Reviews van beetverklikkers, indicators en rodpods


Plaats reactie
kristof Schellekens
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-09-2014 21:08

14-09-2014 20:34

Iemand ervaring met de nash s5r?
Martijn de Roij
Berichten: 15
Lid geworden op: 09-03-2015 21:10

15-05-2015 20:06

Mijn review van de black lable serie van fox:

beginnen bij het begin, de hangers:
de rode black lable slick bobbins. Niet echt veel op aan te merken, ze werken goed, vooral bij het slappe lijnvissen. Ze zijn aan te raden omdat ze zowel vast als ''glijdend'' op de lijn kunt vissen, dus voor strakke én slappe lijnen. Ook zijn er verschillende bodies voor te halen om het gewicht via een schroefsysteem aan te kunnen passen., ook kun je in de holle bodies water doen (mijn protip voor vandaag) waardoor ze erg zwaar zijn, mocht je ze simpel willen verzwaren.
De buzzerbars (kleinste maat): ben dom geweest door de kleinste breedte buzzerbars te halen, ik vis met grote Daiwa big pit molens, en omdat de hengels dicht op elkaar liggen is hier bijna geen ruimte voor, hou hier dus rekening mee als je van plan bent deze buzzerbars te kopen. Verder zien ze er mooi uit en is er niet echt iets mis mee, KEEP IN MIND dat ik de verstelbare buzzerbars niet heb en ik kom later terug op hoe de verstelbaarheid van deze banksticks werkt...
De banksticks maat M: Hier ben ik zo niet tevreden mee en dit heeft een aantal redenen: Ze zijn (net als de rest van de overpriced black lable range) veel te duur voor hoe groot/goed ze zijn. Ze zijn vrij dik en niet heel "scherp" waardoor het lastig is ze in harde grond te duwen. Verder is het verstelsysteem (qua hoogte) echt slecht. Na 9 keer gevist te hebben zitten ze allebei "op slot" ze zijn niet meer te verstellen omdat het draaisysteem is vastgeroest denk ik, anyway, geen beweging in te krijgen dus onmogelijk om langer/korter te maken. Toen dit systeem het nog wel deed kon je het bovenste gedeelte van de bankstick om het kwartier weer opnieuw verstellen omdat het niet goed te fixeren was door het slecht uitgedachte draaisysteem waardoor de banksticks verschoven. Ik snap dat Fox bij de ontwikkeling gedacht heeft dat het huidige draaisysteem veel mooier zou zijn dan het systeem dat de meeste andere banksticks hebben, en dat klopt ook wel. Maar het werkt voor geen meter. Ik zou de banksticks echt zeker weten laten liggen, er zijn veel betere te koop voor een kleinere prijs.
lennert c van winkel
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-07-2016 08:22

09-08-2016 20:58

Mensen ervaring met de spro spi 1 w? Lijkt me een leuk setje voor niet teveel geld.
Johan van Beers
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-08-2006 12:31
Locatie: Oirschot

22-09-2016 12:06

Geen review maar een snelle vraag, wilde er geen apart topic voor openen. Passen de hard cases van de nieuwe TXI's ook op de oude? Thanks.
Andre Zadojko
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-02-2004 21:05
Locatie: Ede

12-04-2017 09:37

Ik vis inmiddels meer dan 50 jaar en heb al heel wat beetmelder setjes versleten, maar mijn beste aankoop is de CarpSounder ROC XRS versie 2017 (Voor de oudere versie is het mogelijk door een software update te laten uitvoeren).

In Duitsland, Frankrijk, etc. is CarpSounder verreweg het best verkopende merk, alleen in Nederland hebben ze nooit voet aan de grond kunnen krijgen.

De beetmelder die echt 100% waterdicht is en onder alle omstandigheden altijd zijn werk blijft doen. In de versie 2017 extra kleuren in te stellen op de leds, snelheid afhankelijk aparte toon voor fluiter en zakker, diefstalbeveiliging, etc.. Het batterijverbruik en de ontvangstafstand van de ontvanger (nadeel oudere versie) zijn sterk verbeterd.

Zijn er dan geen nadelen, natuurlijk wel, voor het wisselen van de batterijen moet men 4 schroefjes losdraaien. Het design staat niet iedereen aan, maar wat heb je aan de "looks" als van de andere beetmelders de "feels" minder zijn. Het zal waarschijnlijk de laatste set zijn die je gaat aanschaffen, want ze zijn onverslijtbaar.

Ook kan men op de ontvanger een Campsecure worden aangesloten met een bereik van 12 meter en 120 graden. Verreweg mijn beste set aankoop en voor ongeveer €625,- koop je een set van 4 in Duitsland en daar kan geen FOX of Delkim tegenop.

Toegevoegd de Duitse praktijktest over vele jaren:
http://www.carpzilla.de/mag/haertetest/carpsounder-roc-xrs-funk-system-haertetest-ueber-600-tage-5248.html
Andre Zadojko
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-02-2004 21:05
Locatie: Ede

31-05-2017 12:50

Regelmatig zijn de CarpSounder sets bij de onderstaande Duitse winkel in de aanbieding de set 4+1 kost dan €559,- en €14,90 verzendkosten.

http://www.mur-tackle-shop.de/index.php ... ubmit__=OK
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

31-05-2017 20:50

kristof Schellekens schreef:Iemand ervaring met de nash s5r?


Vis er nu enkele maanden mee.
Doen perfect waar ze voor dienen-> piepen wanneer ik een aanbeet krijg,doorstaan goed de regen,weinig of geen valse piepen en ontvanger werkt ook perfect,geen franjes maar doen perfect waar ze voor dienen en betrouwbaar voor een schappelijke prijs .
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Appie de
Berichten: 23
Lid geworden op: 31-05-2017 08:28

05-10-2017 18:25

lennert c van winkel schreef:Mensen ervaring met de spro spi 1 w? Lijkt me een leuk setje voor niet teveel geld.


Ik heb ze zonder de sounderbox.
Als het langdurig regend dan krijgen ze toch last van vocht..
Geluid wordt zachter en vervormd.. zijn niet water proof helaas.
Appie de
Berichten: 23
Lid geworden op: 31-05-2017 08:28

05-10-2017 18:26

O dit topic is al even dood zeg..
Andre Zadojko
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-02-2004 21:05
Locatie: Ede

06-10-2017 15:21

Appie,
Helaas zijn er tegenwoordig geen waterdichte goedkopere piepers meer. In het verleden hadden we The Beast, Knuckleheads en tegenwoordig .....
Als je goedkope waterdichte piepers moet je naar CarpSounder bij bijv. http://www.pecheur.com of de duitse sites. Zie mijn bijdrage hierboven.

Succes
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

06-11-2017 17:14

Knuckleheads (hi power Boss Hammers) Gebruik ik nog steeds.
Laatst is er 1 stuk gegaan na ruim 20 jaar.
Op Marktplaats een andere gekocht voor 15€.

Heb wel een setje gardners atts clear gekocht.
Die zijn volledig water dicht en hufter proof, alleen niet echt goed koop
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

05-04-2018 11:24

Steve Neville beetmelders, was daar al eens iets over geschreven?

In Nederland zie je deze beetmelders niet zoveel, met name in Engeland hebben deze een heuse iconische cultstatus verkregen. Een strakke 'tarty' setup is natuurlijk niet compleet zonder deze beetmelders. Omdat ik zelf ook graag tegen een mooie setup aankijk als ik weer eens zit te blanken, heb ik een flink aantal jaren de gok genomen en deze beetmelders aangeschaft. Daarom bij deze maar eens een review over de Steve Neville's.

Om maar met de deur in huis te vallen, wat mij betreft zijn dit de meest betrouwbare en stabiele beetverklikkers die er zijn! Dit heeft natuurlijk in eerste plaats een gevolg van het gebrek aan allerlei moderne instelmogelijkheden. De originele Steve Neville beetmelders beschikken namelijk niet over een volumeknop, gevoeligheids- of tooninstelling. Persoonlijk mis ik deze instelmogelijkheden allemaal niet, de standaard instellingen voldoen voor mij voor 99% van mijn visserij.

De beetverklikker werkt op basis van een magneetwieltje met 4 magneten. De beetverklikker komt op mij als best wel gevoelig over, maar niet dusdanig dat je bijvoorbeeld constant met valse piepen zit als er een beetje wind staat.

De toon is best luid en de beetverklikker heeft geen volumeknop. Wel zijn er voor een paar cent plugjes te vinden voor in de luidspreker om het geluid te dempen. Met wat huis tuin en keukenvlijt is daar zelf iets voor te fabriceren (stukje isolatietape oid werkt ook). Ik hoor vaak mensen positief over het Delkim geluid, wat mij betreft valt ook deze in de categorie. Bij een volle run wordt het toon namelijk een constante toon, wat mij betreft is dit waar de term 'fluiter' vandaan komt!

Verder is de beetmelder volledig waterdicht en gaat de batterij ontzettend lang mee. Ik vis niet heel intensief veel, maar volgens mij doe ik toch meerdere jaren met 1 batterij. De standaard versie beschikt niet over een draadloze zender (wel een 2,5mm aansluiting). De latere versies hebben dat wel. Om deze reden heb ik na zoveel jaar ervoor gekozen mijn set te koop te zetten. Uiteraard alleen om te vervangen voor een set van het nieuwere type inclusief ontvanger :-).

foto's uit eigen archief :-)
Afbeelding

Afbeelding
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

15-01-2019 16:01

Sinds kort ook eigenaar van de Neville's ze doen wat ze moeten doen punt uit.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

18-01-2019 09:01

Hier tegenwoordig eigenaar van een nieuwere set Neville's incl. De draadloze ontvanger. Werkt goed! Toch wel lichte twijfel alweer, de nash verklikkertjes van m'n vismaat doen 't ik erg goed en hebben toch even wat meer functionaliteiten...
Plaats reactie