde resultaat geeft??

Dan sta ik uiteindelijk voor de keus om of met de transmitter-blokjes te gaan werken of mijn Delkim plussen te verkopen en 2 Txi's ervoor in de plaats te kopen. Iemand adviezen voor de beslissing??

Nou hoop dat iemand mij helderheid kan geven in deze warboel :D

Groeten Frank
Als ze me missen... dan ben ik vissen
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

05-03-2008 21:02

Gewoon foxen nemen, stuk duidelijker :lol: .
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

05-03-2008 21:08

Ciao Frank,

Het is heel simpel.
De oude serie: Delkim, Delkim Tx-i, Delkim Rx en Delkim Tx-2000
De nieuwe serie: Delkim Plus, Delkim Tx-i Plus, Delkim Rx Plus, Delkim Rx Plus Pro en Delkim Tx Plus

De oude serie werkt niet draadloos op de Plus ontvangers.

Voordelen Delkim Rx Plus Pro tov Rx Plus Versie zijn:
- 1 led extra namelijk geel
- trilalarm

Nadelen Delkim Tx Plus tov Delkim Tx-i Plus
- ondersteund geen anti-diefstal alarm
- los onderdeel ipv geintegreerd in de Delkim Tx-i Plus

Ik zou de beide Delkim's Plus verkopen en nieuw of tweede hands 2 x Delkims Tx-i Plus kopen i.c.m. Delkim Rx Plus Pro, want op den duur wil je toch uitbreiden naar 3 of 4 stuks.


Cheers Arend
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

06-03-2008 08:25

Frank je hebt PB

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

06-03-2008 09:00

Frank,

Gebruik de juiste combinatie van zendblokjes en ontvangers. Een tx2000 zal alleen werken met de een zogenaamde 2000 ontvanger (misschien ook met de 2004 versie, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen).
Een tx2000 blokje zal, iig. met zekerheid niet werken met een rx plus of pro vanwege de codering van het signaal.

Ik heb hier zelf een combinatie van een rx-pro receiver, met tx-plus blokjes (die vaak erg goedkoop op MP staan). Deze combinatie werkt perfect, en was goedkoper dan het verkopen en daarna kopen van txi's.

Groet,
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-03-2008 12:53

Arend Bleijerveen schreef:Voordelen Delkim Rx Plus Pro tov Rx Plus Versie zijn:
- 1 led extra namelijk geel
- trilalarm


En je kunt per ledje 4 txi's programmeren ipv 2 op de normale plus, met 4 op 1 ledje heb je nog steeds differentiatie in geluid, maar ook de manier van knipperen van het ledje op de onvanger.
In totaal kunnen er 96 delkims op geprogrammeerd worden... ( niet dat het zover zal komen ), maar je wil misschien wel als je 4 blauwe txi's hebt deze programmeren op de blauwe led van de ontvanger....
Tevens kun je programmeren of de ontvanger altijd diefstal alarm moet hebben of trillen, wat handig is omdat je het niet altijd aan wil hebben.
Dat laatste vind ik wel handig, en meerdere optonics op zelfde ledje ook, maar trillen hoeft van mij echt niet.... ben tevreden met de rx plus ontvanger, maar er zal vast wel een moment komen dat ik toch over ga naar de plus pro.

Groet,

Edward
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

06-03-2008 13:07

@Edward,

96 delkims op 1 ontvanger.... Volgens mij is dit niet correct, 4 (delkims) x 6 (leds) = 24 op 1 ontvanger.. maar dat even terzijde...

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-03-2008 13:24

van Gorp Sjors schreef:@Edward,

96 delkims op 1 ontvanger.... Volgens mij is dit niet correct, 4 (delkims) x 6 (leds) = 24 op 1 ontvanger.. maar dat even terzijde...

Gr. v. Gorp.


dat klopt niet idd.... :D moet tuurlijk 24 zijn....
Danny Mieremet

06-03-2008 14:58

24 is voor mij te weinig aangezien ik altijd met 25 hengels vis. 8)

Van lijndruk/schuw heb ik gelukkig nog geen last.

ONN TOPIC maar weer.

Ik gebruik zelf de RX Plus Pro in combinatie met de TXI Plus. Als je dan toch al zoveel geld uitgeeft kun je net zo goed die laatste paar tientjes er ook bij doen, anders heb je achteraf altijd zoiets van: had ik toch maar.... Hoef ik verder niet uit te leggen denk ik.

Ga je voor de goedkoopste oplossing (Blokjes onder de Delkims) heb je een prima set die uitstekend werkt. Ik zou niet gaan kloten met andere merken als ATTX systeem, Ultimate, X2 en dergelijke. Niet dat het niet werkt, maar je wilt er wel op kunnen vertrouwen.
Gebruikersavatar
Frank Stigter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-07-2007 22:16
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:

06-03-2008 18:19

Heren,

het begint mij zo langzamerhand een stuk duidelijker te worden. In wat eerst een grote warboel leek te zijn, blijk dan nu toch structuur te zitten :D
Arend bedankt voor de duidelijke uitleg, dit maakt mijn keuze een stuk makkelijker. Denk dat het inderdaad aan te raden is om bij een uitgave als deze het meteen goed aan te pakken en dus ook voor de Rx pro receiver te kiezen.
Verder heb ik ondertussen mijn zin toch ook op de txi's gezet. Werkt toch een stuk fijner dan met de blokjes en denk dat het gebruik van losse componenten de zending van gegevens niet ten goede komt. Al zal het allemaal niet zo heel veel uitmaken.
Het wordt dus delkim txi plus in combinatie met RX pro, kost een paar centen maar dan heb je ook iets :D

Allemaal bedankt voor de info, heeft me zeker bij de keuze geholpen!
Als ze me missen... dan ben ik vissen
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

06-03-2008 20:35

Hallo Frank,

Je had me al een PB verstuurd met betrekking tot informatie,
maar hierboven staat het al duidelijk uitgelegd. Ikzelf wil hier
nog even aan toevoegen dat ik het verschil niet zie tussen
een gewone RX en een RX pro ontvanger. Ikzelf heb de RX
pro, maar de trilfunctie heb ik uitgezet. Van mijn telefoon
merk ik dit ook niet, en ik stop dit ding toch niet in mijn
broekzak. Dus, vind je trilfunctie niet van dusdanig belang
dan kan je beter voor een goedkopere 2e handse RX ont-
vanger gaan kijken. En, gelijk voor TXI's gaan ipv voor
zenderblokjes. Zelf wil ik de TXI's ook nog eens aanschaffen.

Succes met je aankoop, je zult er vast geen spijt van krijgen!

Gr, Mark
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Gebruikersavatar
ruud en wendy rustenburg
Berichten: 22
Lid geworden op: 15-01-2008 20:48
Locatie: oudenbosch

19-04-2008 22:58

wie kan mij aub vertellen hoe ik de delkims txi plus instel op de rx pro sounderbox , ze waren al ingesteld alleen de groene led zit nu op de paarse van de ontvanger:S en ik krijg ze niet gereset.........

ik hoop dat iemand mij kan helpen??

mvg
carphunting, just our way of life!!!
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

20-04-2008 00:14

ruud en wendy rustenburg schreef:wie kan mij aub vertellen hoe ik de delkims txi plus instel op de rx pro sounderbox , ze waren al ingesteld alleen de groene led zit nu op de paarse van de ontvanger:S en ik krijg ze niet gereset.........

ik hoop dat iemand mij kan helpen??

mvg



http://www.delkim.co.uk/support/pdf/dutch/rx%20pro%20version%202%20dutch.pdf
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Plaats reactie