Reviews van Tenten, Tassen, Foudraals, Voerboten en Boten


Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-12-2007 10:51

Reviews van Tenten, Tassen, Foudraals, Voerboten en Boten

--------------------------------------------
Reviewregels:

- Alleen verslagen van Tenten, Tassen Foudraals en voerboten. Vragen en commentaar graag in een nieuw topic of per PB naar de reviewer.
- Plaats bij het review mits aanwezig foto's en/of een link naar de website van de fabrikant.
- Review moet minimaal vijf regels tekst bevatten met gebruiks ervaringen of andere interessante zaken mbt de Tent.
- Alleen melden dat de molen goed is, is te weinig.
- Er mogen meerdere gebruikers ervaringen van 1 product worden geplaatst.


Interessant om te vermelden in de review is waarom de keuze op deze Tent, Tas, Foudraals voerboot is gevallen.
Voor en eventuele nadelen ( die wellicht later opgemerkt zijn na gebruik ervan )
Aanschaf prijs en waar
Eigenschappen van de tent, de grote in (l) lengte x (b) breedte x (h) hoogte, dikte van het doek, waterkolom ( waterdruk ), waarom deze tas of foudraal, hoeveel hengel passen erin, opberg ruimte kortom zo gedetailleerd mogelijk.

---------------------------------------------


Mochten er vragen en opmerkingen zijn, wellicht toevoegingen, hoor ik dit graag via een persoonlijk bericht.
Maak er in ieder geval iets moois van om te lezen.

Met vriendelijke groet,

Edward van Berkum
Laatst gewijzigd door Edward van Berkum op 09-12-2007 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

07-12-2007 18:44

Aqua 60" Brolly

Afbeelding

De 60" Brolly, of simpel gezegd een ovale plu met zijflappen. Dit zal zonder twijfel een van de grootste ovale plu's zijn die verkrijgbaar is, ruimte genoeg voor een grote stretcher en meerdere tassen.
Het doek is gemaakt van Aquatexx in een olijfgroene kleur. De plu is rondom voorzien van metalen ogen om de haringen in vast te kunnen zetten.
In totaal kunnen er 4 stormsticks bevestigd worden, maar 2 stormsticks aan de zijkanten is voldoende.

Extra opties:
Groundsheet
Infill Panels
Doors (mozzi, clear & solid)
Speciale stormsticks

Let op er is dus geen overwrap verkrijgbaar.

Mijn eigen ervaring & mening:
Ik heb voor deze oval-plu gekozen omdat ik vaak korte sessies maak en daarbij ook nog eens mobiel wil zijn. Ik heb deze plu inmiddels een jaar kunnen uittesten en hij bevalt uitstekend. Vooral de ruimte onder de plu en de stabiliteit zijn voor mij een groot voordeel.
Inmiddels heeft de plu ook heel wat regen gezien (waaronder enkele dagen achter elkaar bijna non-stop regen) maar nog geen spoor van doorlekken.

Nadeel:
er is geen bijpassende overwrap verkrijgbaar

Prijs:
280 euro (zonder opties)

Leverancier:
Aqua Products (Engeland)
http://www.aquaproducts.co.uk

Contactpersoon verkoop (NL):
H. Martens (zie site aqua)

Enkele foto's:

Afbeelding
Bevestigingsringen aan de zijflappen.
Afbeelding
Bevestiging steunen / zijflap, bovenin zie je het klitteband voor de infill-panels.
Afbeelding
Afwerking bovenkant
Afbeelding
Binnenkant

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
Martijn de Boer
Berichten: 350
Lid geworden op: 03-12-2005 19:52

09-12-2007 22:38

TNT Weekendtripper
Afbeelding

Prijs: normaal 225 euro, nu in de aanbieding 180 euro
Merk: WS / TNT
Type: Weekendtripper 2005
kleur: woudgroen
Afmetingen: ca. 269 cm x 210 cm x 140 cm
Materiaal: 420D / 6 Oz. Nylon Fusions Behandeld doek, 8mm snelsluitritsen van het merk YKK, John Miller Aerospace 9,5mm Glasfiberstokken
Gewicht: ca. 6 kg.
Opzettijd: 10-15 minuten

Link naar de onlineshop:
http://www.bfpproducts.nl/catalog/produ ... s0u9bh9i31

Extra opties:
- Heavy Duty grondzeil
- Winterskin
- John Miller 9,5mm aluminium stokken

Mijn ervaring:
Hoe slechter het weer, hoe blijer ik wordt met deze tent!
Deze staat best stevig, ook bij flinke wind. Het doek is lekker donker waardoor het pikkedonker in de tent wordt wanneer je deze helemaal dichtritst. Er zit een zogenaamd "Air flow" systeem in wat ervoor zorgt dat condens minimaal is. Hij is waterdicht en dat air flow systeem werkt goed! Aan elke zijkant zit een luchtopening en boven en onder aan de deur zitten openingen. Deze kun je dmv klitteband sluiten. Er zit muggengaas in de luchtopeningen en natuurlijk ook voor de deur. Verder heeft de tent maar liefst 9 bevestigingspunten voor scheerlijnen, wat erop duidt dat ie redelijk wind-proof is. Bovenop het dakje zit een extra stokje wat het doek op spanning houdt en zo een buil voorkomt. Verder is hij ruim genoeg zodat je stretcher nergens tegen het doek aankomt, en er is genoeg ruimte voor overige spullen.
Ik heb voor deze tent gekozen omdat hij makkelijk op te zetten is, hij licht in gewicht is, van goede kwaliteit is, en omdat de tent als het moet in je foudraal past.

Nadeel: De tent wordt niet meer gemaakt, wel nog verkocht.

Foto's:

Dit is alles wat je nodig hebt:
Afbeelding

Voorkant, open tent:
Afbeelding

Zijkant, dichte tent:
Afbeelding

Achterkant:
Afbeelding

Detail muggengaas en raamzeil in de deur:
Afbeelding

Detail "Air-flow" systeem:
Afbeelding

Detail flink getapede naden:
Afbeelding

Tent zonder voordeur, zonder stormpalen en met opgerolde zijflappen:
Afbeelding


Groeten, Martijn.
Laatst gewijzigd door Martijn de Boer op 26-02-2008 10:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Als ze me missen... ...dan ben ik vissen!!
Gebruikersavatar
Martijn de Boer
Berichten: 350
Lid geworden op: 03-12-2005 19:52

09-12-2007 22:42

8)
Als ze me missen... ...dan ben ik vissen!!
frank bredewold
Berichten: 73
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: Dalfsen

10-12-2007 12:10

JRC sti 1 man single skin

merk:JRC
type: jrc sti 1 man single skin 5000
kleur: groen
afmetingen:270x250x130
materiaal:aluminium buizen, harmonica systeem
gewicht:
opzettijd: ongeveer 10 minuten
website:www.jrcproducts.com

Ook is er een winterskin voor te krijgen

Mijn ervaring:
Fijne stevige tent die snel op te zetten is.
Neemt niet veel ruimte in, zodat hij ook op kleine stekken te plaatsen is
Ook tijdens vervoer redelijk compact
staat erg stevig, de aluminium buizen geven niks mee.
Wel wat last van condens, maar niet storend omdat het niet naar beneden drupt.
Meer als genoeg ruimte voor 1 persoon en materiaal.
De kwaliteit lijkt goed, compleet geleverd met haringen(bivvy pegs)en grondzeil. Alleen het grondzeil dat meegeleverd word is van slechte kwaliteit.

de keus is vorig jaar op deze tent gevallen omdat hij makkelijk op te zetten is, stevig en compact is en natuurlijk om de prijs ik hem hem gekocht in aanbieding voor 150 euro. normaal kost hij rond de 200 euro.
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

14-12-2007 22:39

JRC Cocoon 3-Rod 12ft

Grote, zeer luxe afgewerkt foudraal voor 3 opgetuigd hengels. Zelfs de grotere "Big Pit" molens passen makkelijk in de molenvakken. De foudraal is voorzien van een dikke flap in het midden dat de 2 helften van elkaar scheiden. De voering is extra dik om de hengels te bescheremen. Aan de buitenkant zitten 2 vakken voor het opbergen van paraplu en banksticks. De meegeleverde aluminium 3-delig stok verschaft stevigheid over de hele lengte van de foudraal.

Voordeel:
Ruimte
Het water kan de binnekant niet bereiken via de buitenkant
Dikke ritsen
Kwaliteit!


Nadeel:
Dat ik er geen aluminium stok bij heb gekregen.
Tot nu toe een beetje stug (ik denk persoonlijk door de extra dikke voering)

Prijs tussen de €75,- en €110,-

Afbeelding
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

31-12-2007 00:25

Ik heb de ultimate a-life foudraal.Er passen 3 opgetuigde hengels in en 3 onopgetuigde hengels.Bij de drie hengels met molen zit er een foame bescherming per hengel overheen.Daar bedoel ik mee dat jij je hengels erin doet en er een flap over heen vout en bij hengel 2 en 3 ook een flap.Die zit over de hengel van af het molen vak tot 10cm onder de top.De 3 hengels die je als reserf mee kan nemen zitten van onder tot boven apart.Dus je doet er 3 hengels in en dan per hengel een flap erover.Er zitten voor op 2 vakken een groote en een kleinere tegen die grotere aan.

Gr remco
Laatst gewijzigd door remco de koster op 12-01-2010 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thomas Kaslander
Berichten: 115
Lid geworden op: 17-10-2007 19:07
Locatie: ZH

12-01-2008 01:06

Prologic Spider one man Dome:
Afbeelding
Afbeelding

Voor mij echt een ideale kwaliteit/prijs verhouding. ongeveer 150€. Tent is gemakkelijk op te zetten (10 min ongeveeer) staat zeer stabiel en bied zeer veel ruimte. Zoals te zien is op de 2e foto kan je er eventueel met zen 2e in slapen. ( in de zomer dan aangezien de tent niet meer helemaal dicht kan). Ook kan je de tent nog uitbreiden door een winterskin toe te voegen. Hij is net wat ruimer dan een Plu met overwrap en toch ook niet te groot zodat hij ook op de minder ruime stekken gebruikt kan worden.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

30-01-2008 12:21

Dave Lane Excel medium carryall


Afbeelding


Afgelopen week heb ik deze tas aangeschaft.
Een tas om je vingers bij af te likken. Erg stevige tas en waterdicht. En een tas met voeldoende ruimte om je spullen in op te bergen. Het matriaal van de tas is Waterdichte Gecoate 1200D PVC en met Gevoerde Schouderband.

Mijn ervaring;
Een super mooi afgewerkte tas van goed matriaal. Voldoende ruimte om je spullen in op te bergen. En nog belangrijker hij is zo goed als water dicht. ook een voordeel is, het matriaal is zo stevig dat de tas zo blijft als op de foto als je er niks in hebt. De tas zakt dus niet inelkaar.

Zeker een aanrader om te kopen!!! Ik heb m in de opruiming gekocht bij Vlemmix voor 69,- eurie en dat is een koopje voor zo'n mooie tas dacht ik zo.
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

19-03-2008 22:58

Ultimate pro^tect foudraal

Het is een dik gevoerde foudraal met goede dikke ritsen!
Er kunnen 3 opgetuigde hengels in en verder zijn er nog 3 vakken voor andere dingen zoals schepnetsteel ect...
Voorin heb je 3 vakken waar je ook vanalles in kwijt kant (bijv een shelter).
Verder is aan de binnenkant iedere hengel apart beschermt met een goed gevoerde hoes die je over de hengel heen haalt en aan de andere kant vast klikt met klittebant.
Word geleverd met opvouwbare aluminium stok.

Voordelen
- Redelijk goedkoop
- Goed gevoerd
- Iedere hengel apart beschermt
- Goede schouderband

Nadelen
- Als er 3 dikke molens in moeten word het krapjes
- Geen grote flap tussenin (maar is ook niet nodig als iedere hengel apart beschermd is)

Prijs ongeveer €50,-

Zie hier de binnekant. (foto is niet van mijzelf)
Afbeelding

Buitenkant. (alleen bij mij is ie groen:S)
Afbeelding
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

14-04-2008 22:03

Soul AlcatraZ (http://www.soulcarp.com)

Afbeelding

Beschrijving :

De Soul Alcatraz is een stevige tent , die tegen een stootje kan.
Hij is groen/grijs van kleur en is makkelijk en snel op te zetten.
Hij heeft een voordeur met muskietennet , en daarvoor een pvc raam dat je kan oprollen.
Om het geheel af te sluiten kun je de flap die er nog voorzit dichtritsen.
Aan de achterkant zitten raampjes van muskietennet die dicht kunnen worden geritst.
Er worden stabilisator stangen bijgeleverd om alles lekker strak en stevig(er) te maken.

Afbeelding

Ik heb de tent gekozen , omdat ik een tent zocht met een harmonica systeem zocht en de kwaliteit goed moest zijn zodat die een hele tijd mee kan gaan!

Ruimte

Er is ruimte voor 1 stretcher en de benodigde spullen zoals tas , foudraal enz.
Het is een echte eenpersoons tent!

Voordelen :
-Stevig
-Niet te groot , niet te klein
-Snel en gemakkelijk op te zetten
-Goed waterdicht en sterk doek
-Tent kan uitgebreid worden met een overwrap
-Luifel tegen het inregenen bij open deur

Nadelen :
-De tent is vrij laag , dus niet praktisch voor mensen die lang zijn of willen staan in hun tent

Prijs : €225
Waar : Rien Rothfusz te Delft
Afmetingen : 250 x 230 x 125 cm.
Doek : 5000 MM Waterdicht

Afbeelding
martijn simon
Berichten: 5
Lid geworden op: 20-05-2008 20:30

21-05-2008 08:16

Graag kom ik op de hoogte van ervaringen met de Fox explorer.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

22-05-2008 22:08

Ik heb sinds kort de Nash Double Top 2 man
Een degelijke waaier model tent met binnentent.
Er zitten voor en achter ventilatie roosters dus alles kan lekker doorwaaien
Afbeelding
Afbeelding
Het is een ruime tent maar ik wilde toch nog een winterskin erbij
Die heb ik vorige week gehaald
Er komt een luifel aan die over de hele voorkant komt(als je de deur en zijkant oprolt)
Afbeelding
Afbeelding
De tent word zo'n 4,5 m lang dus over ruimte niet te klagen.

Voordelen: Zeer veel ruimte.
Zeer stevig
Genoeg ventilatie

Nadelen : Langere opzet tijd
Zwaar incl winterskin zo'n 19 kg.
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

21-09-2009 12:40

ik vind de fox eco easydome nog steeds 1 van de beste tenten.Helemaal met prijs kwaliteit verhouding.Ik heb de tent gekocht voor 150 euro,maar staat nou te koop voor 179.
De tent staat in 2 minuten,en aangezien foto's meer zeggen als woorden,hierbij de foto's:

Tent helemaal opgezet:
Afbeelding

Tent met muggengaas:
Afbeelding

Tent met deur open:
Afbeelding

Tent met hele voorkant helemaal open:
Afbeelding

Nadelen aan de tent zijn,dat ik de tas erbij te klein vind en te dun,en de haringen zijn van die standaard dingen.Verder gebruik ik de tent al 2 jaar en bevalt nog steeds erg goed!
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

21-09-2009 18:22

Foto's zeggen in dit geval véél meer dan woorden Dennie. Wat té veel als je het mij vraagt. Wellicht even wat verkleinen om het geheel wat leesbaarder te maken a.u.b.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

27-09-2009 22:13

Iemand ervaringen met de Nash s7 bivvy? Ik heb het filmpje op de Nash site gezien, en ziet er zeer goed uit, lijkt me de perfecte bivvy voor alle omstandigheden.
Carpe Diem...!
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

02-10-2009 11:41

omdat het hier ook over voerboten gaat zal ik even een topic plaatsen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de navigator voerboot

ik ben aan deze voerboot gekomen via Cor (van de voerboot Baiter) dit was van een vriend van hem die wat financiële problemen had.
in eerste opzicht een erge plastic voerboot. je zal denken snel stuk mocht je willen.
Cor stond, tijdens mijn bezoek daar, op deze voerboot. volledig met zijn volle gewicht cor schattend op 80kilo is pittig wat. hij stond er op dat ik er ook op ging staan (bijna 120 kilo) met twijfel ging ik op deze plastic omhulsel staan en deed gewoon niks. alleen door dit wist ik al dat ie flink stevig was.
omdat ik hier was in de wintertijd toen bijna alles bevroren was zei cor als ie niet bevalt kom je terug en krijg je ook je geld terug. nou op die aandringende manier heb ik hem mee genomen.
bij ons in het kanaal geprobeerd het ging helemaal geweldig. het was even uitzoeken hoe de dieptemeter werkte maar na een tijdje en nieuwe batterijen kom je er wel achter.
Ik vind het nu een heel fijn ding. Bij ons zat er al een wierfilter op hier kan je gewoon over alle rietstengels en leliebladen varen zonder probleem.
Met verschillende servo’s kan je de hook realeas gebruiken en de voerbakken. Dit gaat voor mijn doen wel af en toe te soepel waardoor je je bak aan het vullen ben en je drukt verkeerd op je releas knuppultje je bakkie leeg op het gras ligt.
Tijdens varen merkte dat ie een beetje naar links ging dit kan zo afstellen op je afstandbediening. Had laatst een wedstrijd en toen ging de voerboot ook te water met windkracht 8/9 hij schommelde als ik weet niet hoeveel maar hij kwam erdoor en haalde de stek (100/150m) zonder problemen. Tegen wind vind ie wel minder leuk gaat ie een stuk minder snel maar hij komt er wel. Het valt me wel op dat de accu’s heel snel gaan kan omdat deze toch wat ouder zijn. de vellen lichtblauwe achterlampen vallen zeer goed op in het donker. Vind het wel lastig om hem dan terug te krijgen want vind zeer slecht te zien in het donker wel welke zijkant je heb (je ziet niet echt lampen aan de zijkant)

Voordelen:
- Sterke romp
- goede vaarmogelijk heden tot windkracht 9
- goede lampen achter
- de bakken droppen snel en zonder problemen.
- alle bakken en hookrealeases zijn allemaal apart te regelen.
- besturing gaat via 1 knuppel en anderen knuppel is voor de bakken en hookrealeses
- de wierfilter zorgt voor goede doorgang over wier en riet.

Nadelen:
- Het zoeklicht mocht iets feller
- de bakken vallen opzich soms wel erg snel als je even aan het val knuppeltje komt
- verschillende lampen aan de zijkant zou iets duidelijker maken op een afstand van 200m
- tegenwind gaat ie wel stukkie langzamer
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

03-11-2009 08:26

Ben je nog op zoek naar een goede voerboot met kwaliteit en 100% garantie dit is mijn TIP.

Ik heb de Baiter voerboot gekocht bij Baitervoerboten.nl
bij de heer Sander.

garantie gegarandeerd en service is super snel en goed.
verder opmerkingen de boot is ongeveer 90 bij 45 cm en is gewoon een stevige stabiele boot.
de boot heeft een super korte draai cirkel en vaart stabiel stil en super snel.
de boot vaart ook erg lang op de accu en het bereik is ook geweldig.
boot kan ook achteruit varen en heeft een groot voercapiciteit.
tegelijk de mogelijkheid om 2 lijnen uit te varen goede zichtbare velle leds.
ook kiepen de voerbakken niet in één keer leeg maar kan je lijnen of meerder voerplekken aanleggen met 1 bak. en je hebt er zelfs 2 dus jah.
de verstraler is super zuinig en ook super goed en neemt weinig power van de accu.
er zijn voldoende en verschillende opties er op te krijgen die wanneer gekocht snel geinstalleerd zijn.


wel voor de meeste mensen één nadeel, standaard kost de baiter 1080,- euro maar waar voor je geld heb je gegarandeerd want het is gewoon echt zonder enige twijfel in mijn ogen en vele anderen een topboot.

mensen die er één hebben laat een bericht achter hoe jullie over denken en wat jullie hiervan vinden,

greetz jan,
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

03-11-2009 08:38

heeft er iemand ook nog een tip voor mij in rodpods.

ik ben op zoek naar een stevige rod pod, (het liefst zoiets als de constructor pod)
deze kan ik op verschillende standen en hoogtes zetten,
dus als iemand nog leuke tips heeft laat het mij dan even weten.

gr jan,
Danny Withaar
Berichten: 58
Lid geworden op: 20-09-2009 13:56

03-11-2009 12:38

Rodpod Fox Ranger:

Zeer stabiele rodpod die in vele posities is te zetten.
Toppen omhoog, toppen omlaag of gewoon "normaal" is allemaal geen probleem.
De pod kost nog geen 300 euro en dan krijg je het volgende:
Rodpod (met waterpassen :lol: )
Extra lange poten
Buzzerbar voor 3 hengels. Voor 4 is ook te krijgen.
Sterke degelijke tas waar de rodpod in opgeborgen kan worden

Pod is snel op te zetten door "klik klipjes" die verbeterd zijn t.o.v. de Skypod.
Doordat het frame 2 buizen heeft is het ook mogelijk om met 3 hengels te vissen
zonder dat de swinger het frame raakt. Dit gebeurde bij de skypod wel.
Eigenlijk kunnen we zeggen dat het een verbeterde skypod is met meer stelmogelijkheden.

Voordeel:
Overal in te zetten
Waterpassen :lol:
Licht in gewicht
Compact mee te nemen

Nadeel:
Het is aluminium en daardoor moet je de pod wel goed droogmaken als
je hem een tijdje niet gebruikt. Het aluminium slaat dan wit uit vreet het alu aan.

http://www.fishit.com/Image/rodpods-fox-fox-ranger-rod-pod-kit-87866.jpg
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

03-11-2009 14:29

volgens mij horen rodpods niet in reviews van tenten, tassen, fouderaals en voerboten :P

gr patrick
Danny Withaar
Berichten: 58
Lid geworden op: 20-09-2009 13:56

04-11-2009 10:43

Dan moet die verplaats worden :lol:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

04-11-2009 18:38

hmmm ik begrijp best jullie gedoe in topic dit en zetten in topic dat, misschien zijn er ook mensen bij die gewoon weg niet snappen hoe dat allemaal werkt en blij zijn dat ze hun vraag kwijt kunnen in een topic en dan hopen op reacties.
die ik zelf nu ook heb gekregen voor de rodpod en het heeft mij geholpen.

dus met andere woorden de mensen die mijn vraag hebben beantwoordt toppie en enorm bedankt.

gr jan;
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

07-11-2009 22:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier in gesencureerde staat en afgeritste luifel:

Afbeelding

Met opgerolde deur, en aangeritste luifel. Let vooral bij de volgende drie foto's op het authentieke dweiltje bij de ingang dat volgend jaar wordt vervangen door een groen Gamma 'pleurop' matje:

Afbeelding

Met volledig (afritsbaar) opgerold front en mét aangeritste luifel. In deze staat is ie wel minder stabiel waardoor een 'frame-support system' dat niet 'all in' is weer apart besteld moet worden eigenlijk onmisbaar is.

Afbeelding

En hier met vastgeprikte zijkanten, waardoor het 'frame-support system' niet echt nodig is:

Afbeelding

Het front is bij de M3 volledig uitritsbaar waardoor je een 'shelter' creeërt.
De inhoud van de tent is ruim voldoende voor een grote visser met dito stretcher en veel bagage. De afmetingen zijn ongeveer:
Br. 260 cm.
Diep 225 cm.
Hoog 135 cm.
Deurhoogte 130 cm.
Deurbreedte 80 cm.

Andere voordelen:
- Redelijk condensarm.
- Behoorlijk ruim.
- Niet al te zwaar.
- In drie secties opvouwbaar dus redelijk(?) snel op te zetten en dus ook weer af te breken.
- Zeer praktisch door de vele mogelijkheden.
- Oerdegelijk materiaal dus zeer duurzaam.
- Staat redelijk stabiel.
Nadelen:
- De prijs.
- Niet al te licht.
- De tent (lees instap) is redelijk laag en vooral met gebruik van de luifel niet eenvoudig in of uit te stappen voor lange mensen.
- Stabiliteit is minder dan bij de Armo door het gebruik van het flexibele uitritsbaar front met muggengaas.
- De lengte van het pakket.
- Onvoldoende ophangpunten voor 'mozzy deur + 'blind fold'
- 'Frame-support' systeem moet je er weer los bijkopen!!!!!!!
- De bijgeleverde 'saté prikkers' die ze bivvy pegs noemen.

Groet,

John
Laatst gewijzigd door John Pannekoek op 08-11-2009 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-11-2009 22:51

Snap nu een beeeetje waarom een 'pleur op' matje de voorkeur verdient boven een warm lichtgroen 'welkom' campingmatje, jou lichaamslengte botst nogal eens met een luifelstang..
Verder is 't een mooi kotje 8) :wink: :wink: 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.