Shimano Aero RE


Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

01-03-2008 12:00

Beste mensen,

Ik heb een vraag over deze baitrunner. Ik ben van plan om deze te gaan kopen. Maar voordat ik dat doe wil ik het eerst even aan jullie voorstellen. Wie van jullie heeft deze molen en zou er wat over vertellen hoe die is, goede kwaliteit e.d.

Alvast bedankt mensen.

M.V.G,

Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

01-03-2008 12:28

Voor dat geld koop je een echte Shimano Baitrunner.
De RE, een uitstekende kwaliteit molen voor een nette
prijs. Ik gok dat je hier geen spijt van zal krijgen. Ik
heb gevist met de GTE-6000B wat prima molens waren,
vis nu alleen met de 4500B hebben zo beide hun voor-
delen.

Nadeel van een GTE/ RE versie vind ik:
-Lage inhaalsnelheid

Voordelen van een GTE/ RE versie vind ik:
-Werpen lekkerder dan een 4500B door betere opspoeling
van de lijn.

Molens ontlopen elkaar niet veel, is maar net waar
je voorkeur naar uitgaat. Overigens raad ik het 5000
model beslist niet aan, te lichte uitvoering en gaat niet
veel lijn op. Meer een molentje om te snoekbaarzen.
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

01-03-2008 12:33

Ik zou gelijk dan doorsparen voor een Shimano 4500b of als je mindere afstanden vist 3500b.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

01-03-2008 13:55

Is gewoon een top molentje hoor ik bezit er zelf 1. Werpt goed spoelt goed op en de slip is perfect baitrunner ook. Gewoon kopen persoonlijk vind ik de usa een wat lompere molen. Zal alleen wel de grootste halen voor die paar centen meer.


vr gr peter :wink:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

01-03-2008 14:08

De grootste is dezelfde prijs als de kleinste dus dat is geen probleem :wink:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

01-03-2008 14:33

Waarom is de USA een lompe molen?
De Aero lijkt net van de Top 1 toys :lol:
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

01-03-2008 14:45

Taco van der veen schreef:Waarom is de USA een lompe molen?
De Aero lijkt net van de Top 1 toys :lol:


Overdrijven is ook een kunst ik vind de usa gewoon een brok ijzer wat er niet uit ziet het lijkt wel een molen uit de jaren 40. Maar dat is persoonlijk.
vr gr peter
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

01-03-2008 16:55

Taco van der veen schreef:Waarom is de USA een lompe molen?
De Aero lijkt net van de Top 1 toys :lol:


En de USA een miskraam uit de steentijd :wink:

Vis nu zelf 2 jaar met de Aero RE 8000 en ben er nog net zo verliefd op als toen ik ze net had. Slip is fijn, baitrunner is fijn, hij werpt goed en spoelt goed op.

Het is wel de goedkoopste baitrunner van Shimano, maar voor die prijs krijg je echt 100% baitrunner van goede kwaliteit. Ik zou zo snel geen andere willen (misschien als ik er het geld voor had :lol: )
Gebruikersavatar
Ad van Workum
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-08-2005 15:59
Locatie: Delft

01-03-2008 22:25

Is gewoon een top molentje hoor ik bezit er zelf 1. Werpt goed spoelt goed op en de slip is perfect baitrunner ook. Gewoon kopen persoonlijk vind ik de usa een wat lompere molen. Zal alleen wel de grootste halen voor die paar centen meer.


Waarom is de USA een lompe molen?
De Aero lijkt net van de Top 1 toys


Wat werd er ook al weer over smaak gezegd heren?? :roll:
That dreams may come true.
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

04-03-2008 19:45

De RE en kwaliteit? Het enigste wat ze doen is netjes opspoelen en fijn werpen maar daar is ook alles mee gezegt! De slip laat volledig te wensen over waar de GTE (waar ik overigens zelf een aantal jaren mee heb gevist) en de GTE B wellicht iets beter is. De slip plakt als kauwgom eer die eindelijk op gang komt en in de loop der jaren wordt ie alleen maar beroerder is mijn en mijn collega's ervaring. Ik vis nu met de die "lompe lelijke, zware USA's 6500" zoals jullie ze hiero noemen. Maar laat mij maar schuiven, jullie komen er nog wel van terug.

Ten eerste ga ik voor kwaliteit en niet voor de mooiheid. Ten tweede is de USA in zijn weet ik hoeveel jarig bestaan nog maar enkele malen verbeterd omdat het binnenwerk oer en oer degelijk is. Vergelijk dit is met de Aero's hoevaak zijn die al niet ge-upgrade't: 2 modellen gt, toen gte, toen gte b en toen xte, en toen weer xtea.

Gewicht hoor ik mensen zeggen? Wat maakt dat uit? ze liggen toch heel de dag op je steunen? Ik zou zeggen spaar nog even verder en schaf een setje USA's aan en je doet cker geen miskoop. Vraag anders op de shimano stand op bv. deVisma wat zij van de USA ten opzichte van de Aero serie vinden..... Onverwoestbaar en topslip dat kan ik je nu al verzekeren dat ze dat zeggen.

Gegroet
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

04-03-2008 21:12

Amen Arjan!!!
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

04-03-2008 22:12

Je vergeet de GTE-C in je lijstje...

(ok die was flauw)
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

05-03-2008 09:50

Ik vis al 5 jaar met een re molen en de slip werkt nog steeds perfect en plakt niet als kauwgom. :x gewoon lul koek zijn gewoon goede molens. Het is ook maar net hoe je met je spul omgaat. Het lijkt mensen nogal voor de schenen te stoten als ik de usa een LELIJK ding vind. Ik zeg niet dat het een slechte molen is maar het oog wil ook wat.Maar nogmaals het is persoonlijk. Maar kom dan wel met goede argumenten en geen lul verhaaltjes over de slip die gewoon uitermate goed werkt. Laat shimano daar net bekend omstaan. Veel succes met de lompe dikke usa ik hou het wel bij mijn re of gte. Ben er zeer tevreden over.
vr gr peter
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

05-03-2008 15:01

Ik vind m'n lul ook een lelijk ding... toch gebruik ik hem graag zolang hij doet wat hij moet doen... de omvang en het gewicht nemen we dan voor lief. We hebben hem tenslotte toch niet zelf in de handen.

:o

ohw... het ging over molens...


whatevaaahhh
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

05-03-2008 15:38

kevin diederen schreef:Ik vind m'n lul ook een lelijk ding... toch gebruik ik hem graag zolang hij doet wat hij moet doen... de omvang en het gewicht nemen we dan voor lief. We hebben hem tenslotte toch niet zelf in de handen.

:o

ohw... het ging over molens...


whatevaaahhh


Quote on that! :lol: Lag(ch) bijna naast mn stoel. Al heb ik zelf een andere mening over de "lelijkheid" :roll: :lol:

Nevermind :D

Oh en Mark (Uitenhoven)... Ik denk dat ik hierbij gelijk de reden heb gevonden waardoor ik dan TOCH die 4500Bs koop?? denk ik hoor :roll: hahaha :wink:
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

05-03-2008 16:51

ik zal ook voor de 4500b gaan bart :wink:
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

05-03-2008 20:17

Voor het geval ik mensen persoonlijk heb gekwetst met mijn mening EXCUSES! Het valt me zelf wel op dat er verassend veel USA liefhebbers zijn!! Goed teken.

Bob van den Meiracker schreef:De 4500B een Tractor ?,...maar dat is toch een apparaat wat erg lang meegaat? Die Aero's wil ik nog niet gratis !! Zeer geschikt voor Engelsen, maar die 'back-winden' en gebruiken de slip niet, hahaha....1 zware dril en het prul is aan gort.

Wat je misschien helpt,...ik heb in Canada per 4500 A al zeker 1000 karpers gevangen voor ik ze inruilde voor de 4500B, die hebben de 1000 ps inmiddels ook al bijna gehaald. 8)


Heerlijk stukje Bob ik moest et even citeren. Je keuze al kunnen maken Bart? Wil je verder nog graag beargument hebben waarom je beter toch voor de keuze van een USA kan gaan, kan je natuurlijk, zoals ik al zei, even op bijvoorbeeld de Visma je even goed voor laten lichten! Over argumenten gesproken kunnen zij je er wel een paar geven.

Raar voorbeeld: Ik weet cker dat je met een aero geen meerval kan sleuren in frankrijk en waar kan dat wel mee?? Juist de USA's hehe. Kijk maar eens een paar meerval video's op bv. youtube of op beurzen en het zal je verbazen hoe vaak je de USA's langs ziet komen. Raar voorbeeld, maar het zegt wel iets over de betrouwbaarheid beste mensen.

Adieu
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

05-03-2008 22:49

Nu raak ik toch wel aan het twijfelen.

Als jullie willen, noem eens de voordelen en nadelen van de Aero RE tegenover de 4500b. En de voordelen en nadelen van de 4500b tegenover de Aero RE.

Alvast bedankt! :D

M.V.G,

Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

05-03-2008 23:18

Peter kuipers schreef:Ik vis al 5 jaar met een re molen en de slip werkt nog steeds perfect en plakt niet als kauwgom. :x gewoon lul koek zijn gewoon goede molens. Het is ook maar net hoe je met je spul omgaat. Het lijkt mensen nogal voor de schenen te stoten als ik de usa een LELIJK ding vind. Ik zeg niet dat het een slechte molen is maar het oog wil ook wat.Maar nogmaals het is persoonlijk. Maar kom dan wel met goede argumenten en geen lul verhaaltjes over de slip die gewoon uitermate goed werkt. Laat shimano daar net bekend omstaan. Veel succes met de lompe dikke usa ik hou het wel bij mijn re of gte. Ben er zeer tevreden over.


Peter je vind het een lelijk ding oke goed jou mening,
Dit is mijn mening:
Ik vind de Aero een molen stuk plastic die ze net zo goed bij de Bart Smit aan konden bieden :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

06-03-2008 10:17

Marvin Honsbeek schreef:
Quote on that! :lol: Lag(ch) bijna naast mn stoel. Al heb ik zelf een andere mening over de "lelijkheid" :roll: :lol:

Nevermind :D

Oh en Mark (Uitenhoven)... Ik denk dat ik hierbij gelijk de reden heb gevonden waardoor ik dan TOCH die 4500Bs koop?? denk ik hoor :roll: hahaha :wink:


Ohhh... Wordt je wijs 8)

Houd dit topic in de gaten... je wordt nog meer zeker van je keuze!!!

LANG LEVE DE 4500B!!!
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Freek Swaans

06-03-2008 11:39

Prima molen voor kleine watertjes, stroompjes, putjes enz.
Heb ze zelf ook voor op de stroom hier, voor de wat grotere
wateren gebruik ik m'n Daiwa's.
Alleen zoals al gezegd is er gaat weinig lijn op, ik vis 30/100 ste
en ik denk dat er niet meer als 100 meter op zit.
Maar voor het lichtere werk een prima molen.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

06-03-2008 11:39

Taco van der veen schreef:
Peter kuipers schreef:Ik vis al 5 jaar met een re molen en de slip werkt nog steeds perfect en plakt niet als kauwgom. :x gewoon lul koek zijn gewoon goede molens. Het is ook maar net hoe je met je spul omgaat. Het lijkt mensen nogal voor de schenen te stoten als ik de usa een LELIJK ding vind. Ik zeg niet dat het een slechte molen is maar het oog wil ook wat.Maar nogmaals het is persoonlijk. Maar kom dan wel met goede argumenten en geen lul verhaaltjes over de slip die gewoon uitermate goed werkt. Laat shimano daar net bekend omstaan. Veel succes met de lompe dikke usa ik hou het wel bij mijn re of gte. Ben er zeer tevreden over.


Peter je vind het een lelijk ding oke goed jou mening,
Dit is mijn mening:
Ik vind de Aero een molen stuk plastic die ze net zo goed bij de Bart Smit aan konden bieden :)
Afbeelding



Daar ligt ie ook links bij de my little ponys waar jij altijd speelt. :roll:
En de usa ligt er rechts bij de transformers. Jij hebt nog nooit een re in de handen gehad heb ik wel door want er zit niks plastics aan overbodig nieuws en geen toegevoegde waarde aan dit topic.waarom een usa kopen en geen re.

Ik ben benieuwd wat jullie bart als antwoord gaan geven. Zet ze naast elkaar en kom eens met 5 goede argumenten waarom de usa beter zou zijn?De slip kennen we al. Ik ben zeer benieuwd :wink:

vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

06-03-2008 11:49

Freek Swaans schreef:Prima molen voor kleine watertjes, stroompjes, putjes enz.
Heb ze zelf ook voor op de stroom hier, voor de wat grotere
wateren gebruik ik m'n Daiwa's.
Alleen zoals al gezegd is er gaat weinig lijn op, ik vis 30/100 ste
en ik denk dat er niet meer als 100 meter op zit.
Maar voor het lichtere werk een prima molen.


Eindelijk een normaal antwoord. Als je de 8000 haalt gaat er gewoon weet niet precies maar dacht een 280 meter 30/00 op. Ik irriteer me er aan dat mensen zeggen dat het een slechte molen is terwijl dat gewoon larie is. Niet omdat ik hem in mijn bezit heb maar omdat ik er al 5 jaar mee vis en er nooit 1 probleem mee heb gehad. Je hebt ze nu in de aanbieding bij raven bart voor 110€ heb je een usa. 20€ en je hebt een biomaster xta. En zo blijf je dus bezig. Als instap model heb je voor 80€ gewoon een kwalitatief goede molen waar je nog jaren plezier van zult beleven. Ik vis niet op meerval dus die vergelijking kan ik niet maken maar ik heb toch verschijnende karpertjes gevangen en hij werkt nog ff goed als de eerste keer dat ik hem kocht.Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Vr gr peter
vr gr peter
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

06-03-2008 12:25

enigste wat jammer is aan de shimano 4500b is dat die slecht opspoelt dus als ik me lijn wil uitlopen dan kan me lijn soms blijfen haken.
maar verder een hele,hele,hele fijne slip!!

dus tot 4500b's :D
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

06-03-2008 12:30

jooo!

ik vis nu een jaar met mijn gte's. mn maat heeft 2 be's.
we zijn allebei zeer te spreken over deze molens.

Voor dat geld koop je geen vergelijkbare molen.
Zou wel voor de 6000 of 8000 gaan!