navigator boot


Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

10-06-2010 08:10

Hij is heel eenvoudig af te stellen met de trimknop onder je linker knuppel.
De horizontale is voor het roer.
Als je de futaba hebt dan kun je hem stapsgewijs bijstellen, je hoort dan een piepje. Als je de zender en boot aanzet en je zet de boot op bijv. een tafel dan kun je het heel goed zien, elke piep is een standverandering van je roer. Tijdens het varen kun je dit dus ook doen, als je een lijn meeneemt kun je dus de boot bijtrimmen zodat hij recht vaart.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

10-06-2010 08:49

Trimmen heb ik gedaan, was echter elke keer anders.
Maar belading, lijn e.d. zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn.
Zal het nog eens uitprobreren als ik de boot weer gebruik, kan er overigens wel mee leven.
Was alleen benieuwd of dit bij meer mensen voorkomt.

Heb zo nog wel iets wat me opgevallen is.
De laatste dagen duurt het zeer lang voordat de boot aanspringd.
Lijkt wel of hij het signaal van de handzender niet kan vinden.
In het begin had hij deze gelijk te pakken, nu duurt het soms wel 15 sec. voordat de boot aanspringd.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

10-06-2010 10:03

Simpel uitgelegd zoekt de handzender een veilige frequentie. In een drukbezet gebied kan het even duren voordat hij het signaal heeft afgestemt. Je zit dus altijd veilig.
De Navigator heeft een rechtstreeks aangesloten roer, dit heeft als voordeel dat je een remmende factor ( bijv. een lijn) kunt compenseren. Hij is traploos te regelen binnen een bepaald bereik. Tijdens het monteren wordt het roer nagenoeg in de nulstand geplaatst. Door o.a het wieleffect van de schroef en de remmende werking van de lijn in de release kan het voorkomen dat een boot een richting opgaat die afwijkt.
Tip. Als je een rechtsdraaiende schroef hebt kun je het beste je lijn in de linker bak of hookrelease leggen/hangen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

10-06-2010 10:58

Cor,

Wederom bedankt voor je verhelderende antwoorden !
Gaan we proberen :D
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

11-06-2010 07:24

Peter,

Ja, ik heb de digitale Futuba zender.
Verder blijkt dat bij mijn voerboot (actie model zwolle 2010) geen platte kant op de as van het roer is aangebracht waar de inbus op vastgedraaid word.
Hierdoor kan het voorkomen dat het roer niet helemaal vast zit.
Dit ga ik komende dagen even aanpassen, kijken of dat het probleem wat verminderd.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

11-06-2010 07:58

De as is bewust rond gelaten en niet voorzien van een platte kant. Dit heeft als voordeel dat de klant heel eenvoudig ( als hij dat nodig vind) naderhand de boot zelf iets kan "finetunen". De servo zit rechtsreeks op het roer d.m.v een messing bus, deze bus is voorzien van een klein inbusschroefje. Als je dit schroefje iets losdraaid dan kun je het roer bijstellen, vergeet daarna niet om het schroefje wel weer goed vast te draaien.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

06-11-2010 12:31

Weet iemand hoe het met de voervijzel staat voor de navigator?
Op de site zie je weinig nieuws.
Misschien dat hier iemand al wat meer info/foto's heeft.

Ben wel benieuwd wat het gaat worden.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

06-11-2010 14:56

Ik kan daar wel een antwoord op geven.
Ik vaar al een tijdje met de derde aangepaste voervijzel.
Het lijkt erop dat dit prototype het goed doet. Het was de bedoeling om deze vijzel eerder op de markt te brengen maar zoals het nu lijkt komt de vijzel vanaf Carp 2011 op de markt.
Zoiets ontwikkelen is best wel eenvoudig, maar er komt meer bij kijken. Je hebt betrouwbare aandrijving en electronica nodig die niet stoort op de huidige dieptemeters, Gps systemen en de dingen die zeer binnenkort ook op de markt komen.
Er wordt druk aan gewerkt Edward, er komen misschien zelfs twee soorten vijzels.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

06-11-2010 19:33

Nee, ik ben niet eens testvisser. De echte testjongens vissen op dit moment behoorlijk meer dan ik.
Ik heb vanaf het begin meegedacht over de Navigator. Ik had toen mijn eigen bedrijfje nog. Nu help ik nog steeds wel eens andere botenbouwers met aanpassingen en ideetjes. Voordat iets op de markt komt moet het eerst getest worden, en niet omdat de mensen het verwachten.
De vijzel kun je op verschillende manieren aandrijven. De keuze van aandrijving voor deze vijzel is op dit moment anders dan bij de andere botenbouwers.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

06-11-2010 19:59

Cor,

Je maakt me wel nieuwsgierig!
Zijn er al foto's beschikbaar hoe eea. eruit komt te zien ?
Of is alles nog top secret 8)
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-11-2010 08:34

:D Top secret valt wel mee jongens. Ik zal Remco even vragen of hij al foto,s heeft. Ik kan die van mij wel op de foto knippen maar dat is geen reclame, dat is allemaal nog knip en plak werk. Remco heeft ervoor gekozen om het eenvoudig te kunnen plaatsen en verwijderen als het nodig is. Ik probeer wel even een tekening of foto te plaatsen als ik er eentje krijg.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

13-11-2010 08:51

Als alles goed gaat dan komt op Carp 2011 de vijzel. De testen zijn klaar, de goede materialen zijn gevonden. Nu maar hopen dat de malkosten en andere onvoorziene omstandigheden het proces niet gaan vertragen.
Verder kan ik melden dat de Navigator een compleet andere technische opzet gaat krijgen. Dit om de kwaliteit nog meer te gaan waarborgen. Foto,s en tekeningen kan ik niet plaatsen, wel heeft Remco mij het bovengenoemde medegedeeld.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

13-11-2010 10:36

Peter Wauben schreef:Zolang hij maar compatibel is met degene die wij hebben. Zonder al te veel poespas.


Inderdaad.
Niet dat we straks met een boot zitten die niet meer uit te breiden is zonder extra kosten te moeten maken.
Niet voor niets voor deze boot gekozen.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

13-11-2010 13:29

:lol: Zo ver gaat het niet komen jongens.
Er schijnt soms veel materiaal niet leverbaar te zijn, dit betekend dat klanten moeten wachten. Dat is dus voor beide partijen niet goed. De boot blijft zoals hij is. Alleen wordt de nieuwe versie met andere materialen opgebouwd.
Alles blijft dus zoals het is de gebruikte technieken blijven ook intact, alleen worden o.a de servo,s anders.

Ik kan de vijzel van mij wel op de foto zetten en plaatsen maar daar worden jullie niet veel wijzer van. Ik heb net nog met Remco gesproken en die wil liever geen halfgebakken produkten hier geplaatst zien. Het is een testding van pvc met daarin wel de materialen die gebruikt gaan worden.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

13-11-2010 15:44

Peter Wauben schreef:Anders mag je hem ook via een PB sturen als het niet teveel gevraagd is.

Same here :wink:
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

13-11-2010 18:05

Ach, sintercor is in het land. Hier een klein presentje voor jullie.
Het is een losse unit die je in/op de voercompartimenten kunt zetten.
Afbeelding
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

13-11-2010 18:44

Ziet er zo op ontwerp goed uit !
Nu weten we tenminste iets.
bedankt Cor.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

14-11-2010 08:43

Schakelaars zijn geen probleem, die zitten in het schuine vlak. Antenne is ook aan gedacht. Dus het was een probleem, dat is het niet meer. :lol: :lol:
Hier in de snackbar staat een onderschrift op de menukaart, die luidt.; goed bereid kost even tijd. Dat is met dit soort dingen ook zo.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

25-11-2010 21:01

Cor,

Weet je al op wat voor een termijn 'die nieuwe met compleet andere technische opzet' uitkomt? Ik wil een Navigator bestellen (de Maverick of de gewone, daar ben ik nog niet over uit), maar dan wil ik natuurlijk wel de nieuwste uitvoering.



Cor Hendriks schreef:Als alles goed gaat dan komt op Carp 2011 de vijzel. De testen zijn klaar, de goede materialen zijn gevonden. Nu maar hopen dat de malkosten en andere onvoorziene omstandigheden het proces niet gaan vertragen.
Verder kan ik melden dat de Navigator een compleet andere technische opzet gaat krijgen. Dit om de kwaliteit nog meer te gaan waarborgen. Foto,s en tekeningen kan ik niet plaatsen, wel heeft Remco mij het bovengenoemde medegedeeld.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

26-11-2010 07:04

Ja hoor. Die is volgens mij al op de markt.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26-11-2010 09:07

Dus als ik het goed begrijp is de Navigator die nu wordt verkocht de 'nieuwe' met de nieuwe servo's etc ?

Dan heb ik nog een vraagje,

De voervijzeld die er aan zit te komen, kan die ook op de Maverick, of heb je dan toch die duurdere versie nodig met 6 kanaals zender?
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

26-11-2010 11:18

Ja, de Navigator maakt vanaf nu gebruik van andere servo,s. Het is niet zo dat de oude servo,s slecht zijn, het zijn Graupner servo,s. De nieuwe servo,s zijn gewoon iets beter voor het bec systeem van de regelaar. Tevens kan de voervijzel gewoon op de Maverick, geen probleem.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26-11-2010 11:40

Bedankt voor je reacties, dat maakt het voor mij duidelijk en neemt toch wat twijfel weg.

Waarschijnlijk ga ik op (zeer) korte termijn de Maverick bestellen.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

26-11-2010 11:49

Zoals ik al vaker heb geroepen, er zijn in die prijsklasse niet veel andere boten. Je komt dan vaak uit op de chinese materialen. Die hoeven niet slecht te zijn maar er zit heel veel verloop in. De materialen in de boten zoals o.a Navigator, Big dropper, Baiter, Fischfeeder enz. zijn gewoon goed en is echt gebaseerd op de modelbouw. Het nadeel is dat er in de afgelopen maanden lange levertijden op de onderdelen zaten, dan ga je dus verder ontwikkelen en kijken met dit als gevolg. Een boot met andere regelaar en servo,s.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26-11-2010 12:46

De Navigator Maverick is besteld :D
Ruim je rotzooi nou eens op !!!