navigator boot


Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

13-04-2010 08:17

Heb je dit al werkend dan? Want dan ben ik ook één van de geinteresseerde
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

13-04-2010 14:22

Peter Wauben schreef:[
Voor de voervijzel heb ik al iets in gedachten, namelijk een uitbouw maken op de transportbeugel bevestigingspunten, zo heb je alles binnen in de boot voor de electra waterdicht.
Gein ervan is je kan dan twee laadbakken gebruiken, 4 lijnen uitvaren en tegelijkertijd een voerspoor leggen, en dat als je een beetje handig bent in 1 keer varen.



Het kan nog eenvoudiger Peter 8) :wink: En je hebt dezelfde mogelijkheden.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

18-04-2010 17:29

Gisteren mijn nieuwe test Navigator mogen ontvangen met de nieuw ontwikkelde Rf 15. Ik ga deze boot puur voor mijn visserij vanaf de boot gebruiken.
Ik heb hem vandaag even getest en ik moet zeggen dat het me absoluut niet tegenvalt. ( ik heb een lowrance op mijn andere voerboot)Duidelijk en tot dusver storingsvrij beeld op het beeldscherm en het belangrijkste, het is waarheidsgetrouw. Ook de diepteverschillen gaf hij zeer nauwkeurig aan. Dieptes minder dan 0.8 meter zorgden voor rare getallen in beeld maar vanaf 0.9 meter was het gelijk weer goed.
Ik ga de aankomende drie dagen weg om te vissen, eens kijken wat hij doet de komende dagen.

Deze dieptemeter kan ook in andere bootjes ingebouwd worden en het grote voordeel is dat je geen antenne meer op je bootje hebt voor je rf 15.

Ik ben niet onafhankelijk maar het is echt een mooie set geworden.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

18-04-2010 21:55

Heren,

Ik heb de Navigator ook al een tijdje(4 jaar). Die voervijzel zal welkom zijn op mn bootje.
Wanneer die uitkomt??

Maar die hook-release schiet niet op,terwijl er daar 2 van op zitten.
Ik en de rest(99% van karpervissend Nederland) zal deze niet gebruiken omdat het toch niet werkt om 2 lijnen tegelijk uit te varen....
De bocht in je lijn is het euvel,want je lijn zinkt waardoor je de bocht uit de lijn niet meer richting 2e stek krijgt(of je ligt hooguit 10 meter uitelkaar met beiden lijnen,dan is het nog te doen onder gunstige omstandigheden).

Ik zie dit bij zeer veel voerbootfabrikanten(niet alleen bij Remco) dat die een dubbele hookrelease erop zetten maar deze wordt door het merendeel niet gebruikt....Dat ze dan beter nadenken over standaard een voervijzel o.i.d. Lijkt me meer geslaagd.. :roll:
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

18-04-2010 22:47

Ik gebruik mijn hookrelease wel Koen. Voor mijn haak ( niet altijd maar soms wel ) maar vooral voor mijn ''top''lood. Ik laat dan vaak middenin de geul mijn toplood vallen en ik vis dan tegen, of over het het talud.
Ik weet dat er veel mensen zijn die hem niet gebruiken, maar er zijn ook veel mensen die niet anders doen. Ook zijn er mensen die hun marker ermee loslaten.
Het voordeel is dat het er wel opzit. Op de Navigator Maverick zit het niet, die boot kost 599.00 dus de keus van wel of geen release ligt bij de klant.

De voervijzel is in de maak, eerst de kinderziektes eruit en dan pas op de markt.

Grt. Cor
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

19-04-2010 09:15

Bedankt voor je toelichting Cor.

Ik wacht af.... :D
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

20-04-2010 13:19

Hoi,

Ook ik ben een trotse eigenaar van de navigator en hij bevalt uitstekend.
De 2 hookreleasen gebruik ik alleen voor het toplood zoals Cor aangeeft.
Ik heb zelf in 1 van de loskleppen een puntje weg geveild met de dremel waardoor er geen spanning op staat als het lood en onderlijn in het voerbakje ligt.
Heb dit al vanaf het begin gedaan en bevalt mij prima, vaar toch 1 lijn per keer uit.
Als het lukt zal ik morgenochtend even een fototje plaatsen van wat ik bedoel.
Cor, bestaat er een mogelijkheid om een foto te maken van de dieptemeter en hoe hij is weggewekt? en kunnen we dit zelf inbouwen of is het verstandig om door Remco te laten doen?

later Ronald
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

20-04-2010 13:31

Hier nog steeds het accuprobleem.
Is niet geheel duidelijk wat de oorzaak is.
Kom gewoon niet verder dan 2 uur varen, en dan vaar ik de laatste 20 minuten met een accu-indicator die niks meer aangeeft :-?
Ben er wel van overtuigd dat dit opgelost word, dus word vervolgd.
Voor de rest nog steeds zeer tevreden met deze boot !
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

20-04-2010 15:06

Ronald Bassant schreef:Hoi,


Cor, bestaat er een mogelijkheid om een foto te maken van de dieptemeter en hoe hij is weggewekt? en kunnen we dit zelf inbouwen of is het verstandig om door Remco te laten doen?

later Ronald


Ik zou dit gewoon door Remco laten doen. Ik weet niet hoe het zit met de garantie als derden in de boot gaan boren en aan de electronica gaan zitten. Ook is het zo dat de zgn. wetswitch onderbroken wordt door een schakelaar. Deze schakelaar zorgt ervoor dat je je boot gewoon in nat gras of een plas kunt zetten zonder dat hij dan blijft zenden.

En even over de accu. Het is zo dat deze accu,s niet in een keer het volle vermogen hebben. Na een paar keer leegtrekken en weer goed opladen wordt de kwaliteit steeds iets beter. Het is me wel opgevallen dat de laatste serie accu,s een kortere levensduur hebben dan de eerste serie. Hoe dat kan? ik weet het niet.
Ik heb standaard een reserve accu bij me die ik in een handomdraai kan verwisselen. Ik heb al testen gedaan met een 7.2 accu waarbij ik 2 uur achter elkaar kon varen. Met de 10 amp. was 3 uur gewoon mogelijk.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

20-04-2010 17:00

Hoi Cor,

Bedankt voor je antwoord en ik laat het gewoon doen door Remco als hij beschikbaar is en ik de centjes heb.

Ronald
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

21-04-2010 16:04

Navigator gebruikers, hoe lang duurt het bij jullie voordat:
De groene LED uit gaat?
De oranje LED uit gaat?
De 1e en vervolgens 2e rode LED uit gaat?
Ben hier wel eens benieuwd naar.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

21-04-2010 18:18

Hallo Edward.

Je hebt het over accu indicatie. Je omschrijft het nu als vaartijd indicatie, dit is niet hetzelfde.
De accu heeft 12 volt en 10 amp. van de Navigator.
Andere botenbouwers gebruiken over het algemeen 7.2 amp. en adverteren met ruim 2 uur varen, dat is ook wel haalbaar.
Toen ik de baiter nog bouwde garandeerde ik 2 uur accuvaartijd. en dat is nou net de clou.
Je boot functioneerd op, laten we zeggen 5 volt. De accu heeft dus 12 volt . De accu indicatie is gemaakt om een 12 volt accu af te lezen. Je verlichting is gebouwd om op 12 volt te functioneren, vandaar dat het geadviseerd wordt om bij je eerste rode led uitval van accu te wisselen. Hij is dan nog niet leeg en je boot kan nog wel even doorvaren ( tot ong. 5 volt) maar dan zit er niet veel gang meer in omdat je motor het beste werkt tussen 6 en 12 volt.
Al het radiografische werkt gewoon tot die 5 volt, een boot die vol belast wordt met alle lampen, en extras aan gebruikt tijdens de testen ong. 3.5 amp. Dit is dus bijna 3 uur.
De botenbouwer heeft heel veel in de hand maar niet de kwaliteit van de regelaars, servo,s en dus ook accus. Ondanks dat het altijd bij dezelfde fabriek gehaald wordt komt het gewoon voor dat er verschil in kwaliteit zit.
Ik las bijvoorbeeld net een stukje over de rf 15 van Fishfun. Deze dieptemeter moet op een veel te kleine band werken om alle storingen weg te cijferen. Dit is ook het geval van de rf 15 units van visvinder oost en Global fishing zelf.
Zie het maar als radio 1. 2. en 3 veronica en 538 tussen 91.8 en 91.9. het is dan gewoon te druk op die freq.

Je hebt gewoon niet alles in de hand, en soms moet de bouwer en gebruiker genoegen nemen met degelijke kwaliteit die soms net even anders is dan dat hij of zij gewend was maar het is nog steeds goed.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

21-04-2010 18:47

Cor,

Hoe verklaar je het dan dat de gehele indicatie na minder als 2 uur varen uit is?
Dit op 3 verschillende accu's.
Ik mag toch aannemen dat zodra het laatste LED uitgaat de accu gewisseld moet worden.
Dit zou na 2.5 - 3 uur moeten zijn.
Deze tijd haal ik echter niet.
Vandaar mijn vraag hoe dit bij andere gebruikers is.
Misschien is de indicator wel defect.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

21-04-2010 19:30

Hallo.
Dat schrijf ik toch net, het is een accuindicator, geen vaartijdindicator.
Hij geeft aan dat je het beste je accu kunt verwisselen, het hoeft niet omdat je radiografisch systeem op ong. 5 volt werkt.

Ook is het aan te bevelen om je accu rust te gunnen, des te warmer je motor enz, des te meer stroom hij gaat verbruiken.

Vaar je continue ( dat lijkt me erlijk gezegd sterk) of vaar je tijdens een sessie heel vaak je aas, lijnen enz. uit?

Vr Grt. Cor
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

21-04-2010 19:43

Cor,

Om dit te testen vaar ik constant.
Misschien moet ik de accu eens volladen en dan gewoon tijdens het vissen gebruiken.
Dus niet constant varen totdat de boot geen snelheid meer heeft.
Heb deze vraag ook even bij Remco neergelegd.
Dit om te voorkomen dat ik de boot voor de 2e keer op moet gaan sturen.

Maar buiten dit probleempje blijf ik het een topboot vinden ! :D
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

21-04-2010 20:01

Aah, nu wordt het me duidelijk.
De boten worden zo gemaakt ( Ontworpen) dat ze niet constant hoeven te varen. Als je je auto leeg hebt gestart kun je een half uurtje hem best nog wel een paar slagen laten ronddraaien. De accu heeft zichzelf een beetje hersteld. Ze moet je het ook zien met je loodaccu in je boot. Eventjes varen, wegzetten, lijn uitvaren, wegzetten, lijn uitvaren, en. Je zult duidelijk merken dat de vaartijd aanzienlijk anders gaat worden i.pv constant varen.
Een halfuur varen om bijv. met dieptemeter te gaan zoeken is geen probleem, maar twee uur achter elkaar is wel een beetje teveel van het goeie.
Wordt je motor niet loeiheet na twee uur gassen??

Ik heb ooit eens een boot gemaakt voor een snoekvisser, die had zijn plug achter aan zijn bootje. als de boot begon te dansen liet hij de plug los d.m,v zijn verzwaarde hookrelease en het drillen begon. Zijn motor heb ik gekoeld met een spiraal die om de motor was gewikkeld. Er liep water doorheen die hij oppikte tijdens het varen. Dit was noodzakelijk anders wed de motor veel te heet.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

21-04-2010 20:18

Cor,

De motor word inderdaad aardig warm ja.
Ik ga de boot met 1 accu eens tijdens enkele vissessie testen.
Kijken hoe dit gaat.
Dit heb ik zo ook met Remco afgesproken.
Mocht ik dan nog niet verder dan 2 uur komen op 1 accu, neem ik weer contact met hem op.

Bedankt voor je heldere tips!

heb ik nog 1 vraagje.
Is het misschien nog verstandig een druppellader aan te schaffen ?
Nu zit ik met 2 laders(1x handzender, 1x accu) en wil eigelijk terug naar 1 goede.
Kun je hier nog wat tips in geven ?
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

21-04-2010 20:43

Na twee uur varen is dat ook niet zo gek :lol: :lol:
Je zal zien dat het dan beter gaat, daar zijn dit soort boten per slot van rekening ook voor gebouwd.

De beste lader is een lader die niet al te snel laadt. Zo uit mijn hoofd moet het ong. op 10% van je accu zitten.

Bij de modelbouw zaken hebben ze wel Carsson, Robbe en Graupner computerladers voor niet al te veel geld. Dat zijn goeie. Ook op de site van Conrad zag ik laatst een leuk ding, maar ik weet zo niet meer welke.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

21-04-2010 22:36

Edward Jakobs schreef:Cor,

Hoe verklaar je het dan dat de gehele indicatie na minder als 2 uur varen uit is?
Dit op 3 verschillende accu's.
Ik mag toch aannemen dat zodra het laatste LED uitgaat de accu gewisseld moet worden.
Dit zou na 2.5 - 3 uur moeten zijn.
Deze tijd haal ik echter niet.
Vandaar mijn vraag hoe dit bij andere gebruikers is.
Misschien is de indicator wel defect.


Ik heb mijn navi nu bijna een jaar en moet zeggen dat ik die 3 uur toch wel makkelijk haal. Het verschilt nog wel eens of er veel wind staat, stroming etc want dan moet die er harder voor werken en gaat die iets korter mee maar 2 uur al leeg nog nooit meegemaakt :roll:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

23-04-2010 12:08

Hey Peter,

Gebruik jij voor elke accu een aparte druppellader? Ik heb momenteel één druppellader voor de accu van mijn electromotor en één normale lader voor de accu van mijn dieptemeter. Ik kan me voorstellen dat met alle door jouw genoemde accu's en bijbehorende druppelladers mijn berging meer op een electriciteitscentrale gaat lijken. :-)

mvg,
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

24-04-2010 17:02

De boot wordt vanaf nu ook verkocht bij BFP products.
Hier kan de boot ook worden ingeleverd voor een ombouw of service beurt.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
michael vink
Berichten: 14
Lid geworden op: 14-02-2007 10:12
Locatie: denhaag
Contacteer:

29-05-2010 21:52

gewoon een topboot
heb hem nu 2 jaar en nooit problemen
enige minpuntje is de verstraler die na mijn inziens te laag zit
heb hiervoor de powercatcher gehad maar dit zit gewoon allemaal wat beter inmekaar
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

30-05-2010 07:34

We gaan van donderdag to maandag naar het weddermeer.
Hier kan ik hem eens echt testen.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

30-05-2010 12:09

Daar ben ik van overtuigd ! :D
Heb er nu al veel plezier van gehad.
Ben nu alleen benieuwd hoe het gaat de levensduur van de accu's.
Al denk ik dat dit wel goed zit.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

10-06-2010 07:54

Zo, weer terug van het weddermeer.
Heb de boot flink kunnen testen.
Heb op ong. 175 meter gevist.
71 Runs gehad met 2 man waarvan iets minder als 3/4 deel met de navigator was uitgevaren.
Kon ongeveer 2.5 uur met een accu varen, hier ben ik tevreden mee. (heb iets meer als 3 accu's verbruikt)
Wat me wel opviel is dat de boot niet echt recht vaart.
Kon hem niet alleen terug laten komen want dan lag hij aan de ander kant van de vijver.
Moest hem constant een beetje blijven corrigeren.
Heb de vraag al bij Remco neergelegd, maar nog geen responce op gehad.
Meer mensen met dit probleempje ?
Gr.
Edward