Welke Voerboot?


Plaats reactie

Welke Voerboot

Powercatcher
15
31%
Carpcatcher
10
20%
Scen Baitboat
9
18%
Ultimate Baitcruiser
10
20%
Attack The Dropper
1
2%
The Baitliner
4
8%
 
Totaal aantal stemmen: 49
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

26-12-2007 22:56

Weer een onderwerp over voerboten...!
Normaal gebruik ik de zoekfunctie, maar om een of andere manier werkt hij niet meer bij mij.

Ik zit namelijk al een tijdje te twijfelen tussen aan paar voerboten, namelijk:

De Powercatcher
Carpcatcher
Scen Baitboat
Ultimate Baitcruiser
Of toch gewoon de goedkopere: Baitline of The Attack?

Ik heb al veel op internet gekeken op vergelijkingen en dergelijke, maar kom er zelf niet uit.
Dus wil ik vragen: Wat zijn jullie ervaringen, met 1 van deze boten?
(En dan niet: Goed of Slecht, maar ook Waarom en Opties ed)

Bvd

Mvg Davy
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

27-12-2007 07:48

hoi davy ik zou voor de carpcatcher gaan van schrijver .hij is gewoon betrouwbaar ,en wat ik heel belangrijk vind is de service die je krijgt ,stel er gebeurt wat mee en moet gerepareeert worden kan altijd toch .dan ga je naar slagharen je krijgt een bak koffie en voor een habbekras word die gemaakt .je rijd met de boot weer lekker gemaakt naar huis die zelfde dag nog .sommige boten ben je 3 tot 4 maanden kwijt als er wat mee aan de hand is .ik heb voor 5 jaar geleden een 2e hands boot gekocht voor 500 euro .ik ben zeggen en schrijven 2 keer naar slagharen gemoeten omdat 1 keer de accu s op waren en 1 keer wet er een cerveltje gemaakt .en geloof me de voerboot van mij maakt vaak overuren om het maar zo te zeggen voor mij geen andre gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

27-12-2007 09:13

Ben ik het eindelijk ook een keer met je eens Harald.
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

27-12-2007 09:58

Ik zelf zat ook sterk te twijfelen tussen de powercatcher en carpcatcher,
Hoor over beide goede verhalen, maar het nadeel van de carpcatcher vind ik de dieptemeter, dit is een eagle en niet zon hummingbird.
En als je dan zon eagle dieptemeter hebt zit je weer met die accu die je moet hebben. (vindt het gewoon irritant zon accu aan de dieptemeter)
En zon hummingbird gaat gewoon op batterijen, dus heb je ook geen last van die accu elke keer.
Of kan op de carpcatcher ook de hummingbird rf 15 ingebouwd worden?
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

27-12-2007 12:05

hoi davy je kan er van alles opzetten op een carpcatcher zonnepeneel ,voerijzer voor een verspreid voerbedje ,een dieptemeter voor mij zou het geen moeilijke keuzezijn gr harald ps hans zo zie je maar dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn :wink: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

27-12-2007 13:16

ik kies voor een boot die niet in je lijst staat: de Smartboat.
en de reden: omdat je mijn Smartboat gvd.elke keer komt lenen als je een keer gaat vissen en omdat je hem gvd, een keer hebt laten vallen in Frankrijk en dat hij het daarna nog gewoon deed,dat is voor mij de reden dat jij voor een Smartboat moet kiezen!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

27-12-2007 17:52

Hahaha, 2 keer laten vallen he ! :P (joke)

Maareuh koop de jouwe wel over dan.

Jij vangt toch niks met of zonder bootje!
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

27-12-2007 20:57

Harald van der Graaf schreef:hoi davy je kan er van alles opzetten op een carpcatcher zonnepeneel ,voerijzer voor een verspreid voerbedje ,een dieptemeter voor mij zou het geen moeilijke keuzezijn gr harald ps hans zo zie je maar dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn :wink: gr harald


Maar ik las op de site van tony dat je een eagle fishfinder in kunt laten bouwen.
Maar ik wil graag de hummingbird rf15, dit omdat je met de eagle weer met een extra accu zit en de hummingbird op batterijen is, of is het ook mogelijk om een hummingbird in te laten bouwen op de carpcatcher?
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

28-12-2007 00:27

Voor mij geen van deze boten ik heb het cattamaran model van anglin technics geen gekloot met wier en struiken, zit in een mooie tas opgeborgen.

En over die fishfinder doe mij maar lekker eentje met een accu, ten eerste gaat dat langer mee kwa vaaruren.
En ten tweede gaan de accu's zelf kwa levensduur ook langer mee en goedkoper op ten duur.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

28-12-2007 08:52

Ik heb de Powercather van Leon boschveld na dat ik een boot van Schrijfer en een scenbait boot heb gehad.De bood van Schrijver heb ik een dag gehad deze werdt gestolen over de scen weet ik te vertelen dat de accus erg snel leeg gaan en hij ontzettend veel lawaai maakt een plus punt vondt ik de twee voerbakke.De powercather is een bood die zijn reputatie eer aan doet alles is super aan deze bood nette afwerking accus gaan lang mee vaart snel en maakt geen herrie een top product naar mijn mening ik heb hem een keer kapot gehad.Je gaat er dan mee terug je krijgt een bak koffie leon repareerd hem dan kosteloos en je kun weer naar huis dus de service is ook nog eens perfect
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

28-12-2007 17:14

moet je absoluut eens kijken bij http://www.bigdropper.be
een pracht van een boot met zeer veel extra's
service is buitengewoon en je kan er op wachten
meestal worden kleine aanpassingen die de werking van boot en dieptemeter beter maken gratis aangepast nadien
ik heb hem nu inmiddels bijna een jaar en ben zeer tevreden over zowel de boot ls de persoon ivo druyts die alles doet om zijn klanten tevreden te maken
Dominic Berendsen
Berichten: 56
Lid geworden op: 15-03-2007 10:11

29-12-2007 03:41

Er staan wel meerdere goede boten tussen.
Ik mis alleen de Baiter voerboot van Cor Hendriks. Deze hoort volgens mij echt wel in het rijtje thuis.

Ben zelf een tijdje aan het zoeken geweest en mijn keuze was tussen de Big Dropper en de Baiter. Het is de Baiter geworden na een testritje met beide.


Op internet staat ook een vergelijkingspagina waar deze samen met nog een boot als beste gestest is geloof ik.
Chris Michilsen
Berichten: 123
Lid geworden op: 07-04-2005 16:56
Locatie: Amsterdam

29-12-2007 09:05

heb de scenbait boot met fishfinder. Boot doet wat ie moet doen, vaart stabiel en de twee voerbakken vind ik erg handig. Kan je namelijk makkelijk 2 lijnen te gelijk uitvaren. Voor de rest geen klachten.

groet,
Chris
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

29-12-2007 11:36

ook voor mij de power catcher
wat al eerder is gezegd goede service een bak koffie als je er komt en er moet wat aan je boot gebeuren
hij is vrij snel door het water
nadeel er kan alleen een kleine accu in

2 vrienden van mij hebben de schrijver boot en die gaat toch eerder vast zitten in het vuil volgens hun zeggen

collega heeft de scen
daar heb ik ook mee gevaren en moet zeggen het lawaai is mij niet opgevallen
de 2 voerbakken zijn handig ja
en het grote voordeel vind ik persoonlijk is dat hij iets makkelijker onder een overhangende boom gevaren kan worden
accu's wel snel leeg ja

persoonlijk ben ik zeer tevreden over mijn powercatcher :lol:
Sam Bos

30-12-2007 16:15

de baiter voerboot staat er niet bij en die komt overal als beste ja uit dus stem ik niet
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

30-12-2007 17:29

Heb idd eens gekeken voor de baiter van Cor Hendriks, en idd komt er als beste uit.
Maar ik vind het model niet mooi (hij is zo lang lijkt wel?) en ik weet dat het gaat om de functie en eigenschappen en niet het uiterlijk, maar toch.
Maar toen ik verder zat te kijken zag ik ook een boot die 26 januari op de beurs in zwolle voor het eerst verkocht wordt.
Ook een boot van Cor Hendriks, en kwam net zo goed uit de test als de baiter. http://www.allevoerbotenopeenrij.nl/de....html
De Boot heeft nog geen naam, en de prijs is ook nog niet bekend, maar als die ongeveer hetzelfde gaat kosten als de baiter, dan denk ik toch dat ik voor die boot ga.
Mooi bootje, lekker laag (dus minder gevoelig voor wind)
Dus ik kijk nog even rond.
Maar alle verdere informatie is altijd welkom!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

30-12-2007 19:05

Hallo.
Allereerst wil ik even inhaken op de nieuwe boot, het is wel een boot waar ik zeer nauw bij betrokken ben geweest als het aankomt op het technisch functioneren. Deze boot wordt door een andere firma geproduceerd en aan de man gebracht in veel landen. Het wordt een produktie boot en wordt op de beurs in Zwolle voor het eerst aan het publiek getoond. Hij heeft alles wat je je maar kunt wensen, hij is standaard heel compleet.
De prijs en de naam worden op de beurs bekend gemaakt.
Even over mijn boot, hij is lang, maar iets wat op groot water goed funtioneerd doet het op klein water altijd. Zijn afmetingen geven hem juist net dat beetje extra waar sommige andere boten het laten liggen. Ik heb hier op dit moment 3 andere merken staan en ik weet zeker dat de Baiter het simpelst te vervoeren is van die 3.
Hij is lang, breed maar daarbij heel erg plat, snel en super waterdicht dus niet gevoelig voor wind, golfslag, water in de boot enz.
Als je op zoek bent naar een boot moet je gewoon bij jezelf afvragen wat je van een boot verwacht en wat je er voor over hebt. Er zijn genoeg boten die goed zijn, maar er zijn jammer genoeg ook genoeg die gewoon tekort komen. Een paar boten uit het poll lijstje kun je gewoon niet met elkaar vergelijken. Je kunt een suzuki alto simpelweg niet vergelijken met een Audi A6.
Vr grt Cor
Sam Bos

30-12-2007 20:37

vind de lengte wel mee vallen eigelijk hoogte vind ik belangrijker
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

30-12-2007 23:33

Ik heb de boot ook nooit in het echt gezien hoor, alleen van foto dus kan er eigenlijk niet over oordelen.
Zit nu idd ook te denken aan de baiter, hoor er nu ook hele goede verhalen over, maar ik wacht nog even af.

Cor: is de baiter ook te bezichtigen in zwolle 26 januari?
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

31-12-2007 08:07

Hallo Davy.
Ja hoor, we staan ook gewoon in Zwolle. Ik sta op de stand van de boot zonder naam. ( de nieuwe boot van Eurofishing ) Ik neem niet veel boten mee, de boten die ik meeneem zijn op 1 na ook niet standaard. We staan daar om de nieuwe boot van Eurofishing aan het publiek te tonen. En de laatse ontwikkelingen op Electrotechnisch gebied worden daar ook getoond ( nieuwe zenders, Gps??? e.d)
Het mooie van een beurs zoals Zwolle is dat je gewoon kunt vergelijken, de meeste botenbouwers en verkopers zijn daar aanwezig. Je kunt daar dan naar je eigen wensen en mogelijkheden vergelijken. Er staan in Zwolle een stuk of wat hele goeie boten van div. merken dus er staat altijd wel iets voor je tussen.
grt Cor
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

01-01-2008 09:57

den Big-Dropper van Ivo :D



Paul :wink:
hou het netjes aan de waterkant!!
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

05-01-2008 11:08

Ik heb mijn beslissing gemaakt.
Ik heb de boot nog niet gezien of zien varen, maar hoor er hele goede verhalen over, en de opties lijken me ook goed.
Ik heb contact gehad via de mail met Cor Hendriks, en ben nu bijna zeker van de zaak.
Het wordt waarschijnlijk (een boot die niet in het lijstje stond) de Baiter!
Plaats reactie