Reviews van beetverklikkers, indicators en rodpods


Plaats reactie
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

18-12-2011 19:57

Fox Stalker Plus Rodpod:

Na verhalen dat de lak van Fox rodpods loslaat had ik zoiets van voor mij geen Fox meer. Na 7 jaar heeft mijn A pod echter nog geen last van lakschade maar ik ben ook erg zuinig op mijn spullen.

Toen ik de Stalker Plus zag was ik meteen verkocht. Een kleine pod (past in mijn fietskar) goedkoop (onder de 100 euro) en toch stevig. Er zitten ook geen losse schroeven o.i.d op dus kan er niks zoekraken.

De pod wordt geleverd met kunstof buzzbars die helaas de contra schroeven zoals op de A pod zitten missen. Je moet dus een beetje 'geluk' hebben wil de pieper goed recht staan. Gelukkig is mij A pod nog goed en kon ik de buzzbars uitwisselen. Buzzbars voor de Skypod passen trouwens ook, je kan dan zelfs met 4 hengels erop vissen :wink: . In plaats van extra buzzbars voor 2 hengels die Fox bij de Stalker Plus doet hadden ze beter 3 rod buzzbars erbij mogen doen met contraschroef.

Een zeer goed punt vind ik dat er al een tas bijzit, een 'wonder' bij een budger podje! Slim is ook dat de tas zo hoog is dat de piepers, zelfs hoge als de Delkim op de buzzbar kunnen blijven zitten, iets dat ik zeer belangrijk vond bij het zoeken naar een pod.


voordelen:

+goedkoop
+stabiel
+met ruime tas
+geen losse schroeven of andere kleine items

nadelen:

hengels kunnen niet sterk hoog gevist worden dus laat hem op heel groot water maar thuis
toch loslatende lak misschien(?)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-02-2012 16:59

ik heb 4 piepers met sounderbox (draadloos) van ron thompsom (digi tronic)
heb deze 5 jaar geleden gekocht op een beurs.
het is volgens mij niet zo'n succesmerk want ik hoor er niks meer over eigenlijk.
ik gebruik ze eigenlijk alleen als ik naar buitenlandtrips ga omdat dat de enigste keren zijn dat ik echt in een tent slaap.
ik vind ze goed en zeker qua prijs ivm andere merken.
ik heb ze thuis getest op afstand dmv me vrouw naar het einde van de straat te laten lopen( ca 200 meter) en ontvangst deed het nog.
de piepers zijn rood blauw groen en geel en zo is het ook op de ontvanger zodat je ook ziet welke eraf gaat op de ontvanger.
de piepers zijn ook voorzien van een nachtledje die automatich in en uit schakelen bij het donker en licht worden.
heeft dat nut? ja en nee maar ik vind het wel mooi.
enigste minpunt voor mij is de toon.
deze is wel regelbaar maar vind het geen mooie toon.
de volume is ook regelbaar als ook de gevoeligheid.
op de ontvanger is dit helaas niet en krijg je gewoon een 3dubbele toon als er 1 afgaat.
in die 5 jaar is er 1 keer een stuk gegaan maar kreeg zonder pardon een nieuwe.
tis alleen wel ff klooien deze weer in te stellen op de ontvanger.
werd toen geleverd in een mooi koffertje.
dat is iets wat ik aan delkim nooit begrepen heb.
het zijn mooie piepers (als je ervan houd) en zijn ook errrggg mooi geprijsd en dan zit er niet eens een beschermend koffertje bij :-?
tegenwoordig wel geloof ik.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

25-02-2012 02:18

Ik heb vandaag mijn nieuwe bite signatures binnen gekregen.Deze zijn van wychwood en kwam ze tegen op ebay bij eenshop in engeland.Was al een tijd op zoek naar andere verklikker omdat ik gek word van mijn sunridges.Mijn sunridges doen het goed geen mankementen maar 1 piep wordt om gezet naar 5 piepen en dat irriteert me.
Het mooie van deze wychwood is dat alles erop zit 5x volume 5x toon en 5 x sensitivetie jackplug en nagloei lai en dat alles met 1 piep of een volle run.Wat ik ook mooi vindt is dat ze maar 6cm hoog zijn en gelijk gelevert worden met een extra battery(12v 23a).Heb ze nog niet getest met regen maar dat laat ik zo spoedig mogelijk weten.Wat ook niet onbelangrijk is is de prijs ik betaalde slechts 24 euro per verklikker met verzend kosten.
http://i40.tinypic.com/sg65ol.jpg
Laatst gewijzigd door bart bosch op 07-06-2012 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [2d. Er mag geen gebruik worden gemaakt van HTML. Afbeeldingen zijn alleen toegestaan indien deze maximaal 800 pixels breed en hoog zijn.] Afbeeldingen gewijzigd naar een link.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

12-03-2012 14:19

Leuk, maar mag de foto iets kleiner? 't past niet op m'n beeldscherm ;-)
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

13-03-2012 19:27

Andre Jacobs schreef:Leuk, maar mag de foto iets kleiner? 't past niet op m'n beeldscherm ;-)

ligt niet aan de foto maar aan je scherm hier past ie makkelijk 26" :wink:
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

14-03-2012 08:06

je hebt gelijk, ik zal m'n baas om een groter scherm vragen :wink:
Boudewijn pilon
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-10-2010 19:59
Locatie: hoorn

31-03-2012 22:00

kijk naar het filmpie en lees de beschrijving
http://www.youtube.com/watch?v=ZjYL2qHE ... tube_gdata
mvg boudewijn
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

12-04-2012 22:34

Ik lees dat veel mensen toch niet tevreden zijn met de Horizon pod van Fox....
Apart vind het voor mezelf de beste pod die ik ooit heb gehad, hij is licht en zeer stabiel en in vele posities te zetten.
Ook lees ik dat vele de knoppen lam draaien.... Denk toch dat je dat aan jezelf te danken heb en dat je nie bepaald zuinig met je spullen omgaat.
Ik heb die pod sinds die uitkwam in Nederland maar heb er weinig negatiefs over te melden..... De poeder coating had wel iets beter gemogen maar is niet zo slecht dat ik nu een kale alu Horizonpod heb staan, een paar plekjes die beschadigd zijn.
Zelf heb ik nooit last gehad van omwaaiende pods gehad ondanks ik meerdere malen met noodweer heb gezeten, wel gehad met doodaas vissen dat een snoek een belachelijke sprint opzij deed en de pod bijna omging maar dat ging echt helemaal nergens over.
Fox heeft speciale steuntjes die je vastzet met haringen zodat je pod niet om kan gaan.
Qua transport geen probleem want de pod past in mijn foedraal.
Mvg Bart
Peter Crooswijk
Berichten: 71
Lid geworden op: 21-11-2010 07:20

24-04-2012 15:53

.

Sorry,na wat zoeken nu toch een aantal posts met praktijkervaring mbt de ATT's gevonden :-)
hanno remmerswaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 21-02-2010 18:09

26-04-2012 12:53

Solar worldwide pod..

Is echt een topding, bijzonder snel op te zetten, staat stevig, heerlijk compact en gewoon een lust voor het oog!
Enkel nadeel is wel dat ze de middenbuis niet vierkant hebben gemaakt zoals bij de globetrotter...maar dat is dan ook echt het enige! Nou ja en de prijs dan! Al snel 260euries....

Fox eos X zijn leuke piepertjes, heel fijn dat er een terugzak indicatie op zit en het is leuk dat je de ledjes kan veranderen, maar dat moet voorzichtig gebeuren, en dus niet de voor en de achterkant eraf trekken zodat de klemmetjes bij de oortjes breken :oops:. Gelukkig hebben ze de kapjes die je los kopen.
Nadeel is dus ook dat ze vrij kwetsbaar zijn dat er vrij snel condensvorming plaatsvind...Prijs was toen ik ze kocht 99,- euries

Hangers heb ik van solar..daar is niks over te zeggen, :D
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

19-05-2012 19:23

is er iemand die me wat kan vertellen over:

Skarp RX-7 Wireless Bait Alarm Set
Prologic WUSB VTSW
Daiwa Cormoran Pro Carp F5000

Setjes spreken me wel aan, aangezien ik niet veel meer uit wil geven aan een setje.
Peter Crooswijk
Berichten: 71
Lid geworden op: 21-11-2010 07:20

26-05-2012 21:50

Heren,

Welk merk/type draadloze verklikkers scoort het best op het gebied van bereik?
Ik vis op dit moment op stekken waarbij ik een meter of 30 van het water af zit,vaak achter een dikke rietkraag.

Wat is de beste keuze,zonder meteen Eur 500 uit te moeten geven?
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

06-06-2012 11:17

In mijn ervaring is het (helaas) nog steeds Delkim. Heb zelf sinds kort een Attx ontvanger met dongeltjes, die doen het erg goed hoor, maar de delkim txi set van mn maat lijkt beter/betrouwbaarder ontvangst te hebben. Ik ben met de attx ontvanger overigens nog niet te kort gekomen en die 30 meter zou dan ook geen enkel probleem moeten zijn. Ik heb zelf 175 euro betaald voor een 2e hands attx set met 3 dongeltjes. (dus alleen de ontvanger en de dongeltjes, zonder beetverklikkers).
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

11-07-2012 23:16

Bart beentjes schreef:Ik lees dat veel mensen toch niet tevreden zijn met de Horizon pod van Fox....
Apart vind het voor mezelf de beste pod die ik ooit heb gehad, hij is licht en zeer stabiel en in vele posities te zetten.
Ook lees ik dat vele de knoppen lam draaien.... Denk toch dat je dat aan jezelf te danken heb en dat je nie bepaald zuinig met je spullen omgaat.
Ik heb die pod sinds die uitkwam in Nederland maar heb er weinig negatiefs over te melden..... De poeder coating had wel iets beter gemogen maar is niet zo slecht dat ik nu een kale alu Horizonpod heb staan, een paar plekjes die beschadigd zijn.
Zelf heb ik nooit last gehad van omwaaiende pods gehad ondanks ik meerdere malen met noodweer heb gezeten, wel gehad met doodaas vissen dat een snoek een belachelijke sprint opzij deed en de pod bijna omging maar dat ging echt helemaal nergens over.
Fox heeft speciale steuntjes die je vastzet met haringen zodat je pod niet om kan gaan.
Qua transport geen probleem want de pod past in mijn foedraal.
Mvg Bart


Ben zelf ook erg tevereden met deze pod. Past prima in mijn foudraal vak samen met 4 stormpoles van mijn shelter, ondanks dat, nauwelijks tot geen beschadigingen. Een mooi, lichte pod die in vele posities op te zetten is.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-08-2012 12:02

Peter Crooswijk schreef:Heren,

Welk merk/type draadloze verklikkers scoort het best op het gebied van bereik?
Ik vis op dit moment op stekken waarbij ik een meter of 30 van het water af zit,vaak achter een dikke rietkraag.

Wat is de beste keuze,zonder meteen Eur 500 uit te moeten geven?


Kijk hier eens.

http://www.ultimate-direct.co.uk/produc ... 9&P_ID=129

Dit zelfde setje heb ik begin vorig jaar onder de naam SELECT bij NIPROHENGELSPORT gekocht. Daar hebben ze het nu iig niet meer. Maar ik zou zeggen; ff Googelen. Ik heb er iig afgelopen voorjaar twee x een week mee gevist en geen problemen mee gehad. De dongels zien er als die van de ATTX uit. Het is alleen een lastig te verkrijgen type batterij. Ik gebruik het in combi met 3 st. Fox micron EOS.

Gr. Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Thomas Martens
Berichten: 117
Lid geworden op: 02-08-2012 22:34
Locatie: Limburg, België

13-08-2012 13:33

waarom zetten ze soms de voorkant van de rodpod hoger of lager dan de achterkant?
bv dat de hengels echt de lucht in wijzen of echt het water inwijzen.
Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer hem vissen en je bent in de weekeinden van hem af.
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

03-09-2012 00:16

Thomas Martens schreef:waarom zetten ze soms de voorkant van de rodpod hoger of lager dan de achterkant?
bv dat de hengels echt de lucht in wijzen of echt het water inwijzen.


Weet niet wat de functie is van het omhoog zetten, zou kunnen zijn:
-Mensen vinden het mooier
-Als je over een rietkraag vist of je rodpod ver van de kant afstaat
-Voor langsdrijvend vuil langs de kant
-Als ze een run krijgen met hun toppen laag dat je hengel ,isschien van je Pod afgetrokken word (had ik 1 keer, zat er een voorn aan??? Ja baitrunner stond op slapst :oops: )

Ik doe mijn hengeltoppen meestal juist omlaag of zelfs in het water zodat ik:
-Minder last heb van de wind
-Minder last heb van overstekende eenden die je lijntje meenemen als je even geen toplood bij heb


Waar ik eigenlijk voor kwam was voor een review van mijn Piepers en rodpod.

RodPod Review
Yaris Trend Rodpod
Afbeelding

Heb de Rodpod een paar maanden geleden gekocht bij Faunaland voor €40,-
Voor dit geld moet ik zeggen dat het een redelijke pod is, aardig in evenwicht en een ovale middenstang die je van circa 80cm tot circa 150 kant uitschuiven. Buzzerbars zijn wel van iets mindere kwaliteit, hadden net iets nauwkeuriger moeten wezen betreft de montage van het 'houdertje' van de Buzzerbar op het onderstel, hiermee bedoel ik dat je aan alle bij de kanten iets van een halve mm speling heb waardoor die nog iets kan bewegen.
Het schroefdraad is niet heel veel denderends (of ik heb 't gewoon weer zonder voorzichtigheid gesloopt.. :p)
Jammer genoeg maar een simpel tasje bij gekregen, geen voering of apparte vakken.

Al met al is mij deze rodpod toch aardig bevallen omdat, je in feite alles kan verstellen (behalve ruimte tussen de hengels) zoals de hoogte van de poten, lengte en hoogte van de buzzerbars (poten en buzzerbars afzonderlijk verstelbaar)

Voor de beginnende karpervisser die niet zo nauw kijkt en het goedkoop wil houden is het best een aanrader als je het mij vraagd.


De piepers zijn van Ron Thompson €7,50 de stuk

Afbeelding

Ook voor dit geld een echte aanrader!

Niet kapot te krijgen, niet door mij in iedergeval.
Zijn al 4 keer wezen zwemmen en hebben daar minstens elke 4 keer 5+ minuten gelegen. :lol:
Al heel vaak mee gevist, vaak aangestaan en zelfs 1 keer achter elkaar een hele week lang aangestaan, en piepen nog steeds. Licht staat normaal altijd uit, bij een melding blijft hij ong. 15 seconden branden, volume en toon regelbaar. In mijn ogen maar 2 nadelen en dat is het simpele schroefdraad dat eronder zit, als je hem iets te stevig draait komt het moertje uit de behuizing.

Swingers zijn van Select Fishing, iets van €3,50 per stuk.

Afbeelding

Nou ja, niet veel over te zeggen, ze doen wat ze moeten doen en alleen wanneer dat moet.
Kan de swinger van het montage stuk afschuiven zodat je niet steeds je pieper los hoeft te halen.
Gewichtje kan naar mijn weten ook verandert worden. Sponning aanwezig voor een kniklichtje erin te doen. Nooit geen problemen mee gehad.

Enigste nadeel, lijnclip is van plastic en moeilijk te veranderen als je nogal grote vingers hebt.

De groeten,
Mike
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'
emiel schlepers
Berichten: 21
Lid geworden op: 23-05-2012 17:08

13-09-2012 13:49

laatst een centron hi pod van X2 bij raven gekocht, na 4 jaar niet meer gevist te hebben, en ik de hobby weer wou oppakken had ik toch een nieuwe rodpod nodig. uiteraard de keuze op tig aantal modellen. en om nou niet meteen het duurste te nemen, koos ik voor een middeklasser. wat mij stabiel leek. ik heb er nu 1 seizoen mee gevist. vrij regelmatig. de klemmen voor de buzzerbars worden niet beter, en verliezen langzaam hun grip. wat betekent dat het geheel scheef, of geheel kan zakken. het voelt in alle opzichten heel goedkoop aan. maargoed de prijs (bijna 80,-) kun je ook niet alles voor verwachten. maar beter doe je eraan om even door te sparen voor iets beters.

Afbeelding

voordelen:

ligt van gewicht
niet duur
met opbergtas
vrij stabiel

nadelen:
kwaliteit laat te wensen over

al met al prijskwaliteits verhouding krijgt hij van mij een 7


beetmelders:

ook aan beetmelders moest ik opnieuw inversteren, en kon 2 delkims op de kop tikken voor 120 euro. bij raven in hengelo. ze waren net een maand oud. omdat ik een vergunning voor 3 hengels heb, heb ik er nog 1 bij gekocht via marktplaats voor 50 euro. 3 voor 170 euro. type delkim plus. echt super beetmelders!! in alle opzichten, betrouwbaar, gevoeligheid instelbaar. kan(zoals het hoort) tegen harde regenbuien, zonder dat er wat mee gebeurd. gewoon geen negatiefs over te vinden. hangt ook een prijskaartje aan als je het nieuw koop

Afbeelding

de keuze dat ik niet heb gekozen voor de delkim plus txi, is omdat ik zelf het voordeel er niet van zie om een aparte soundbox bij je te hebben. als ik nacht vis, slaap ik vrijdicht bij de hengels, en nooit in een tent.

swingers zijn van solar but banger. echt waardeloze swingers. kosten 15,- p.s. en heb er 2 kapot. simpelweg omdat de schroefjes eruit vallen bij het scharnier.ik ben zuinig op mijn spullen maar hier valt niks aan te doen. mischien pure pech maar ik heb voor nood maar een paar swingers van x2 gekocht

Afbeelding

succes met deze info! iedereen zal zijn eigen ervaring met bepaalde spullen en merken hebben. ik geef alleen maar hier mijn ervaring met deze materialen. en doe ermee wat je wilt :wink:
Blup
Gebruikersavatar
Thomas Martens
Berichten: 117
Lid geworden op: 02-08-2012 22:34
Locatie: Limburg, België

18-09-2012 21:11

iemand ervaring met de Fox X-pod plus?
ziet er een leuke rodpod uit omdat je ook die banksticks appart kan zetten zonder het tussenstuk?
of heb ik het fout?
Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer hem vissen en je bent in de weekeinden van hem af.
Hans Stam
Berichten: 45
Lid geworden op: 30-03-2011 19:10
Locatie: Ridderkerk

04-11-2012 13:14

Ik heb onlangs een Cygnet rodpod gekocht,de Grand Sniper Standard Pod.
Ik heb hem nog niet gebruikt,dus kan nog geen praktijkervaringen geven,maar de 1e indruk is goed...
Wat ik wel kan doen is een serie foto's plaatsen zodat je zelf kan beslissen of het iets is voor je..

Afbeelding
Mooie stevige tas.

Afbeelding
Rodpod opgevouwen.

Afbeelding
Ruimte voor piepers en goede bescherming.

Afbeelding
Opgevouwen pod.

Afbeelding
Goede vergrendeling van de poten.

Afbeelding
Afbeelding
Stevige messing inserts.

Afbeelding
Lengte verstelbaar,dus het start oog kan achter de piepers.

Afbeelding
Afbeelding
Buzzerbar vorken enigzins in hoogte verstelbaar.

Afbeelding
Buzzerbar snel te monteren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Buzzerbars te verdraaien,zodat ze altijd recht kunnen staan.

Afbeelding
Achtersteuntjes krijg je er bij,zit zelfs nog een setje extra schaaltjes bij om de hengel op de blank te klemmen!

Afbeelding
Pod op zijn kleinst

Afbeelding
Pod uitgeschoven (kan nog wat verder)

Afbeelding
Pod op zijn laagst naar voor met de bijgeleverde banksticks.

Afbeelding
Pod op zijn hoogst.

Enige nadeel dat ik nu gezien heb is dat de stelschroefjes niet zo sterk zijn,maar die zijn te vervangen..
Ter referentie: vloertegels zijn 30x30cm (om je een idee te geven vd schaal/grootte)

Dit kostte mij 150 Eur bij Hareco,vind ik een redelijke prijs voor dit mooie speelgoed.
Hoop dat jullie wat wijzer zijn geworden van mijn verhaal,
Groet Hans Stam
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

02-03-2013 14:54

Review NASH SIREN S5 beetmelder:

Omdat ik hier weinig over vond op het net dacht ik hier even mijn ervaringen neer te pennen met de nieuwe nash siren S5 beetmelder. Het betreft hier een instapmodel van nash voor een heel democratische prijs bedoeld voor jongeren of mensen die geen toeters en bellen nodig hebben en gewoon een pieper willen die piept, niet te duur is en er nog goed uitziet ook... :lol:

kosten en pakketinhoud:
Het ding moet dus 29,90euro kosten volgens nash zelf, ik heb deze gisteren op een opendeurdag van een hengelsportzaak op de kop kunnen tikken voor 47,95eur voor 2 stuks! Een mooie prijs vond ik zelf voor datgene wat je krijgt, er zit namelijk ook een hoesje bij van semi-hard plastic met een rubberfeel. Leuk dus als je de piepers ergens insteekt en je niet wil dat deze beschadigd worden. Wat wel niet bijgeleverd is dat zijn batterijen. Er moet een zogenaamde L1028 12v batterij in, dit lijkt iets heel speciaals maar is bijna overal verkrijgbaar, ik vond deze in de Hema voor 1,95eur per stuk dus ook niet echt duur. Dit type heeft ook wel eens andere benamingen zoals:
E23A, 23A, GP23A, MN21, V23GA, A23, LRV08, AG23, R23A, VR22, V23A, K23A, E23, 23A
Er is ook een klein foldertje als handleiding maar dit stelt niet veel voor, ook niet nodig als je naar de functies van het toestel ziet.

Werking:
De beetmelder heeft enkel een volumeknop die ook de aan/uit functie heeft. Dit knopje is zowat het enige minpunt wat ik kan vinden aan het ding, het is namelijk nogal klein en moeilijk om te bedienen vond ik, en heb zelf al geen te grote handen dus als je grote schoppen van handen hebt kan dit wel een probleempje worden... :-? Ook had ik ergens gelezen dat de sterkte van de tonen niet luid genoeg zouden zijn, maar dit valt wel mee, verwacht geen delkim of fox RX die op z'n luidst staat maar het is voldoende voor de visserij waar dit ding voor ontworpen is, punt uit. Naargelang de volumesterkte die je instelt is de toon automatisch anders, maar voornamelijk hoge tonen hoor.
Er zijn 2 rode ledjes (geen andere kleuren verkrijgbaar) aanwezig op de melder, 1 run led en 1 led die een tijdje nabrandt na een run (20sec dacht ik).
Zowel run als terugzakker lijkt mij dezelfde toon, hier dus geen onderscheidt, wel beetje spijtig...
Voor de rest doet hij dus wat hij moet doen: piepen!
Een stresstest in bv regenweer heb ik uiteraard nog niet kunnen doen, maar de beetmelder lijkt hier wel degelijk genoeg voor gebouwd om door te gaan zoals eender welke andere beetmelder, maw smijt hem best niet in het water zelf. :lol:

De looks:

Hij is klein, héél klein en weegt bijna niets... In vergelijking met mijn oude cormoran piepers een heel verschil. Het toestel ziet er modern uit en is toch weer eens iets anders dan de typische rechthoekige beetmelder. op dit vlak geslaagd dus, misschien komen er ooit ook nog wel 'gadgets' voor uit zoals voor zijn grote broer de siren RS1 8)

Conclusie

Zoek je een simpele, modern uitziende, zonder veel poespas pieper dan is dit een goede keuze denk ik...
Ik kocht deze als vervanging voor mijn oude piepers (waar overigens niets mis mee is) omdat ik iets simpel en nieuw wou en geen zin had om veel geld uit te geven aan iets wat ik totaal niet nodig heb in mijn visserij... Ik sta namelijk op punt om nieuwe hengels te kopen en dan geef ik liever hier enkele honderden euro's aan, moesten deze piepertjes het begeven kan ik nog steeds terug naar mijn oude die al bijna 20jr oud zijn en dit zonder al teveel kosten :wink:

Nog enkele fototjes en een video:

http://www.youtube.com/watch?v=HmJCZwWgcSE&feature=youtube_gdata_player

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Grtjs Jason
Laatst gewijzigd door Jason Spiers op 02-03-2013 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

02-03-2013 14:57

Nash siren S5

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jeroen beld
Berichten: 371
Lid geworden op: 20-06-2013 12:25

30-07-2013 12:28

Mooie melders die van kevin nash

Ik wil de kevin nash siren rs-1 aanschaffen.
Heeft iemand ervaringen mee???
Er zitten zoveel functies op dat ik het zelf allemaal niet weet wat voor mogelijkheden erop zitten.
Op youtube staat alles in het engels maar helaas geen nederlandse gebruiksaanwijzing....

Wie kan mij op weg helpen??
sjoerd blauw
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-07-2010 14:02

24-08-2013 23:38

Heeft er iemand ervaring met de Axis rodpod? zie http://www.raven.nl/nl/product/karper/1 ... ravav4705/.
Ik ben opzoek naar een rodpod welke ik goed in hoogte kan verstellen en kwam deze tegen in mijn zoektocht.

Afbeelding
Sam van Schaik
Berichten: 1
Lid geworden op: 19-05-2014 17:15

03-08-2014 21:32

hoi,
weet iemand iets meer over de Att Silent set? En wat zijn jullie ervaringen met het geluid alleen uit de sounderbox?
Mvg Sam