Reviews van beetverklikkers, indicators en rodpods


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-12-2007 10:55

Reviews van beetverklikkers en indicators ( swingers / hangers etc. ) en rodpods / banksticks.

--------------------------------------------
Reviewregels:

- Alleen verslagen van beetverklikkers of indicators. Vragen en commentaar graag in een nieuw topic of per PB naar de reviewer.
- Plaats bij het review mits aanwezig foto's en/of een link naar de website van de fabrikant.
- Review moet minimaal vijf regels tekst bevatten met gebruiks ervaringen of andere interessante zaken mbt de beetverklikker, indicator of rodpod en banksticks.
- Alleen melden dat de beetverklikker of indicator goed is, is te weinig.
- Er mogen meerdere gebruikers ervaringen van 1 product worden geplaatst, dit moeten wel volledige reviews zijn en geen reacties.


Interessant om te vermelden in de review is waarom de keuze op deze beetverklikker, indicator of rodpod / bankstick is gevallen.
Voor en eventuele nadelen ( die wellicht later opgemerkt zijn na gebruik ervan )
Aanschaf prijs en waar
Eigenschappen van de beetverklikker, indicator en rodpod of bankstick, mogelijkheden om in te stellen, batterijleven, werkzaamheid in de regen, variatie in indicatie, wat voor materiaal de rodpod of bankstick is, hoeveel hengels erop kunnen kortom zo gedetailleerd mogelijk.

---------------------------------------------


Mochten er vragen en opmerkingen zijn, wellicht toevoegingen, hoor ik dit graag via een persoonlijk bericht.
Maak er in ieder geval iets moois van om te lezen.

Met vriendelijke groet,

Edward
Laatst gewijzigd door Edward van Berkum op 09-12-2007 14:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

06-12-2007 14:37

Edward dit soort topic's zijn een aanwinst voor het board.

Ik heb zelf de fox mk2 swingers.Ik vind dit fijne swingers vanwege die lijnclip.Wat een soort rolletje is waar je lijn mooi langs loopt en zo nooit kan beschadigen.Mijn keuze is op deze swinger gevallen omdat ik soms strak en op lange afstanden vis en soms vrij dicht onder de kant en je dus geen zwaare swinger nodig hebt.

Heb ook de fox mx piepers zijn goede piepers alleen ben er niet optimaal over te spreken.Vind de knpjes voor volume en toon iets te klein.En ze zijn volgens mij niet geheel water dicht.Heb er nu zoon 10nachten mee gevist.Maar na 5 nachten en beetje regen.Gingen 2 piepers als raar doen.Ze werden zachter en ze gaven een piep en een soort vaag plopje er achter aan.Terwijl mijn 3de gewoon piept en nog de hardheid heef vanaf begin af aan.

Gr remco
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

07-12-2007 11:55

Delkim TXI-plus

Na lang sparen had ik dan eindelijk mijn setje Delkims kunnen kopen De reden dat ik Delkims wilde waren eigenlijk de goede verhalen van iedereen. Nu wilde ik wel eens weten of deze verhalen klopte…

De TXI-plus heeft een mooi design en is waterdicht. Als opties heeft hij: toon (hoog, laag), volume, gevoeligheid en nog een +/- stand voor de extra gevoeligheid.
Wat vooral mooi is aan de Delkims is toch wel het geluid. Heerlijk om je Delkim ongevoelig te zetten en een harde run te krijgen. Nog een voordeel is het batterijgebruik. Ik heb in een jaar tijd 1 keertje de batterijen moeten verwisselen, en dan wel met regelmatig gebruik.
Een nadeel is de antenne onderop. Hierdoor is het lastig om hem op je buzzerbar te plaatsten. Zeker als je gebruik maakt van Solar swingers.

De Delkims kosten nieuw rond de 175 per stuk. Je krijgt er dan wel een hardcase bij. De ontvanger kost rond de 200. Je krijgt er dan wel een hoesje bij. Er moet een blokbatterij in van 9volt. Website van Delim zelf: http://www.delkim.co.uk/. Verder is Delkim bij veel hengelsport zaken te koop, alleen verschillen de prijzen erg.

Afbeelding
[/b]
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-12-2007 12:24

Heb ook de fox mx piepers zijn goede piepers alleen ben er niet optimaal over te spreken.Vind de knpjes voor volume en toon iets te klein.En ze zijn volgens mij niet geheel water dicht.Heb er nu zoon 10nachten mee gevist.Maar na 5 nachten en beetje regen.Gingen 2 piepers als raar doen.Ze werden zachter en ze gaven een piep en een soort vaag plopje er achter aan.Terwijl mijn 3de gewoon piept en nog de hardheid heef vanaf begin af aan.


waarom zijn het dan toch goede piepers volgens jou?
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-12-2007 12:47

Martijn,

Het is dus niet de bedoeling, dat er in dit topic complete discussies loskomen, alleen reviews.

Edward van Berkum schreef: Vragen en commentaar graag in een nieuw topic of per PB naar de reviewer.
- Er mogen meerdere gebruikers ervaringen van 1 product worden geplaatst, dit moeten wel volledige reviews zijn en geen reacties.


Met vriendelijke groet,

Edward
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-12-2007 16:52

oeps iets te enthousiast! :roll:
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

07-12-2007 19:36

Fox Micron SX Digital

Afbeelding

Als ik het goed begrepen heb worden alle micron modellen niet meer gemaakt. De SX digital is relatief goedkoop nog verkrijgbaar bij enkele groothandels in Nederland.

Ik ben fan van de micron piepers. Gebruik al jaren micron optonics. Heb jarenlang de eenvoudige ES gehad. Deze waren na 4-5 jaar enigszins aan vervanging toe. Ik heb gekozen voor de SX digital.

Ik was vertrouwd met de micron piepers. De duurzaamheid, gebruiksgemak, vormgeving en luide pieptoon spreken me aan. De SX digital beschikt over volume-, toon- en gevoeligheidsregeling. Bij erg stormachtig weer kun je de gevoeligheid terugschroeven. Bij een terugzakker geeft de optonic een andere toon en een knipperent lampje. Erg handig voor 's nachts. Het volume is in te stellen van heel zacht tot hard genoeg! De gevoeligheidsknop heeft een aantal verschillende standen waartussen je kunt kiezen. De volume- en toonknoppen zijn traploos in te stellen. De knopjes zijn misschien wat klein en daardoor moeilijk te draaien. Zelf draai ik nauwelijk aan de knopjes. Alleen de volumeknop. Wanneer ik 's nachts vis gaat ie iets harder, overdag weer iets zachter. De toonknop en gevoeligheid staan bijna altijd op hetzelfde.

Ik bezit de SX'en nu ongeveer een jaar. Opvallend is dat 1 exemplaar afwijkend geluid maakt sinds een tijdje. Wanneer hij 1 piep moet geven geeft hij het geluid dat ie normaal maakt bij het aanzetten van de pieper: een reeks piepjes dus. Je schrikt dus wakker in de gedachte een run te krijgen terwijl er eigenlijk niks aan de hand is. Een ander vreemd geluid treedt op wanneer het lampje na een indicatie uitgaat. De lampjes blijven ongeveer 20 seconden na branden, zoals elke optonic doet.. Als het lampje dan uitgaat laat de optonic een haast "brandweersirene-achtig" geluid horen: "tuh-duh-duh-duh-dut". Vreemd. Misschien komt het door regen al hebben bij mij de fox piepers al die jaren heel wat buien doorstaan en nooit vreemd gereageerd. Ook al zijn ze soms kletsnat de tas in verdwenen en de volgende keer er weer uit, nog vochtig. Dus dat is een beetje vreemd bij die pieper. Hij functioneert verder prima. Runs worden gewoon weergegeven en terugzakker registreert ie zoals het hoort. Alleen dus die gekke piepjes. De andere SX doet verder wel gewoon normaal.

Tegenwoordig niet meer zo duur, als ze nog te krijgen zijn... in principe een degelijke optonic met veel opties en mooie vormgeving. Mijn exemplaar vertoont dus echter wel enkele (wellicht onschuldige) kuren.
Tim van Anrooy
Berichten: 368
Lid geworden op: 25-08-2006 19:24
Locatie: Maastricht

07-12-2007 19:41

Sorry dat ik het toch doe..... maar de micron modellen worden wel nog gemaakt, ze zijn alleen vernieuwd
Moore means moore!
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

12-12-2007 19:09

Fox Horizon

Een van de bekendste rodpods en veel mensen hebben hem dan ook. Zelf nooit zo tevreden over geweest. De rodpod is erg licht en waait daardoor sneller om dan een RVS rodpod. De lak gaat ook erg snel van de rodpod af. Een voordeel is wel dat deze rodpod erg licht is, hij is daarom makkelijk mee te nemen naar de waterkant.
De reden dat ik deze rodpod heb weg gedaan is toch wel om een veelvoorkomend probleem. Het draaipunt van de poten werd namelijk lam. De rodpod werd hierdoor erg onstabiel en begon hij te wankelen.
Voordelen van de rodpod:
• Niet zwaar
• Makkelijk mee te nemen

Nadelen van de rodpod:
• Waait om bij harde wind
• Draaipunt bij de poten erg snel lam
• Tas moet los gekocht worden

De prijs van deze rodpod ligt rond de 120 euro en is bij bijna elke hengelsportzaak wel te koop. De rodpod wordt geleverd met 2 buzzerbars (3 of 4 hengels). Je kunt de rodpod uitbreiden door extra lange poten te kopen om hem zo in een “lanceer” stand te zetten. Ook kun je nog een tas ervoor kopen. Deze komt rond de 35 euro te liggen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

12-12-2007 20:06

Solar Globetrotter

Het merk Solar heeft al een goede naam, en dat komt zeker door deze rodpod. De Solar Globetrotter staat bekend als 1 van de beste rodpods, en dat klopt in mij ogen ook zeker.
De ropod is zeer stevig en volledig van RVS.
Voordelen van de rodpod:
• Zeer stevig
• Volledig RVS
• Extra lange poten bijgeleverd

Nadelen van de rodpod:
• Erg groot
• (te) zwaar
• erg prijzig (compleet rond de 500)

De rodpod wordt geleverd met 1 tripost, 1 singlepost, tas, 4 korte poten en 2 lange poten. Je kunt de rodpod uitbreiden doormiddel van een extra tripost. Ook moet je zelf nog de buzzerbars los kopen.
Hij wordt niet meer verkocht hier in Nederland, is wel te verkrijgen op duitse/engelse sites.

Afbeelding
Gebruikersavatar
elmer cents
Berichten: 175
Lid geworden op: 25-02-2006 18:57
Locatie: Raalte

14-12-2007 22:12

Amiaud Peche

Amiaud peche staat bekent om zijn hoge kwaliteiten en lange levens duur. Amiaud heeft vele modellen rodpods uitgebracht. De nieuwste modellen zijn voorzien van gebogen buzzerbars en knelverbindingen.
Alleen de rodpod's van Amiaud hebben een aardig gewicht om mee te nemen, maar dit naar deel heeft ook zo zijn voor delen:het speelt ook een grote rol in zijn stevig heid.
Ik ben zelf in bezit geweest van 3 verschillende amiaud rodpods:Amiaud baby Inox,Amiaud Peche Carp'o Inox en nu heb ik de Amiaud Peche Carp'o panoramiqeu Inox.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn mening:
Amiaud baby carp'o :
Het is het een na kleinste model van Amiaud. Hij ziet er mooi en afgewerkt uit. Ik zelf vind de rodpod beetje duur voor zijn doen. Kwa duurzaam heid kan hij niet duur genoeg zijn, maar kwa stevig heid laat hij te wensen over.Niet dat hij makkelijk om valt maar de buzzerbars kunnen niet echt goed vast gezet worden waardoor, als je de ene hengel op pakt gaat de buzzerbar scheef staan door het gewicht van de andere hengel.(dit zijn mijn ervaringen)Dat was voor mij dus de reden om een groter model te komen.


Afbeelding
Amiaud Peche Carp'o Inox:
Dit is een van de grotere modellen van Amiaud. Deze rodpod staat zeer stabiel en heeft een strak uiterlijk en is van hoge kwaliteit rvs. Meer hoef ik er denk ik niet over te zeggen. Reden dat ik een nieuwe rodpod heb is dat ik weet dat het steeds minder geld waart word omdat er nieuwe modellen uit waren gekomen en ik de nieuwe modellen gewoon mooier vind.

Afbeelding
Amiaud Peche Carp'o panoramiqeu Inox:
Een zeer strakke rodpod, zeer stabiel volledig Inox en heeft unieke gebogen buzzerbars. De rodpod is voorzien van een knelverbinding en is zeer makkelijk te verstellen. Op deze rodpod kunt u 2 of 3 of 4 hengels leggen zonder van buzzerbar te wisselen. De voorste buzzerbar is in breedte te verstellen zodat de hengels verder uit elkaar komen te liggen.
De midden stang is nu met twee schroeven te verstellen zodat de rodpod nog steviger staat. Of terwijl een super ding.
Afbeelding

Ik hoop dat ik hierbij genoeg infomatie heb gegeven.
Zijn er nog vragen stuur dan ff een pb'tje.

M.v.g Elmer Cents


Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

14-12-2007 22:55

Arca Specimen Deluxe Radio Carp


Praktische set van 3 elektronische beetverklikkers met matte finish en 1 sounder box, geleverd in een handig aluminium koffertje. Draadloze verbinding tussen de beetverklikker en de sounder box met een bereik van 200 meter. De waterbestendige beetverklikkers zijn voorzien van een aan en uit lampje en een nagloei verklikkerlampje. Een extra verklikkerlampje is ingebouwd in de speaker van de beetverklikker. Het volume, de toon, de toonhoogte en gevoeligheid zijn apart regelbaar. De batterij kan makkelijk vervangen worden zonder dat de beetverklikker gedemonteerd dient te worden. Een speciaal signaal verwittigt wanneer de batterij (klassieke 9 volt batterij) bijna leeg is.


Voordeel:
Goed geluid
Bereik veel verder is dan de aangegeven 200 meter
Degelijke set voor een ZÉÉR scherpe prijs!
Duidelijke leds
Is goed waterdicht (zelf nog niet in de regen gevist, maar van meerdere mensen gehoord)


Nadeel:
Aan/uit knopje kan (mits matige tot dikke vingers) in de weg zitten bij bepaalde swingers (in mijn geval Fox Euroswinger), maar als je hem al gewoon aanzet, voordat hij op de bankstick gemonteerd wordt, zie ik geen probleem

Prijs tussen de €100 en €150,- (Verwacht dat ze in de toekomst duurder gaan worden)


De reden dat ik deze set heb gekocht is dat de prijs kwaliteits verhouding, tot bijna perfect was, en dat hij zéér goed uit de test is gekomen, en ik met Fox niet zo'n goede ervaringen heb.

Heb zelf nog een kleine wijziging in de koffer gebracht.
Ik heb namelijk 3 batterijvormen uitgesneden in het foam, zodat ik altijd reserve batterijen bij heb.


Afbeelding
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
diëgo truijen
Berichten: 399
Lid geworden op: 19-08-2006 22:38
Locatie: someren

17-12-2007 09:26

De lampjes blijven ongeveer 20 seconden na branden, zoals elke optonic doet.. Als het lampje dan uitgaat laat de optonic een haast "brandweersirene-achtig" geluid horen: "tuh-duh-duh-duh-dut". Vreemd.

Is een teken dat de batterijen moeten worden vervangen. Had het ook met mijn fox mmx'en

Gr. Diëgo
Als ze me missen.
Dan ben ik vissen.

http://www.carpproducts.nl neem een kijkje vele artikelen online voor mooie prijzen.
K. van den Herik

17-12-2007 09:56

Amiaud peche?

Had er 1 op de boot.

Zelden een groter klote ding gehad. Gelukkig is die gestolen en hoop ik dat de nieuwe eigenaar er op zijn minst net zoveel ergernis van heeft als moi.

Nederland 1, 2 en Radio 5 zijn er prima op te ontvangen.

Hoog laag afstelling? Helaas alleen laag.

Roesten? Yes binnen een week.

Verbindingsboutjes? Roestvrij plastic. n elk geval met een week verrot. Krijg je zoon ja knikker.

Enige mooie was deie boogvormige buzzerbar.

Afbeelding



MVG

Klaas

Afbeelding

Precies 1 week zo mooi en functioneel geweest.


Toen brak de eerste stelschroef.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

02-01-2008 21:43

Klaas,

dat hadden wij ook!

Bout erdoor met een moer erop, steeksleutel erbij en klaar is Klaas :)

Werkt gewoon weer
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-01-2008 21:47

Maar als je zoveel uitgeeft voor zo'n rodpod, dan verwacht je toch niet 1-2-3 dat er een stelschroef afbreekt?
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

11-01-2008 17:49

Alcatraz rvs 4 rod rodpod.
Een degelijke rodpod voor een goede prijs,zo kan ik de prelude
omschrijven van deze rodpod.
Deze rodpod is onder vele merken op de markt geweest,de orginele is van het merk proline.
Deze pod is in 2 uitvoeringen verkrijgbaar nm aluminuim 3 rod en de rvs 4 rod(niet van Proline overigens).de rvs 4 rod is ook voor 3 hengels te gebruiken dmv een kopje te verwijderen.
Het eerste wat opvalt aan deze rodpod is de dubbele moederbalk,deze zorgt niet alleen voor meer stabiliteit,maar is ook zeer handig als er met 3 hengels gevist wordt.(de swinger cq hanger raakt de balk niet bij een terugloper wat bij een pod met enkele balk wel anders is).
De bijgeleverde buzzerbars zijn van het “Snagbar”type,deze worden op 2 banksticks gemonteerd dmv schroeven met een kleine tommybar,dit om de schroef goed vast te zetten met de handen en later ook weer los te kunnen draaien,zonder gereedschap te gebruiken!
Met dit systeem kunnen de buzzerbars ook niet meer draaien(zoals met buzzerbars met enkele bankstick)wat essensieel is voor een goede beetindicatie op harde ondergrond.
Zoals het bij een rodpod behoort is deze ook te verstellen in lengte en hoogte,zodat deze bijna overal goed inzetbaar is op zowel op de keien van de rivier alsook aan een vijvertje.
Ook bestaat de mogelijkheid om er 2 langere banksticks(stormpalen)aan te bevestigen,koop ze dan wel van rvs,op deze manier kun je er een z.g. hi-pod van maken wat in sommige omstandigheden een must is.
Overigens blijft deze rodpod dan ook nog zeer stabiel wat bij sommige rodpods nog al eens te wensen overlaat!
Wat misschien als een nadeel kan worden gezien is dat de rodpod even tijd vergt om in elkaar gezet te worden,dit gaat ook weer dmv schroeven,ik persoonlijk vind dit niet zo’n probleem.
Wat zeker een niet te onderschatten detail is dat de pod in een handig foudraal geleverd word.
De kwalitiet rvs is wel iets minder dan de Proline pod,maar daar betaal je dan ook naar,maar deze kwaliteit is voor mijn visserij goed genoeg,immers de pod moet gewoon stevig en stabiel kunnen functioneren.
Als men een beetje aandacht aan onderhoud geeft is dit zeker geen probleem.
Deze(rvs uitvoering)rodpod is wel zwaar,kan als een nadeel ervaren worden wat vervoer betreft,komt wel de stabiliteit ten goede.
Ik vind dit dan ook een rodpod voor langere sessies,niet dat ie niet voor een paar uurtjes inzetbaar is,maar dan verkies ik liever een pod die snel op te zetten is,mocht dat nodig zijn.
Wat de prijsklasse betreft vind ik de prijs zeer accepabel voor het product wat je er voor weer krijgt,nm 125 euro,de alu uitvoering 99 euro.

Afbeelding
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

24-02-2008 19:26

Rick Boerboom schreef:Fox Micron SX Digital

Afbeelding

Als ik het goed begrepen heb worden alle micron modellen niet meer gemaakt. De SX digital is relatief goedkoop nog verkrijgbaar bij enkele groothandels in Nederland.

Ik ben fan van de micron piepers. Gebruik al jaren micron optonics. Heb jarenlang de eenvoudige ES gehad. Deze waren na 4-5 jaar enigszins aan vervanging toe. Ik heb gekozen voor de SX digital.

Ik was vertrouwd met de micron piepers. De duurzaamheid, gebruiksgemak, vormgeving en luide pieptoon spreken me aan. De SX digital beschikt over volume-, toon- en gevoeligheidsregeling. Bij erg stormachtig weer kun je de gevoeligheid terugschroeven. Bij een terugzakker geeft de optonic een andere toon en een knipperent lampje. Erg handig voor 's nachts. Het volume is in te stellen van heel zacht tot hard genoeg! De gevoeligheidsknop heeft een aantal verschillende standen waartussen je kunt kiezen. De volume- en toonknoppen zijn traploos in te stellen. De knopjes zijn misschien wat klein en daardoor moeilijk te draaien. Zelf draai ik nauwelijk aan de knopjes. Alleen de volumeknop. Wanneer ik 's nachts vis gaat ie iets harder, overdag weer iets zachter. De toonknop en gevoeligheid staan bijna altijd op hetzelfde.

Ik bezit de SX'en nu ongeveer een jaar. Opvallend is dat 1 exemplaar afwijkend geluid maakt sinds een tijdje. Wanneer hij 1 piep moet geven geeft hij het geluid dat ie normaal maakt bij het aanzetten van de pieper: een reeks piepjes dus. Je schrikt dus wakker in de gedachte een run te krijgen terwijl er eigenlijk niks aan de hand is. Een ander vreemd geluid treedt op wanneer het lampje na een indicatie uitgaat. De lampjes blijven ongeveer 20 seconden na branden, zoals elke optonic doet.. Als het lampje dan uitgaat laat de optonic een haast "brandweersirene-achtig" geluid horen: "tuh-duh-duh-duh-dut". Vreemd. Misschien komt het door regen al hebben bij mij de fox piepers al die jaren heel wat buien doorstaan en nooit vreemd gereageerd. Ook al zijn ze soms kletsnat de tas in verdwenen en de volgende keer er weer uit, nog vochtig. Dus dat is een beetje vreemd bij die pieper. Hij functioneert verder prima. Runs worden gewoon weergegeven en terugzakker registreert ie zoals het hoort. Alleen dus die gekke piepjes. De andere SX doet verder wel gewoon normaal.

Tegenwoordig niet meer zo duur, als ze nog te krijgen zijn... in principe een degelijke optonic met veel opties en mooie vormgeving. Mijn exemplaar vertoont dus echter wel enkele (wellicht onschuldige) kuren.


sorry dat ik reageer,
een vriend van mij heeft ook dat probleem met een van zijn microns als het nabrand ledje uitgaat hoor je het begin van de fur-elise tuh duh tuh duh tuh duh hij zei dat het waarschijnlijk een waarschuwing was voor je batterijen. die zouden dan bijna leeg zijn.
persoonlijk denk ik dat die pieper gewoon aandacht te kort komt 8)
M.v.g Stef Jansens
don frolich
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-02-2007 14:20
Locatie: tegelen

25-02-2008 18:35

heeft iemand toevallig al een review over de nieuwe rodpod van Dam MAD Gunsmoke????
ben erg benieuwd of deze goed en degelijk is. omdat me het model wel mooi leek, maar ik niet weet wat de ervaringen er mee zijn
chris de ruiter
Berichten: 41
Lid geworden op: 13-08-2007 17:48
Locatie: bergschenhoek
Contacteer:

09-03-2008 17:16

fox sky pod,

ik heb zelf de fox sky pod het is een zeer mooie rodpod en snel op te zetten en je kan hem eigen lijk overal neer zetten je kan hem normaal neerzetten maar je kan hem ook met de toppen om hoog zetten en zelfs dan staat die stevig.

voordelen, ziet er mooi uit
niet te zwaar
je krijgt er lange voorpoten bij
je krijgt een tas er bij om hem in te doen
staat stabiel
kan hem overal gebruiken

nadelen, is groot
de buis in het midden als je met een derde hengels vist
is duur
zwaarste schub 2008 : 32.5 pond in nederland

zwaarste spiegel 2008 : 31 pond in frankrijk
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

21-03-2008 15:08

Delkim EV Plus

website fabrikant: http://www.delkim.co.uk/products/Ev-plus.asp
prijs: rond de 75,- Euro

Afbeelding

omschrijving:
Het gaat hier om de budget versie van de duurdere Delkims. Deze Delkim maakt net als de andere Delkims gebruik van zijn eigen op trilings gebaseerde registratie, waardoor je dus niet te maken hebt met een rolwieltje. De EV plus zit in dezelfde behuizing als de duurdere Delkims. Er zijn echter wel een aantal verschillen. Zo heeft de EV Plus t.o.v. zijn duurdere broertjes slechts de mogelijkheid tot 6 verschillende gevoeligheidstanden (1x 6) terwijl de duurdere Delkims daar 12 standen hebben (2x 6). De EV Plus is te krijgen in zes kleuren (wit, paars, blauw, rood, geel en groen). Verder is zowel de toonhoogte als het volume aan te passen. Ook is de behuizing waterdicht, waarbij wel aanbevolen wordt om je piepers na gebruik goed te laten drogen. De open constructie van de Delkims zorgt er dan voor dat al het vocht kan ontsnappen. In de EV Plus gaat een 9v blok batterij, welke makkelijk verkrijgbaar zijn. Verder heeft de EV Plus nachtverlichting welke continu zachtjes brandt (2 leds) en niet kan worden uitgezet. Deze nachtverlichting is bij daglicht nauwelijks zichtbaar. De EV Plus produceert bij een run het bekende Delkim geluid welke van toon verandert als de snelheid van de run toeneemt. Verder zit er 2 jaar garantie op de Delkims volgens de fabrikant. In tegenstelling tot zijn duurste broertjes heeft deze EV Plus standaard geen hardcase meegeleverd. Dit kan echter wel los worden aangeschaft. Hetzelfde geldt voor de TX Plus microzender welke je EV Plus later draadloos kunnen maken samen met de bijbehorende receiver.

ervaringen:
Zelf heb ik de blauwe variant inmiddels ruim 1,5 jaar in bezit (3 stuks). De ervaringen zijn zeer positief te noemen. Ten eerste wil ik aangeven dat het batterijgebruik mij erg meevalt ondanks de continu brandende nachtverlichting. De eerste keer dat ik de batterijen moest vervangen was na ongeveer één jaar. Dit ondanks het feit dat ik regelmatig met deze piepers aan de waterkant zit, zelfs een langere sessies in het buitenland. Om daarbij nog kort in te gaan op de nachtverlichting. Zelf vind ik het wel jammer dat je deze niet kan uitzetten. Vooral omdat je er overdag niets aan hebt en het toch (hoe weinig ook) onnodig stroom verbruikt. 's Nachts is de nachtverlichting niet storend omdat deze maar zeer zachtjes brandt, maar desondanks kunnen er situaties zijn waarin je deze wilt uitzetten, dit is dan echter niet mogelijk.

Het geluid van de EV Plus is zeer hard te zetten en is ruim voldoende (zelfs te hard) om wakker van te worden. Je kan de EV Plus echter ook zeer zacht instellen om zo de rust niet te verstoren maar toch je aanbeten goed te registreren. Hierbij kom ik gelijk op de gevoeligheid: deze vind ik zeer goed. De gevoeligste stand is ook echt gevoelig. Deze stand moet ik in de praktijk vaak iets terugdraaien om te veel loze piepjes te voorkomen.

Als laatste wil ik het nog even hebben over de betrouwbaarheid. In het verleden heb ik met diverse piepers veel last gehad van regenproblemen. Sinds ik deze EV Plus heb zijn alle problemen hiermee echter verleden tijd. Bij mij hebben de piepers dagen in de regen gestaan zonder enige problemen. Tot nu toe naar 1,5 jaar heb ik zelfs eigenlijk helemaal geen problemen met deze piepers ondervonden. Wel onderhoud ik mijn piepers hierbij wel goed wat wil zeggen dat ze na elke sessie thuis de kans krijgen om goed te drogen voordat ze worden opgeborgen. Ik ben er van overtuigd dat dit je piepers een langere levensduur geeft. Het enigste minpunt wat ik nog wel kan noemen is dat bij één van de piepers het aan/uit knopje niet altijd goed reageert maar na 2 keer goed drukken werkt deze wel.

Al met al kan ik deze beetmelders van harte aanbevelen aan iederen die voor een redelijke prijs een vooral betrouwbare en gevoelige pieper zoekt. Wel lijkt het me verstandig om er gelijk een paar hardcases bij te kopen om zo de kwetsbare draaiknoppen bij transport te beschermen.

voordelen:
- Betrouwbaarheid!
- Gevoeligheid
- Duidelijke toon en led's
- Batterijverbruik

nadelen:
- Niet uitzetbare nachtverlichting
- Drukknopje voor aan/uitzetten i.p.v. een schakelaar zoals de duurdere Delkims
- Standaard afwezigheid van hardcase
Gebruikersavatar
gerard mesman
Berichten: 88
Lid geworden op: 20-05-2008 11:12
Locatie: Valkenswaard

28-05-2008 14:25

Sorry voor de reactie, maar misschien wel makkeljik voor mensen die toch benieuwd zijn van het geluid van deze set bij een run:

http://www.youtube.com/v/7EpHsyfths0&hl
Te koop: Winkler prins encyclopedie. Reden: Vriendin weet alles beter.
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

28-05-2008 15:13

Hallo,

Ik heb sinds kort de Fox Micron EOS X piepers ben er heel te vreden over.

Met deze nieuwste generatie Microns is Fox drie jaar mee bezig geweest. De EOS is een compacte elektronische beetverklikker met verstelbare toon, volume en gevoeligheid (in 2 standen). Er zijn 2 ledjes aanwezig. Een voor de beetregistratie en een voor de nachtverlichting en U kunt zelf kiezen welke kleur U wilt gebruiken. Ze hebben enkel een aansluiting voor de verlichte Fox swingers.


De EOS-X heeft herkenning voor een terugzakker, een zogenaamd "see-saw effect" waarmee valse aanbeten (wind) volledig uitgeschakeld worden!

Dit werkt perfect heb het zelf al gehad terugzakker..... perfecte registratie.
:D

Nandie
Chris Bol
Berichten: 32
Lid geworden op: 03-03-2008 19:25

05-07-2008 20:06

Mijn ervaringen met de X-pod plus:

Het was niet mijn eerste keus, maar omdat ik hiervoor een solar sod pod had waarvan de banksticks niet goed kon vastzetten heb ik deze geruild voor een xpod plus. Ik weet niet meer precies hoeveel ik ervoor heb betaald, ik geloof 134,95.

Voordelen:
-licht
-verstelbaar in lengte en hoogte
-banksticks zijn ook los te gebruiken en als brugsysteem, gewoon de complete rodpod meenemen en aan het water beslissen wat je wilt gebruiken.
-snel op te zetten.

nadelen:

-beperkt in hoogte verstelbaar, dus heel hoog of laag vissen gaat niet. eventueel kan je langere banksticks eropschroeven zodat je wat meer kan verstellen, maar extreem hoog of laag vissen gaat niet lekker.
-door het lage gewicht staat hij toch minder stevig dan bijv. een rvs podje van dezelfde grootte.
-word geen draagtas meegeleverd iets dat je toch wel mag verwachten voor zoveel geld!
-vrij prijzig
Bijlagen
Herschaalde kopie van DSC02850.jpg
(55.24 KiB) 18894 keer gedownload
Chris Bol
Berichten: 32
Lid geworden op: 03-03-2008 19:25

05-07-2008 20:23

Amiaud peche Basic carp'o

Pas gekocht bij hengelsportwereld.nl Voor 89.95. Zeer snelle levering overigens.

Ik heb voor deze rodpod gekozen omdat ik er een wilde hebben die compleet verstelbaar is, stevig en leuk geprijsd is.

De rodpod word standaard geleverd met een 3 hengelbuzzerbar, waar je eenvoudig een 4 hengelbuzzerbar van kan maken dmv de meegeleverde extra achtersteun en voorsteun, die je met een imbusschroefje vastzet.

De rodpod word overigens geleverd met std 4 achtersteuntjes! die perfect passen op mijn hengels.

Verder kan je hem compleet verstellen in de hoogte & lengte en de hengels kunnen verder of dichter uit elkaar worden gezet.
Er zit ook een draagtas bij me stevige rits.

Minpunten:

klein beetje speling zit op de voorpoten en het centrale scharnier, maar voor 89,95 stoor ik me daar niet aan.

De kleur is grijs/blauw gelakt staal en ik had liever groen of zwart gehad.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze rodpod. Veel mogelijkheden voor weinig geld.
Morgen m'n eerste sessie ermee vissen en mocht mijn mening veranderen post ik dat hier.
Bijlagen
DSC0300911111111111111.JPG
(55.63 KiB) 18860 keer gedownload
Plaats reactie