PB Products Dutch Ace


Jeffrey van Buul
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-06-2006 15:23

14-02-2008 18:39

Hallo,

Iemand ervaring met de PB Dutch Ace?
Ben hier benieuwd naar aangezien ik nieuwe stokken wil!

Groet,

Jeffrey
Iedereen moet het leren!
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

14-02-2008 18:45

Jeffrey van Buul schreef:Hallo,

Iemand ervaring met de PB Dutch Ace?
Ben hier benieuwd naar aangezien ik nieuwe stokken wil!

Groet,

Jeffrey


search.php?keywords=pb+dutch+ace&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

succes gr peter
vr gr peter
Jeffrey van Buul
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-06-2006 15:23

14-02-2008 18:49

thnx :oops:
Iedereen moet het leren!
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

14-02-2008 20:16

Ja ik heb ze, ben er zeer te spreken over . Heb de 2.25/2.50 lb. Kan genoeg gewicht werpen drilt lekker eigenlik nix op aan te merken.

Mvg Niek
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
robert van rijssel2
Berichten: 176
Lid geworden op: 10-09-2007 14:57
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

14-02-2008 20:33

hier nog een trotse eigenaar :P

ik heb ze nu bijna 8 maanden en ik ben er zeer over te spreke ze drillen heerlijk gooien ook heerlijk je lood weg.

helemaal niks op aan te merke.

mvg,
robert
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

14-02-2008 21:00

Ben blij dat ik er vanaf ben, wat een zenuwachtige springerige rotdingen waren dat, met een lijn geleiding van ruk. Ook de te halen afstand viel tegen plus dat de reelhouder verkeerd om zit en het kurk erboven te klein om fatsoenlijk vast te houden. Koop maar een setje sportexen of armalites, die kevlar erbij in. Die hebben een heerlijke demping en meppen je aas met overgewicht aan lood voorbij de horizon.

Maargoed ik ben geloof ik de enige op deze planeet die de pb dutch ace classic er mooi uit vind zien maar kuthengels vind om mee te vissen.

Gr
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

14-02-2008 21:12

Wiljo van Eerden schreef:Ben blij dat ik er vanaf ben, wat een zenuwachtige springerige rotdingen waren dat, met een lijn geleiding van ruk. Ook de te halen afstand viel tegen plus dat de reelhouder verkeerd om zit en het kurk erboven te klein om fatsoenlijk vast te houden. Koop maar een setje sportexen of armalites, die kevlar erbij in. Die hebben een heerlijke demping en meppen je aas met overgewicht aan lood voorbij de horizon.

Maargoed ik ben geloof ik de enige op deze planeet die de pb dutch ace classic er mooi uit vind zien maar kuthengels vind om mee te vissen.

Gr


Helemaal mee eens!!!
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

14-02-2008 21:19

Ik heb met het werpen van gewichten echt geen moeite hier was ik eerst wel bang voor maar als ik op zo'n beetje 80% gooi zet ik 120 gram lood een slordige 70 meter weg.
Vind het lekkere hengels goed contact met de vis, heb hem alleen nog niet gebruikt om vis te 'blokken' om te verkomen dat ze ergens in zwemmen heb op vrij open water gevist misschien andere mensen daar ervaring mee hoe ze zich dan houden?
Ik heb trouwens de foam uitvoering en geen problemen ondervonden met de reelhouder.
Catch them if you can...
Jeffrey van Buul
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-06-2006 15:23

15-02-2008 10:52

Hallo,

Zo kun je zien dat de meningen vaak uiteen lopen.
Ik heb ze, desondanks sommige negatieve klanken, toch gekocht!
Nu nog vissen......

Mocht je nog een mening erover hebben, laat maar horen!

Groet
Jeffrey
Iedereen moet het leren!
Gebruikersavatar
Dylan Smits
Berichten: 391
Lid geworden op: 17-06-2006 22:09
Locatie: Sliedrecht

15-02-2008 13:54

Goeie keus hoor! Heb ze ook en voor mijn visserij zijn 't gewoon top stokken.
Buigen bere mooi door, gooit goed. Niks springerige zenuwachtige stok.

Gr, Dylan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Merijn lansink
Berichten: 79
Lid geworden op: 18-08-2006 13:19
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

15-02-2008 14:36

Ik heb ze ook gehaald, heb er nog geen sessie mee gevist, dus ik kan je helaas niet vertellen hoe het is met een drill, vang ze nog!
Spiegeltje Spiegeltje van het waterland,
ben jij de mooiste op de kant?
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

15-02-2008 14:49

gewoon beetje doorsparen en een echte hengel kopen.somige stokken van pb nog geen lak hoe lang denk je daar mee te vissen.
ziet leuk uit maar geen hoest waardt.
me kennis had er ook 3 niks van die hengels klopte. kan zijn dat toevalig zijn 3 van de 100.000 exempl niet klopte.
koop een century of steve brig,s dat knalt ook als t maar een 2,75 is.
breek me de slurf niet open
K. van den Herik

15-02-2008 15:09

mijn dochter rijdt in een swift van 15 jaar oud. Prima ding zegt ze. Ik rij in een 3 jaar oude focus. Gaat al een stuk beter. Liefst zou ik een R8 hebben.

Ach en de moer van boven naar beneden vast? Best handig, werkt het minst snel los.

1 Hengel voor alle omstandigheden werkt niet. Deze stokken zijn prima om niet al te zwaar te hoeven werpen. Boven de reelhouder hoef ik niet zoveel meer vast te houden.

Mijn eur 200 is best besteed. en wat is mooi. Ik had eens de meest lelijke hengels van nl. Vraag Dennis van de B. Viste prima.

MVg

Klaas
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

16-02-2008 13:38

ik heb er 2;) 2,25 lekkere stokjes;) niks op aantemerken:D
Gebruikersavatar
robert van rijssel2
Berichten: 176
Lid geworden op: 10-09-2007 14:57
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

16-02-2008 17:48

ron thijsen schreef:gewoon beetje doorsparen en een echte hengel kopen.somige stokken van pb nog geen lak hoe lang denk je daar mee te vissen.
ziet leuk uit maar geen hoest waardt.
me kennis had er ook 3 niks van die hengels klopte. kan zijn dat toevalig zijn 3 van de 100.000 exempl niet klopte.
koop een century of steve brig,s dat knalt ook als t maar een 2,75 is.


hoezo is het geen hoest waard, het is alleen maar ene voordeel tegenover lak want als je is een krasje hebt krijg je dat weg met bijenwas en bij een hengel met lak zie je gewoon een lelijke kras die je helemaal moet weg haln met lak en dat ziet er niet uit :wink: .

en heb je de des betreffende hengels zelf ook wel is gehad, anders kan je er niet negatief over praten en ook niet posositief want je hebt er dan geen ervaring mee.

mvg,

robert
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

16-02-2008 18:17

die was is me bekent ook telt t feit als je er een kras op krijgt en die was niet gebruikt hij na verloop van tijd wegrot en dan knak.hoest.
t blijft wel een hengel maar meer niet.
gewoon doorsparen voor een echte\: in mijn ogen gezien dring t echt niet op maar .........
en daarbij ik heb die stokken echt wel in me handen gehad lachen.
anders uit ik me hier niet over.me maat vist er mee., 3 van de 100.000 stuks
als ik ze goed vond was me mening echt wel beter ,maar ga niet van me standpunt af .
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

16-02-2008 19:31

Ron,

het lijkt mij sterk dat als je een kras(je) op de PB Dutch Ace hebt dat die naar verloop van tijd gaat rotten en breekt, hoe gaat dat dan bij stokken met lak waar een kras op komt? Breken die ook? Vraag me af wat in jou ogen het verschil is, volgens mij is dat er niet als er een kras op een stok met lak komt is op die plek nl. de lak er ook af.
Mochten ze toch breken door krassen op de hengel dan vraag ik me af hoe jij (of die vriend) met je hengels om gaat.... :roll:
Vind het een baatje een raar verhaal....

MVG Niek
Catch them if you can...
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

17-02-2008 00:23

Niek Wijnen. schreef:Ik heb met het werpen van gewichten echt geen moeite hier was ik eerst wel bang voor maar als ik op zo'n beetje 80% gooi zet ik 120 gram lood een slordige 70 meter weg.
Vind het lekkere hengels goed contact met de vis, heb hem alleen nog niet gebruikt om vis te 'blokken' om te verkomen dat ze ergens in zwemmen heb op vrij open water gevist misschien andere mensen daar ervaring mee hoe ze zich dan houden?
Ik heb trouwens de foam uitvoering en geen problemen ondervonden met de reelhouder.


Ik mep om en rond de 120 meter met 114 grams lood met 2,5 pond sportexen kevlar, dat is nog eens meppen, pbs zijn er niks bij. Dat het zenuwachtige springerige hengels zijn is een feit, heb ze gehad en vis ze maar eens af tegen kevlar hengels of andere zachtere hengels dan merk je et wel. Durf bijna te stellen dat zelfs een harrison minder strak en zenuwachtig is.
Voor de rest is het gewoon een hengel die een hogere status heeft omdat iedereen hier da ding promoot, terwijl het eigenlijk gewoon een hengel is met kut eigenschappen, lees niet dat ie niet jaren mee kan.

Het mooiste is nog dat het product gepromoot wordt als een old school hengel met uiterlijk van vroeger, maar qua karakter en eigenschappen is deze hengel daar verre van.

Wat ik al eens eerder zei, tegenwoordig moet elke hengel strak zijn, maar naar demping wordt niet meer gekeken. Niet voor niks dat de sportex kevlar blank en de armalite mkII e.a. zo bekend en gewaardeerd zijn.
Gewoon doen..........8)
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

17-02-2008 00:42

een goede blank heeft gewoon lak meerdere lagen,me laatse setje century,s fs systhem,s net als meer hengels zijn vacuum in de autoclaaf afgebakken en die laklagen zijn taai niet hard en niet zacht.
de ng ook en de fat boy slim ook.de armalite super gewoon maar verglijk dit niet met een kale blank van de pb tjes waar je bijenwas en een doekje bij krijgt, belachelijk gewoon waarom, anders worden ze te duur voor wat ze waard zijn t is gewoon niet mijn ding ik zou sparen.maar ja wie is ik.ik geil op mooi spul en spaar ook ervoor heb je wel wat.
hier laat ik t maar bij.trek u plan. bijen was lol man.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

17-02-2008 10:05

Ik mep om en rond de 120 meter met 114 grams lood met 2,5 pond sportexen kevlar, dat is nog eens meppen, pbs zijn er niks bij. Dat het zenuwachtige springerige hengels zijn is een feit, heb ze gehad en vis ze maar eens af tegen kevlar hengels of andere zachtere hengels dan merk je et wel. Durf bijna te stellen dat zelfs een harrison minder strak en zenuwachtig is.
Voor de rest is het gewoon een hengel die een hogere status heeft omdat iedereen hier da ding promoot, terwijl het eigenlijk gewoon een hengel is met kut eigenschappen, lees niet dat ie niet jaren mee kan.

Het mooiste is nog dat het product gepromoot wordt als een old school hengel met uiterlijk van vroeger, maar qua karakter en eigenschappen is deze hengel daar verre van.

Wat ik al eens eerder zei, tegenwoordig moet elke hengel strak zijn, maar naar demping wordt niet meer gekeken. Niet voor niks dat de sportex kevlar blank en de armalite mkII e.a. zo bekend en gewaardeerd zijn.[/quote]

120 meter :roll:
Daar geloof ik geen reet van
Wedstrijdje doen dat ik met mijn pb's verder kom dan jij met je sportex
Afstand ligt niet alleen aan je hengels maar ook aan je molens
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

17-02-2008 10:47

hij zal wel 120 ft bedoelen :wink:
zal wel......!
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

17-02-2008 10:58

120 ft up your ass wel als je dat soms bedoelt............. laat maar, koop maar die hengels, zie maar wat je doet, ik geef et op met dit forum hier..................
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

17-02-2008 11:14

was maar als geintje bedoelt hoor daarom staat er ook zoon :wink: achter
maar ik gooi krap aan 100 meter met biomaster en euro wariors 2.75lb en dat met 80 gr
en 16 honderst gevlochten lijn.
dus 120 meter is echt heel ver dan gooi ja naar de over kant van een voetbal veld.
ik zou et met me eigen ogen wel eens willen zien :wink:
zal wel......!
K. van den Herik

17-02-2008 16:27

moet je eens opletten op een karperbeurs. De voorste rand van de plee is altijd ondergezeken.

Ga gerust dichterbij staan, hij is korter dan je denkt.

Met 120 meter met een 2,5 ponder lood haak en aas behoor van mij tot de werptop van nl. Respect als je het haalt. Je behoort dan tot een zeer select klein groepje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

17-02-2008 17:40

Idd, knappe jongen als je 120 meter gooit! Zo ver wíl ik geeneens gooien, als je zulke afstanden werpt weet je ook niet meer precies waar ja aan het vissen bent en dat is toch meer mijn stijl, wil wel weten waar ik mee bezig ben.
Ik denk nog steeds dat je voor 100 euro per stok aan de PB Dutch Ace een goede hengel hebt!
Maar als ik 350 euro per stok te besteden had, had ik ook andere hengels gekocht... :lol:

Met pb-ende groet,

Niek
Catch them if you can...