ultimate triangle pod of fox horizon


Gebruikersavatar
Frank Doeven
Berichten: 25
Lid geworden op: 21-03-2007 21:30
Locatie: Emmeloord

03-01-2008 22:46

Hallo ik wil graag een nieuwe rodpod kopen weet niet welke ik moet kiezen.Zit te twijfelen tussen de ultimate triangle of de fox horizon.Ben zelf in het bezit geweest van de fox quattro pod was daar niet echt over te spreken is nu ook dus overleden jammer voor al dat geld.
kunnen julie me helpen met de keuze.
groeten Frank Doeven
Laatst gewijzigd door Frank Doeven op 03-01-2008 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Is er leven na de dood? Steel mijn hengels en kom erachter!
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

03-01-2008 22:59

ben zelf in het bezit van een horizon pod.
1.licht van gewicht
2.makkelijk te vervoeren in foudraal
3.buzzer bars doe je in een buzzerbarbag met piepers en achter steuntjes eraan
4.snel op te zetten
5.stevig
6.koop er storm palen voor en je hebt een sky pod immitatie
7.niet zo achterlijk duur

wel jammer dat je em niet compleet geleverd krijgt met draagtas
maar die is eigenlijk niet nodig omdat hij wel in je foudraal past.
kortom ik ben er wel over te spreken.

groete stefan
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

03-01-2008 23:56

ik heb de horizon zelf ook en ben er zeer over te spreken,

toevallig heeft me maat de ultimate triangle pod, en hij gaat binnekort ook een horizon aanschaffen. Hij is niet ech te vreden over de pod, vooral op schuine kanaal kant (waar de grond te hard is voor banksticks).
en staat vrij onstabiel, ook door de hoogte van de pod, maar ook omdat het een 3poot is. Niet alle 3 poots zijn onstabiel, maar de hoek van de poten had wel iets groter gemogen, ze staat te veel verticaal als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat stefan al noemde, is paar stormpoles eraan en je hebt een mini skypod, ik heb dit zelf ook en werkt prima. Als je foto;s wilt heb ik er wel paar van france. maar je kunt ook de poten uit elkaar gooien en dan ligt de rodpod met de moederbalk letterlijk op de grond, voor als je lekker laag wilt vissen. Worden verschillende lengte banksticks voor de buzzerbars bijgeleverd, zodat je nog wat met de hoogte kunt spelen, wanneer het bij de poten ophoud.

De tas erbij kopen is zeker een aanrader. Want die investering van 40 euro is het echt wel waard. Kun je prima alles in opbergen, je rodpod, buzzerbars+optonics en rodrest en de bijgeleverde buzzerbanksticks. En je pod blijft in beter staat, als ik kijk naar die van mij en een andere maat van mij die hem ook heeft. Mijne is duidelijk nog in betere staat.
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

04-01-2008 11:01

de horizon in nu 100 euro bij raven. Zit je op een totaal van 140 als je er nog een tas bij koopt.
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

04-01-2008 11:28

Heb zelf de horizon ook gebruik hem alleen bijna nooit de pod zelf is niet echt stabiel.

Gr Thijs.
Gebruikersavatar
Frank Doeven
Berichten: 25
Lid geworden op: 21-03-2007 21:30
Locatie: Emmeloord

04-01-2008 11:30

He Fabian een paar foto's zijn zeker welkom .Het is wel jammer als je met drie hengels vist dat de middelste swinger op de tussenbalk valt.Verder is de horizon wel een leuke rodpod hoop dat de scharnier punten wel een tijdje mee gaan heb de pod nog niet in het echt gezien wel de ultimate triangle zag er op zich niet verkeerd uit.
Moet toch een keuze zien te maken.
grooeten Frank
Is er leven na de dood? Steel mijn hengels en kom erachter!
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

04-01-2008 13:04

Ik heb zelf een driepoot rodpod gehad een amiaud en als ik een run kreeg viel die om en al haalde ik een hengel van de rodpod af dan was die uit evenwicht ofzo en toen viel die om heb hem verkocht en nu een Ultimate Culture Adjusta pod gehaalt ik heb me oog ook al is op de horizon laten vallen maar de Adjusta is nu nog in orde dus ga ik niet een andere kopen.
Als ik jou was zou ik voor de Horizon gaan een vriend van me heeft die driepoot van ultimate hij duurt langer met opzetten vind ik , moet geloof ik nog ze piepers en swingers er op draaien , weet ik niet zeker..

Groeten,

Taco van der Veen
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

04-01-2008 16:43

als je je piepers op ze hoogst zet bijn een horizon heb je geen last
dat je swinger op je dwasbalk valt. ik heb euro swingers

groete
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

04-01-2008 18:13

Frank, dat probleem met de swinger op de moederbalk heb ik zelf opgelost door er een bandje, wat je bij een Fox schepnet krijgt er om heen te doen, op de plek waar de swinger de moederbalk raakt. Dit werkt perfect. Je kunt er natuurlijk ook iets anders zachts omheen doen. Oude sjaal ff een mooi reepje uitknippen en dan eromheen doen, en met een trekbandje vastzetten of iets dergelijk.

En de schanierpunten, tis maar net hoe je er zelf mee omgaat. Je moet gewoon de schroef goed los draaien, dan de poten uit elkaar halen, zodat de tandjes uit elkaar zijn, en dan pas verstellen. Als je er gaat breken als de tandjes nog in elkaar zitten, dat vraagt om moeilijkheden.

hieronder wat oude foto's uit mijn ultimate pieper en microswinger tijdperk :P


http://img183.imageshack.us/img183/888/1001728gf0.jpg
Foto: in frankrijk, lange poten voor(kunnen verder uit nog, waardoor je nog hoger kunt vissen). Ook zitten hier de lange banksticks aan de buzzerbars.

http://img148.imageshack.us/img148/1226/img0272gh7.jpg
Foto: Aan me thuiswater, voorpoten iets uit elkaar, kleine buzzerbars voor, op die foto had ik nog geen bandje om de moederbalk, maar bij me nieuwe mk2 swingers wel.
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

04-01-2008 23:08

ik heb de triangle-pod en die is ideaal voor op de boot.

verder vis ik er nooit mee.
rvs-steunen vind ik iets mooier en functioneler.

voor de rest een prima rodpot.
ik heb geen ervaring met fox (rodpot) maar waarom zou je een plastic rodpot kopen?

ultimate heeft leuke rodpots die steviger zijn dan de horizon en veel goedkoper :wink:

suc6 :wink:
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

04-01-2008 23:10

plastic?!?

aan een horizon zit minder plastic als een triangel hoor.
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

05-01-2008 00:17

Buiten dat de pod's van Ultimate prima zijn, was er wel het één en het ander aan te verbeteren. Zoals bij elke pod van elk merk...

Zogezegd zogedaan...

De nieuwe versies van de Ultimate rodpod's worden echt super! Ik heb ze al gezien en zelfs al één besteld. buiten dat de ronde kanten van de pod's, vervangen worden door 'hoekige kanten', en zo veel steviger en sterker zullen zijn, worden ook de bussen vervangen door imbus schroefjes. zo kun je o.a altijd de boel aandraaien, indien nodig natuurlijk!

Verder word het uiterlijk ook iets aangepast. Van de groene 'glanzende look', tot een bruin/ licht groene matte (soort) poeder coating! Een lust voor het oog natuurlijk! Verder zal deze coating nooit van het metaal/ rvs afkomen bij eventuele beschadiging.

De pod's worden niet alleen stabieler gefabriceerd, ook worden sommige iets zwaarder en wat groter, dit komt de stabiliteit natuurlijk alleen nog maar meer ten goede. (ook zullen door dit geheel, de pootjes van de pod's uiteraard sterker en steviger worden. Geen speling, prima stabiel, en een goede en mooie gecamoufleerde look.

Ideale pod's als je het mij vraagt.

Mvg Danny Schaltin
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

05-01-2008 00:47

Met de protect pod van ultimate heb je geen last van middelste swinger en is zeker stevige pod.

Gr remco
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

05-01-2008 11:01

als je je piepers op ze hoogst zet bijn een horizon heb je geen last
dat je swinger op je dwasbalk valt. ik heb euro swingers
wanneer zij die nieuwe rodpods van ultimate op de markt dan?
handig dat die site et nog nie doet.

groete[/quote]
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

05-01-2008 12:16

Dat de middelste swinger op de moederbalk ligt, hinderd mij weinig. Heb ik opgelost door midden van hierboven beschreven bandje, maar zovaak vis ik helemaal niet met 3 hengels dus.

en over plastic. ik denk dat gemiddelt alu eerder krom gaat dan 'al' dat plastic aan de fox horizon!
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

05-01-2008 16:59

ik kan me inderdaad vergissen hoor als het om het plastic gaat :wink:

maar in de winkel heb ik die fox rodpots wel is gevoeld en ........

als je echt een stevige wil moet je RVS nemen.
of je moet losse steunen nemen.
dat is veel makkelijker.

maar gezien je een rodpot wil zal je wel niet op gras of zandgronden vissen :wink:
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

05-01-2008 16:59

ik kan me inderdaad vergissen hoor als het om het plastic gaat :wink:

maar in de winkel heb ik die fox rodpots wel is gevoeld en ........

als je echt een stevige wil moet je RVS nemen.
of je moet losse steunen nemen.
dat is veel makkelijker.

maar gezien je een rodpot wil zal je wel niet op gras of zandgronden vissen :wink:
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

05-01-2008 17:08

noem is een goeie rod pod van rvs:
solar:minimaal 400eu
amiaud: 400 eu
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

05-01-2008 18:00

Ik meen vanaf ongeveer maart 2008 zijn de nieuwe pód's van Ultimate te vinden in de winkels. Verder is het idd niet echt handig dat de site nog niet online is, maar de site zal zeker weten één deze dagen draaien!

mvg Danny
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

05-01-2008 18:38

remco de koster schreef:Met de protect pod van ultimate heb je geen last van middelste swinger en is zeker stevige pod.


Klopt, wou ik net zeggen. Wel jammer dat die weer plastic onderdeeltjes heeft. De vorige Pro^tect heeft dat niet, de aluminium versie (die ik heb). Nadeel is wel dat er weer een soort van RVS draaiknopjes bij zitten. Die dingen wel roesten als een gek.
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

05-01-2008 18:55

Michiel, in jou geval is dat RVS. Roest Veel Staal. :lol:

Maar even over de stabiliteit. Een RVS oogt mss wel stabieler, en staat miss door zijn gewicht in de winkel(!) beter op zijn voetjes. In de winkel vond ik de Fox ook niet stabiel ogen, helemaal niet als die op een vrij gladde vloer stond. Maar aan de waterkant. de punten van de poten in de grond en hij staat prima!. Krijg je niet zomaar omver, ook niet als je hem hoger afsteunt. In frankrijk een beste storm erop gehad, veel wind. Niks aan het handje. In mijn ogen is het met een rodpod het zelfde als een tent. Zet je hem waardeloos neer, dan is het ook niks.

Ik heb in France ook wel bijna een Solar globetrobber rvs zien omgaan. De lieve man had deze nogal krakkemikkig neergezet. En kreeg toen een nogal wilde run op links van een meerval, waarbij de rechterpoot vn de rodpod toch echt omhoog kwam.

RVS betekent dus niet gelijk stabiliteit.
Ik denk zelf dat je een dergelijke Fox pod, zoiets als de quatropod, een beetje verankert met de poten in de grond, dat je deze voor geen goud omkrijgt, aangezien de pod nogal een laag zwaartepunt heeft, omdat hij zo laag is. Topzwaar zit er voor zo'n pod niet.
Wat je denk ik bij een RVS pod wel eerder hebt, als je die hoog vist. Zit immers meer gewicht hoog in de lucht, de buzzerbars, eventueel met zon steun voor het tegengaan vn het draaien vna de buzzerbar, nog de beetmelders erbij, en dan nog de druk van de wind, en (zij)druk van de lijnen die via de hengels worden uitgeoefent op de pod.

Zon pod word dan in mijn ogen eerder topzwaar dan een lichter model zoals een skypod of horizon.
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
ronald tielemans
Berichten: 93
Lid geworden op: 27-02-2007 10:10
Locatie: Boekel (Noord-Brabant)

05-01-2008 19:42

de punten van de poten in de grond en hij staat prima!. Krijg je niet zomaar omver, ook niet als je hem hoger afsteunt.


kun je net zo goed steunen kopen :lol:
als ze me missen, ben ik vissen.
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

05-01-2008 19:49

Heb nu ook alweer een jaar een fox horizon.
Ik heb hem tot nu toe overal neer kunnen zetten, in de meest extreme situatie's met zeer veel wind.

Ik heb er twee banksticks van 120 bij gekocht en ik kan hem nu vissen als ik wil.

Hij is echt lekker licht en wanneer je de poten na het vissen in tegen de moederbalk aanschroeft heb je hem de volgende keer binnen de korste keren weer staan.

Ook vind ik het super hoe stevig en gemakkelijk je de buzzerbars kan monteren..
Gebruikersavatar
Frank Doeven
Berichten: 25
Lid geworden op: 21-03-2007 21:30
Locatie: Emmeloord

05-01-2008 20:05

Heb inmiddels bij henk koster de ultimate triangle besteld 54 euro incl tas.Voor dat geld neem ik de gok wel sinds mijn fox quattro kapot is wou ik niet weer zoveel besteden.Vis op dit moment toch alleen in nederland hoop dat ik er hier veel plezier aan heb mocht hij niet bevallen kan ik over 2 jaar altijd nog een fox pod kopen.Mijn vriend gaat over een maand de horizon kopen dus dan kan ik hem wel zien als je de traingle goed opsteld en desnoods vastzet moet het goed gaan.Vind persoonlijk een driepoot mooier maar uiteindelijk gaat het daar natuurlijk niet om .
Toch iedereen bedankt voor de reacties en ervaringen met de verschillende rodpods.

groeten Frank
Is er leven na de dood? Steel mijn hengels en kom erachter!
Gebruikersavatar
Frank Doeven
Berichten: 25
Lid geworden op: 21-03-2007 21:30
Locatie: Emmeloord

05-01-2008 20:07

Heb inmiddels bij henk koster de ultimate triangle besteld 54 euro incl tas.Voor dat geld neem ik de gok wel sinds mijn fox quattro kapot is wou ik niet weer zoveel besteden.Vis op dit moment toch alleen in nederland hoop dat ik er hier veel plezier aan heb mocht hij niet bevallen kan ik over 2 jaar altijd nog een fox pod kopen.Mijn vriend gaat over een maand de horizon kopen dus dan kan ik hem wel zien als je de traingle goed opsteld en desnoods vastzet moet het goed gaan.Vind persoonlijk een driepoot mooier maar uiteindelijk gaat het daar natuurlijk niet om .
Toch iedereen bedankt voor de reacties en ervaringen met de verschillende rodpods.

groeten Frank
Is er leven na de dood? Steel mijn hengels en kom erachter!