problemen shimano longcast big baitrunners.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

26-12-2007 12:29

Hallo, ik kom met veel karpervissers in contact.
Ik was toe aan een paar andere molens en heb div. vissers gevraagd om hun mening voordat ik er 3 ging aanschaffen.
Er zijn veel vissers die deze molens gebruiken en zeer tevreden zijn. Ik heb er 3 en heb met 2 molens problemen.
De ene molen moet met kracht op de runner gezet worden ( als je hem hoort klikken is het goed en het wordt ook steeds beter)
De andere molen is met het aanslaan ( de overgang van runner naar slip ) heel erg aan het ratelen en is op dat moment ook niet bedienbaar.

De molen met de niet goed functionerende runner is nu een paar keer opgestuurd, hij is nog steeds niet goed. Ik heb begrepen van div. mensen dat de laatste serie molens veel van dit soort problemen hebben.
Zijn er meer mensen met dit probleem, ik wordt er namelijk schijtziek van!!! Ik wil mijn leverancier er niet telkens mee lastigvallen, hij is ook afhankelijk van het bedrijf waar hij zijn producten weg heeft. dus hij is ook niet verantwoordelijk voor dit probleem.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

26-12-2007 13:06

hoi cor heb jij de molens besteld of zelf opgehaald .maar als je er problemen mee hebt zou ik gewoon net zo lang terug gaan naar de winkel tot ze allemaal perfeckt zijn .ze kosten genoeg geld dus dan moeten ze ook goed zijn .het kan maar zo dat ze je een paar maandag morgen molens hebben gegeven daarom vroeg ik of je ze had besteld .ik heb er zelf ook 3 en ik heb er nooit problemen mee gehad .gr harald ps de leverancier verkoopt ze aan jou dus hij is er in mijn ogen zeker verantwoordelijk voor hij moet gewoon zorgen dat jij goeie molens hebt gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

26-12-2007 13:57

Ik weet dat mijn leverancier de molens een paar keer heeft opgestuurd. Het is een winkel die als het op garantie en service aankomt nooit moeilijk zal doen. Ze komen ''gerepareerd'' terug maar het probleem blijft gewoon aanwezig. Ik heb nu al div. vissers over hetzelfde proleem gehoord die hun molens ook bij andere winkeliers vandaan hebben. Als dit een probleem van de shimano is dan moet in mijn ogen shimano er voor staan en niet de winkeliers. De oudere versies hebben geen problemen maar de molens van ong. een 14 mnd oud tot nu hebben vaak problemen. Ik persoonlijk denk aan een probleem met de mallen die ervoor zorgen dat bepaalde onderdelen niet goed op elkaar aansluiten.
Mijn doel van dit topic is om te kijken hoeveel vissers problemen hebben met deze molens. Als het er te veel zijn dan wil ik Shimano ermee confronteren en aangeven dat er een probleem is met de bb lc.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

26-12-2007 14:09

jij koopt bij de winkelier dus de winkelier moet jouw tevreden stellen niet shimano.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

26-12-2007 15:19

Yuri,
Deze topic is niet om het welles en nietes spelletje tussen klant en winkelier aan de kaak te stellen, Het gaat erom of Shimano een probleem heeft met de molens :wink: Ik kan morgen 3 nieuwe krijgen als ik dat wil. Het gaat mij erom hoe Shimano dit oplost.
Als nu blijkt dat 1 derde van alle verkochte bb lc molens mankementen vertonen, hoe zou jij als jij winkelier was daarmee omgaan dan?
Als bijvoorbeeld een bepaald type mercedes vanaf de fabriek slecht afgeleverd wordt dan staat de fabrikant voor de fout en niet de garagehouder.
Ik ken een winkelier die van de 50 bblc molens 17 terug heeft gehad van zijn klanten. Deze winkelier wil die molen niet eens meer verkopen, is dat dan aan de winkelier om op te lossen of aan Shimano????
Als het een probleem van Shimano is dan moet het niet het probleem van de visser worden en ook niet van de winkelier.
Als het nu weinig voorkomt dan doet een winkelier er niet al te moeilijk over maar als je 1 op de 3 molens terugkrijgt dan zit er iets niet helemaal goed!!!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

26-12-2007 16:01

Cor,


Laatste serie? Ik heb ze ook 2 jaar gehad, spijt dat ik ze heb weg gedaan.
Ik had geen van jouw problemen met mijn LCtjes,altijd naar tevredenheid gefunctioneerd.....

Is ook de 1e keer dat ik zoiets hoor.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

26-12-2007 19:41

Ik heb 2 jaar geleden 4 longcasts aangeschaft en heb toen binnen 3 maanden problemen gekregen met 1 van de 4 longcast.
Na het aanslaan van een run bleef het baitrunnersysteem actief.
Je kon draaien wat je wilde maar je kreeg hem er niet vanaf alleen wanneer je de baitrunner knop omschakelde.
Deze is toen opgestuurd en was binnen 2 weken gerepareerd.
Verder heb ik nooit wat gehad met de molens.
Ben er tot nu toe nog erg tevreden over alleen hadden ze iets lichter gemogen maar verder prima " molentje".
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

27-12-2007 06:50

Cor Hendriks schreef:Ik weet dat mijn leverancier de molens een paar keer heeft opgestuurd. Het is een winkel die als het op garantie en service aankomt nooit moeilijk zal doen. Ze komen ''gerepareerd'' terug maar het probleem blijft gewoon aanwezig. Ik heb nu al div. vissers over hetzelfde proleem gehoord die hun molens ook bij andere winkeliers vandaan hebben. Als dit een probleem van de shimano is dan moet in mijn ogen shimano er voor staan en niet de winkeliers. De oudere versies hebben geen problemen maar de molens van ong. een 14 mnd oud tot nu hebben vaak problemen. Ik persoonlijk denk aan een probleem met de mallen die ervoor zorgen dat bepaalde onderdelen niet goed op elkaar aansluiten.
Mijn doel van dit topic is om te kijken hoeveel vissers problemen hebben met deze molens. Als het er te veel zijn dan wil ik Shimano ermee confronteren en aangeven dat er een probleem is met de bb lc.


Het gaat dus om een bepaalde serie, van ong. 14 mnd oud tot nu. Zoals het nu lijkt zit er tussen deze serie een oplage met een fout erin.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

28-12-2007 08:58

Ik heb mijn molens in Januauri dit jaar gekocht bij een hengelsportzaak en ik heb er totaal geen last mee super molens dus ik ken dit probleem niet gelukig
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Richard van den Broek
Berichten: 73
Lid geworden op: 15-10-2003 02:00
Locatie: st Willebrord

28-12-2007 15:26

ik heb een aantal jaar gelden samen met 2 vismaten samen 12 stuks gekocht.
geen enkele molen had mankementen behalve dat bij 3 molens het moertje op de molenas wat los zaten waardoor de kop een beetje loskwam, maar dit was simpel teverhelpen door met een tangetje vast te draaien.

heb ze nu verkocht en daiwa tournaments 5500 aangeschaft maar ik ben bang dat ik hier nog eens spijt van ga krijgen.


kortom : gewoon super molens !! :wink:
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

01-01-2008 13:45

pascal morit schreef:Ik heb 2 jaar geleden 4 longcasts aangeschaft en heb toen binnen 3 maanden problemen gekregen met 1 van de 4 longcast.
Na het aanslaan van een run bleef het baitrunnersysteem actief.
Je kon draaien wat je wilde maar je kreeg hem er niet vanaf alleen wanneer je de baitrunner knop omschakelde.
Deze is toen opgestuurd en was binnen 2 weken gerepareerd.
Verder heb ik nooit wat gehad met de molens.
Ben er tot nu toe nog erg tevreden over alleen hadden ze iets lichter gemogen maar verder prima " molentje".


Dit kan weleens voorkomen. Reparatie hiervan kost 15 euro per molen bij een Shimano Servicecentre. Een bepaald onderdeeltje wordt dan vervangen, bleek dat er een tandwieltje (een paar tienden van een mm) te kort was ofzo.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

02-01-2008 18:58

Bas Hofkens schreef:Dit kan weleens voorkomen. Reparatie hiervan kost 15 euro per molen bij een Shimano Servicecentre. Een bepaald onderdeeltje wordt dan vervangen, bleek dat er een tandwieltje (een paar tienden van een mm) te kort was ofzo.


Schande van Shimano :cry:

Dit lijkt me toch echt garantiewerk!!
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

02-01-2008 20:05

Is ook garantiewerk, maar buiten de garantie dus 15 euri.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

02-01-2008 22:29

Waar kan je deze molens het goedkoopst vinden ?
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

03-01-2008 00:28

Nou, ik gebruik al een paar jaar deze molens en heb er nooit problemen mee gehad. Ik heb er trouwens 4 van.

Zijn in mijn ogen goede, degelijke molens. Alleen het heeft wel 1 nadeel, namelijk de speling op de as. Iedere LC heeft dit, valt niets aa te doen. En het schijnt ook (heb het van een ander gehoord) dat de molen niet goed werkt bij vriezende temperaturen.

Voor de rest vind ik het perfecte molens.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

03-01-2008 07:07

Er zijn nu 2 molens goed ( van de 3 ).
1 molen is nog steeds niet goed, hij is nu 4 keer opgestuurd geweest maar ik krijg van de winkelier een nieuwe, hij is er ook schijtziek van.
Het is in principe wel een goeie molen, ik ken heel veel vissers door het hele land die er nooit een probleem mee hebben gehad. Jammer genoeg komen er de laatste tijd ook andere berichten waaronder die van mezelf.
Ik wacht nu al bijna een jaar en ik heb nu pas zicht op een goeie molen. Dat is mijns inziens niet echt vlot handelen van shimano :evil:
Ik heb een klein bedrijfje, als ik een klacht binnen krijg over een voerboot dan ga ik over tot actie en probeer ik het op te lossen. Dat is toch het minste wat je kunt doen?
Plaats reactie