Reviews van beetverklikkers, indicators en rodpods


Gebruikersavatar
Jaap Ronner
Berichten: 97
Lid geworden op: 14-10-2007 18:34
Locatie: Doetinchem

22-09-2010 14:53

Berichttitel: Re: Reviews van beetverklikkers, indicators en rodpods

Andre Jacobs schreef:
iemand ervaringen met de nash slapheads? zien er wel geinig uit


Slapheads:

- geen externe lijnclip meer die af kan breken na het heffen van de hengel
- glijden heerlijk soepel over de lijn
- door magnetisch kogeltje (als ik het goed heb) maakt het niet uit hoe dik je lijn is, past altijd. Dus geen afstellen van het klipje, wat bij de originele kettinghangers van Nash nog wel het geval was

Gebruik ze nu een tijdje en wil niks anders meer. Mijn MKII's van Fox heb ik opgeborgen, na 8 jaar trouwe dienst heb ik eindelijk iets wat me beter bekoorde..


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Slapheads in actie..

Slapheads.jpg [ 136.76 KB | 1663 keer bekeken ]


Ben ik het helemaal mee eens. Je hoeft niet per se met slappe lijnen te vissen met die dingen. Multifunctioneel. Wel prijzig... Hoort erbij :wink:
Wesley Verlaan
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-06-2005 14:54
Locatie: Zwitserland

29-11-2010 14:02

Euhm slapheads? Ik heb wat jaren in de visserij overgeslagen (lees; niet actief), maar nu ben ik helemaal de klos kwijt. Wat zijn dat voor dingen?
Een vis zwemt en de meeste vis zit tussen kop en staart!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-11-2010 17:16

Zie bovenstaande quote en volgend plaatje:

Afbeelding
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
erwin snaaijer
Berichten: 186
Lid geworden op: 09-03-2007 16:24
Locatie: hellevoetsluis

12-12-2010 19:20

hallo heb iemand ervaring met De Proligic Polyphonic VTSW serie piepers ???
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

12-12-2010 20:53

ik heb ze
ze bevallen wel goed etc heb ze nu een half jaar.
maar wil weer andere halen met wieltjes ipv drukknopjes.
maaar verder doen het super.
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

02-01-2011 20:06

X2 tripod, is opzich een mooi podje maar naar2 seccies, gewoon dagsesietje was schroefdraad al naar
De klote van een van de kopjes op de buzzerbar, raven opgebeld kreeg niks vergoed omdat ie op de beurs gekocht was, ik zat er maar mee, heb kopje er af gehaald en een moer aan gemaakt nu dus waardeloos di g, heb de rot rest er maar op gedraaid, maar is gewoon prut, zeer veel spijt van die aankoop.
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-01-2011 21:33

Patrick je geeft en zegt het zelf ook al X2

pffffffffffff rotzooi

En met Raven heb ik ook helemaal niks mee 1 keer geweest ook nooit weer.

mvg; jan
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

02-01-2011 22:04

bij raven kreeg ik 2 weken vertraging met mn 3 nieuwe hengels, leuk als je het de dag voordag je naar frankrijk ga pas binnen heb,

stefan
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Remco Kooi.
Berichten: 118
Lid geworden op: 17-02-2010 17:27
Locatie: Gaanderen

03-01-2011 18:30

heb je ze toch nog optijd voor je tripje..
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

03-01-2011 19:44

Van het weekend even het prototype van wychwood gezien, de epic. Vind hem erg mooi en strak.
Geheel waterdicht en 6 kleuren leds instelbaar, kwaliteit is als delkim.
Komt helaas pas in maart uit naar alle waarschijnlijkheid.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

04-01-2011 16:41

remco dat is waar, maar dan moet je ze weer gaan inruimen en de dak koffer weer leeg halen
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-01-2011 08:41

Het is allemaal wat? 3 hengels kun je toch gewoon erbij steken en op de plaats van bestemming omgooien? Heb je mooi reserve ;)

Als je zeker iets op tijd wilt hebben moet je het gewoon gaan halen, bestellen is niet altijd even stipt..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

06-01-2011 17:58

sven, daar ben ik zelf al achter gekomen, maar volgens mij was het bestellen online makkelijker dan dat ik heen en weer ging met de auto, want volgends mij is dat wel ver
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Kevin vissers
Berichten: 128
Lid geworden op: 04-12-2010 11:16
Locatie: Boekel

26-01-2011 14:02

Fox Horizon

Een van de bekendste rodpods en veel mensen hebben hem dan ook. Zelf nooit zo tevreden over geweest. De rodpod is erg licht en waait daardoor sneller om dan een RVS rodpod. De lak gaat ook erg snel van de rodpod af. Een voordeel is wel dat deze rodpod erg licht is, hij is daarom makkelijk mee te nemen naar de waterkant.
De reden dat ik deze rodpod heb weg gedaan is toch wel om een veelvoorkomend probleem. Het draaipunt van de poten werd namelijk lam. De rodpod werd hierdoor erg onstabiel en begon hij te wankelen.
Voordelen van de rodpod:
• Niet zwaar
• Makkelijk mee te nemen

Nadelen van de rodpod:
• Waait om bij harde wind
• Draaipunt bij de poten erg snel lam
• Tas moet los gekocht worden

De prijs van deze rodpod ligt rond de 120 euro en is bij bijna elke hengelsportzaak wel te koop. De rodpod wordt geleverd met 2 buzzerbars (3 of 4 hengels). Je kunt de rodpod uitbreiden door extra lange poten te kopen om hem zo in een “lanceer” stand te zetten. Ook kun je nog een tas ervoor kopen. Deze komt rond de 35 euro te liggen.






mag ik vrage welke hengels dat zijn ?
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen !
Kevin vissers
Berichten: 128
Lid geworden op: 04-12-2010 11:16
Locatie: Boekel

26-01-2011 14:04

Martin de Zwart van pagina 1 bijna boven aan.
welke hengels zijn dat ?

MVG Kevin
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen !
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

26-01-2011 15:43

kevin, heb de horizon ook, ik heb precies het zelfde, wel jammer dat het zo gaat met die pod, ookal heeft fox een goede naam, ik vis meestal met enkel de poten als banksticks veel makelijker
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Alex de Hartog
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-01-2011 10:36
Locatie: Eindhoven en mijn Karsten

26-01-2011 20:48

stefan laurijssens schreef:kevin, heb de horizon ook, ik heb precies het zelfde, wel jammer dat het zo gaat met die pod, ookal heeft fox een goede naam, ik vis meestal met enkel de poten als banksticks veel makelijker


De beste rodpod zijn volgens mij van rvs, door het extra gewicht staan ze dan stabieler dan die Fox shitzooi.
Heb zelf de Proline Pod en mijn maat heeft de Daiwa Pod, zijn trouwens hetzelfde. Steviger als dit model is er niet.
Ze zijn ook makkelijk los te maken om de losse banksticks te vissen als je dit wilt, dus allround
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

29-01-2011 17:23

Horizon pod is de minste pod die ik ooit gebruikt heb. Was ik na één keer (tevens de enige keer) gebruiken al achter. Maar goed, in afwachting van m'n Pro Line rodpod moest ik wat, dus heb 'm toch maar geleend van een vismaat. Die is er best tevreden over trouwens.
Dan de Pro Line pod: die is alles wat de Horizon niet is: stevig, stabiel, praktisch en zwaar. Ook nog eens makkelijk op te zetten en de banksticks kunnen gewoon los gebruikt worden. Ik heb 'm pas een half jaar en telkens als ie weer als een huis aan 't water staat, vraag ik me af wat me al die jaren bezielde om een andere rodpod te gebruiken...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

30-01-2011 12:25

die van rvs? mark

de prijs liegt er niet om
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

21-02-2011 20:30

iemand ervaringen met Fox Eos-R???
ik hoorde dat ze goed bereik en dat ze goede registratie hadden
maar dat ze echt batterij vreters waren

ik weet niet of dit allemaal waar is
dus ik wou eens weten wat jullie ervan vinden
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

22-02-2011 21:00

ik heb de X verzie, die bevalt me goed. alleen over de batterij, kan ik niks zeggen wan ik heb ze pas 2x gebruikt
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
tim captein
Berichten: 20
Lid geworden op: 20-02-2010 15:07

22-02-2011 22:29

stefan laurijssens schreef:ik heb de X verzie, die bevalt me goed. alleen over de batterij, kan ik niks zeggen wan ik heb ze pas 2x gebruikt

Daar wordt toch niet om gevraagd stefan :cry:
hij vraagt om ervaringen met de eos r en het batterij verbruik ervan en jij komt met een eos x aanzetten en je weet niks over het batterij verbruik, zeg dan niks :wink:
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

23-02-2011 12:44

x en r komt toch ongeveer op zelfde neer?
alleen bij de R zit er ingebouwde zender maardan heb ik nog geen ervaringen ermee
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

23-02-2011 13:01

Terug komend op de Horizon pod zie nu toch allemaal berichtjes en veel dingen hier over zowel nega als posi.

Ik heb zelf de horizon nu een redelijke tijd en een stukje terug las ik iets over om waaien ik weet niet hoe je dit wil hebben. Of je vist op zulke verharde stukken dat je de poten de grond niet in krijgt of dergelijke maar als ik de horizon gebruik zet ik altijd netjes de pootjes de grond in voorkomt ompleuren dus.

Een stukje over gebruiken van de poten als banksticks waarom heb je dan een rodpod. Ik begrijp wel dat losse steunen veel makkelijker zijn maar ik gebruik dus echt niet als ik een rodpod bij me heb de losse pootjes. Daarvoor heb ik hem persoonlijk niet aangeschaft. Er zijn alleen sommige wateren bij waar een rodpod gewoon erg onhandig is en je dan beter losse steunen kan gebruiken.

Zelf heb ik de buzzerbars incl met beetmelders er op geschroefd zitten, kan ik compleet in mijn carry all tas toen. Dit scheelt enorm met opzetten en hoef ik niet constant me beetmelder er op en af te draaien. Was eerst ook al verholpen met de Quick en release van delkim maar vind dit toch heel wat makkelijker. Daarnaast heb ik een fox warrior foedraal en past mijn rodpod in 1 van deze week in zijn geheel in. Dus altijd bij de hand. kwestie van poten recht zetten en vast draaien buzzerbars erop plaatsen en klaar voor gebruik kan niet sneller vind ik zelf. heb hier voor een driepoot gehad ergere dingen dan dat zijn er niet. De proline pod en daiwa of die van solar zijn idd wel de besten die je als pod kan kopen in gebruik niet alleen goed maar ook nog een mooie look vind ik.

Nadelen van de pod vind ik het volgende.

De knop om de poten te verzetten is met steenkoud weer wanneer je koude jatten hebt lastig om weer open te krijgen. De erg korte pootjes zowel voor de grond in als buzzerbar legs. Hadden van mij wel wat langer gekund. Dit kun je dan wel weer los kopen maar wat een gedoe. Wat ik dus ook een nadeel vond in het begin nu niet meer is dat de stang in het midden zit dat hadden beter 2 stangen kunnen zijn is ook steviger en dan kon je hanger of swinger of dergelijke met een terugzakker gewoon naar beneden. Dit verholpen dus door middel van grotere buzzerlegs er op te plaatsen.

Verder ben ik dus erg tevreden over de horizon pod.


Ps: Over de eos R is het maar net hoe vaak je weg bent te vissen en hoe vaak je ook wat vangt en dergelijke hoe meer die piept hoe sneller die leeg is maar dat is logisch anders normaal gesproken altijd een aantal maanden met intensief gebruik.

mvg; jan
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

23-02-2011 15:54

tim captein mag ook wel wat aardiger hoor en waarom quoten als het bericht er toch onder word geplaatst, kan je beter niks zeggen
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.